Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*Snip*

 

Owen har tapt avslutningsevnen sin, det er mange bedre avsluttere i verden. Klaas-Jan Huntelaar, Ruud Van Nistelrooy, Fernando Torres, David Villa, Miroslav Klose, Mario Gomez, Samuel Eto'o, Diego Milito, Lionel Messi, Cristiano Ronaldo er et noen. Det som gjorde Owen god var måten han luktet mål på samme måte som Inzaghi. Som Zlatan sa så tar de det løpet i bakrom 10 ganger og den 8. eller 10. gangen kommer kanskje den ene gangen de får ballen, selv tar han bare det løpet et par ganger. Problemet nå er at Owen ligger nede ved midtbanen halvparten av gangen og prøver å spille fotball, det er vondt å se på. Når førstetouchen i tillegg har sviktet han, noe som må sies å være noe av det viktigste for en spiss og løpene er et kvart sekund for seine, så blir avslutningene forferdelige. Han kaster rett og slett bort 9/10 sjanser han får, det er for dårlig i Manchester United. Det hjelper han heller ikke at han har fysikk som en juniorspiller, faktisk lignende fysikk som William Keane som ikke kaster bort sjansene sine.

Lenke til kommentar

At du i det hele sammenligner Owen og noen av verdens beste spillere sier jo sitt. Huntelaar har også tapt seg siden han dro fra Ajax, og har også slitt med å spille i Milan etter overgangen fra Real Madrid.

 

Rart at ingen nevner at Berbatov er en dårlig avslutter da, når både Owen og Berbatov står med like mange mål og Berbatov har samtidig spilt 2-4x mere enn Owen. Nå må ingen mistforstå meg og si at jeg sier at Owen er bedre enn Berbatov for det er han ikke.

Det jeg vil fram til er at Owen er ingen dårlig avslutter, og han har en god avsluttningsevne.

 

Om noen mener at han ødelegger sjansene for Welbeck & Macheda, hva i allverden gjør M.B Diouf når han kommer til oss i Januar evt?

Lenke til kommentar
At du i det hele sammenligner Owen og noen av verdens beste spillere sier jo sitt. Huntelaar har også tapt seg siden han dro fra Ajax, og har også slitt med å spille i Milan etter overgangen fra Real Madrid.

Her er du helt på bærtur. Selvfølgelig skal han sammenlignes med verdens beste spillere.

 

Rart at ingen nevner at Berbatov er en dårlig avslutter da, når både Owen og Berbatov står med like mange mål og Berbatov har samtidig spilt 2-4x mere enn Owen.

Hva i all verden har dette med Berbatov å gjøre? Men siden du først drar han inn; Berbatov har kanskje 2-4x mer spilletid enn Owen, men Owen har 2x så mange sjanser.

Lenke til kommentar

Si hva du vil om Mame Biram Diouf, men han er fortsatt bare 21 år og har ekstremferdigheter fysisk, det er fullt mulig å utvikle han. Huntelaar har tapt seg i Milan i den forstand at han enda ikke har fått hull på byllen, men tilliten har heller ikke vært der. Liten tvil om at han er en av verdens beste avsluttere.

 

 

Klart Owen skal sammenlignes med verdens beste spillere. Han spiller på laget som har vunnet Premier League de siste tre årene, 18 totalt. Hvem skal han sammenlignes opp mot ellers?

Lenke til kommentar
At han er en verdensstjerne nå er vel rett og slett tull, han kom fra et lag som rykket ned fra Premier League og samtidig så har han slitt med endel skader i det siste årene som har gjort at han har tatt et par nivåer ned fra den han var når han spilte for Liverpool.

Han skal fortsatt sammenlignes med de beste når han spiller for United, for det er det som kreves.

Lenke til kommentar
At du i det hele sammenligner Owen og noen av verdens beste spillere sier jo sitt. Huntelaar har også tapt seg siden han dro fra Ajax, og har også slitt med å spille i Milan etter overgangen fra Real Madrid.

 

Rart at ingen nevner at Berbatov er en dårlig avslutter da, når både Owen og Berbatov står med like mange mål og Berbatov har samtidig spilt 2-4x mere enn Owen. Nå må ingen misforstå meg og si at jeg sier at Owen er bedre enn Berbatov for det er han ikke.

Det jeg vil fram til er at Owen er ingen dårlig avslutter, og han har en god avsluttningsevne.

 

Om noen mener at han ødelegger sjansene for Welbeck & Macheda, hva i allverden gjør M.B Diouf når han kommer til oss i Januar evt?

1. Så du mener vi skal nøye oss med mediocre i United?

2. Berbatov er en ca tusen ganger så god spiller. Owen er ikke spillende, han er kun en sjansemisbruker. Thats it.

3. M.B. Diouf var et tøvkjøp av Solskjær. Sommeren 09 var vond.

 

Hyrlen: Så du hvor mange ganger Rooney, umotivert, gav bort ballen i går? Greit at han er spillende og hjelper midtbanen, men når han forsvinner ned er det kun en spiller der oppe - M. Owen. Dvs ingen. Ser heller at vi stagnerer på midten oftere om Rooney får ballen høgere i banen. Om Scholes orker å oftere gå på løp i mellomrommet som i går, er jeg pro at han starter med Fletcher mot Pompey faktisk. I går så jeg gamle gode Scholesy på flere kjente penetreringer. Carrick beveger seg aldri fremover når vi har ball lengre bak i banen, noe som er svært hemmende når Fletch også spiller.

 

Dessuten, Rooney scorer ikke mål. Ikke er han i nærheten heller, foruten en godt langskudd.

 

Både Giggsy og Rooney var langt under pari i går. De ble reddet av Fletcher som er i fred med å bli PL klart beste midtbanespiller sammen med Essien. Som kommentatorene på skys sa: PL most improved player. Jeg har bestilt meg drakt med Fletcher, som har spilt seg langt inn mot hjerterota til undertegnede.

 

Edit: Leif.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar
Hyrlen: Så du hvor mange ganger Rooney, umotivert, gav bort ballen i går? Greit at han er spillende og hjelper midtbanen, men når han forsvinner ned er det kun en spiller der oppe - M. Owen. Dvs ingen.

Det er jeg helt enig i, når Rooney går ut av boksen har vi kun en statisk Owen som kun fungerer om han har et bakrom å springe i. Noe det ikke var før slutten, da vi faktisk så hva han er best til. Når Giggs tredde gjennom til Owen var bevegelsene i forkant av Owen toppklasse. Synd han har mistet litt fart, dermed kommer han til kort ofte.

 

Tilbake til Rooney, poenget var at igår ble han nesten tvingt til å bevege seg. Spesielt når Giggs ikke klarte å oppta rom som visste seg. Å hvertfall når innleggskvaliteten var såpass laber som den var. Uansett har Rooney det tøft når han ikke har Berbatov ved siden av seg som kan spille han opp og motsatt. Å ha Owen på banen er som å ha en Nistelrooy som ikke scorer mål eller kan holde på ballen i boksen for tiden.

 

At du sier at Giggs er under pari, vel jeg er igjen ikke enig. At han ikke glimrer slik han kan betyr ikke at han gjør en dårlig kamp. I det siste leddet er jeg enig i at han var dårlig, elendige avleveringer o.l med unntak av pasningen til Owen. Men defensivt og som kontrollerende sentralt var det bra. Når Evra kom rundt gjorde han akkurat det han skulle, sto spillbar hele tiden. Å skapte ved det o.l ting trygghet og et sammenhengende press mot Everton sammen med Carrick og Fletcher. Å det var jo stort sett han som spilte Evra god igår. Jeg sier ikke at Giggs var fantastisk, men ok. Sky gir jo f.eks Giggs 8 sammen med resten av midtbanen, selv om det egentlig ikke er et argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...