Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nani's største styrke ligger i innleggsfoten hans. Den eneste som kan sies å ha like god innleggsfot i United er Hazza.

 

Say what? Etter min mening er Nanis innlegg utrolig svake. Han slår verken presist eller hardt. Alle innleggene hans er høye, svake innlegg som aldri treffer den best plasserte i boksen. Og ja, jeg har sett samtlige kamper minus en i år.

 

Er jeg virkelig den eneste som synes dette?

 

Ja, jeg vil tro at du er den eneste som synes at Nani har en dårlig innleggsfot, det er når han slår innlegg at våre sjanser for å score går betraktelig opp. Nani slår harde og presise innlegg som oftest, problemet er at han ikke gjør det ofte nok, og av en eller annen grunn slår hele stallen vår korte cornere eller ræva cornere for tiden. Jeg kommer ikke på en eneste ving siden Beckham som har slått så gode innlegg som Nani har for oss, problemet ligger i hodet, ikke i beina. Når det er sagt så gleder jeg meg til å få Hargreaves tilbake for innleggene hans er ren klasse. Det at du har sett samtlige kamper i år sier egentlig ikke stort, da Nani sjeldent har blitt gitt tillitt.

Lenke til kommentar

Er enig med innleggene til Nani. NÅR han treffer da vel og merke. Har dessverre en stygg tendens til å ikke gjøre det, men det er jo noe som vil komme med erfaring og tillit og ikke minst selvtillit.

 

Valencia sine innlegg er liksom helt like Giggs sine, loffeballer i bue inn. Forskjellen er presisjonen til Giggs, som er mye bedre. Valencia vil sjeldnere og sjeldnere utfordre og gå forbi, noe han har kapasitet til så det holder etter, og når han da ikke har gode alternativer på støttepasning så blir det ofte tilrotet føler eg. Men potensiale er der, og det er alt for tidlig å avskrive han på den måten noen gjør her inne.

 

Wisbatov: Cornere ja. Helt fordømt enig. Grusomt for tiden.

Lenke til kommentar

Skal jeg holde deg med selskap. :p

 

Nani er god, håper nesten at han skal slå gjennom. Bare nesten, vil ikke at Man.Utd. skal bli sterkere :p Foretrekker faktisk Nani fremover Obertan. Men Obertan har vist seg fram i det siste, spesielt mot Moskva. Denne spilleren har en spennende framtid.

Lenke til kommentar

At enkelte her inne brukar kvar muligheit dei har til å slå ned på Nani får så vere, men for meg så virkar det som at dei verste på det området kanskje sliter like mykje som Nani med fotballforståelsen. Nani har eit fantastisk potensiale, men har sjølvsagt eindel manglar. Problemet er at desse ikkje vil bli noko bedre dersom han blir sittande på benken/tribuna. Ronaldo hadde heller ikkje blitt den spelaren han var i sine siste sesongar på OT, dersom han ikkje hadde fått sjansen i sine første. Det er ikkje til å stikke under ein stol at Nani fekk mykje mindre speletid i sesong 2, enn Ronaldo fekk og også i forhold til kva han sjølv fekk i førstesesongen sin.

 

Når det gjelder Anderson, så er eg egentlig ikkje enig i at han ikkje har utvikla seg offensivt. Trur heller det er det at han ikkje blir brukt offensivt på den måten han er best på. Berre sjå videoar frå tida hans i Porto og i Brasil. Tidligare vart han brukt meir som ein typisk brasiliansk offensiv midtbanespelar, medan han i United har fått heilt andre oppgåver der det defansive har blitt klart meir vektlagt. Eg syns vi denne sesongen ser litt meir av dei offensive løpa og forsøka på gjennombruddspasningar og liknande som han også viste litt av i sin første sesong på Old Trafford. Mot Chelsea syns eg han gjorde mykje positivt og dersom Rooney ikkje hadde vore så forbanna egoistisk, så hadde han kanskje fått muligheita til å øke antall mål. Dersom ein samanliknar Anderson med f.eks Fletch, som eg ser på som vår mest stabilt presterande midtbanespelar, så ligger Anderson milevis foran det Fletcher gjorde på samme alder. Det er ikkje sikkert Ando vil bli så god offensivt som han kunne blitt, dersom han hadde blitt dyrka i ei meir framskutt rolle på midtbana, men eg er ganske sikker på at han vil bli ein stor spelar for United og ein viktig del av den sentrale midtbana vår framover.

 

Har ikkje skreve noko her inne etter Chelsea-kampen. Det var rett og slett veldig skuffande å ikkje få med seg noko som helst frå den kampen, og spesielt når målet (i det minste med United-auger) burde vore avblåst. Når vi i tillegg har mest ballinnehav og er like gode i sjansar, så er det svært skuffande at vi ikkje klarer å få til meir. At dei fleste skudda våre går utanfor stengene og vi har sju cornerar uten å få til noko som helst, er rett og slett ikkje godt nok. Vi har slått Arsenal og var vel noko heldige som klarte det, men har tapt mot både pool og Chelsea. For min del syns eg ikkje det er godt nok. Mot Chelsea var det i det minste vilje til å prøve, noko vi mangla mot Liverpool, men det var likevel ikkje heilt godt nok ettersom vi ikkje er effektive nok framfor mål. Det er naturlig at vi ikkje får allverda slags sjansar mot lag som Chelsea og då må vi snart begynne å sette ein litt større prosent av dei vi har. Lurer på korleis vi reagerer når landslagspausa er over. Får berre håpe vi slepper nokon skader, samt at vi kan få tilbake nokon av dei som har vore ute i det siste.

Lenke til kommentar
Nani har eit fantastisk potensiale, men har sjølvsagt eindel manglar.

Selvsagt har han potensial, og selvsagt har han mange sterke sider. Problemet er egentlig at han nesten ikke har blitt bedre siden han kom hit. Jeg vet faktisk ikke om han har blitt noe bedre i det hele tatt.

 

Når det gjelder Anderson, så er eg egentlig ikkje enig i at han ikkje har utvikla seg offensivt.

Klart han har utviklet seg. Men etter min mening har han ikke utviklet seg nok.

 

Ferguson brukte mer enn 350 millioner på disse spillerne til sammen. Jeg tviler sterkt på at han ville gjort det samme igjen, hvis han visste hvordan utviklingen deres skulle gå. Men man kan ikke alltid treffe med så unge spillere.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hvor mange? Jeg tviler sterkt på at de klarer en eneste pokal i år. Tror Barca blir for sterke i ligaen da de er samspilte og har et latterlig sterkt lag. Hvis ikke barca er uheldige med skader på nøkkelspillere tror jeg de tar serien. CL tviler jeg også sterkt på at de vinner. Jeg vil rangere oss, Chelsea og Barca foran real i den konkurransen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Og United har flere menn i kikkerten. Mandag kveld satt Sir Alex Ferguson ved siden av den danske midtstopperen Simon Kjær på en prisutdeling i Danmark. Slikt blir det rykter av. Daily Mirror melder at Ferguson er svært interessert i å hente Kjær fra italienske Palermo.

 

Simon Kjær ja, god unggutt...men spørsmålet er om vi trenger han...

Lenke til kommentar

Tviler på at Rio legger opp i en alder av 33.

 

Vi trenger ikke flere midtstoppere da heller. Vidic kommer fortsatt til å være god, Evans blir enda mer solid, Brown er kun 32 da, og vi har poteten O'Shea som kan spille stopper. Og vi har noen gode talenter også. James Chester, lillebror Brown, og lillebror Evans spiller vel også der. Har sikkert glemt noen i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...