Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

De fleste mødre er det. Hvis ikke har dem sansynligvis ødelagt livet sitt 18 år frem i tid.

Hehe. Mamma er 39 (jeg er 19). Det ble da folk av oss begge :p

Chelsea-supporter. vel...

:)

Ahh, endelig Premier League helg. Faen så sultefòret man blir av landslag. Gleder meg faktisk til å se oss mot Everton, førsteomgangen har for vane å være helt sinnsyk. For så at det blir en totalræva andreomgang. Husker enda at Giggs og Fletcher spilte for første gang ilag sentralt mot Everton ifjor. Beste førsteomgangen jeg har sett av en sentral-midtbane i United på masse år. Herjet rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel skrive litt her i dag også, så snart kaffien er klar. :)

Får starte med det viktigaste først, ettersom det er klart for kamp mot Everton i morgon. Eg fikk nettopp beskjed av sjefen om at eg kunne jobbe til 18 i staden for til 20, noko som sjølvsagt betyr at eg får sett kampen i staden for å finne måtar å få oppdatert meg på.

Når eg først er inne på kampen mot karamellene, så har Sir Alex under pre-match pressekonferansa si, gått ut med at vi har eindel problemer med den defensive kabalen til kampen i morgon.

It's in defense where the main fitness concerns lie, with Rio Ferdinand and Fabio definitely out and Jonny Evans and John O'Shea earmarked as "doubts".

"We're fighting hard to get Evans available," Sir Alex told reporters, "but he's not trained yet. We'll see how he goes today [Friday].

"With Rio, we've identified the problem but we're not putting a timescale on it. But we hope he'll be back in a couple of weeks."

The boss is also without skipper Gary Neville, who will serve the last of a three-match ban after being sent off at Barnsley last month, although Nemanja Vidic, Wes Brown and Patrice Evra are expected to be fit and available.

"We've a wee bit of patching up to do but hopefully we can get a back four out," Sir Alex said.

Eg trur nok at enten O'Shea eller Evans vil klare å riste av seg såpass at ein av dei er med på benk/bane i morgon. Samtidig så er det dumt å ta store sjansar med skadene deira, så eg håper vi stiller med

Rafael, Brown, Vidic, Evra bakerst.

Interessant nok så har begge laga som skal spele i morgon gjort det bra med mannen som skal vere dommar for anledninga. Everton har ikkje tapt på fire kampar med Steve Bennet som dommar, og for United strekker rekka seg enda lenger. Forhåpentligvis får vi sjå ein kamp der vi slepper å vere sinte på dommarar og sånne ting. Litt trist om SAF skulle utvide utestengelsen sin før den har byrja.

Andy Cole som eg reknar med dei fleste her kjenner til, (dersom du ikkje gjer det, så får du finne deg nokre sesongvideoar frå slutten av 90-talet) har fått veldig mykje merksemd i England dei siste dagane for kommentarane om at United burde signert Torres når vi hadde sjansen.

"We all make mistakes and not signing Torres was one, because I've spoke to several of the current United players about him and they all say the same thing: 'Top, top player'.

Forsåvidt enig i at Torres er ein veldig god spelar, men så spørs det kor lenge det hadde gått før han ville til ein anna klubb, dersom han er så sterkt knytta til Liverpool, som supporterane deira vil ha det til.

Cole prøvar å gjere litt opp for seg mot slutten av intervjuet, med å skryte hemningslaust av Wayne Rooney, men det skulle kanskje berre mangle etter som Cole visstnok har blitt fortalt av SAF at der fins ein trenarpost for han i United, så sant han får tatt dei nødvendige trenarkursa.

"Wayne is a great forward," said Cole. "He can play centre forward, right-wing and left-wing.

"He would probably play in goal and do well - he actually plays in goal a lot during training at Carrington.

"Rooney's work ethic is faultless, he plays for the team and he's got everything. When United look at young new players, they search for seven or eight key attributes.

"They'll usually sign a player if they have six. When they first saw Rooney at Everton they privately admitted that he had everything. United fans call him 'the White Pele'.

"He's not at Pele's level, but Rooney is thriving in Ronaldo's absence, has started the season really well and is nudging towards the level of Lionel Messi and Ronaldo.

"Rooney can change a game and he's Manchester United and England's most important player.''

Evandro Brandao som kanskje er kjent for eindel av dei som følger litt med på United sitt akademilag og yngre spelarar har signert ei 2,5 års kontrakt med Benfica. 18-åringen forlot United i sommar og har altså funne seg ein ny klubb i heimlandet. PortuGoal

Plymouth ønsker David Gray på permanent basis. 100% pilgrim - United.no. Hans første og einaste kamp for Uniteds førstelag var for to år sidan i Ligacupen, og når han no har blitt 21 år uten å nærme seg nevneverdig, så vil nok det beste for spelaren sin del, kanskje vere å få gå til ein klubb som ønskjer å satse meir på han.

Watford har også fått forlenga lånet av Tom Cleverley. Den allsidige midtbanespelaren har imponert stor i Championship og Watford skal vere veldig glade for å få behalde han ut sesongen. Det kan eg forsåvidt godt forstå ettersom Cleverley scorar omtrent eit mål pr to kampar og er vel pr i dag topscorer for klubben saman med ein av spissane. Eg håper han kan fortsette utviklinga fram mot sommaren og at han skal få sjansen til å vise at han kan kjempe om ein førstelagsplass til neste år. Han gjorde det veldig bra for United i pre-season når han fikk sjansen, og eg trur nok han er ein spelartype vi godt kan ha bruk for. Det har for eksempel ikkje vore voldsomt med mål frå sentral midtbane denne sesongen.

Mackay told the club's official website: "I'm delighted to have secured Tom's services until the end of the season.

"The business was once again conducted in a correct and professional manner with Tom, his representative and Manchester United.

"Sometimes it can take time for a player to settle in, but, Tom has hit the ground running.

"That is down to Tom's hard work ethic, his desire and professionalism. It also a reflection upon the club he has come from, while the coaches here have had a big part to play as well since his arrival."

The 20-year-old has recently expressed his belief that he is capable of playing in the Premier League for United and he impressed in pre-season for the champions.

Fikk akkurat opp en liten beskjed på Twitter om at Roy Keane har starta sitt eiget oppgjer i forhold til Frankrike-Irland på ei Ipswich-pressekonferanse. BenHibbs: "Roy Keane is an absolute legend"

Sidan Andrew Cole vart nemnt oppi her, så kan del vel ikkje skade med ein liten video for å friske opp minnet om mannen som scorte veldig mange og veldig viktige mål for United i si tid i klubben.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Arch minner meg om brukeren Fredrik på United.no om dagen, med alle sine oppsummeringer. Snart kommer det "kamptråd" innlegg også?

Gleder meg til i mårra. Eneste som er litt leit er at CFC møter Wolves hjemme og har etter all formodning 8 poengs forsprang før vi sparker igang. Vi har ikke råd til flere glipper nå.

Det er ikke leit at det er helg nå.

Lenke til kommentar

Det hadde vore veldig greit om vi kunne tatt inn eit par poeng på Chelsea ja, om enn berre for å ha ein viss kontroll over avstanden opp dit. Er likevel temmelig skeptisk til at Arsenal tar tre poeng. Dersom dei (og vi) er heldige så tar dei eit poeng. Chelsea har ein veldig sterkt tropp, og sjølv om at begge laga har litt skader, så ser eg nok på Chelsea som ein stor favoritt før den kampen.

Vi må strengt tatt berre passe på å gjere våre ting så bra som vi kan. Håper virkelig vi kan få nokre skikkelege resultat framover, ellers vil vi verte hekta av før jul, og det er ikkje så veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Det er faktisk imponerende av Man.Utd selv om to av dem skal egentlig ikke telles med. Men ellers fortsatt imponerende :) Men hva med Gerrard? Var han ikke satan god da han var ung, han også?

Hva med Dublin? Han var en av de største innenfor talenter, til han ble skadet.

Ops, her er jo Man.Utd. tråd.. Sorry for OT

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Det er faktisk imponerende av Man.Utd selv om to av dem skal egentlig ikke telles med. Men ellers fortsatt imponerende :) Men hva med Gerrard? Var han ikke satan god da han var ung, han også?

Dion Dublin er et ikke United produkt. Ble kjøpt fra Cambridge om jeg ikke husker helt feil. Der var han riktignok vass, men kom ikke til oss før tidlig i tyveårene. Og jeg syntes heller ikke han er i nærheten av topp 10 materiale.

Forøvrig leste jeg en artig sak i Unitedsupporteren for litt siden. Noen som husker antall spillere vi har fostret frem i PL og ligasystemet? Latterlig mange var det i alle fall. Nesten dobbelt så mange som klubben på 2.plass, om ikke hukommelsen har sviktet meg.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Dion Dublin er et ikke United produkt. Ble kjøpt fra Cambridge om jeg ikke husker helt feil. Der var han riktignok vass, men kom ikke til oss før tidlig i tyveårene. Og jeg syntes heller ikke han er i nærheten av topp 10 materiale.

Forøvrig leste jeg en artig sak i Unitedsupporteren for litt siden. Noen som husker antall spillere vi har fostret frem i PL og ligasystemet? Latterlig mange var det i alle fall. Nesten dobbelt så mange som klubben på 2.plass, om ikke hukommelsen har sviktet meg.

Det sjokkerer meg isåfall ikke. Hvert år får jo klubber kjøpe kvalitet på billigsalg fra vårt akademi.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det.

• Halvparten av klubbene i årets PL har spillere som starta karrieren i Man Utd.
  • 25 PL-spillere startet som lærling i United.
  • Totalt i de 4 øverste divisjonene har United 50 spillere.

Lista med 25 PL-spillere er mektig, men den utelater også spillere vi har på utlån. Som f.eks Danny Simpson, Cleverly, Cathcart, Drinkwater osv. City står på andre plass, med 11 som har gått ut fra dem og endt i PL. Liverpool er neste, med 6 eller 7 tror jeg. Det morsomme er at Owen er en av dem :) Med de fire øverste divisjonene ser vi Pool med 30-something og United på 47 eller 48.

En ellever med kun United-produkter.

Paul Rach

P. Bardsley/G Nev - Brown - Evans - Oshea

Giggs - Scholes - P. Neville - Fletcher - Gibson/Nicky Butt

F. Campbell/Welbeck

Drit i formasjonen. Nicky Butt på ving. Poffff.

PS: Det feteste med hele artikkelen må være bildet av Evans som kjefter på Kieran Richardson og Phil Bardsley :)

Endret av niko_90
Lenke til kommentar

Da blir det Emirates på meg med broren som er stor Arsenal supporter 31. januar når Arsenal selvfølgelig møter oss. Han satt blant hjemmefansen med meg når vi var borte i Manchester og vi banket de 4-0 så da sitter vi blant Arsenal fansen nå selvfølgelig. Det verste som kan skje er at Arsenal gjør det vi gjorde mot dem i den FA Cup kampen. La oss håpe at ikke akkurat det skjer i det minste. Gleder meg som faen, blir første bortekampen min med Utd og det er jo en ganske svær en og. Skulle vi tape så er det uansett greit å oppleve det live og se syke fotballspillere avgjøre kampen enn å føle smerten av å se det på TV. Nå er det eneste problemet det at det er 2 mnd igjen! :)

Lenke til kommentar
Da blir det Emirates på meg med broren som er stor Arsenal supporter 31. januar når Arsenal selvfølgelig møter oss. Han satt blant hjemmefansen med meg når vi var borte i Manchester og vi banket de 4-0 så da sitter vi blant Arsenal fansen nå selvfølgelig. Det verste som kan skje er at Arsenal gjør det vi gjorde mot dem i den FA Cup kampen. La oss håpe at ikke akkurat det skjer i det minste. Gleder meg som faen, blir første bortekampen min med Utd og det er jo en ganske svær en og. Skulle vi tape så er det uansett greit å oppleve det live og se syke fotballspillere avgjøre kampen enn å føle smerten av å se det på TV. Nå er det eneste problemet det at det er 2 mnd igjen! :)

Bra tur høres det ut som, men skal du sitte i Arsenal leiren med United drakt osv? :p

Lenke til kommentar

Må nok være så rolig som mulig og skal ikke ha på meg United drakt dessverre, det hadde bare vært dumt. Men når vi satt på OT og så Utd - Arsenal var det faktisk en der som satt litt bak oss som var Arsenal supporter og ropte "Come on Arsenal" hele tiden hun var faktisk jævlig irriterende og alle så på henne som hun var dum. Så ja. Men jeg måtte jo return the favour til broren min, og er nok greit å oppleve hjemmefansen på en annen stadion spesielt siden det er toppkamp og greier og, så jeg er fornøyd. Utd er jo på banen uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...