Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se at noen andre har en softspot for MC. Jeg liker han selv og har troen på at han hever seg igjen, men kan forstå litt av kritikken som har kommet, og som alle andre må han vise seg verdig.

 

Slik jeg ser det nå så går vi mot et luksusproblem. Vi har MC, Ando, Scholes, Giggs, Gibson, Fletch og nå kommer Hargreaves tilbake også. Tom Cleverley imponerer stort i Watford. Jeg liker at vi har en bred stall, men å ha så mange midtbanespillere hindrer utvikling og at formen opprettholdes.

Lenke til kommentar
Fint å se at noen andre har en softspot for MC. Jeg liker han selv og har troen på at han hever seg igjen, men kan forstå litt av kritikken som har kommet, og som alle andre må han vise seg verdig.

 

Slik jeg ser det nå så går vi mot et luksusproblem. Vi har MC, Ando, Scholes, Giggs, Gibson, Fletch og nå kommer Hargreaves tilbake også. Tom Cleverley imponerer stort i Watford. Jeg liker at vi har en bred stall, men å ha så mange midtbanespillere hindrer utvikling og at formen opprettholdes.

Man skal være bra korka om man ikke ser kvalitetene til Carrick. Å Nighty vet jeg liker Carrick, men han vet også at jeg ikke har noe tilovers for å gi folk som blir tilfreds noe spillerom i United. Det skjer hver gang vi vinner over noen år, da blir folk slappe og tilfredse, da må det nytt blod inn.

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med Nighty her. Syns at Carrick får ufortjent mye av skylden for en svak midtbane. Det er kanskje naturlig at det alltid vil være en spiller som får mer kritikk enn fortjent, men Carrick er absolutt en mann som jeg vil ha i klubben. Personlig mener jeg vel egentlig at problemet hverken ligger i kvalitetene til Carrick, Fletcher eller Anderson som ballfordelere og arbeidsjern. Problemet slik jeg ser det, er at vi trenger litt mer offensiv oppfinnsomhet/teknikk, slik som en Xavi, David Silva o.l. tilfører sine lag. Alle våre midtbanespillere har potensiale til å blomstre enda mer ved siden av en slik spillertype.

 

Litt av dette problemet ble maskert når Ronaldo var i klubben, ettersom han også gikk mye sentralt inn i banen og skapte noe der. Med mer tradisjonelle vingtyper, og Giggs trukket litt mer tilbake på kanten, så etterlater dette et kreativt vakum sentralt i banen. Akkurat dette tror jeg ikke noen av våre nåværende midtbanespillere er helt i stand til å fylle, ettersom de rett og slett ikke er den spillertypen. Mange vil kanskje si at en av de sentrale spillerne må ut, dersom vi skal hente inn en ny. Dette argumentet er jeg delvis enig i. Ingen er tjent med at vi har for mange spillere i stallen, fordi de lett kan skape uro (slik som med spissplassen i City). Men med en Scholes som stadig nærmer seg pensjonsalderen, så er vi ikke nødvendigvis nødt til å selge.

 

Det skal bli spennende å se hvilken spillertype Ferguson henter inn ved neste signering.

 

EDIT: Valgte å ikke ta med Gibson og Hargreaves i denne sammenligningen, men det kan selvsagt bli aktuelt. Personlig vil jeg gjerne har så mange briter som mulig i klubben. Dog må det sies at Gibson og Hargreaves i mine øyneheller ikke vil fylle det kreativet tomrommet.

Endret av GBD
Lenke til kommentar

Hva er poenget egentlig? Han sier at han savner noen lagkamerater, som er helt forståelig, men også at han trives veldig godt i Madrid. Jeg synes egentlig at Ronaldo har vist seg som eksemplarisk i oppførselen etter at overgangen ble bekreftet. Han spiste middag med Fergie, og takket han. Han takket supporterene, klubben og spillerene, og han har i ettertid bare snakket varmt om oss.

Lenke til kommentar

Sympati? Hvorfor det? Min generelle oppfatning etter å ha snakket med United-supportere både fra Norge, og de fra Manchester jeg kjenner over internett er at han på ingen måte er en hatet mann. Han er vel i motsetning til det mange tror faktisk takknemlig ovenfor det klubben har gjort, og han savner vel oppriktig lagkameratene hans. Du kan tenke deg selv hvordan det er å omgås de samme menneskene daglig i 6 år og så flytte, du hadde sikkert savnet dem du også.

Lenke til kommentar
Sympati? Hvorfor det? Min generelle oppfatning etter å ha snakket med United-supportere både fra Norge, og de fra Manchester jeg kjenner over internett er at han på ingen måte er en hatet mann. Han er vel i motsetning til det mange tror faktisk takknemlig ovenfor det klubben har gjort, og han savner vel oppriktig lagkameratene hans. Du kan tenke deg selv hvordan det er å omgås de samme menneskene daglig i 6 år og så flytte, du hadde sikkert savnet dem du også.

Det hadde jeg sikkert, men som Limbeck sa. Han kommer jo med slik hele tiden. Men la oss nå for all del ikke krangle om dette her.

Lenke til kommentar

Håper virkelig Ronaldo avslutter karrieren i United. For det er United som gjorde han best, og det hadde vært fint om han satte pris på alt klubben gjorde for han.

 

Men han følger vel ikke så godt med når han sier at United har tapt de to siste kampene. Vi har tapt to av de tre siste, ikke de to siste. :p

Lenke til kommentar

Ja, men på en annen side hadde jeg sett meg grundig lei av å være avhengig av denne portugiseren hver jævela kamp. Jeg trodde at laget ville fungere bedre, men det gjør det jo ikke. Kan ikke skjønne at vi befinner oss på en 2. plass. Vi trenger en stjerne. Ikke nødvendigvis en stjerne som Ronaldo der hele laget forventer at denne spilleren skal gjøre alt selv. Vi trenger en spiller som kan gjøre forskjellen. I øyeblikket har vi en middelmådig midtbane (Fletcher/Giggs teller ikke med her). Et forsvar som ikke lenger fungerer. Spisser som ikke har en anelse hva å score et mål er. Vinger som enten er stagnerte talenter, for unge til å spille fast eller spillere som kun kan bruke ett ben. Det som er morsomt er at jeg har aldri klart å skille ut hvem som er venstrebente og hvem som er høyrebente. Det er rett og slett noe jeg ikke klarer å legge merke til. Visste f.eks. ikke at Anderson var venstrebent. Når Valencia spiller, DA klarer jeg å se det. Herregud selv jeg som er fullstendig inhabil med venstrebenet mitt, har en mye bedre fot enn han.

 

Har vi egentlig noen virkelige store stjerner? Selv Liverpool med det drittlaget sitt har 2. Dere kan nevne Rooney. Rooney er en spiller som aldri ville fått plass på mitt lag om jeg var manager. Ikke misforstå, jeg elsker Rooney, men det er noe med stilen jeg ikke helt klarer å plassere hverken som en ren spiss eller ving. Jeg mener at Rooney var langt bedre i 2004.

 

Rio er ferdig. Enten er han skadet, eller så presterer han ikke. Høyrebacken holder ikke toppnivå. Rafael, Brown og Neville. Bra dekning, men toppnivået er etter min mening ikke høyt nok. På keeperplass har vi en keeper i verdensklasse, men hva når han legger opp? Foster har bevist at han ikke har noen fremtid som førstekeeper. Kusczcak (skrev jeg det riktig??) har imponert i det siste, men jeg ser på ingen måte for meg han som noen potensiell førstekeeper i en klubb som United.

 

Hvor skal vi fortsette? Midtbanen. Husker ikke om jeg har tatt den eller ikke. Alt for mange spillere. Scholes er ferdig. Carrick? Om han ikke hever spillet snart så kan vi ikke beholde han. Anderson? Jeg har ikke sett utviklingen siden han kom, selv om han har overbevist i forhold til mine forventninger, men hvor er utviklingen? Gibson? Ikke god nok teknisk, har et fantastisk skudd men jeg ser dessverre ikke han som noe førstevalg i framtiden. Allikevel håper jeg vi beholder han. God britisk spiller. Og hvem vet? Plutselig slår han til for fullt "sent" slik vi har et par eksempler av i troppen allerede, faktisk sentralt. Hargreaves? Beklager, har null tro på å se han tilbake på det nivået som han var på i 07/08. Han har vært for lenge ute. Giggs? Selv om jeg gjerne vil tro at han blir yngre for hvert år som går, så må vi face the facts. Tror ikke han holder nivå neste sesong. Fletcher? Class. For lite hårvoks til å bli betegnet som noen stjerne, men for en innsats og prestasjoner på denne karen!

 

SAF? Joda. Men overgangspolitikken er fullstendig latterlig. Dette laget trenger noen kjøp nå. Vi har pengene, og jeg ser ingen grunn til å ikke hente forsterkninger. Har overrasket før, men nå ser jeg ingen utvei. Chelsea blir rett og slett for sterke. I forhold til spillermateriale ligger vi milevis bak klubber som Barcelona, Chelsea og Real Madrid.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi trenger å bruke penger for å vinne denne sesongen. Da måtte det være flere leger i så fall. Problemet denne sesongen er skadene. Hvis Fergie velger å selge/bytte Nani så skal jeg være med på det, men noe annet trenger vi egentlig ikke, med mindre han finner på noe Henke- lignende til forsvaret.

 

Men ellers er jeg enig i deg. Vi har ingen store, store stjerner lengre. Vi har Rooney som kan kalles superstjerne. Evra også egentlig. Men ellers har vi ingen helt eksepsjonelle superstjerner.

 

Jeg tror laget trenger litt tid, samt spesielt bli kvitt alle skadene da. Vi må huske at dette er første sesong vi spiller uten Ronaldo, som vi baserte nesten alt spill på de to foregående sesonger. Vi spiller jo en helt ny spillestil nå.

 

Og for å si det slik, så mener jeg vi har "råd" til å bruke denne sesongen på litt eksprimintering. Vi har vunnet ligaen 3 år på rad. I dagens fotball er dette veldig sterkt.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke vi trenger å bruke penger for å vinne denne sesongen. Da måtte det være flere leger i så fall. Problemet denne sesongen er skadene. Hvis Fergie velger å selge/bytte Nani så skal jeg være med på det, men noe annet trenger vi egentlig ikke, med mindre han finner på noe Henke- lignende til forsvaret.

 

Men ellers er jeg enig i deg. Vi har ingen store, store stjerner lengre. Vi har Rooney som kan kalles superstjerne. Evra også egentlig. Men ellers har vi ingen helt eksepsjonelle superstjerner.

 

Jeg tror laget trenger litt tid, samt spesielt bli kvitt alle skadene da. Vi må huske at dette er første sesong vi spiller uten Ronaldo, som vi baserte nesten alt spill på de to foregående sesonger. Vi spiller jo en helt ny spillestil nå.

 

Og for å si det slik, så mener jeg vi har "råd" til å bruke denne sesongen på litt eksprimintering. Vi har vunnet ligaen 3 år på rad. I dagens fotball er dette veldig sterkt.

 

This. Veldig enig, spesielt i det siste du sier der. Det jeg sa på begynnelsen av sesongen også. Blir en slags "overgangsperiode". Sånne ting tar tid, og det har vi heldigvis etter 3 PL på rad hvor vi også vant CL og har vært i en til CL finale. Kjøpe litt i sommeren 2010 og fikser alt til 10/11 sesongen. I år har jeg VELDIG lyst på FA Cupen, savner den som faen.

 

Points btw, morsomt at Scholes er ferdig når han var så og si banens beste mot samtlige Pompey, West Ham og Wolfsburg (kanskje Wolves også); og var dypt savnet mot Villa. Har en dårlig (bare første omgangen, btw..) kamp mot Fulham også er han ferdig. Tror Scholes kommer til å være viktig denne sesongen, spesielt når Carrick "sliter" litt med formen osv. Menmen.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...