Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Det blir fransk dommertrio på Old Trafford, med 40 år gamle Stéphane Lannoy som midtpunkt og mannen som har fått ansvaret med å holde liv i fløyten.

Lannoy er inne i sin tredje sesong som Champions League-dommer, og skal etter sigende være aller mest kjent for en imponerende fysikk og for sin evne til å kommunisere med spillerne.

 

Frå United.no

 

Kanskje ein idé å sjå på for det engelske fotballforbundet? Dommarar i god fysisk form med gode kommunikative egenskapar? No skal det vel seiast at han mest sannsynlig kjem til å dømme som ei blind høne etter min kommentar.

 

niko: Hadde heilt klart vore skikkelig gøy å sjå King. Han er nok dessverre ikkje i troppen til kampen, og eg trur nok dei reknar med at Macheda vil takle nivået bedre ettersom han har gjort det før. Er forsåvidt heilt enig i at King har vist seg fram mykje meir positivt enn Macheda har gjort denne sesongen, eg håpar berre vi kan sjå ein italiener som faktisk prøvar og viser at han vil, dersom han får sjansen. Det har blitt litt mykje nykker etter dei to veldig viktige scoringane i fjor og det bør han kutte ut rimelig kjapt.

 

Preliminær tropp: Van der Sar, Foster, Kuszczak, Neville, Rafael, Brown, Vidic, Evra, Nani, Anderson, Fletcher, Carrick, Scholes, Gibson, Giggs, Park, Obertan, Valencia, Rooney, Berbatov, Owen, Welbeck, Macheda.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Blabla, United har et enklere kampprogram blabla*

 

Arsenal

Manchester City

Everton

West Ham

Birmingham

Fulham

Hull

Sunderland

 

Både Fulham og Everton har lag som kan spille godt over en hel sesong, og beviser stadig at de er nogenlunde stabile, bare med ett litt lavere toppnivå enn topp 4. Uansett, det viktige her er Arsenal og City. Begge på bortebane. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg regner med overkjøring og 5-0 grusing av Chelsea mot både Gunners og City, men fakta er: De har tøffere kampprogram enn oss frem til februar. Er vi riktig heldige kan vi tenne første lyset i adventsstaken med Top of the league-gliset rundt syltekjeften etter Hammers - Utd / City - Chelsea.

Everton og Fulham kan du glemme. United valset over Everton sist, og det var ikke fordi United var gode, men fordi Everton var dårlige. Chelsea skal ikke ha noe problem mot de. Fulham er og blir lillebror og skal heller ikke bli noe problem hjemme.

 

City har Chelsea hatt stålkontroll på - så den tror jeg går greit (selv om de bare spiller uavgjort). Arsenal skal også greit, Chelsea har et bedre lag (særlig med alle skadene til Arsenal), og vant komfortabelt på Emirates i fjor. Chelsea har også et godt tak på Arsenal (selv om de tapte hjemme i fjor etter RvP sitt 10 meters offside-mål...). Men ballen er rund og Arsenal er i god form - så alt kan skje.

 

Tror United får det vanskeligere borte mot et West Ham i poengnød enn Chelsea borte mot City.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Som eg nevnte i ein post tidligare i dag, så må vi mest truleg ha sågodt som full pott i kampane før jul om vi skal henge med Chelsea når vi kjem over nyttår. Det er lite truleg at Chelsea vinner alle kampane før nyttårsskiftet, men ser ikkje vekk ifrå at dei kan komme svært nær det og f.eks miste rundt tre poeng, men ikkje særleg meir. Ser også at det blir vanskelig for oss å ta full pott før jul, så vi må nok berre håpe på det beste, gjere jobben så godt som vi kan og sjå om Chelsea skulle snuble i ein kamp eller to.

Lenke til kommentar
HeHauken: Du tror United vil få det tøffere mot West Ham i poengnød borte enn dere får med City borte (og forsåvidt West Ham i poengnød borte)? Deilig arroganse om jeg så får si :innocent:

West Ham har hatt godt tak på United i de siste årene - på lik linje med at Wigan har et godt tak på Chelsea. Chelsea har hatt et godt tak på West Ham. Det er ikke vanskeligere enn det. Selv om det er derby, ser jeg på den korte turen som en formalitet. Det har ikke kampene mellom United - West Ham vært. Ikke at United nødvendigvis taper, men jeg tror det blir en tøffere kamp, og at de kanskje taper et poeng.

 

Så er jo Zola trener også da, om en skal tro på konspirasjonsteoriene til Chelsea-fansen ;)

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig. Poenget er at United har ett lettere kampprogram fremover mot februar enn Chelsea, så vi burde klare å ta innpå dere om vi skal ha noen sjangs i år.

Den er jeg med på. Kampene mot Arsenal og City blir tøffe. Vinner Chelsea de, ser det lyst ut fremover. United er ferdig med Chelsea og Liverpool borte - det er en klar fordel. Chelsea har tross alt United på OT og Liverpool på Anfield over nyttår.

 

Når det er sagt, skjer det alltid overraskelser når det nærmer seg jul (og ellers også; hvem hadde trodd at Burnley skulle ta poeng fra United, og Wigan alle tre fra Chelsea?).

 

5 poeng så tidlig i sesongen er lite. Jeg trodde det skulle bli jevnere mellom top 4 i år, men slik det har utartet seg tror jeg at Chelsea og United følger hverandre til døren. Med Arsenal som en liten joker bak.

 

EDIT: Ja, ANC er noe dritt - spillerne er alltid trøtt etter de kommer hjem derfra. Uansett ser jeg positivt på det. Chelsea mister Drogba (om han ikke har en morsom skade), Essien og Kalou... Mikel er i god form og kan fint erstatte Essien. Chelsea kommer sikkert til å kjøpe en spiller eller tre på overgangsmarkedet i januar - men jeg håper Borini får mer spilletid.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig fornøyd med årets sesong hittil. Burney på Turf Moor, en arena som ikke har hatt besøk fra høyeste divisjon på 30 år (?) i starten av serien er tøft. Navnet på han tjukkasen som hadde på gullskoa den dagen er borte, men det var en kamp av de sjeldne. Carrick bomma vel også straffe. Anfield, Liverpool. Forventer ikke seier. Chelsea, SB. Forventer ikke seier. Sunderland burde vi slått. Var dypt nede etter den kampen.

Lenke til kommentar
Chelsea har også noen spillere som skal bort til ANC, så det kan være en grei fordel for United.

Noen spillere ja. Mister Drogba, Essien, Mikel og Kalou. Det kommer til å bli grusomt. Mangler bare at Anelka skader seg i romjulskampen eller noe sånn, så tar dere ligaen i år også utelukkende fordi vi kommer til å spille uavgjort alle kampene i ACN...

Lenke til kommentar
Chelsea har også noen spillere som skal bort til ANC, så det kan være en grei fordel for United.

Noen spillere ja. Mister Drogba, Essien, Mikel og Kalou. Det kommer til å bli grusomt. Mangler bare at Anelka skader seg i romjulskampen eller noe sånn, så tar dere ligaen i år også utelukkende fordi vi kommer til å spille uavgjort alle kampene i ACN...

Tror Chelsea kjøper en spiss i januar. Blir litt tynt med Anelka og evt. Borini på topp. Holder Anelka seg skadefri går det fint, men den risikoen kan ikke Chelsea ta. United er heldige som ikke påvirkes av ANC.

Lenke til kommentar
Chelsea har også noen spillere som skal bort til ANC, så det kan være en grei fordel for United.

Noen spillere ja. Mister Drogba, Essien, Mikel og Kalou. Det kommer til å bli grusomt. Mangler bare at Anelka skader seg i romjulskampen eller noe sånn, så tar dere ligaen i år også utelukkende fordi vi kommer til å spille uavgjort alle kampene i ACN...

Tror Chelsea kjøper en spiss i januar. Blir litt tynt med Anelka og evt. Borini på topp. Holder Anelka seg skadefri går det fint, men den risikoen kan ikke Chelsea ta. United er heldige som ikke påvirkes av ANC.

Anelka og Kakuta på topp :D

Lenke til kommentar

Spørs nok om ikkje Chelsea vil handle litt i januar, om ikkje anna så for å sikre seg om FIFA skulle ende opp med å opprettholde dei to(?) transfervindauga uten handling. Det same kan jo forsåvidt skje med United, ettersom klagen til Le Havre vel ikkje har vorte behandla? Samtidig, så ser det vel ut til at FIFA ser på Pogba-handelen som ein grei sak, ettersom han vart speleberettiga for United såpass raskt. Det hadde likevel vore typisk om vi lot vere å kjøpe noko som helst i januar, og deretter plutselig fekk to vindauges karantene etterpå.

Lenke til kommentar
Spørs nok om ikkje Chelsea vil handle litt i januar, om ikkje anna så for å sikre seg om FIFA skulle ende opp med å opprettholde dei to(?) transfervindauga uten handling. Det same kan jo forsåvidt skje med United, ettersom klagen til Le Havre vel ikkje har vorte behandla? Samtidig, så ser det vel ut til at FIFA ser på Pogba-handelen som ein grei sak, ettersom han vart speleberettiga for United såpass raskt. Det hadde likevel vore typisk om vi lot vere å kjøpe noko som helst i januar, og deretter plutselig fekk to vindauges karantene etterpå.

Det er to forskjellige saker. United sin kan diskuteres, Chelsea sin var ulovlig (dersom det vi har hørt stemmer da).

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Le Havre meinte jo at det var akkurat samme greia, men United har jo gått ganske hardt ut i ettertid og advart Le Havre mot å prøve på noko, ettersom vi visstnok har gode beviser på at alt har gått etter regelboka. Har ikkje satt meg skikkelig inn i Chelsea-saka, men det er klart alvorlig for Chelsea om dei ikkje får kjøpe spelarar i to vindu. No skal det vel mykje til at det blir to vindu, ettersom ei slik straff vil vere veldig hard, men det gjenstår jo å sjå. UEFA/FIFA ser jo til tider ut til å ha store problemer med alt som skjer på balløya.

Lenke til kommentar
Spørs nok om ikkje Chelsea vil handle litt i januar, om ikkje anna så for å sikre seg om FIFA skulle ende opp med å opprettholde dei to(?) transfervindauga uten handling. Det same kan jo forsåvidt skje med United, ettersom klagen til Le Havre vel ikkje har vorte behandla? Samtidig, så ser det vel ut til at FIFA ser på Pogba-handelen som ein grei sak, ettersom han vart speleberettiga for United såpass raskt. Det hadde likevel vore typisk om vi lot vere å kjøpe noko som helst i januar, og deretter plutselig fekk to vindauges karantene etterpå.

Det er to forskjellige saker. United sin kan diskuteres, Chelsea sin var ulovlig (dersom det vi har hørt stemmer da).

Var det det, da? Le Havre sin kontrakt med fyren var jo også ulovlig. Hva er vitsen med å gjøre det ulovlig med profesjonelle kontrakter før spilleren når en viss alder, men lovlig med kontrakter som inngås når spilleren er yngre, hvor spilleren binder seg til å undertegne en profesjonell kontrakt dagen han fyller 17. Det er skittent, umoralsk og i Norge ville det vært brudd på avtalerett.

 

Det tjener laget masse på, mens spilleren taper på det (han får ikke lønn før han blir 17, men har fortsatt bundet seg til laget).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...