Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Tror uansett vi går på en smell på brua. En skikkelig en

 

Jepp. Siterer meg selv :) Fletcher er rå.

Jeg tror oxo vi går på en skikkelig smell, jeg har samme følelse foran denne helgen som jeg hadde foran looserpool kampen, men jeg håper vi får se Obertan fra start

 

Morsomt å lese hvor god tro dere har på klubben deres. Det blir nok uavgjort skal dere se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anderson har jo også tidligare vist at han kan det med å bryte opp gode midtbaner og ta veldig gode midtbanespelarar ut av kampar (Fabregas, Gerrard). Det blir spanande å sjå kven som ender opp med å få tillit frå start, men det er heilt klart at innsats under 150% vil vere for lite. Vi må kjempe frå start og muligens vere litt heldige for å få med oss noko. Lurer på korleis vi klarar oss mot Essien. Mikel som spelte når vi møtte dei på OT i fjor fungerer langt frå like godt i den rolla og dersom Essien har dagen, så er eg redd vi kan få litt problemer med å bryte ned midtbana til Chelsea.

Lenke til kommentar

Det jeg kanskje vil hate nest mest med et eventuelt tap mot Chelsea (merker jeg hater å bare skrive "et eventuelt tap") er at det gir enda mer vann på mølla til alle de nissene som mener vi ikke er noe spesielt uten Ronaldo. Vi spilte jevnt og trutt mot de i Charity Shield, ikke glem det. Nå er riktignok omstendighetene en ganske annen, men vi viste i den kampen at vi fortsatt er mer enn kapable nok til å ta PL-gullet for 4. året på rad.

 

I fotballverdenen kan det skje så mangt, og mye avhenger av konsentrasjon, vilje og en god dose med flaks. Etter den fatale arbeidsulykken til spillerne våre for en stund tilbake, så er de nok utrolig sultne på en seier over de blå, og som vi har sett mange ganger før, så behøver ikke formen i forkant av en kamp å bety noe som helst. Hver kamp er unik, og vi har tatt skalpen på tre andre lag som har åpnet knallsterkt denne sesongen. Let's make it four!

 

Er bare så sinnsykt arrgh at det er så lang tid til kampen. Føler hver dag blir lengre og lengre, og mtp. at MW2 har release tirsdag, så går ikke dagene noe fortere av den grunn, men forhåpentligvis blir det slik at den som venter på noe deilig ikke venter forgjeves.

 

Ang. midtbanen så er nok Fletcher garantert en startplass. Det samme tipper jeg gjelder Giggs dersom han kan spille. Om Nani får spille gjenstår vel heller å se, men personlig så har jeg mine tvil. Det viktige er at vi slakter midtbanen deres, slik at forsvaret får en mye enklere jobb og kan drepe alt som prøver å komme mot målet vårt. Dersom det hadde blitt/blir Brown-Evans som stopperpar, så har jeg liten tiltro på at forsvaret vil tette godt nok igjen. Brown hadde vært kjekk å ha på høyreback tho. Han hører ikke særlig hjemme som midtstopper, og dessverre så kan det bli "feil" kamptrening for han iom. at han burde være på backen. Solid i dueller, god løpsfart og effektiv både framover og bakover. O'Shea har spilt seg ordentlig varm på denne plassen, men han er ikke så effektiv framover. Mot Chelsea så trenger vi derfor en som innehar begge disse kvalitetene (tør jeg minne om hvem som var særdeles aktiv i forkant av Ronaldos 1-0 heading i CL-finalen i Moskva? :p)

 

Jeje, nok babbel fra min side :p

 

-Glory, glory Man United!

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
Jeg håper vi får se mer Obertan fremover, men er usikker på om han er rett mann i et sånt oppgjør. På en annen side kan Nani for finne på å ødlegge noen bra overganger for oss.

 

Han kan dra av 2 personer og spille Rooney igjennom også. Nani var knallgod mot Chelsea i CS

Jo jo, Nani kan briljere han, men kan til tider misbruke sjangser.

 

Jeg føler at vi burde starte med Giggs på venstrekanten, Fletcher og Carrick sentralt og med Valencia på høyre. Selvom Giggs liker å spille sentralt om dagen, føler jeg at det er når han kommer ut på kantene og får utfordret en mot en, at han briljerer.

Lenke til kommentar
Skal vi prøve å ta midtbanen så bør Giggs spille der. Da kan Nani eller Obertan inn på kant.

 

Selvfølgelig må Giggs spille der. Obertan er altfor uerfaren til å spille mot Chelsea, men han kan være en potensiell joker mot slutten av kampen siden han har hatt to gode og positive innhopp. Men det avhenger også av formasjonen. Blir det 4-5-1 blir det sannsynligvis Rooney på kant.

 

Jeg håper vi får se mer Obertan fremover, men er usikker på om han er rett mann i et sånt oppgjør. På en annen side kan Nani for finne på å ødlegge noen bra overganger for oss.

 

Jeg vil også se mer Obertan, men han er neppe rede for en slik kamp. Som sagt, så kan han være en potensiell joker inn mot slutten av kampen. Nani kan og gjør ofte en del rare ting, og alt går ikke alltid som det skal, men Nani har også vist seg god mot Chelsea tidligere. I Community Shield kampen så var han veldig god, og han hadde også et meget positivt innhopp i CL-finalen i Moskva.

 

 

Jeg håper vi får se mer Obertan fremover, men er usikker på om han er rett mann i et sånt oppgjør. På en annen side kan Nani for finne på å ødlegge noen bra overganger for oss.

 

Han kan dra av 2 personer og spille Rooney igjennom også. Nani var knallgod mot Chelsea i CS

Jo jo, Nani kan briljere han, men kan til tider misbruke sjangser.

 

Jeg føler at vi burde starte med Giggs på venstrekanten, Fletcher og Carrick sentralt og med Valencia på høyre. Selvom Giggs liker å spille sentralt om dagen, føler jeg at det er når han kommer ut på kantene og får utfordret en mot en, at han briljerer.

 

 

Joda, Fletcher og Carrick er en fin duo. Carrick har hatt en stigende formkurve etter den elendige formen han var i ved starten av sesongen og litt før og litt etter. Men dette er også en veldig defensiv duo. Fletcher kan også være ideell på høyrekanten pga. løpskraften hans, noe vi absolutt trenger for å slite Chelseas midtbane sønder og sammen. Det avhenger også litt av formasjonen. Om SAF velger 4-5-1 eller 4-4-2 har noe å si, men som vi har sett tidligere så pleier sjelden en formasjon å være fast i løpet av en kamp. Jeg håper egentlig at vi tør å stille med 4-4-2, selv om 4-5-1 kan være enda mer ideelt mtp. kampen om midtbanen. Kommer an på om vi vil legge oss litt bakpå eller om vi vil kjøre mer på framover.

 

For 4-5-1:

 

--------------------VdS-------------------

Brown/O'Shea-Evans-Vidic-Evra

Valencia-Fletcher-Carrick-Giggs-Rooney

------------------Mr. Magic-----------------

 

For 4-4-2:

 

-------------------VdS--------------------

Brown/O'shea-Evans-Vidic-Evra

Valencia/Fletcher-Fletcher/Carrick-Carrick/Giggs-Giggs/Nani

------------En sexy mann-En nybakt far----------

 

Hva det blir av dette dersom det blir 4-4-2 har jeg ikke noen kjempestor formening om annet enn at det er disse spillerne jeg vil se i troppen og på banen. Obertan og Owen som mulige jokere. Grunnen til at jeg ikke har satt opp Rio er enkelt og greit fordi han har mistet enda mer kamptid i det siste, og som vi har sett hittil så trenger denne mannen sårt med kamptrening. Derfor føler jeg meg ikke like trygg bakover med Rio som jeg vil føle meg med Evans der.

 

Om Giggs eller Nani skal krige på vingen, så håper jeg selvfølgelig at det blir Giggs. Men mulighetene er mange. Er nesten som et slags luksusproblem dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...