Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg ikke ser er det nivået du mener vi kan klare

9229257m.jpg

sjekk ut denne isåfall.

 

Du ser ikke nivået forsvaret vårt hadde ifjor? Selv med store skadeproblemer. Eller er det den sentrale midtbanen med Carrick i spissen som ikke kan heve seg til nivået fra ifjor? Jeg krever ikke prestasjoner ala det de gjorde i 3-0 seieren mot Chelsea, jeg krever stabiliteten de hadde gjennom stort sett hele fjor sesongen. Om de ikke klarer det så hviler de på laurbærene, å noen må ta seg selv i nakken eller komme seg ut døra. Spissene er i år endelig i skikkelig drift, noe de aldri kom seg til ifjor. I år er det midtbanen som faller gjennom, og de MÅ heve seg skal vi matche Chelsea i ligaen.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener vi skal være så tilfreds hele tiden, ja vi er bortskjemt. Men en holdning der vi skal være takknemlig for alt, å kun se oss blind på en tabell som i øyeblikket ser pent ut uten tanke på forbedring er jo livsfarlig for et lag som United. Det passer i Hull som du så flåsete nevnte for litt siden når du sendte et syrlig sleivspark i min retning.

 

Edit: http://www.skysports.com/football/match_pr...3162395,00.html

Legger til denne artikkelen som dokumentasjon på akkurat det jeg mener. Han påpeker, om enn noe drøyt det samme som jeg sier.

 

Bestilte meg forresten CL-finalen på Bluray når jeg først var på play.com :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Det jeg ikke ser er det nivået du mener vi kan klare

9229257m.jpg

Du ser ikke nivået forsvaret vårt hadde ifjor? Selv med store skadeproblemer. Eller er det den sentrale midtbanen med Carrick i spissen som ikke kan heve seg til nivået fra ifjor? Jeg krever ikke prestasjoner ala det de gjorde i 3-0 seieren mot Chelsea, jeg krever stabiliteten de hadde gjennom stort sett hele fjor sesongen. Om de ikke klarer det så hviler de på laurbærene, å noen må ta seg selv i nakken eller komme seg ut døra. Spissene er i år endelig i skikkelig drift, noe de aldri kom seg til ifjor. I år er det midtbanen som faller gjennom, og de MÅ heve seg skal vi matche Chelsea i ligaen.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener vi skal være så tilfreds hele tiden, ja vi er bortskjemt. Men en holdning der vi skal være takknemlig for alt, å kun se oss blind på en tabell som i øyeblikket ser pent ut uten tanke på forbedring er jo livsfarlig for et lag som United. Det passer i Hull som du så flåsete nevnte for litt siden når du sendte et syrlig sleivspark i min retning.

 

Først av alt. Beklager om jeg såra deg. Jeg ble sur og da kommer sånne ting.

 

Så lenge vi kjemper i toppen så synes jeg vi skal være takknemlige for det. Vi har vunnet tre sesonger på rad. Vinner vi den 4 så er det ikke bare et tegn på styrke fra vår side, men et tegn på svakhet hos motstanderene. Vi har ingen gudommelig rett på alle disse resultatene våre. Ting svinger i løpet av en så lang periode. Spillere blir eldre. Spillere får karrieretruende skader og spillere drar og kommer inn.

 

Men det ser ikke ut som om vi blir noe lettere å slå i år heller. Nye spillere har kommet inn og virker som om de gror inn i laget og presterer å høyeste nivå. Det er igjen veldig bra av spillerene og ikke minst av Fergie. Jeg hadde forventet at det gikk noen sesonger før vi klarte å reorganisere spillet vårt etter Ronaldo men det virker ikke som om det tok noe tid i det hele tatt.

 

Våre resultater til nå er en stor styrke og ja jeg er fornøyd. Jeg er mere enn fornøyd. Jeg er kjempeglad. Å følge dette laget er en nytelse. Vi kan tape i dag og er fremdeles med på alle konkuranser. Vi er til og med gått videre i CL etter 4 kamper i den (min mening) vanskeligste gruppa.

 

De 2-3 siste sesongene har det vert veldig mye klaging. Jeg har litt lyst til å spørre om det er morsomt å være Manchester United supporter? For jeg kan love deg at det blir ikke mere morsomt enn det vi har hatt det i det siste.

 

For å svare litt mere direkte på spørsmålene dine. Nei forsvaret har ikke vert så gudommelig bra som det var i fjor og å tro at vi holder et sånt nivå lenge er (beklager igjen) naivt.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

På en måte er dette en mye greiere kamp enn mot Liverpool. Her er det faktisk ikke katastrofe om vi taper. Man kan liksom ikke kreve at United skal slå Chelsea på Stamford Bridge. Uavgjort er en liten seier, seier er en stor seier, og tap må man nesten bare akseptere.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Først av alt. Beklager om jeg såra deg. Jeg ble sur og da kommer sånne ting.

Det gjorde du ikke.

 

Så lenge vi kjemper i toppen så synes jeg vi skal være takknemlige for det. Vi har vunnet tre sesonger på rad. Vinner vi den 4 så er det ikke bare et tegn på styrke fra vår side, men et tegn på svakhet hos motstanderene. Vi har ingen gudommelig rett på alle disse resultatene våre. Ting svinger i løpet av en så lang periode. Spillere blir eldre. Spillere får karrieretruende skader og spillere drar og kommer inn.

Kaptein selvfølgelighet. Det er fortsatt lov å stikke fingeren i jorda å peke på hva som må til for og opprettholde våre resultater.

 

Men det ser ikke ut som om vi blir noe lettere å slå i år heller. Nye spillere har kommet inn og virker som om de gror inn i laget og presterer å høyeste nivå. Det er igjen veldig bra av spillerene og ikke minst av Fergie. Jeg hadde forventet at det gikk noen sesonger før vi klarte å reorganisere spillet vårt etter Ronaldo men det virker ikke som om det tok noe tid i det hele tatt.

Dette har jeg påpekt flere ganger, å jeg har lovprist Giggs, Berba, Rooney o.l. Men bare idioter trodde salget av Ronaldo ikke var planlagt av Ferguson. Kjøpet av Owen alene viste jo hvor rolig Sir Alex tok dette, samme som med sesongen vi kun kjøpte Carrick. Da tok vi tilbake ligaen fra Chelsea, ingen trodde det. Historieløst og ikke stole på Sir Alex.

 

Våre resultater til nå er en stor styrke og ja jeg er fornøyd. Jeg er mere enn fornøyd. Jeg er kjempeglad. Å følge dette laget er en nytelse. Vi kan tape i dag og er fremdeles med på alle konkuranser. Vi er til og med gått videre i CL etter 4 kamper i den (min mening) vanskeligste gruppa.

Ja våre resultater er uten tvil gode, men hvordan de er kommet på er jo det jeg påpeker. Det er ikke ren styrke.

 

De 2-3 siste sesongene har det vert veldig mye klaging. Jeg har litt lyst til å spørre om det er morsomt å være Manchester United supporter? For jeg kan love deg at det blir ikke mere morsomt enn det vi har hatt det i det siste.

 

For å svare litt mere direkte på spørsmålene dine. Nei forsvaret har ikke vert så gudommelig bra som det var i fjor og å tro at vi holder et sånt nivå lenge er (beklager igjen) naivt.

Vel ikke alle har en sllik flowerpower tilnærming på å være fotballsupporter, å gleder seg over alt. Å avfeier alle skuffelser ved at det er en del av spillet. Det må være lov å være kritisk.

 

For å svare litt mere direkte på spørsmålene dine. Nei forsvaret har ikke vert så gudommelig bra som det var i fjor og å tro at vi holder et sånt nivå lenge er (beklager igjen) naivt.

Ja la oss råtne på rot, la oss være tilfredse.

 

Jeg er sjeleglad det ikke er slike holdninger United er bygd opp av.

Lenke til kommentar

@ Limbeck

 

Poenget er, at skal man være en klubb som kjemper i verdenstoppen, så må man alltid se etter forbedringer. Det er alltid mulig å forbedre seg uansett hvor gode man er. Denne sesongen har vi mye å gå på. Får vi ut potensialet vårt skal Chelsea få hard kamp om ligagullet denne sesongen. Som jeg har sagt før; om klubben hadde hatt din mentalitet ville vi vært en middelhavsfarer som aldri ville kunnet forbedre seg.

Lenke til kommentar
Historieløst og ikke stole på Sir Alex.

 

Vel, det ble jo ropt om at utksiftning av SAF var på tide tidligere i sesongen. Var vel etter Burnley eller et par kamper senere.

 

Så, eg tror nok eg er enig med Limbeck på punktet om at svært mange her inne knapt har opplevd at United hat tapt.

 

Siterte deg Hyrlen, er allikevel ikke TIL deg ;)

Lenke til kommentar

De fleste var med på vår siste elendige periode. Mange falt også av da.

 

Dagen tror jeg blir avgjort av dagsformen, om United har dagen tror jeg vi tar Chelsea. Om det blir en jevn kamp der ingen av lagene brilijerer så tar Chelsea det siden de har Drogba og Lampard som matchvinnere.

Lenke til kommentar
På en måte er dette en mye greiere kamp enn mot Liverpool. Her er det faktisk ikke katastrofe om vi taper. Man kan liksom ikke kreve at United skal slå Chelsea på Stamford Bridge. Uavgjort er en liten seier, seier er en stor seier, og tap må man nesten bare akseptere.

 

Nei, det må man ikke. Et tap skal aldri aksepteres, kun sørges over. Riktignok kan vi tape fortjent, men da kan vi ikke tolerere det heller, fordi da må vi forbedre oss.

 

Du har helt rett, Points. Det er en del å forbedre denne sesongen, og det er alltid noe å gå på. Men vi har opplevd slike perioder (vi vet jo ikke om det er en slik periode enda) tidligere også. Men ting ser veldig lyst ut hittil. Tapet av Ronaldo merkes i langt mindre grad enn det mange hadde trodd.

 

Det blir ihvertfall spennende i dag (håper jeg). Gruer og gleder meg samtidig. Det viktigste er at spillerne yter sitt aller beste i dag. Jeg vil ikke se noe annet enn 150% konsentrasjon, vilje og ytelse i dag. Blir det noe daffing rundt og spillerne virker initiativløse og viljen ikke er på topp, nei da må vi alle innrømme at vi står overfor et enormt problem! Men det er bare potensielt selvfølgelig :)

 

Edit: Scoring for Molde av Diouf! Han har en del igjen å gå på. Det ble annonsert at han spiller sin siste kamp i dag for Molde, så det blir spennende å se hvorvidt han får noen framtid hos oss eller ei. Har tro på han tho, men han har en del å forbedre seg på.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...