Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foreldrene til Kakuta hadde undertegnet en avtale med moderklubben om at han skulle inngå proff-avtale når han var 17. Han var 14 eller 15 når denne avtalen ble inngått. Chelsea fikk ham til å bryte denne avtalen. Så vidt jeg vet er det ingen regler mot å prate med ungdomsspillere som ikke er under kontrakt (slik det er for proffspillere med kontrakt), men Chelsea får altså 2 transfervinduer stengt og Kakuta får 4 måneders utestengelse for denne forferdelige hendelsen.

 

I mine øyne er det moderklubben som bør straffes for å inngå den slags avtaler.

Lenke til kommentar
Foreldrene til Kakuta hadde undertegnet en avtale med moderklubben om at han skulle inngå proff-avtale når han var 17. Han var 14 eller 15 når denne avtalen ble inngått. Chelsea fikk ham til å bryte denne avtalen. Så vidt jeg vet er det ingen regler mot å prate med ungdomsspillere som ikke er under kontrakt (slik det er for proffspillere med kontrakt), men Chelsea får altså 2 transfervinduer stengt og Kakuta får 4 måneders utestengelse for denne forferdelige hendelsen.

 

I mine øyne er det moderklubben som bør straffes for å inngå den slags avtaler.

 

Ja, kan desse ungdomsavtalane høyrest ikkje heilt gode ut. Det skal vel gjerne mykje til for at det blir den straffa som kom fram i første domsavseielse. Og mtp tempoet sånt ser ut til å skje i, så går det vel eit par år før det skjer noko meir. Får håpe det går greit til slutt, men når det er sagt, så bør nok eindel engelske klubbar sjå litt på korleis dei går fram i forhold til unge spelarar. Det er nok neppe alt som blir gjort heilt etter boka, uansett kor idiotiske system ein har f.eks i Frankrike.

Lenke til kommentar

archanios: Se for deg at en musikkskole i Trondheim får inn et enormt musikalsk talent. Han er 3 år gammel når han begynner, og ved 6årsalderen spiller han allerede fletta av de eldste ved musikkskolen, og ved 8årsalderen begynner han å komponere egen musikk. Han får spesialtimer hos konservatoriet i byen, uten at han egentlig har studierett der. Når han er 12 år gammel får han et tilbud fra Berklee College of Music, en av de mest prestisjetunge amerikanske musikkakademiene. Vil det være galt av dem å gi ham dette tilbudet? Han har jo i et par år fått spesieltimer hos Trondheimkonservatoriet, og har kanskje inngått en avtale om at han skal studere der senere? Vil det være riktig av Trondheimskonservatoriet å nekte ham å dra til Berklee og virkelig få utfolde seg?

 

Det er ingen tvil om at Kakuta får utvikle seg på en helt annen måte i Chelsea enn i Lens. Og all den tid Lens faktisk ikke gav Kakuta en dritt igjen for å trene hos dem, ser jeg ingenting galt i at Chelsea forhører seg. Saken hadde ikke vært annerledes om det var Roma, United, Liverpool (sånn forutenom at de bare ødelegger talenter, hehe), Inter, Ajax eller i det hele tatt...

 

En avtale som ikke gir Kakuta noe som helst, men som garanterer Lens en proffavtale om noen år er latterlig. I Norge ville denne avtalen blitt erklært ugyldig, fordi den var til vesentlig ulempe for Kakuta. Kakuta har jo ikke engang lov til å inngå juridisk bindende avtaler!

Lenke til kommentar

Når ble dette Chelsea tråden ?

 

Er skikkelig spent på laguttaket i kveld. Håper Sir Alex slipper utpå et lag som føler at de har noe å bevise. Nani bør vært bankers og Ando det samme. Foretrekker offensive backer på bekostning av det defensive i denne kampen, så minst en av Da Silva brødrene bør være i 11eren. Håper vi sparer Evra, som har spilt mye i det siste og prøver noe nytt. De laet kan spille på høyere og fabio på venstre, feks.

 

Kuz

 

De laet - Brown - Evans - Fabio

 

Valencia - Anderson - Scholes - Nani

 

Obertan - Rooney

 

Hadde vært en spennende vri imo.

Lenke til kommentar

@Plagueis: Sjølv kunne eg godt tenkt meg å spart Rooney då det kjem viktigare kampar i PL framover. Skulle gjerne sjølve sett dette laget:

 

PIG

 

Rafael - Brown - Vidda - Evra

 

Nani - Anderson - Gibson - Obertan

 

Owen/Berbatov - Welbeck

 

Har høyrd ein del ubekrefta rykter om Evans, så trur ikkje han er aktuell til dagens kamp ;)

 

Edit: Verken Fabio, De Laet, King eller Evans var med i troppen. Eg er redd eg snart må lese troppen før eg poster lagoppstilling er :blush:

 

Både Vidda og Evra bør bli spart, men slik situasjonen ser ut skal me "diverre" ikkje sjå vekk frå at dei startar i dag.

 

 

Troppen er sikkert posta før; men likevell:

Foster, Kuszczak, Rafael, Brown, Vidic, Evra, Anderson, Fletcher, Valencia, Giggs, Scholes, Carrick, Park, Gibson, Obertan, Nani, Rooney, Owen, Berbatov, Welbeck, Macheda
Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Om Nani ikke spiller idag så kan vi med ganske stor sikkerhet vinke farvel til vår egen Michael Jackson lookalike ved nyttår.

 

Ja... Med mindre han var skadet forrige gang så er jo det et relativt klart signal fra SAF vil eg si. Ikke å få spille eller være på benken mot Everton er ikke å få tillit.

 

Og håper Nani på høgre forøvrig.

Lenke til kommentar

Ikke heelt håndfast den teorien. Det kan hende Sir Alex vil bruke Nani fra start mot Pompey, og sparer han nå. Noe som egentlig ikke er så usannsynlig.

 

Swine Flu (H1N1)

 

Brazillian Twin - Carrot - Vidinator - Le Chocolate

 

M. Jackson - DarrOn - Ginger Prince - Welbaby

 

The Magician - Mikey O

 

 

My guess :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
*Snip*

 

Det er ingen tvil om at Kakuta får utvikle seg på en helt annen måte i Chelsea enn i Lens. Og all den tid Lens faktisk ikke gav Kakuta en dritt igjen for å trene hos dem, ser jeg ingenting galt i at Chelsea forhører seg. Saken hadde ikke vært annerledes om det var Roma, United, Liverpool (sånn forutenom at de bare ødelegger talenter, hehe), Inter, Ajax eller i det hele tatt...

 

En avtale som ikke gir Kakuta noe som helst, men som garanterer Lens en proffavtale om noen år er latterlig. I Norge ville denne avtalen blitt erklært ugyldig, fordi den var til vesentlig ulempe for Kakuta. Kakuta har jo ikke engang lov til å inngå juridisk bindende avtaler!

 

Kakuta har ikke rett til å inngå noen avtale selv, men foreldrene hans kan selvsagt inngå en for han. Lens kan ikke gi han proffkontrakt på dette tidspunktet, og hva får han ut av det? Han får trene videre med Lens på juniorkontrakt. "Det er ingen tvil om at Kakuta får utvikle seg på en helt annen måte i Chelsea enn i Lens"... Hvor mange talenter har dere utviklet egentlig? Chelsea fikk Kakuta til å begå kontraktsbrudd, det er selvsagt ulovlig og straffen er fortjent.

 

On-topic: Gleder meg enormt til i kveld og håper Nani spiller 90 minutter på høyre.

Lenke til kommentar

Wisbatov: Du mener det er riktig at foreldre kan inngå slike avtaler for barna sine? Så vidt jeg vet kan ikke moren min inngå avtaler som binder meg etter at jeg er myndig.

 

Det å inngå en slik kontrakt er vanligvis ikke et kriterium for å få trene på juniorkontrakt. Poenget mitt er at kontrakter av denne typen er en jævla uting, og burde definitivt ikke vært lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...