Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du mener at forsvaret har spilt på topp, midtbanen har fungert optimalt og vingene har vært gode og stabile hele sesongen? Keeperplassen har vel ikke vært stabil den heller før VDS var tilbake. Spissene har vært passe stabile, selvom Rooney's scoringsform, har dabbet litt av.

 

Vel, United har hatt den beste sesongstarten på mange år. Og de har møtt flere av topplagene. Kun Chelsea igjen nå.

 

Så NOE må jo ha fungert også...

Lenke til kommentar

I forhold til det vi kan forvente har vi spilt veldig bra. Forsvaret har ikke vert like bra i alle kamper, men resten av laget har prestert på topp. Nani har vist sitt beste spill siden første sesongen. Valencia har vert knallgod. Rooney har scåret mange mål. Berba og Owen har også vert veldig gode. Giggs har jeg nesten ikke ord for.

 

Dette gjenspeiles også i resultatene våre.

 

Da blir det surealistisk når man kommer med en ganske fin beskrivelse på Hull.

Lenke til kommentar
forsvarere av Ligacupgull

 

United, topplag og denne setningen hører ikke sammen.

 

Ligacupen er en reservelagscup for de store lagene. La Liverpool skryte av at de vant den engang. Så kan vi holde oss til det som teller ;)

 

Klart noe har fungert. Men det er mange som har en del å gå på enda tror jeg. :)

 

Sier bare litt om hvilket topplag United egentlig er da... Siden United er i toppen til tross for at alt er ræv.

Lenke til kommentar

Men ok. Diskuter videre, jeg skal ikke bruke denne kvelden på den diskusjon jeg har hatt så mange ganger før. Dere har et annet syn på klubben enn det jeg har

 

Forstå meg da folkens... Sier ikke united har vært forjævlig heller. Mener dere at liverpool- tapet, Burnley- tapet og alle baklengsmålene mot City (for å nevne noe) har vært topp klasse av oss? Jeg vet at man går ikke feilfrie gjennom en sesong, og jeg tror vi har mer å gi.

 

Vel du sier det selv. Man går ikke feilfrie gjennom sesongen og vi har enda ikke tapt to kamper på rad.

Lenke til kommentar

Vi har ikke overbevist, men enkelte her inne overdriver litt. Har ikke spilt den beste fotballen, men gjorde vi det forrige sesong da? Da var vi elendige offensivt, men strålende bakover. I år er vi dårligere defensivt, men litt mer effektive når det kommer til målsjanser. Vi har f.eks. ikke sluppet inn mål på dødballer i PL, noe som er en fantastisk prestasjon i en så tøff liga. Hadde noen tilbudt meg 25 poeng etter 11 kamper og kun to poeng bak lederen Chelsea før sesongstart, så hadde jeg takket ja til det med en gang. Vi har møtt Arsenal, Spurs, City og Liverpool, samt. Stoke som er solide på Britannia. Vi spiller tross alt uten spilleren som omtrent vant PL på egenhånd de to siste sesongene, en Judas som var viktig i noen kamper og Hazza som var syk i sin første sesong. Strålende fornøyd med en tredjeplass og kun to poeng unna tabelltopp når vi nærmer oss 1/3 av sesongen ferdigspilt.

 

Blir feil å si at vi ikke kan vinne i morgen. Heldigvis trenger man ikke å være i form, det så vi mot Liverpool. Har vi dagen, kan det fort hende vi tar alle poengene. Bare fordi vi tapte mot Liverpool og Burnley, vil ikke si at vi ikke kan vinne i morgen. Chelsea har tross alt tapt mot Wigan og Aston Villa allerede, så alt er mulig. Man må bare ha dagen.

Lenke til kommentar

Enig med deg nok en gang, Limbeck. Du har rett i at ikke alt har vært optimalt, mx1000. Det er ingen uenig i. Men sesongstarten de siste årene har vært langt dårligere enn den er nå, noe som gjør at vi kan se lyst på ting. Vi har slitt litt med skader, og Brown-Evans har absolutt ikke vært et solid nok forsvar, men det kan heller ikke forventes. Vidic er en av verdens beste midtstoppere, og det synes godt. Evra er kanskje verdens beste venstreback, noe som også synes svært godt. Evans har vist seg mer enn kapabel nok til å tette hullet etter Ferdinand (refererer til den flotte perioden i fjor). På høyrebacken er det flere som kriger om plassen, så vi lider ingen nød der heller.

 

Som sagt, så er det lov å være negative. Men jeg syns det er trist når det går igjen en viss negativitet på alle forum jeg er innpå, og ser hvor lite optimisme det er foran kampen. Virker som at noen har glemt hvilket lag vi faktisk er og at mange velger å overse resultatene våres hittil. Ja, vi har ikke vunnet på 'brua' på veldig lenge, men er det noen som kan gjøre det, så er det oss.

Lenke til kommentar
Er det noe mer nytt rundt situasjonen til Hargreaves, noen som har noen aning om når han kan være tilbake?

Fergie sa på pressekonferansen i dag at Hazza vil være tilbake i full trening om ti dager.

Høres bra ut, en spiller jeg virkelig har sansen for, har til og med navnet hans bakpå ene drakta mi :)

Lenke til kommentar
forsvarere av Ligacupgull

 

United, topplag og denne setningen hører ikke sammen.

 

Ligacupen er en reservelagscup for de store lagene. La Liverpool skryte av at de vant den engang. Så kan vi holde oss til det som teller ;)

 

Klart noe har fungert. Men det er mange som har en del å gå på enda tror jeg. :)

 

Sier bare litt om hvilket topplag United egentlig er da... Siden United er i toppen til tross for at alt er ræv.

 

Hehe, nei, jeg er fullt klar over det. Men det er også et gull vi er forsvarer av. Det vitner om at vi har et meget sterkt juniorlag som også er en god erstatning. Dette så vi også i fjorsesongen da vi slet med så mange skader.

 

Og som en nevnte, så var vi overhodet ikke strålende forrige sesong heller (på denne tiden, og vi var ikke de farligste framover). Men da hadde vi Ronaldo til å baile oss ut. Til tross for dette, så vant vi allikevel Ligaen, vi satte nye rekorder og vi kom helt til finalen for 2. året på rad i Champions League.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
Enig med deg nok en gang, Limbeck. Du har rett i at ikke alt har vært optimalt, mx1000. Det er ingen uenig i. Men sesongstarten de siste årene har vært langt dårligere enn den er nå, noe som gjør at vi kan se lyst på ting. Vi har slitt litt med skader, og Brown-Evans har absolutt ikke vært et solid nok forsvar, men det kan heller ikke forventes. Vidic er en av verdens beste midtstoppere, og det synes godt. Evra er kanskje verdens beste venstreback, noe som også synes svært godt. Evans har vist seg mer enn kapabel nok til å tette hullet etter Ferdinand (refererer til den flotte perioden i fjor). På høyrebacken er det flere som kriger om plassen, så vi lider ingen nød der heller.

 

Som sagt, så er det lov å være negative. Men jeg syns det er trist når det går igjen en viss negativitet på alle forum jeg er innpå, og ser hvor lite optimisme det er foran kampen. Virker som at noen har glemt hvilket lag vi faktisk er og at mange velger å overse resultatene våres hittil. Ja, vi har ikke vunnet på 'brua' på veldig lenge, men er det noen som kan gjøre det, så er det oss.

Da er vi enige. ;)

Lenke til kommentar
Chelsea kan matche sitt beste lag i morgen, ingen skader og en Essien i slag. United har et skrantende forsvar, en midtbane som kun fungerer ved et lykketreff. Å vinger som knapt kan kalles stabile. Det er kun VDS og spissene som kan påstås å ha vært stabile hittil denne sesongen.

 

Likevel er Fletcher tilbake, noe som er en guds lykke. Det alene tror jeg kan tippe favøren slik at vi hvertfall vil spille fotball i morgen. Å ikke være så ufattelig elendige som vi var mot Liverpool. I tillegg er forsvaret til Chelsea også alt annet enn tett, men midtbanen. Uff, den frykter jeg. Det er virkelig et monster av en sentral midtbane, Essien i seg selv vil ta knekken på Carrick om han spiller. Fletcher og Anderson bør utgjøre midtbanen i morgen. Nani og Giggs på vingene. Prøver å se lyst på dette.

 

Hvis du syns at Rooney har vært stabil i det siste, så lurer jeg virkelig på hvilke kamper du har sett. Han har vært i elendig form, men forhåpentligvis er fokuset mer på fotballen igjen nå som sønnen er født.

I 2 kamper kan jeg minnes at han har vært dårlig, mot Blackburn var han noe usynlig. I resten har han som alltid vært god og positiv. Vår toppscorer. Så jeg vil si at JA den lagdelen har fungert hittil. De kampene han har vært dårlig har det også vært en totalt ubrukelig midtbane, jeg nevner Liverpoolkampen.

 

@Limbeck:

Det er en beskrivelse iforhold til hva vi kan prestere. Midtbanen vår har vært langt under pari, samme har forsvaret. Ser du virkelig ikke det? Ting fungerer enda ikke slik de skal. Vi spilte ræv mot Arsenal, å var heldige som fikk 3 poeng. Vi tapte fortjent mot Liverpool. Vi roter det til mot Burnley og Sunderland. Å forsvaret roter det nesten bort mot City også. Ja jeg føler beskrivelsen var riktig.

 

btw, "kjære vene" ? Heheh, det uttrykket bruker kun mine gamle tanter.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Det er helt riktig at laget som helhet ikke har vært helt på topp, på tross av en god sesongstart. Det jeg reagerer på er at Chelsea fremstilles som en slags maskin som aldri gjør feil. Chelsea har allerede snublet et par ganger de også, og forsvarsspillet har til tider vært helt horribelt. Likevel fokuseres det på at Ferdinand og Vidic vistnok har vært svake, uten at denne åpenbare svakheten hos Chelsea nevnes med et ord. Cech har gjort kraftigere brølere enn Foster har blitt slaktet for, og midtbanen har tidvis vært uinspirerende.

 

Drogba og Essien er i kanonform, men det er Evra og Giggs også. Rooney kan forhåpentligvis finne tilbake til det han viste helt i begynnelsen av sesongen, på tross av noen middelmådige kamper nå i det siste. Berbatov har imponert, Fletcher er tilbake, og Valencia har vist at han er kapabel til å avgjøre kamper. Owen har vist seg å være god å ha på benken, og kan forandre kampbildet mot slutten. Anderson har også vist tegn på at formen virkelig er på vei.

 

Jeg er ikke i tvil om at vi er mer enn kapable nok til å reise fra broen med tre poeng i sekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...