Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Diouf kunne ha endret kamputfallet i går om ikke Fletcher hadde blitt utvist, han måtte jo ned og hente alt av ballen på midten i ren "Owen-style" og som bevist av Owen selv så resulterer ikke det i særlig mange mål. Han hadde mange gode starter og jeg ble veldig overraska over hvor fort fyren faktisk springer i går, han løp jo av og til opptil tre ganger så fort som Tevez i sistnevntes stil.

 

Spennende kjøp, for all del. Men for å være helt ærlig ser jeg heller på ham som et 3.valg-kjøp der vi henter en ny spiss i sommer og gjør noe med Berbatov (salg/omskolering).

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar man for seg vår sentrale midtbane da har vi kun en som utmerker seg offensivt, Giggs. Fletcher hopper kanskje gjennom nåløyet. Men kreativitet er ikke ordet jeg vil bruke i den sammenheng. Noen på den sentrale midtbane må bort, det må hvertfall en eller to inn. Ving, vel der liker jeg ingen med unntak av Obertan for tiden. Valencia er uansett hva enkelte mener kun ok+. God nok, men ikke den vi trenger for å avgjøre kamper. En helt grei spiller som absolutt er god nok for stallen. Uansett, tilbake til poenget. Berbatov er f.eks en skapende spiller, mannen kan trylle bare han har løp rundt seg. Det samme kan Rooney med de rette spillere rundt seg. Alt bugner ned til den sentrale midtbanen og vingene. Det er der våre problemer ligger med unntak av det defensive.

 

 

Valencia spiller med 99% sikkerhet fast på høyrekanten neste sesong og, så det blir ikke den siden som blir forandret.

 

Jeg er enig med deg ang den sentrale midtbanen, det må skje forandringer men jeg er selvfølgelig usikker på hvordan det burde bli.

Scholes burde ikke spille noe særlig resten av sesongen før han har vist SAF at han har formen inne. La Fletcher, Carrick og Anderson ta seg av midtbanen. Samt Giggs selvsagt, i hvert fall ut sesongen.

Jeg sier ikke at Valencia ikke er god nok, det jeg sier er at han aldri vil bli faktoren Ronaldo, Ruud, Yorke&Cole og Cantona var før han. En som vinner kamper for oss, faktoren som gjør vårt offensive spill komplett. Han er god nok for laget, sammenlignet med spillere som Park er han jo en våt drøm. Jeg vil rope etter stjerner, men jeg vet ikke hvilke. Så jeg forbeholder meg retten til å kritisere alle kjøp i nær fremtid, siden etterpåklokskap er den regjerende tingen i disse dager på forumet. Nå sikter jeg til deg Game.

 

Til det med Scholes, jeg ser ikke hvorfor han skal ses på som dårlig hvete når Anderson og Carrick begge spiller som sekker med drit til tider. Eneste forskjellen er jo at vi forventer så uendelig mye mer av Scholes, å har sett på han som en liten Jesus i snart femten år. Faktum er at verken Anderson eller Carrick bidrar nok til at jeg kan si at noen av dem er på mitt førstelag for tiden. Carrick er faktisk den som er nærmest av de to, siden han kan være usynlig. Når Anderson har en dårlig dag er det kun løping som berger han fra kritikken her inne, synd han ikke deltar i det samme som Vebjørn Rodal gjorde. Det samme gjaldt forøvrig også Tevez, synd jeg ikke kom med dette slående poenget før Tc. Vurderer å redigere mine tidligere poster nå.

Lenke til kommentar
Så jeg forbeholder meg retten til å kritisere alle kjøp i nær fremtid, siden etterpåklokskap er den regjerende tingen i disse dager på forumet. Nå sikter jeg til deg Game.

Haha, hva mener du med det min due?

 

Edit: Hele avsnittet ja. Da var også jeg med... Valencia er en god spiller, men mangler x-faktoren som du skriver. Derfor mener jeg han vil blomstre i enda større grad når laget spiller bedre.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Milan blir bedre og bedre for hver helg, Ronaldinho og Beckham er i slag. Tenkte "easy match" når vi trakk Milan, men her kommer vi virkelig til å slite.

 

United blir bare dårligere og dårligere, om det går an å gjøre det verre enn å tape mot Leeds. Forsvarsrekka er ute som vanlig. Fikk bare sett snutter av kampen mot B'ham, og Rooney burde virkelig scort etter den magiske pasningen fra Valencia. Vi nærmer oss formbunn. Triste dager.

 

Vi blir pløyd på San Siro. Fint vi har langoddsen, om ikke annet. Og House da.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke skrive et langt innlegg nok en gang for det ville bare være å repetere meg selv, i det siste så virker det som om det er det jeg har gjort kamp etter kamp, så jeg skal fatte meg i korthet.

 

 

- Milan er utrolig sterke nå. Ronaldinho har funnet formen igjen og stråler, en fryd å se på calcio når han er der. Hvorfor er det forresten Milan som nok en gang får Beckham på lån? Vi skulle ha prøvd oss, hadde vært mer enn god nok å ha per dags dato. Det kommer til å bli usedvanlig tøft, gruer meg.

 

- SAF må gjøre noe i overgangsvinduet. Hvis vi ikke satser på Nani må han selges og en kantspiller må inn, det kan med fordel hentes en midtstopper også i disse skadetider. Se fremover og hent Simon Kjær før City handler Palermo-stopperen. Til sommeren må vi renske opp på den sentrale midtbanen. Det er tungt å si det, men av og til tenker jeg at det kanskje er på tide at Scholes legger opp, det hadde vært trist, men slik det er nå så hindrer det muligheten vår for å hente en virkelig stor midtbanespiller, noe vi sårt trenger. Carrick, Anderson, Gibson og Hargreaves er de må velge iblant, helst ville jeg sett Gibson forsvinne til sommeren og Carrick hvis han ikke løfter seg til 06/07-08 formen, Hargreaves også hvis han ikke kommer tilbake for fullt. Det åpner rom for Cleverley og da vil vi sitte igjen med Fletcher, Cleverley, Anderson og Scholes. Det gir oss mulighet til å se på mulighetene for å hente en midtbanespiller, talent eller mer kjent. Sergio Canales kan vi gå i forhandling med allerede nå, 19-åringen senket på lørdag Sevilla på egen hånd med to scoringer for å sikre Racing en 2 - 1 seier over Sevilla. Det er for øvrig en god del spillere som har en kontrakt som går ut allerede om 6 måneder, hele listen kan dere finne i overgangstråden til Liverpool, men navn som Joe Cole (utenkelig), Ballack og Kris Boyd pryder listen. Det gjør også Middlesbroughs Adam Johnson som ved halvspilt sesong har vært blant de beste spillerene i Championship. Det er sannsynlig at Middlesbrough ønsker å få noe penger for den begavede 22 åringen og det er store muligheter for å få til en god avtale i januar hvis ønskelig.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Flott og reflektert innlegg Wis, er enig i at sjølv om SAF er "Gud", og har alltid rett, at noko faktisk må gjerast. Stallen fungerar rett og slett ikkje slik den er pdd. Sett kor dårlege me periodevis har vert etter at Ronaldo dro, er det eit "under" at me ligg på 2. plass på tabellen. Hadde me hatt dei same prestasjonane i fjor som me har i år, hadde ikkje tabellplasseringa vert den samme. Noko må skje, og det fort, skal me bli historiske med 4 strake sigerar i PL.

Lenke til kommentar

Det toget har nok forlatt perrongen. Vi ligger godt ann på tabellen, men det hjelper lite når vi mister poeng i annenhver kamp. Ikke ser vi tegn til forbedring heller. Vinner vi PL i år vil jeg si det er Sir Alex største bragd siden hans første ligatittel og muligens treble sesongen i 99. Tipper vi får en whooper av Milan, City og Arsenal, så er sesongen i grus i slutten av Februar.

 

Tom: Om et døgn er den nye House episoden ut for oss nordbøgar også. Herreminhattihimmelen hvor leit det har vært med pause.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Det toget har nok forlatt perrongen. Vi ligger godt ann på tabellen, men det hjelper lite når vi mister poeng i annenhver kamp. Ikke ser vi tegn til forbedring heller. Vinner vi PL i år vil jeg si det er Sir Alex største bragd siden hans første ligatittel og muligens treble sesongen i 99. Tipper vi får en whooper av Milan, City og Arsenal, så er sesongen i grus i slutten av Februar.

 

Tom: Om et døgn er den nye House episoden ut for oss nordbøgar også. Herreminhattihimmelen hvor leit det har vært med pause.

Word. Begge avsnitt.
Lenke til kommentar
Akkurat her skal det bli veldig spennende å se hva Mame Biram kan bidra med, for han er en jævel i lufta. Jeg syntes han er nokså begrenset ellers, men som hodespiller står han ikke tilbake for så mange.

 

Dersom vi ender opp uten kjøp i Januar, noe som er veldig sannsynlig, håper jeg Diouf og Obertan får spille mye på vårparten som et eksperiment mot neste sesong. Dersom disse blir husvarme og besitter det som skal til for lykkes, samt at det handles inn en storhet eller to til sommeren, har jeg troa på en stor 10/11 sesong. Ønsker også at Anderson blir fast inventar herfra og ut, så han er klar for en større rolle neste sesong. Han har imo bevist at han er på god vei mot verdensklasse, selv om han har stagnert noe kontra hans første sesong. Men herrefred, dersom gutten gjør en god kamp må han uansett sitte på benken i neste. Ikke så rart det går opp og ned da. Scholes er ferdig, Giggs må brukes sparsomt og Gibson/Possebon må selges. Inn med en kreativ type ala Van Der Vaart og en ny ving for Nani. Valencia er en hit i mine øyne og jeg tror han kommer til å blomstre enda mer i et lag som spiller bedre enn hva vi har gjort i år.

 

Berbatov? Jeg er tvilende. Han er ekstrem i enkelte kamper, men dårlig i litt for mange. Owen må bort og enten Macheda eller Welly bør lånes ut så de får kamperfaring. Det vil gjøre rom til en ny spiss.

 

Syntes ikke vi trenger å kjøpe noe bakover på banen. Der er jeg helt enig med SAF. Vi får smøre oss med tålmodighet og vente dem ut av skadekrisen.

 

Håper mao på en liten opprydning etter sesongen og 3 offensive spillere inn, hvorav minst en bør være etablert verdensklasse. Såpass burde vi kunne unne oss.

 

Hold deg fast Game: Eg er enig i stort sett hele innlegget. Tro det eller ei, men eg er ikke uenig i alt du sier.... Kunne sikkert klart oss med 2 offensive, så lenge disse kan være med å heve de vi allerede har.

 

Berbatov er eg personlig fryktelig usikker på. Han har ikke vært den matchvinnende typen vi håpte på (matchvinnende er mer enn å score mål, lage målene for andre er like matchvinnenende) i denne sesongen. Vet ikke ka han sliter med for tiden, men han virker umotivert. Wigan kampen var et lyspunkt, men som Latias sa: Da var han god, de andre var veldig gode...

 

Litt usikker på å selge Gibson... Men han begynner å bli eldre.... Så om man kan få kronasjer for han som kan brukes på en mer garantist for godt spill, så for all del.

 

Personlig tror eg ikke storkjøpene kommer i Januar. Kanskje noen salg, tror Nani er på vei ut. Om berbatov blir solgt tviler eg på at der skjer før til sommeren.

Lenke til kommentar

Er enig i det med Berbatov, han har noen ganger gode kamper og andre helt fryktelig. Men han er ingen matchvinner og heller ingen storscorer. Samtidig begrenser han veldig i angrepspillet når han har ballen. Om vi får en kvalitetspiss inn, kan han gjerne gå ut.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

På topp har vi Rooney, Berba og Owen. Diouf og ungguttene blir backup for disse tenker jeg. I utgangspungtet er det bra, men hvis Berba blir langtidasskadet så blir det tynt. I forsvaret er alt i utgangspungtet bra. Jeg er også fornøyd med midtbanen. Vi har enda Scholes og Giggs som spiller bra. I tilegg har vi Fletcher og Carrick sammen med Anderson og Gibson. Forsvaret er også bra så lenge vi får gjengen spilleklar.

 

Hvis Nani ikke blir brukt lengre så bør vi nok hente en ving. Park/Valencia/Giggs blir for lite når Giggs ikke kan spille hele tiden og blir også brukt i midten.

 

Så da står vi igjen med en ving og muligens en spiss. Agbonlahor og/eller Dempsey hadde vert bra tror jeg.

 

(My side)

 

Hva tror dere prisen kommer til å bli om vi henter de to spillerene?

 

Til dere som er så redde Milan og deres form nå så vil jeg si at det er lenge til den kampen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Allerede? La Judas komme til OT igjen, skal nok greie å fikse han en gang for alle. Bare håper Vidic er tilbake til den kampen, kan bli tøft ellers. Håper i hvert fall fansen fortsetter som de gjorde mot City i høst, er vel den eneste gangen jeg har hørt United-fansen (over flere minutter) denne sesongen. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...