Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Eg synest dommerene òg byrd bli straffa. Ferguson gjorde feil i å kalle han for utrent, men dommerene skal og bør ikkje vere isolert frå kritikk. Eg synest sjølv 2 (+2) er strengt og meiner det hadde halde med dei 2.

 

Enig (tror jeg). Dommerene bør ta ansvar dem også. Manager får kjeft for taktikk. Spillere for kjeft for tabber. Banemannskap for kjeft for nakne menn på banen. Hvorfor skal dommerene slippe unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville lagt til "lett" før "unna?" i setningen din. Det hender jo at dommere blir straffet litt de også. Dommeren mellom liverpool og sunderland ble iallefall degradert helgen etter den kampen. Og clattenburg ble degradert et år pga personlige økonomiske problemer. Men ja, dommere slipper lett unna ting.

 

Skal være enig i det.

 

Angående badeballen. Kan noen forklare hvorfor den ikke skulle vært godkjent?

Lenke til kommentar
Bare bitre Liverpool-supportere som mener at det var avgjørende for kampen. Reina hadde god tid til å fjerne den hvis han ville, men det gjorde han ikke. Liverpool har ikke noe å klage på, og dommeren gjorde det helt riktige.

Helt klart. Du hadde ment akkurat det samme om det var United det handlet om.

Hadde nok vært bitter jeg også, men dommeren gjorde faktisk det rette i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Bare bitre Liverpool-supportere som mener at det var avgjørende for kampen. Reina hadde god tid til å fjerne den hvis han ville, men det gjorde han ikke. Liverpool har ikke noe å klage på, og dommeren gjorde det helt riktige.

Helt klart. Du hadde ment akkurat det samme om det var United det handlet om.

Hadde nok vært bitter jeg også, men dommeren gjorde faktisk det rette i den situasjonen.

Hvordan kan du si dette? Det står i regelboka at spillet skal stoppes om det kommer en gjenstand på banen.

Lenke til kommentar

Blir kastet ting hele tiden på banen. Ganske sikker på at hver kamp hadde vart i 100 minutter om man skulle stoppe hver gang det kom en gjenstand på banen. Uansett, Liverpool hadde god til å fjerne ballen, men de gjorde det altså ikke. Mtp. at Johnson stod rett ved ballen, så var situasjonen ganske tvilsom, og fordelen må gå til laget som scorer.

Lenke til kommentar
Blir kastet ting hele tiden på banen. Ganske sikker på at hver kamp hadde vart i 100 minutter om man skulle stoppe hver gang det kom en gjenstand på banen. Uansett, Liverpool hadde god til å fjerne ballen, men de gjorde det altså ikke. Mtp. at Johnson stod rett ved ballen, så var situasjonen ganske tvilsom, og fordelen må gå til laget som scorer.

Dette er din subjektive mening. Reglene er klare.

Lenke til kommentar
Blir kastet ting hele tiden på banen. Ganske sikker på at hver kamp hadde vart i 100 minutter om man skulle stoppe hver gang det kom en gjenstand på banen. Uansett, Liverpool hadde god til å fjerne ballen, men de gjorde det altså ikke. Mtp. at Johnson stod rett ved ballen, så var situasjonen ganske tvilsom, og fordelen må gå til laget som scorer.

Dette er din subjektive mening. Reglene er klare.

 

Hva er regelen?

Lenke til kommentar

Dommaren skulle ha blåse av så straks badeballen kom på banen, når målet kom via han så kunne han og skulle han ha anullert målet. Eg er korkje bitter eller Liverpool-supporter, Latias, men at målet var direkte utslagsgivende vil eg seie endå var kampen i heilskapen sin så dårleg av Liverpool at dei kanskje ikkje fortente betre. Det hadde vore det same hylekoret her som der om vi hadde fått ein sånn situasjon mot osar sine.

Lenke til kommentar

Filming er ikke lov, men likevel er det mange som driver med det fortsatt. Liverpool hadde kanskje uflaks mot Sunderland, men til gjengjeld greide N'Gog å filme seg til poeng mot Birmingham. Regnestykket går opp til slutt. :)

 

Er ikke uenig at det hadde vært det samme hylekoret her, for vi er også til tider dårlige tapere. :wee:

Lenke til kommentar

Heiheihei. Nynorsk-diskusjon har ikkje så mykje her inne å gjere.

 

Når det gjelder reglane for kva dommaren skal gjere, så gjelder vel det samme for badeballen som om det var komme ein ekstra ball inn på bana. Då skal spelet stoppast og den ekstra ballen skal fjernast. Deretter skal vel ballen droppast eller noko sånt. I Sunderland-Liverpool ville jo dette ført til at Sunderland ville mista ei stor scoringsmuligheit, så for deira skyld ville det nok vore temmeleg leit dersom spelet hadde blitt stoppa. Eg forstår likevel heilt klart at det blir surt for liverpool å sleppe inn eit sånt mål, men som United-supporter så må det vere lov å kose seg litt med situasjonen likevel.

Lenke til kommentar

Dersom det er eit "foreign object" på bana så skal kampen stoppast midlertidig før situasjonen er rydda opp i. Dette gjelder nok også ballongar, sjølv om at ein mest truleg ikkje er flinke nok til å ta tak i dette, då ein heile tida ser ballongar rundt om på baner i England.

 

Postar likegreit dette igjen, så om de skulle få andre lags supporterar på nakken ettersom vi har "FA i lomma", så kan de gjerne vise til desse punkta. Det var vel med enda eit punkt i artikkelen eg linka til tidligare.

 

Frå RoM

Reminder of FA’s dealings with United

- Manchester City’s Christian Negouai was fined £2k and received no ban for missing a drugs test around the same time the FA fined Rio Ferdinand £50k and an eight month ban.

 

- Manchester City’s Robbie Fowler scored a late goal against United and celebrated in front of our travelling fans, holding up his five digits to represent Liverpool’s success in Europe and received no punishment. A week later, Gary Neville celebrated in front of Liverpool’s travelling fans following a late goal and was fined £5k.

 

- Liverpool’s Steven Gerrard and Neil Mellor were sent off in the pre-season friendly Amsterdam tournament and received no punishment. Wayne Rooney and Paul Scholes were sent off in the same tournament a couple of years later and were banned for three league matches.

 

- Craig Bellamy hits a restrained fan in front of the world’s cameras and receives a warning. Patrice Evra allegedly punched a Chelsea groundsman, although there was compelling evidence to the contrary (the CCTV footage which recorded the incident showed no punch) and receives a four match ban.

 

No other club’s fans can compare like to like examples where their club has repeatedly been dealt with more harshly than any other club.

 

And the FA set the precedent with Manchester United… again.

 

Grunnen til at eg skriver dette er sjølvsagt at SAF er den første manageren i England som har fått straff for Post-match kommentarar.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...