Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten, siden jeg har en god del United-akademispillere på facebooken min (Ja, lavmål, jeg vet) så har jeg oppfattet noe jeg finner problematisk. Det virker som det er en drikkekultur i U18-laget vårt. Ra'vel Morrison som er regnet som et av våre største talenter drikker tydeligvis ofte. Nylig signerte Sean McGinty virker som han er fyllesyk hver eneste uke, og flere andre også tydeligvis. Mulig det bare er meg, men jeg synes virkelig ikke at fotballspillere som ønsker å nå langt i United skal drikke seg fulle under sesongen.

Takker forresten for alle tipsene folkens, skal se Office Space først og så Extraction/The Intervention of lying. Jeg skal uansett få sett alle i dag, ettersom jeg ikke har noe bedre å gjøre :)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Du får sende en melding til SAF på facebook angående problemet.

Jeg snakket med han på telefonen i går, og han skulle ta det opp med Paulie (McGuinness). Du er så søt forresten, kloffsk, har blitt skikkelig glad i deg :love:

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Vel siden det er så mange synspungter for tiden så skal jeg komme med litt flere enn mine.

Jeg tror ikke vi trenger noen spillerkjøp, med inkjøp av en spiller til fornuftig pris og som hever laget hadde ikke vert galt.

Når jeg ser på sesongen så langt så er det to svakheter jeg legger spesielt merke til. Ronaldo sto for mesteparten av den offensive kreativiteten og bøtta inn med mål. Den delen er ikke like bra lengre. Den andre tingen er krisen vi har i forsvaret akurat nå. Der har vi grunnen til at vi har flere tapte kamper første halvdel av sesongen.

Vi har bra med forsvarsspillere så den delen er det lite vi kan gjøre med egentlig.

Ronaldo savnet er et litt mere komplisert problemstilling. Kjøpe mange spiller til latterlige summer? Ribery, Silva, Villa osv. Slik jeg ser det så er ikke noen av disse spillerene i nærheten av Ronaldo så de vil ikke løse det problemet. De kan derimot heve oss slik at savnet blir mindre. Dette er etter in mening er sjangsespill med en enorm fallgruve.

Det jeg heller vil er å ta det litt med ro. Se på alternativer som er billigere eller alerede er i stallen. Samholdet mellom spillerene kan komme i de nermeste spillerene igjen. Satse på "billige" innkjøp og utvikle spillere som vi alltid har gjort. Bringe frem nye stjerner. Her tror jeg vi kan få mye mere vinning for pengene (som vi kanskje har) og fallgruven jeg snakka om finnes ikke.

Bakdelen med det er at det kan ta lengre tid.

Jeg har masa lenge om Agbonlahor og jeg tror at det er en spiller som kan blomstre. Hvorfor han ikke får spille mere på landslaget synes jeg er merkelig. Vi skulle kjøpt han for 2 år siden.

Husk at Ronaldo pengene alene tilsvarer et års overskudd

Bring on the eggs :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Agbonlahor er en spiller du har en tendens til å hype opp i skyene, Limbeck. Grunnen til at han hverken er på landslaget eller i en større klubb er vel fordi han knapt scorte før denne sesongen. Han er hurtig og etter det stopper det egentlig opp. Han har begrensede ferdigheter med ball og er langt fra noen super avslutter, selv om det kan se ut som det snur i år. I fjor scoret han 13 mål på 50 kamper der han primært spilte spiss i de fleste av dem. Til sammenligning scorte Ashley Young 9 mål på 48 kamper fra sin vingposisjon, i tillegg til at han selvsagt bidro med 14 assist (har ikke statistikk på Agbonlahors assistrate, men vet at den er lavere). Agbonlahor har aldri scoret over 13 mål i en sesong, men nå kan det virke som han endelig skal begynne å levere.

Når vi snakker om Ribery så er han en spiller som mest sannsynlig vil lykkes i enhver liga. Det finnes selvsagt ingen garanti, men han er en spiller som innehar såpass gode ferdigheter med ball at det ikke bør være noe problem for han å lykkes i hverken La Liga eller Premier League. Han er liten, men robust. 170 cm og 72 kg og 42 i skostørrelse og spiller i en liga der det fysiske nivået er godt og klimaet ligner England. Han er en ballmagiker, spilleren som kan utgjøre det lille ekstra, pasningsferdighetene er også gode. Han scorer ikke like mye som Ronaldo, men kan bidra med 10 + mål hver sesong slik han har gjort i Bayern München. Keiser Franck jobber også hardt tilbake og er en franskmann jeg har ytterst stor respekt for.

Nå tviler jeg uansett på at SAF vil høre ropene til de av oss som ønsker Ribery, og han virker jo også som han er på listen til både Real Madrid, Chelsea og Manchester City. Ashley Young er en våt drøm, men det stopper nok der for han også. Ben Arfa kan jeg se for meg at vi kan få skikk på etter at det nå virker som han har stagnert litt i sin utvikling i Frankrike. Jeg mener vi trenger å handle, men det kan godt hende at jeg tar feil og noen av de offensive spillerene begynner å ta ansvar, for det behøver vi.

Lenke til kommentar

Og du hyper opp Ribery. Han er god ja men til hvilken pris? 30-40 mill? og han kan ikke erstatte Ronaldo.

Agbonlahor har ikke den samme prisen. Og som jeg skriver så er jeg ute etter utvikling av spillere. Ikke stjerner som bare kanskje vil lykkes. Nå har Agbonlahor begynt å skinne og nå blir han dyrere. For 2 år siden hadde vi fått han for lommerusk.

Ashley Young stiller også i en prisklasse jeg ikke ønsker.

Lenke til kommentar

For to år siden hadde vi Giuseppe Rossi som dessuten er og var en mye bedre spiller enn Agbonlahor. Hvor stor er sannsynligheten for at Agbonlahor skulle ha fått samme utvikling hos oss? Han har fått spille fast hos Villa og hos oss hadde han vel knapt hatt 1/3 av kampene. Du kan gjerne si at du ønsker alle spillere før de øker i verdi, men det skal et mye, mye større talent til for å slå igjennom i en stor klubb og spille fast fra den alderen enn det er i en klubb som Aston Villa og Everton. Prisene har forandret seg. Vi fikk £80M for Ronaldo, det er ikke helt absurd å bruke £40M på en spiller som mest sannsynlig ville løftet laget vårt enormt offensivt. Vi snakker ikke om en spiller som skal erstatte Ronaldo's rolle i United, men som skal heve oss som lag. Å ha en spiller som Ribery i laget vil bidra til at vi får flere sjanser for de andre spillerene våre samtidig som han selv kan bidra med mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Poster ikke så ofte lenger, House tar opp tida mi.

Ronaldo var den beste spilleren United kunne ønske seg. Vi fikk en grei sum penger for han, men om vi skal investere i nok material til å erstatte han, kommer vi til kort. Han var en gigant som tok stor plass. Frispark, langskudd, headinger og finter. Den perfekte medspilleren til Fletcher, Carrick, Giggs og Scholes?

Om vi ser bort i fra forsvaret, er vingene hovedproblemet i dagens Unitedtropp. Skal jeg være ærlig så ligner vi på Liverpool. Riera-Valenica og Kuyt-Park har negative likhetstrekk. Vi fikk akkurat det vi betalte for i Valencia, middelmådighet. Obertan er spennende, begynner å smile hver gang jeg ser han. Skikkelig forvirra. Da han løp ut ballen i debuten var priceless. Ben Afra høres spennende ut, men jeg vil ikke (langt) over £20m.

Jeg sier at vingene er problemet, men det er ikke så mye å gjøre med det. Her må sentrallinja ta mer ansvar. For min del kan godt Berbatov score litt oftere. Med så mange gode spisser på markedet, ville det være en naturlig posisjon å forsterke. Dette er ikke halvåret til å "gi de yngre spilletid". Fabiano er en type jeg liker, og koster ikke skjorta. Van Nisterooy kan jo alltids ta en "Henke", og spille noen måneder. Huntelaar er en måljeger som sliter med spillertid. Det er lettere å finne spisser med kvaliteter som ikke koster alt for mye.

Jeg er lei av å høre alt pisset om transfer-policyen til SAF. Hvem skal han hente? Ribery, Silva eller Young hadde vært en elendig investering når prisene hadde blitt presset opp i skyene. Vi henger med i alle cuper og ligaen, så noe må jo fungere. Selv om det ikke har vært noe finspill, så setter jeg meg i sofaen og venter på bedre tider. Det er snart jul, siste morgen jeg står tidlig opp på en stund. Boxing day nærmer seg. Ønsker de fleste på forumet en god jul :)

Lenke til kommentar

Ikke så mye. Vi kan sikkert brenne av 10 eller 20 mill, men tror ikke vi bør begynne med Ribery priser. Dessuten bør spillerene være verdt det også

Og noen sa at dette ikke er halvåret vi bør la unge slippe til. jeg vil si at det ikke finnes noe bedre halvår

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...