Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Andersson var no omtrent ikkje bort i ballen han heller? Var ikkje til å sjå i 1. omgang, men kom seg i 2.

Ikke så god offensivt, i likhet med resten av laget i dag. Men han var veldig god defensivt sammen med Carrick og Fletcher.

 

Haha. Carrick og Fletcher var strålande, men Anderson stod berre å måpa. Skulle nesten trudd han var sterkare enn Essien, men han klarte ikkje "eingang" det, altså 1on1.

 

Det lyste gjennom at han ikkje var komfortabel, og diamanten til Chelsea kunne trille ball medan han stod stille i midten.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LuckyNr7: Carrick var brilliant i dag og har hatt stigende formkurve uten unntak hele sessongen. Leverer absolutt varene i dag.

 

Scarn: Anderson hadde full kontroll på Essien. Le det bort så mye du vil, jeg tar det ikke særlig tungt. Essien er en av PLs beste midtbanespillere og fikk ikke til en dritt i dag. Sjeldent vært så stolt av midtbanen vår som i dag. Er det noen som skal ha skryt i dag er det Ando/Carrick/Fletch.

Lenke til kommentar
LuckyNr7: Carrick var brilliant i dag og har hatt stigende formkurve uten unntak hele sessongen. Leverer absolutt varene i dag.

 

Scarn: Anderson hadde full kontroll på Essien. Le det bort så mye du vil, jeg tar det ikke særlig tungt. Essien er en av PLs beste midtbanespillere og fikk ikke til en dritt i dag. Sjeldent vært så stolt av midtbanen vår som i dag. Er det noen som skal ha skryt i dag er det Ando/Carrick/Fletch.

Jesus i H****** kommenterte jeg spillet til Carrick idag? Nei det gjorde jeg ikke, jeg er fortsatt ikke fornøyd nok med Carrick, han er fremdeles altfor treg i reaksjon, men spilte en bra kamp idag ja.

Lenke til kommentar
Ta en titt på den midtbanen Chelsea stilte i dag; Essien, Lampard, Ballack. Tre spillere i verdensklasse. De har på papiret et latterlig mye sterkere lag enn oss, selv om det ikke kom så godt frem i dag.

Og vet du hvorfor de ikke kom så godt frem? Fordi vi ikke lot dem. Virkelig herlig spill av gutta våre på midten. Blir helt feil å si at de ikke kom så godt frem av en eller annen random grunn.

 

Har jeg sagt noe om defensive svakheter på midten? Nei, har nok ikke det gitt...

Du sa det nok ikke direkte, men du sa at verdensklassemidtbanen til Chelsea ikke kom så godt frem. Kan lett tolkes som at det var de som ikke hadde dagen, og ikke vi som gjorde de dårlige.

Lenke til kommentar
Har ikke sett kampen men folk sier vi spilte bra. Det er posetivt. Noen som har videolink til målet? Billig mål vistnok

det skulle vært offside

 

Terry er vel ikke i offside? Veldig få ganger det blir dømt på spillere som ikke er borti ballen. Det jeg derimot ser er et temmelig klart frispark mot Drogba da han "kommer seg løs". Ikke morro å se at den blir godkjent.

 

Ser også at Van Der Sar er ute og klager på dommeren. Det har jeg aldri sett før så det er noe han reagerer på.

Lenke til kommentar

NK: Vær så snill å se en reprise av kampen og følg med på hvor mange ganger Anderson posisjonerer seg rett i forhold til Essien. Angående hoveringa så er jeg så absolutt klar over hvilken posisjon Essien spiller i ja. Er enig i at han er en utrolig spiller, men det var ikke mange gangene han stoppet opp spillet idag sånn han pleier. Var en greie til personen som mente Anderson sugde i dag. Som faktisk bare er feil. Vet ikke om det er noe vits å prøve å argumentere for å i mot så lenge folk ser kampen og fortsatt har den oppfattelsen.

 

Luckynr7: Ikke vær så hårsår. Du sa "benk Carrick". Hva skal jeg tolke ut av det da?

 

 

edit

Limbeck: Han forstyrrer spillet, noe du helt klart leser ut av VDS. River vel også ned Brown såvidt jeg husker.

Endret av niko_90
Lenke til kommentar
Ingen som helst tro på Diouf, kan ikke fatte at vi brukte 40 millioner på en middels god spiss som herjer med norske amatørforsvar i TL.

 

For å sette det i perspektiv; Diouf klarte ikke engang å score flere mål enn Peter Kovacs i NORSK TIPPELIGA...

Dersom Kovacs hadde skåret 16 mål i Tippeligaen som 21-åring, hadde nok han også vært aktuell for europeiske toppklubber.

 

Når det gjelder kampen, synes jeg United gjorde en god kamp. Forsvaret var bunnsolid (med et lite unntak for Evra som ved noen anledninger mistet ballen langt fremme på banen og ikke kom seg hjem igjen i tide), og trekløveret på midtbanen like så. Anderson var eminent, og viste hvilken spiller han kan bli når han får noen flere år på baken. Det er én grunn til at det ble tap i dag, og det er mangelen på offensiv slagkraft. Valencia var usynlig (med unntak av at han gav vekk frisparket som førte til at Chelsea skåret), mens Giggs og Ronney ikke var heldige hverken med tanke eller utførelse. I slike kamper trenger man spillere som kan skape ting på egen hånd, og det hadde dessverre ikke United i dag.

 

Når det er sagt, synes jeg ikke det er noen grunn til å krisemaksimere etter denne kampen. Å spille jevngodt med Chelsea på Stamford Bridge uten Berbatov, Vidic og Ferdinand, vitner om at stallen er sterk og at ligagull bør være mulig.

Lenke til kommentar
NK: Vær så snill å se en reprise av kampen og følg med på hvor mange ganger Anderson posisjonerer seg rett i forhold til Essien. Angående hoveringa så er jeg så absolutt klar over hvilken posisjon Essien spiller i ja. Er enig i at han er en utrolig spiller, men det var ikke mange gangene han stoppet opp spillet idag sånn han pleier. Var en greie til personen som mente Anderson sugde i dag. Som faktisk bare er feil. Vet ikke om det er noe vits å prøve å argumentere for å i mot så lenge folk ser kampen og fortsatt har den oppfattelsen.

 

Luckynr7: Ikke vær så hårsår. Du sa "benk Carrick". Hva skal jeg tolke ut av det da?

 

 

edit

Limbeck: Han forstyrrer spillet, noe du helt klart leser ut av VDS. River vel også ned Brown såvidt jeg husker.

jeg er ikke hårsår, tolk det som du vil, jeg vil ha en ny verdensklasse spiller inn. å da mener jeg at Carrick kan benkes, å Nani kan pakke bæggen.

mer gidder jeg ikke å detaljer

Lenke til kommentar

Valencia går meg på nervane.. :ermm:

 

Anderson tok ut Essien? Anderson manglar rutine/erfaring, og det kom tydelig fram i dag, då han som sagt plutselig blei ståande å sjå på og visste ikkje kor han skulle gjere av seg. Det såg òg ut som at han ikkje ville nok. Sprang for lite, blei meir jogging.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
I stedet for å prøve å bortforklare nok et tap mot et av de andre topplagene, så sier jeg det rett ut; Vi er ikke gode nok.

 

Ta en titt på den midtbanen Chelsea stilte i dag; Essien, Lampard, Ballack. Tre spillere i verdensklasse. De har på papiret et latterlig mye sterkere lag enn oss, selv om det ikke kom så godt frem i dag.

 

Defensivt er vi bunnsolide, og det varmer hjertet mitt.

 

Vi selger verdens beste spiller, en spiller som var god nok til å putte 40+ mål i verdens tøffeste liga, og vi erstatter han med to vinger som ikke er verdensklasse, og som heller ikke kommer til å bli verdensklasse. Vi hadde midler i massesvis, men vi misbrukte det totalt. Vi mangler en gamebreaker. Rooney er ingen notorisk goalgetter ala Torres, Ronaldo (selv fra vingposisjon) etc.

 

Jeg er ikke skuffet i det hele tatt, fordi jeg var sikker på tap, nok en gang....

 

Og vi må være verdensmestere i å ha blokkerte skudd, ufattelig frustrerende å bivåne.

å selge Ronaldo var i mine øyne noe av det dummeste SAF har gjort, men nåe vi har kommet inn på det, fikk jeg vite at det er en klausul i avtalen til Ronaldo, om han ikke trives i spania skulle han visst komme tilbake til oss igjen, det var min far som fortalte meg det rett før kampen, han hadde lest det en plass, men fikk aldri tid til å finne denne artikkelen, om dette er kjent, vil jeg gjerne ha link til denne.

Leste igjennom de siste sidene og stusset litt på dette. Hvordan kan det være en klausul i kontrakten om at verdens dyreste overgang på 800mill kan bare komme tilbake til klubben vis han ikke trives? Må jo koste Man Utd flesk.

 

Tror ikke det skjer uansett. Han er portugiser og liker seg i spansk liga.

 

Etter å ha lest på diverse innlegg, så må jeg si meg enig med NK sine meninger ang laget deres. Når man ser gjennom laget, så er det ikke overraskende gode. For all del, Man Utd har et av PL's beste lag. Men når det kommer til de andre storlagene så har dere et strå for lite. Dere mangler en joker, matchvinnertype som kan score etter det 80min og/eller snu kampen, noe dere hadde i Ronaldo. Både Chelsea og Arsenal har vist hva de kan denne sesongen, det har ikke Man Utd helt gjort, vil nå jeg si.

 

Men dere viste ifjor at dere kan komme tilbake, og holder ut en lang sesong med mange kamper, så håpet lever vel forsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...