Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper virkelig på Arsenal seier til helgen ja. Og gjør United jobben hjemme ser tabellen straks finere ut med en gang.

Hadde tenkt til å vente med denne posten til etter CL-kampen i kveld, men skitt au.

 

Jeg har snudd fra å være realistisk og rasjonell i tankene om ett fjerde ligagull på rad til å bli håpefull og sulten på mer. Arsenal sliter med mange skader, men Chelsea har Lampard og Drogba foreløbig ute, i tillegg til at disse storkampene alltid er uforutsigbare. Om Liverpool kan vinne på brua kan Arsenal slå dem på Emirates.

 

Den plutselige opptimismen slår meg det øyeblikket jeg skummer gjennom de neste ukers kampoppsett. 5 poeng opp til ett knallsterk Chelsea-lag virka for meg håpløst før dette. Samt Arsenal som ligger 3 poeng bak oss, med en hengekamp de mest sannsynlig vinner til gode. Ta en titt:

 

Dette er de 8 neste kampene våre. Bold er hjemmekamper.

 

Portsmouth

West Ham

Aston Villa

Wolverhampton

Fulham

Hull

Birmingham

Burnley

 

Som vi ser er det ingen storkamper. Det farligste på papiret her er Villa, men denne kampen er heldigvis på OT, og vi burde ha full kontroll. Her er det kanskje noen som reagerer (Limbeck, NK), men Manchester United skal kunne slå alle disse på halv gir. Om vi skal ha sjangs i ligaen forventer jeg 22/24 poeng på disse neste åtte kampene. Dette er da beregna med en liten U-smell mot Villa.

 

Så over til Chelsea's neste 8. Bold er hjemmekamper.

 

Arsenal

Manchester City

Everton

West Ham

Birmingham

Fulham

Hull

Sunderland

 

Både Fulham og Everton har lag som kan spille godt over en hel sesong, og beviser stadig at de er nogenlunde stabile, bare med ett litt lavere toppnivå enn topp 4. Uansett, det viktige her er Arsenal og City. Begge på bortebane. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg regner med overkjøring og 5-0 grusing av Chelsea mot både Gunners og City, men fakta er: De har tøffere kampprogram enn oss frem til februar. Er vi riktig heldige kan vi tenne første lyset i adventsstaken med Top of the league-gliset rundt syltekjeften etter Hammers - Utd / City - Chelsea.

PS: Det er 22 timer siden jeg sov, har spilt alt for mye FIFA, sett alt for mange United-filmer og er på en lykkepille-blanding av brus og potetgull. Det kan forklare den bråe positivteten. Den forklarer og unnskylder hvertfall alle tunge setninger og skrivefeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hvor mange ganger ble Ronaldosaken avkreftet? Eller Robbie Keane?

Tror ikke Vidic spiller PL neste sesong. Han har vært i United siden 06, om han skriver under ny kontrakt blir han i United resten av karrieren. Tror han vil prøve seg andre steder neste sesong.

 

Men akkurat denne artikelen er nok tull ja.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Sikkert bare vås, men sånt må vi finne oss i som supportere av denne klubben. Stikker han, så stikker han. Ikke noe vi kan gjøre noe med og Vidic er langt i fra uerstattelig for denne klubben. Men la oss ikke ta skadene på forskudd, kilden til denne "nyheten" skriver stort sett bare tull uansett.

 

Kamp i kveld og jeg ser gjerne at vi sparer spillere som har vært skadd eller som ikke er 100%. Er pro at Obertan, Anderson og Nani starter kampen. Tosic kunne også fått noen minutter, da det omsider ser ut til at han vokst litt.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger ble Ronaldosaken avkreftet? Eller Robbie Keane?

Tror ikke Vidic spiller PL neste sesong. Han har vært i United siden 06, om han skriver under ny kontrakt blir han i United resten av karrieren. Tror han vil prøve seg andre steder neste sesong.

 

Men akkurat denne artikelen er nok tull ja.

Vel, Ronaldo gikk aldri ut og sa at han ikke skulle/ville til Real Madrid, noe Vidic har gjort.

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/jeg_blir_her

Lenke til kommentar

Då er det snart kamp igjen. Litt greit å få ein kamp som ikkje er vanvittig viktig, men håper virkelig laget tar det såpass seriøst at vi kan få med oss litt godfølelse inn mot dei kommande kampane. Vi møter for det meste overkommeleg motstand før jul, sjølvsagt med enkelte unntak som Villa, men vi må rett og slett ta sågodtsom maksimalt med poeng om vi skal håpe på å henge med Chelsea når vi rundar nyttår.

 

Forsvaret seier seg vel omtrent sjølv i dag og om det ikkje er sjølvsagt, så har Sir Alex sagt det, så det så. Tippar det blir Tomasz i mål, sjølv om at SAF går ut og seier at Foster mest truleg vil ta over for VDS. Merkelig situasjon det der egentlig, når Foster blir sett på som den av keeperane våre som skal ta over, men han får mindre og mindre sjansar til å vise seg fram. Det kan neppe vere sunt for nokon av dei to som kjempar for å bli vår neste førstekeeper, at det er såpass med usikkerheit og at dei får såpass lite sjansar så sant Edwin er skadefri. For meg kan det sjå ut som at ein ikkje har fullstendig trua på nokon av dei, noko som også kan vere eit teikn på at vi muligens ser oss rundt etter ein ekstern erstattar for den store nederlenderen.

 

Som sagt så er forsvaret meir eller mindre sjølvsagt med Rafael, Wes, Vidic og Evra. Gary Neville skulle visstnok trene i dag, men han er nok i beste fall med på benken og det kan godt tenkast at det er bedre å ta med ein reservelagsspelar i hans stad, så sant han berre er nesten klar. Håpet må sjølvsagt bli at vi slepper fleire skader i forsvaret, som dessverre ser litt tynnslitt ut akkurat no. Det er ein fordel at dei to neste kampane etter i kveld er forholdsvis "enkle"(Pompey) eller uviktige (Spurs), sånn at vi muligens kan få tilbake ein eller to spelarar i forsvar.

 

på midtbana kan vi nok få sjå eindel bytter ifrå kampen mot Everton. Valencia, Carrick og Rooney kan fort få kvile i kveld og det opnar muligheita for eit lag som dette:

Tomasz

Rafael, Wes, Vidic, Evra

Nani, Anderson, Gibson, Obertan

Owen, Berbatov

 

Det hadde vore veldig interessant om vi fekk sjå Obertan frå start i dag, det samme også med Gibson, som ikkje har fått så voldsomt med sjansar denne sesongen. Nani må nesten få prøve seg, ellers så kan han nok berre begynne å pakke kofferten. Om han hadde fått starta på høgrevingen, så er dette ein kamp der han kunne fått vist fram litt av det som bur i han. Sjansane ser ut til å bli ferre og ferre og då må han rett og slett ta dei han får. Ellers er jo dette ein kamp som ikkje betyr så voldsomt, sånn at vi har råd til å stille med f.eks Gibson og Obertan. Det er jo ei flott erfaring for dei å få starte i CL, og dersom det skulle gå bra, så kan det jo hende vi kan få på enda fleire unggutar frå benken, der mellom anna Welbeck og Macheda mest sannsynlig vil sitte. Vi må likevel vere litt forsiktige med Besiktas, som virkelig har fått opp dampen i Tyrkia og vunne sine 6 siste kampar der.

 

Kjelder: United.no, Unitednorge, ManUtd.com, Republik of Mancunia

 

Veit ikkje om det har blitt nemnt tidligare, men i dag er det fire år sidan Belfast Boy døde, 59 år gammal.

 

 

Lenke til kommentar
Det er jo ei flott erfaring for dei å få starte i CL, og dersom det skulle gå bra, så kan det jo hende vi kan få på enda fleire unggutar frå benken, der mellom anna Welbeck og Macheda mest sannsynlig vil sitte.

 

Macheda foran King er så unfair. King har levert gang på gang for reservene og det oser vilje og fremgang av gutten. Med forbehold om at Macheda har brilliert på reservelaget de 3-4 siste ukene, så mener jeg King burde være spissplassen på benken i kveld. Har ikke fått med meg en støyt om reservene på noen uker, men der jeg slapp var King hestehoder foran. Og da er det ikke bare patrioten som snakker :)

 

Ingen stor fan av Owen - Berbatov heller. Vil egentlig heller se Welbeck - Owen eller helst Berbatov - Welbeck. Selv om Owen - Berbatov funket bra mot Greentown FC eller hva de het. 8-2 ellerno med plenty av hælfliks gjennom til Owen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...