Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tottenham, Arsenal og Liverpool må gjerne få lov til å ha syvmålsseiere og lignende en gang i blant, så lenge vi ender over dem på tabellen. Høres ut som du ønsker å heller være i Liverpool sin situasjon.

For all del ikke. Eneste jeg gjør, er å etterlyse store seiere. Kan være avgjørende å ha god målforskjell.

Lenke til kommentar
Får håpe at kampen igår var starten på en seiersrekke med mye mål, er lei av 1-0 kamper nå.. =/

Hvor mange kamper har vi egentlig vunnet 1-0 i PL i år da?

Kun en, mens vi har fire kamper der vi bare har vunnet med ett mål. I tillegg tre tap, og en uavgjort. Kun fem kamper der vi har vunnet med mer enn ett mål.

Lenke til kommentar

Det kommer noen ganger til et punkt hvor ord blir overflødig. Fantastisk video, Plagueis.

Jeg stod med bursdags-ønskeliste i ene hånda og "Matte for 3. klassinger"-boka i andre på tidspunktet. Husker ikke den første United-kampen jeg så, men dette var en av de 5 første vet jeg. Så den ikke live, men så høydepunkter, og senere ett opptak hos en kompis. Beckham var den store for meg. Hadde Beckham-sveis* gjennom brorparten av barneskolen, med stor suksess både hos det kvinnelige og mannlige individ.

Det virker fjernt, siden det er så kort siden, men allikevel så j* mye mer ekte. Skulle ønske da var nå, selv om jeg fortsatt er glad for det som er rundt nå. Vi har vunnet PL 3 år på rad, to CL-finaler på rad og vi har ett fantastisk lag, gjennomtrukket av spillere som blør for klubben. Men å oppleve sånn som FAC-semi mot Arsenal i 99. Oppleve det der i bevisst tilstand, og ikke bare dager du ble dratt frem og tilbake på skolen også i seng, virker fantastisk. Når høydepunkter 10 år senere gir meg gåsehud, kan jeg bare i fantasien finne frem til hvor bra det kunne ha vært.

Puh, fotball er ikke bra for meg.

* Beckham-sveis kan bety så mangt. Alt fra snauklipt til dobbel hestehale har blitt presentert på toppen av dette fotballgeniet. Jeg snakker selvfølgelig om midtskillen:

post-135333-1258949668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

No når Plagueis har byrja å mimre om tidligare store prestasjonar, så må eg nesten komme med eit bidrag eg også. Vi må tilbake til November 93. Sesongen før hadde United vunne tidenes første Premier League trofé og når City tok imot United på Main Road hadde United vunne 18 av dei siste 20 kampane i ligaen. Like før kampen mot City hadde ein dessverre blitt sendt heim i skam frå Tyrkia, etter ein sår og flau opplevelse i Meisterligaen.

Eg har prøvd å finne datoen for denne kampen, men har endå ikkje lukkast skikkelig. 93 var året då unge Archanios for første gong fekk opp augene for Premier League, året eg sjølv byrja å spele fotball og året då "kollegaer" både på skule og fotballbana forgjeves forsøkte å innlemme meg i rekkene av Liverpool-supporterar. Heldigvis hadde eg nok vett i skallen til å ta mine eigne valg og denne November-dagen står igjen som eit virkelig stort augneblink i ein ung guts fotballiv. Dette er nok den første kampen som virkelig satt igjen.

Eg var så heldig å få sett kampen igjen for nokre år sidan og eg vart overraska over kor presist minnet mitt om kampen var. United var det beste laget, men låg likevel under med to mål til pause. Det var likevel noko med viljen til dei raude djevlane som sprang rundt ute på bana, dei hasardiøse taklingane på midtbana (i dag ville nok spelarar blitt sendt rett av bana for samme type taklingar), finessene frå øvste hylle frå dei offensive spelarane og dei store redningane til ein lyslugga danske bakerst på bana. United ville så mykje meir enn City og det var nesten som at eg berre venta på det tredje målet som skulle avgjere alt til Uniteds fordel. Denne videoen kan aldri gje kampen den representasjonen eg skulle kunne ønske å gi, men den viser iallefall dei viktigaste hendingane. Kampen vil nok aldri nå opp til det nivået som f.eks eindel kampar frå 98/99 sesongen har fått, men for meg vil den alltid vere blant dei viktigaste.

Manchester City 2 - Manchester United 3

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Kampen som gjorde meg til United supporter.

Det var i den tiden NRK viste tippekampen, og det var den eneste kanalen vi hadde. Husker igrunn ikke så mye av kampen, mest at United var "overraskende" gode for meg, da Liverpool var fotballaget alle gærningene heiet på.

Når Liverpool gikk opp til 1-0 med mål av halvfeite men utrolig gode Barnes så trodde jo alle at kampen var avgjort, Liverpool var dominerende på den tiden og vant vel 6 seriegull på 80tallet (uten å ha googlet for mye) så favoritten var soleklar selv om United kom på andre året før denne kampen.

Comeback mentaliteten til United var tilstede allerede på den tiden. Klippet under viser de 7 minuttene målene kom. Husker igrunn ikke mer enn at eg synest United var best, og når målet kom var det forholdsvis ufortjent. Hadde ikke skjedd så mye i kampen før 70 minutt.

Lenke til kommentar

Sir. Alex kommer aldri i verden til å kjøpe en spiller for £60m, så bare å glemme. Chelsea eller City er de eneste realistiske kjøperne fra balløya. SAF har dessverre bortimot avkreftet av det blir Januarkjøp, ved igjen klage på verdien. Som han beviste i sommer, er ikke dette tomme ord og spill for galleriet. Jeg har belaget meg på null aktivitet før sommeren 2010.

Jotun: Du er så gammel. Jeg er sikker på at det har grodd mose på deg :fun:

Lenke til kommentar
Jotun: Du er så gammel. Jeg er sikker på at det har grodd mose på deg :fun:

Jepp, på kassen hvertfall! Noen vil dog kalle det brysthår.

Satt å tenkte på en ting når eg såg "rød nese dagen reklamen" for united kampen på onsdag.

Tenk hvis "Rød nese dagen" heller hatte vært i morra. Da hadde de sluppet å lage ballen til en rød runding...

Lenke til kommentar
Satt å tenkte på en ting når eg såg "rød nese dagen reklamen" for united kampen på onsdag.

Tenk hvis "Rød nese dagen" heller hatte vært i morra. Da hadde de sluppet å lage ballen til en rød runding...

Vet ikke hva du snakker om, eller hvilken kanal det var på, men antar at det var klovnene i Viasat som skulle fikse nesa si. Hvis det var dem, da hadde de bare byttet hovedkampen til Liverpool-kampen. :fun:

Lenke til kommentar
Er Ribery virkelig så fantastisk? Jeg syns jeg har lest at han er en av de få som kunne være en erstatter til Ronaldo, men ser aldri nyheter om " fantastisk ribery mål " eller Ribery storspillte ".. ( jeg følger aldri med på tysk fotball )...

Ribery er knallgod, men synes ikke han er verdt 60 millioner. Han har vel en litt annen rolle i laget en Ronaldo, så er nok derfor han ikke er i nyhetene hver dag.

Eller så er det fordi han er skremmende. :ninja:

ribery.jpg

Lenke til kommentar

Ribery er fabelaktig. Han jobber bra defensivt og er eminent offensiv, tekniker av rang. Per dags dato finnes det ikke mange kantspillere på høyde med han. Ronaldo, Messi, Robben og muligens også Silva er der, Ribery har dog større muligheter til å kunne lykkes i Premier League. Han har spilt Bundesliga fotball og har nok bedre fysikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...