Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Likevel er Fletcher tilbake, noe som er en guds lykke. Det alene tror jeg kan tippe favøren slik at vi hvertfall vil spille fotball i morgen. Å ikke være så ufattelig elendige som vi var mot Liverpool. I tillegg er forsvaret til Chelsea også alt annet enn tett, men midtbanen. Uff, den frykter jeg. Det er virkelig et monster av en sentral midtbane, Essien i seg selv vil ta knekken på Carrick om han spiller. Fletcher og Anderson bør utgjøre midtbanen i morgen. Nani og Giggs på vingene. Prøver å se lyst på dette.

Utelate Valencia til fordel for Nani? Valencia har scoret flere mål i det siste, og er en større trussel enn Nani.

Feil. Nani har skudd og minst like giftige innlegg. I tillegg kan han slå inn med begge bena. Det som taler enda mer til hans fordel er at samarbeidet med andre spillere utrolig nok er bedre enn Valencia sitt. Berbatov og Rooney kommer til å rive hodet av Valencia om han ikke søker rommet bak back snart. Ashley Cole vil om han har gjort hjemmeleksa si stoppe Valencia lett.

 

Fordelen med Valencia er han er bedre defensivt, ellers føler jeg at begge får meg til å rive meg i håret. Men skal jeg velge en blir det Nani i denne kampen. Valencia ble stoppet av Insua og Aurelio mot Liverpool, mot Chelsea møter han enda verre motstand. Da vil jeg ha en spiller som ikke bare springer til dødlinja, men som kan skjære innover å være litt mer uforutsigbar.

 

Men som sagt de er så jevne at jeg egentlig er litt likegyldig. Det viktigste i kampen er at Fletcher spiller, å at Rooney og Berba blir med i kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snipp*

Nani er elendig på å gjøre gode valg. Gir ballen bort altfor lett i enkelte situasjoner, og prøver på skudd når han egentlig burde sentre til en medspiller. Valencia har vist at han har blitt bedre, allerede i sin første sesong. Man kan ikke si det samme om Nani, og han er inne i sin tredje sesong.

 

Hadde Park vært skadefri ville jeg ha sett han på banen, med Giggs på motstatt side. Trenger ikke å angripe fra begge sider mot Chelsea på brua.

Lenke til kommentar

Var så herlig å se City slippe inn så sent i dag, var på pub med naboen som er stor City-supporter. Men samtidig, så hadde jeg vunnet 700 om City hadde vunnet da jeg fikk alt annet rett med Blackburn, Spurs, Aston Villa og Arsenal (ikke ferdig enda men uansett) seier. Men når det skjer sånn mot City, så er det verdt det. Aldri sett naboen min så sur, haha. Har også tippet på Utd i morgen, får nok aldri så gode odds før en kamp i PL, storkamp eller ikke.

 

Det ser virkelig ut som alle tror at vi taper. Og jeg skjønner det. Men vi er Utd, og jeg mister ikke troen. Nervøs som faen allerede, klarer ikke tenke meg hvordan det kommer til å bli rett før avspark i morgen. Jeg HATER Stamford Bridge, men spillerne skal gi innsats i morgen, jeg kan føle det. COME ON THE RED DEVILS.

Lenke til kommentar
*snipp*

Nani er elendig på å gjøre gode valg. Gir ballen bort altfor lett i enkelte situasjoner, og prøver på skudd når han egentlig burde sentre til en medspiller. Valencia har vist at han har blitt bedre, allerede i sin første sesong. Man kan ikke si det samme om Nani, og han er inne i sin tredje sesong.

 

Hadde Park vært skadefri ville jeg ha sett han på banen, med Giggs på motstatt side. Trenger ikke å angripe fra begge sider mot Chelsea på brua.

Du sier ting vi alle er klar over.

 

Det er et valg mellom to spillere med svakheter uten tvil. Men jeg har argumentert for hvorfor Nani bør starte. Den siste setningen din velger jeg å overse i stillhet. Eller ikke, å angripe uten bredde betyr at vi må stå mot en konstant kompakt forsvarsfirer bestående av Carvalho og Terry i midten. Å Essien og Lampard foran der igjen. Vel da skal vi slite hardt på alt annet enn kontringer. Å innleggene til både Nani og Valencia blir fåfengt mot Rooney og Berba.

Lenke til kommentar
Chelsea kan matche sitt beste lag i morgen, ingen skader og en Essien i slag. United har et skrantende forsvar, en midtbane som kun fungerer ved et lykketreff. Å vinger som knapt kan kalles stabile. Det er kun VDS og spissene som kan påstås å ha vært stabile hittil denne sesongen.

 

Likevel er Fletcher tilbake, noe som er en guds lykke. Det alene tror jeg kan tippe favøren slik at vi hvertfall vil spille fotball i morgen. Å ikke være så ufattelig elendige som vi var mot Liverpool. I tillegg er forsvaret til Chelsea også alt annet enn tett, men midtbanen. Uff, den frykter jeg. Det er virkelig et monster av en sentral midtbane, Essien i seg selv vil ta knekken på Carrick om han spiller. Fletcher og Anderson bør utgjøre midtbanen i morgen. Nani og Giggs på vingene. Prøver å se lyst på dette.

 

Hvis du syns at Rooney har vært stabil i det siste, så lurer jeg virkelig på hvilke kamper du har sett. Han har vært i elendig form, men forhåpentligvis er fokuset mer på fotballen igjen nå som sønnen er født.

 

Ang. vingene, så er jeg enig i at vi ikke har bra nok dekning. Ronaldo herjet vingen som en ustoppelig orkan, men Valencia har vist lovende takter mens Nani har vært litt opp og ned. Det er derfor jeg er så spent på å se om vi stiller i en 4-5-1 eller 4-4-2 formasjon i morgen. Om vi tør å angripe eller om vi satser på kjedeligere fotball med defensivt spill og et håp om uavgjort eller en knapp seier.

 

Chelsea har et monster av en midtbane, det er sant. Men Fletcher og Ando har begynt å kjenne hverandre litt bedre virker det som, og som vi alle er klar over, så er det en utolig solid kvalitet over de kampene som Fletcher spiller i. Han er ekstremt viktig for oss, noe jeg er sikker på at vi kommer til å se også i morgen. Giggs har vært en frelser før, og bortsett fra en liten småskade denne siste lille perioden, så har han vært i strålende form denne sesongen. Han fortsetter å være en utrolig viktig spiller for oss. Ando har virkelig begynt å båkne, så jeg håper det kan bli et beist ut av han framover, og jeg håper han spiller i morgen. Carrick startet i en elendig form, men har hatt en stigende kurve den siste tiden.

 

Berbatov har vært vår desidert viktigste offensive spiller. Hans magi har skjapt en haug med sjanser, og han er svært ofte tredje eller andre mann på ball før det blir mål eller stor sjanse. Han har også scoret noen mål. Men det hjelper lite med hans magi når de andre ikke setter sjansene. Nøkkelord: IKKE misbruk sjansene FFS!

 

Det ser faktisk ikke så mørkt ut som enkelte skal ha det til. Det er en stor pessimisme blant mange foran denne kampen, og det er lov det, men ærlig talt. Formen vår er absolutt ikke den beste, men som jeg har poengtert i et tidligere innlegg, så trenger verken form eller statistikk å bety noe foran en kamp. Det er hver enkeltkamp som teller, og ikke glem at Chelsea har gått på noen miner denne sesongen de også. De snakker også utrolig mye om denne kampen, og de er garantert like spente og nervøse som det vi er. Disse oppgjørene er aldri lette, og begge lag er interessert i å spille så bra som overhodet mulig. Så det gjenstår å se.

 

 

 

(Emotional mode) Akk, det var en gang i 1878 at laget Newton Heat Lancashire & Yorkshire Railways Cricket and Football Club ble opprettet av noen arbeidere ved Newton Heath jernbanedepot. Klubben vi elsker av hele vårt hjerte og som mange av oss har sverget evig troskap til (vi vil følge denne klubben inn til døden og lenger) har gjennom en lang historie vokst seg til å bli det som er verdens største fotballklubb. Det har vært en ren berg-og-dalbane tur gjennom hele denne perioden, men de siste 16 årene har vært en ren opptur for oss alle.

 

En viss mann kom til klubben for det som i dag er 23 år siden. Han fikk senere tittelen 'Sir' for sine flotte bragder. Absolutt helt fortjent, ihvertfall med tanke på hva han har utført. Da han kom kunne vi bare drømme om å ta igjen forferdelige Liverpool i antall PL-gull. I april/mai i år, 2009, var oppnåelsen et faktum. Vi, etter så mange år med blod og slit, hadde endelig "knocked Liverpool of their fucking perch". Året før vant vi Champions League for 3. gang mot nettopp den motstanderen vi skal møte i morgen.

 

Er det noe denne klubben har vist, er det at den ALLTID lander på beina. Fra og nesten ha gått konkurs til at stadionet ble bombet sønder og sammen under 2. Verdenskrig, og fra å ha rykket ned til å ha tatt 'the Treble' kan vi i dag beundre en haug med trofeer som vitner om denne klubbens fantastiske suksess. Vi kan faktisk gå så langt som å si at vi er bortskjemte bortenfor forståelse. Denne klubben har noe som er helt unikt. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg kan føle det. Noe som forteller meg at ingen oppgave er verken for liten eller for stor for denne klubben.

 

Det vil virke rart for noen at man kan bli så nært knyttet til en klubb. Dette er for de utenforstående. De som ikke har peiling. Vi som elsker sporten og denne klubben vet hva det er snakk om. Det "helligste" som fins for oss er selve PL-trofeet. Vi har riktignok vunnet det 18 ganger nå, men det blir liksom bare bedre og bedre for hver gang. Det er også noe herlig denne klubben har; uansett hvor stor suksess vi opplever, så er tørsten etter nye triumfer alltid til stede.

 

Uansett hva som måtte skje i morgen, om spillerne våre må bite i det sure eplet og vi supportere må gå hjem gråtkvalte og depressive, så vil jeg si at vi ihvertfall prøvde. At spillerne ga alt og kjempet for klubben. Det er litt av et ansvar å spille i United sin trøye. Jeg sier, ikke se fram mot kanpen negativt, for vi er selveste Manchester United. Verden har bevitnet gang på gang hva vi er i stand til, og med et fortsatt sterkt mannskap kan vi fortsatt klare det. Denne klubben vil aldri miste gnisten sin. Vi er bortskjemte, ja, men faen så deilig det er og!

 

Selv etter det mange av oss betrakter som en svak sesong, så er vi allerede videre med i Europa, selv med to kamper igjen å spille. Vi er med i Ligacupen og vi ligger på andreplass i selveste PL med kun to poeng bak serieleder Chelsea. Det er større luksus enn mange av oss forstår, tror jeg.

Spillere som supportere, vi kjemper alle så hardt vi kan for seier. Så som de sier i England: Keep the Red Flag flying high!

 

-Glory, glory Man United! As the reds go marching ON, ON, ON! For andre er dette bare en setning i en sang. For oss - så utrolig mye mer. Lykke til i morgen til oss alle sammen! Måtte kun det beste skje for vår del! *Fingers crossed* og ha en strålende helg videre! (/emotional mode)

 

 

 

Hvorfor f funker ikke spoiler? =/

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
United har et skrantende forsvar, en midtbane som kun fungerer ved et lykketreff. Å vinger som knapt kan kalles stabile. Det er kun VDS og spissene som kan påstås å ha vært stabile hittil denne sesongen.

 

Kjære vene. Det der er en beskrivelse av et bunnlag. Ikke et av topplagene i verdens beste liga. Jeg ser ikke hvordan det er mulig å komme med en sånn beskrivelse av sesongstarten vår.

Lenke til kommentar

Det blir litt for dumt, mx1000. Vi er et like stort topplag som Chelsea. Faktisk er vi enda større, for vi er regjerende mestere, forsvarere av Ligacupgull og vi har kommet til finalen i selveste CL de to siste årene hvor vi vant det første. Og det med mye av det samme mannskapet vi har i dag. Riktignok skranter det litt her og litt der, og alt går ikke på skinner. Men vi har sett det før. Plutselig slår storformen inn, og den pleier å gjøre det rundt disse tider. Til tross for det vi anser som en meget svak sesonginnledning, så er vi som sagt allerede videre med i både Ligacup og Europa, og vi puster serieleder Chelsea i nakken. Vi har tatt skalpen på tre andre formlag som virkelig var i storform.

 

(Se innlegget over).

Lenke til kommentar

Vi er uten Ronaldo da. Etter min mening den beste spilleren side Maradona. Jeg var forberedt på litt rolige resultater i år. Men neida. Strålende spill og strålende resultater.

 

Men men. Det er nå slik jeg tenker.

 

Hadde likt å høre beskrivelsen til mange om vi hadde vert på midten av tabellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...