Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Herregud, for noe tullprat, og for en selektiv hukommelse. Både Barcelona og Real Madrid kvalifiserte seg uten større problemer fra sine gruppespill. Barcelona hadde et lite feilskjær hjemme mot et Rubin som scorte på sine to eneste sjanser i kampen, ellers hadde de kontroll på all motstand. Real vant gruppen sin greit.

 

Real Madrid har ikke alltid det store kollektivet denne sesongen nei, men de har så forbanna mange matchvinnere at de kommer til å gjøre det svinbra uansett. Det eneste spørsmålet er om det er godt nok til å velte Barcelona av tronen.

 

Når det gjelder de engelske lagene, så er altså Liverpool ute, Arsenal kvalifiserte seg fra en mye lettere gruppe enn noen av de spanske, og selv United måtte vente til siste kamp for å være sikker på gruppeseieren. Du husker kanskje ikke at United tapte 1-0 hjemme for Besiktas, er ikke det også et vanvittig feilskjær?

 

Greit at du er anglofil, men det får faenmeg være grenser til bias.

Hvis det jeg sier var tullprat, hva er det du klarer å lire av deg nå da? Du kan ikke sammenlikne United og Barcelona i årets gruppespill. Såvidt jeg husker så var Barcelonas gruppe uhyre jevn etter de 3-4 første kampene. Dette på tross av at de stilte med sitt beste mannskap. Jeg var aldri i tvil om at de skulle klare å komme seg videre, men å si at de ikke sleit, er rett og slett tull. United hadde 9 poeng etter 3 kamper, og kunne i realiteten slappe greit av i de siste kampene. Og den kampen hvor United tapte, stilte vi med et reservepreget lag, som tc47 sier.

 

Arsenal hadde ikke en spesielt vanskelig gruppe nei, men Barcelonas var ikke dødens gruppe det heller.

 

Når det gjelder Real Madrid så imponerte ikke de i veldig stor grad, rent spillemessig.

Endret av passion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valdes er langt fra et svakt ledd, men han er det svakeste leddet, ja, skulle nesten bare mangle når laget er såpass godt. Valdes vant også "Ricardo Zamora Trophy" i fjor som er en sterk prestasjon. Arsenal, United og Chelsea har alle gått på feilskjær i år, og gjort det dårlig i kamper å hente frem det at Barcelona taper i en kamp der Rubin Kazan scorer på to sjanser blir dumt. Både Real Madrid og Barcelona hadde tøffere grupper enn de engelske. Alle lag snubler i mindre viktige kamper og skjerper seg når de virkelig behøves, Real Madrid og Barcelona gjør nettopp dette. Det defensive nivået i La Liga er lavere enn i England, men det er betraktelig flere gode offensive spillere i Spania enn det er i England. Real Madrid maskineriet ser dessuten ut til at det begynner å komme i gang. Ronaldo er toppscorer i CL og Benzema ser ut til å finne seg mer til rette, de som ikke følger La Liga har tydeligvis fått det for seg at han har "floppet", det har han langt fra. Han har ikke levet opp til de enorme forventningene enda, men har stort sett bidratt med litt under et målpoeng hver kamp, uten at jeg gidder å finne frem statistikk på dete akkurat nå. Når man har så mange matchvinnertyper som Real Madrid blir de uansett en stor trussel. Hvor lett er det å holde styr på spillere som Kakà, Ronaldo, Higuain, Benzema, Van Der Vaart og Raul?

 

Når det gjelder forsvarspill så synes jeg det også ofte snakkes om disse resultatene der storlagene vinner mye over de mindre lagene, men dette skjer i England også. West Ham hadde inntil i dag spilt helt råttent defensivt. Arsenal har rundjult lag. Vi har slått Wolves 3 - 0 en dag vi fort kunne ha vunnet 5 eller 6 - 0. West Ham har f.eks. sluppet inn 35 mål på 18 kamper, Xerez har sluppet inn 28 på 15. Bolton 33 sluppet inn mot Malagas 21 innsluppede. Det er mye opphyping av engelsk fotball, ja, Premier League er best, særlig virker det jevnt i år, men det er ikke snakk om flere lengder bedre.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Helt enig i at Barcelona pdd. har et sterkere lag enn United, men poenget er at de også viser svakhetstegn med jevne mellomrom.

 

Real Madrid er heller ikke et lag som skjerper seg når det virkelig gjelder. Sist gang de var i en Champions League-finale var vel i 2002? Dette til tross for at de alltid har hatt spillermateriellet til å lykkes.

Lenke til kommentar

Giggs: -Vi savner ikke Ronaldo

 

Greit og fint det, men det gjør jeg. :(

 

Forøvrig kan jeg være enig i at Barcelona er utrolig sterke for tiden, sterkere enn United. Men det skal også sies at de er langt fra perfekte. De slet en god stund med Estudiantes før de endelig klarte å score. Dette var vel ikke en mindre viktig kamp?

De kommer til å måtte yte sitt beste i La Liga hvis ikke har jeg stor tro på at Real Madrid kan klare å passere dem.

Lenke til kommentar

Han er fortsatt i Milano og koser seg med et lag der han ikke får utfolde seg i like stor grad som Alves offensivt, selv om gudene vet at han prøver. Jeg foretrekker Dani Alves ovenfor Maicon, før gjorde jeg det ikke, men offensivt er Alves bedre enn Maicon, selv om Maicon er bedre bakover. Det vil i det store og det hele handle om hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

 

Jeg håper selv vi vinner, men akkurat nå ser jeg bare et engelsk lag som er på nivå med Spanias to beste lag, og det er Chelsea. Rent ferdighetsmessig har Barcelona og Real Madrid mye bedre spillere enn det vi og Arsenal kan stille. Hvordan man kan se på Barcelona som svake skjønner jeg virkelig ikke.

 

Henry/Pedro - Zlatan - Messi

 

Iniesta - Xavi

 

Yaya Tourè

 

Abidal - Pique - Puyol - Dani Alves

 

Valdès

 

På hvilken måte er United og Arsenal i nærheten av dette? Messi er verdens beste på småflater, uhyre smart og et konstant uromoment. Zlatan er sterk i kroppe, høy og en glimrende tekniker som ikke mangler noe. Han kan skyte, drible, holde på ball og i tillegg er han den spissen i verden som uten tvil er flinkest til å spille igjennom medspillerene sine. Henry er målfarlig og en god spiller. Xavi er verdens beste midtbanespiller, iallefall topp 3 for de aller fleste, Iniesta er verdenklasse og Yaya Toure er et av de beste midtbaneankerene du finner. Dani Alves, en skapende kraft på backen, assist etter assist kommer fra denne mannen, et konstant uromoment offensivt, verdens beste høyreback. Pique og Puyol, absolutt et godt midtstopperpar. Abidal er konge defensivt på backen og god fremover. Valdès har tatt større steg som keeper og er langt fra en svakhet lenger.

 

Det føles rart å måtte forsvare Barcelona som er helt fantastiske, det er til tider latterlig å se hvor mye engelske lag blir hypet opp. Ja, engelske lag har dominert i Champions League, men ting forandrer seg og det tyder på at man bare følger Premier League når man på en så bastant måte nærmest konstaterer at alle engelske lag i Champions League pdd. er bedre enn de spanske. Kakà, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic, Messi, Xavi, Villa, Silva og Fabiano spiller alle i Spania, det er rett og slett mye bedre offensive spillere i den spanske ligaen enn det er i den engelske.

 

 

Hvordan du kan se oss som så mye dårligere en Chelsea skremmer meg litt, vi spilte jevnt med dem på brua. Vi er "bare" 4 poeng bak dem. Med denne forsvarkrisa burde det vært mer. Folk har vel ikke allerede glemt kampene mot Chelsea, Tottenham, Arsenal, Wolfsburg og Everton? Virker som folk glemmer disse kampene fortere en svint når vi først taper. Greit nok, La liga har kanskje de beste offensive spillerne. Men har engelske de beste i forsvar da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...