Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg må ta av meg hatten for de som mener Owen er et tabbekjøp, og som ikke mener at han er god nok for United og Premier League. Fyren er klasse til å posisjonere seg, og er også flink med løpene sine. Fyren er også en knall avslutter. Eneste minuset med han er at han ikke er god en mot en situasjonene.

 

Han er ikke en "knall" avslutter. Han er god til å lukte hvor ballen faller nå og flink med løpene sine når han ligger der han skal. Owen trekker seg gang på gang dypt ned i ballen og forsøker å spille fotball, det kan han ikke. Touchen hans ligger dessuten flere hakk bak våre andre spisser, mottok han aldri pasninger som barn? Owen har mistet det siden "the glory days" i Liverpool. Han står i veien for Welbeck, King og Macheda og snart også William Keane, hvis Will fortsetter som han gjør. Owen kan vise seg som en viktig brikke utover i sesongen, men per dags dato så er han langt fra det, og nå føles det nesten som om han får kamper av ren sympati.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macheda/Welbeck vil få sine sjanser. LC og FAC er turneringer de kommer til å dominere denne sesongen. De vil også få spilletid når noen av de andre spissene er skadet, eller i kamper mot mindre lag. Det er viktig å ha minst tre etablerte og rutinerte spisser for ett lag som United. Det kan man pr. dags dato ikke si om Kiko/Danny. Derfor er det viktig å ha en spiller som Owen på laget. Han har rutine, og kom i tillegg gratis til klubben. Blir feil å si at han står i veien for unggutta, for de lærer masse på reservelaget, og de vil få spilletid på førstelaget. Ganske sikker på at Owen blir en viktig spiller utover sesongen. Blir ikke overrasket om vi får se flere viktige mål som mot City. :)

Lenke til kommentar
Man kan ta det argumentet, men det hadde vert verre om han ikke skapte noe. Greier man å komme til sjangser så er man en trussel.

Ikke når man bommer på 90% av sjansene andre skaper for han. Det er ikke mye han gjør ut av seg på egenhånd, foruten et par smarte løp her og der. Jeg er temmelig sikker på at også jeg kunne scoret et mål i blant for et lag som slår 140978 baller inn i boksen pr kamp. Enten det er innlegg eller småspill det er snakk om. Poenget står, Owen er ikke god nok. Men jeg skal respektere at andre er uenig, selv om det er utenfor min fatteevne ;)

 

Om man skal komme til sjangser så må man plassere seg også. Time løp slik at ballfører kan slå pasningen og unngå offside. Man må lese motstanderen og se hvor hullene i forsvaret er. Ballføreren kan ikke skape noe om sissene ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Fyren er også en knall avslutter.

Unnskyld meg Raste, men her må jeg stoppe deg. Fyren er ELENDIG til å avslutte. Ikke uten grunn at fyren brenner 9 av 10 100%-sjanser. Men ja, avslutningene er det eneste han mangler for å være en ekstremt god spiss. I løpet av en kamp kommer han seg til mange sjanser pga. posisjoneringen/løpene. Dessverre er avslutningene ikke verdig Adecco-ligaen engang.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke homofob, men heller ingen fan. Jeg mener allikevel at homoseksuelle ikke skal ha muligheten til adopsjon.

 

Aner heller ikke hva som var relevant med det spørsmålet?

 

Følte du var litt nedlatene til menn med hårgele. Ikke ta det seriøst :)

Gelé er så 1998, voks er mye bedre. ;)

 

Selv om jeg mener den beste metoden for bra frisyre er å legge seg med vått hår.

Endret av Points
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med at vi slår Everton så overbevisende. Deilig å se at Fletcher scorer et så fint mål også. Det unner jeg han veldig. Så langt i denne sesongen har han vært en av våre viktigste spillere, han er fantastisk god.

 

Det var også gøy å se at Rafael gjør en solid kamp når vi trengte han der på høyrebacken. Kanskje slipper vi å kjøpe noen superspillere på høyrebacken hvis han fortsetter slik. Offensivt mangler han lite, defensivt er ikke alltid posisjoneringen god nok, men han har tatt mange skritt siden han kom til United. Jeg håper virkelig at han kan bli en fremtidig storspiller på høyrebacken. Enda kulere hadde det vært om Fabio kunne blitt det på venstrebacken også. Morsomt med brødrepar i klubben, spesielt når de begge er såpass lovende.

Lenke til kommentar
Macheda/Welbeck vil få sine sjanser. LC og FAC er turneringer de kommer til å dominere denne sesongen. De vil også få spilletid når noen av de andre spissene er skadet, eller i kamper mot mindre lag. Det er viktig å ha minst tre etablerte og rutinerte spisser for ett lag som United. Det kan man pr. dags dato ikke si om Kiko/Danny. Derfor er det viktig å ha en spiller som Owen på laget. Han har rutine, og kom i tillegg gratis til klubben. Blir feil å si at han står i veien for unggutta, for de lærer masse på reservelaget, og de vil få spilletid på førstelaget.

 

Kort og enkelt, nei. Det er klart Owen står i veien for en spiller som Welbeck. De lærer masse på reservelaget? Enkelt og greit så må de spille på høyere nivå hvis de skal ha progresjon. Fabregas, Iniesta, Messi, Ronaldinho, Xavi, Rooney, Terry, Cristiano Ronaldo, Joe Cole, Robinho, Zidane, Figo, Raul hva har de til felles bortsett fra gode fotballferdigheter? De fikk alle førstelagserfaring fra tidlig alder. Det er heller ikke tilfeldig at Balotelli og Pato har hatt enorm progresjon siden de fikk spille jevnt på A-lagene sine. Hvis Owen ikke hadde vært i klubben hadde vi vært "tvunget" til å satse på Welbeck/Macheda/King. De hadde garantert vokst med dette. Hvor mye du utvikler deg handler i stor grad om hvilket nivå du får spille og trene på. Det sies at John Carew var så dårlig den første A-lagstreningen til at flere spillerene klagde til treneren, etter en uke var han den beste. Det er svært få såkalte "late bloomers" i fotballen, nå og de neste par årene vil være viktige år for å definere hvor store Welbeck og Macheda kommer til å bli som fotballspillere.

Lenke til kommentar

Evra, fy faen. Klart banens beste for meg. MASKIN. Utrolig kamp av han. Farten, styrken, driblignene. Pasningene og, presise som bare det. Utrolig at ingen nevnte han her i tråden før meg! (Heldigivs så noodlehair den samme kampen som meg og ;))

 

Var herlig med Scholesy inn og, rolig med ballen, fikk tid og hadde en klassisk Scholesy ball til Obertan tror jeg det var, crossfield. Fikk også med seg en assist med en perfekt pasning for 3-0 deflection målet i de minuttene han fikk, selvfølgelig. Ikke den største bursdagsgaven men han fikk ihvertfall noe med seg, the Ginger Prince. :)

 

Sykt mål av Fletch i dag, og herlig styrt inn av Carrick på 0-2. Valencia var også veldig positiv i dag. Og til slutt vil jeg bare si hvor herlig det var å se Rafael på banen i en PL kamp fra start igjen. Viser at han er klar for dette nivået, fy faen han er elsk å se på. Energi av det høyeste nivået og innsats til tusen. Gode tidlige taklinger og herlige offensive raid. Bedre enn Fabio er han også, selv om jeg vet at en del her er uenige. Gleder meg til han blir fast!

 

Fantastisk å slå Everton 3-0 selv om vi ikke spilte i andre gir en gang, glem tredje og fjerde. Good stuff!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

For de som er interessert i dokumentarer om Best, send meg PM. Vanskelig å få tak i vil jeg tro, men jeg har et par.

 

Calum Best/Julie McClelland

So many loved you, did you know

we were not ready to let you go

the stars from heaven are only lent

a gift from god, thats why there sent

we wont forgett our belfast boy, you filled our lives with so much joy

youre star will shine now, in the sky

farewell our friend, but not goodby.

 

--

 

Alt i alt en fin lørdag med unntak av Chelsea, men så kan man ikke forvente i pose og sekk. Arsenal tap og LFC/City poengdeling var gode resultater for oss. Jeg er langt i fra overbevist spillemessing, da mye mangler for å kalle dette verdig fotball "The United way."

 

Rooney bør forøvrig starte på benken snart. Har vært elendig over en lengre periode nå og SAF bør gjøre et statement. Ja gutt, det blir ny kontrakt, men du har ikke klippekort. Drittlei å se slappe innstillinger og dårlig form på angripere. Som en av de bedre spillerne i verden, bør vi kunne forvente mer.

Lenke til kommentar
Rooney bør forøvrig starte på benken snart. Har vært elendig over en lengre periode nå og SAF bør gjøre et statement. Ja gutt, det blir ny kontrakt, men du har ikke klippekort. Drittlei å se slappe innstillinger og dårlig form på angripere. Som en av de bedre spillerne i verden, bør vi kunne forvente mer.

jeg er uenig. Idag når vi stanger mot et forsvar som ligger på egen 16 med 10 mann er han god på å trekke i de posisjoner som trengs. Hvor mange ganger trekker han ikke ut i rom utenfor 16 for å hjelpe midtbanen. Evt trekker ned på ving. I tillegg er han involvert i spillet hele kampen gjennom. Nei Rooney gjør ingen elendig figur idag. Han er bevegelig og spillbar i en kamp andre spisser ville vært helt usynlig. Basert kun på denne kampen syns jeg ikke han bør benkes. Men ser man tilbake på diverse kamper han har vært slapp har du et poeng. Spørsmålet er jo for hvem, Owen? Welbeck? Berbatov er selvskreven på topp basert på hans spill den siste tiden. Hadde han startet mot Chelsea ville vi vunnet, det er jeg ganske sikker på.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Haha, owen en elendig avslutter faktisk...? Han er ein av dei beste spissane i verden å skyte i steget, kun Torres eg veit om som er bedre, og det er ein fantastisk eigenskap som fleire spissar skulle hatt. Dersom folk ikkje er oppdaterte på det konseptet, så er det altså at owen klarer å vende og skyte, gjerne med samme fot på under 0.04 sekund. Å komme å seie at owen er ein elendig avslutter, då bommar du kraftig sjølv :p Du såg t.d dette mot Barnsley.

Lenke til kommentar

Grunnen til det vil eg tru er at han rett og slett er rusten. Du ser jo det på måten han spelar på, at han er treigare, litt mindre på høgget og den slags enn kva han pleide. Det blir for tidlig å avskrive owen heilt enda. Han gjorde det jo bra i begynnelsen, men har dabba av dei siste kampane, men å avslutte, det veit vi jo at han kan. Han må berre trene vidare og prøve å finne tilbake til det han var. Så skal vi sjå kor mange keeperar som står forfjamsa å ser på mens ballen trillar forbi dei fordi owen avslutta i vendinga si :)

Lenke til kommentar
Haha, owen en elendig avslutter faktisk...? Han var ein av dei beste spissane i verden å skyte i steget, kun Torres eg veit om som er bedre, og det er ein fantastisk eigenskap som fleire spissar skulle hatt. Dersom folk ikkje er oppdaterte på det konseptet, så er det altså at owen klarte å vende og skyte, gjerne med samme fot på under 0.04 sekund.

 

fikset litt. Han har en del igjen på gammel form.

Lenke til kommentar
*snipp*

De vil da må masse spilletid på førstelaget i løpet av sesongen. Skjønner hva du mener, men det er viktig å ha en 3. spiss på laget. Hvor mange PL-kamper hadde vi vunnet dersom Berba/Rooney hadde vært skadet og vi ikke hadde en 3. spiss med erfaring? Vi hadde mest sannsynlig blitt kraftig svekket. De vil få mulighet til å utvikle seg, ganske sikker på at de får over 10 kamper i løpet av sesongen. Hadde vært en farlig sjanse å ta ved å kun ha to spisser. Vi ser jo hva som skjer med Liverpool når Torres er skadet. De må kaste inn N'Gog hver gang, og det er bare å se på tabellen hvor godt de har lyktes med det. Hadde vært så mye enklere om de fortsatt hadde hatt en spiller som Keane på laget. Greit at man må tenke på fremtiden, men det må ikke være på bekostningen av nåtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...