Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Deilig å få poeng, så jævlig fortjent! Men burde hatt 3 idag allikevel.

Gleder meg til å se Obe fremover.

Og LuckyNr7: Få opp øynene.

Jeg sa ikke gidd!

Det er et diskusjonsforum, hvis du ikke ønsker å bli quotet på dine meninger om Nani anbefaler jeg deg på det sterkeste å holde de meningene for deg selv. Obertan var ikke spesielt imponerende i forhold til hva Nani viste i dag. Jeg har troen på Obertan, men at han er god nok til å ta over for Nani pdd. og på bakgrunn av det han har vist så langt er jeg langt fra enig i.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De siste minuttene vi spilte i dag må være de beste så langt i sesongen tror jeg. :) Herlig pågangsmot. Her hadde vi vunnet lett om det ikke hadde vært for dårlig markeringer de første 50 minuttene. Dommer... hva skal jeg si? Snyter oss for 2 straffer og er bokstavlig talt for tett i duellene. Den første får gå greit. Det er straffe men mange andre dommere ville oversett det de også. I tillegg har jeg en følelse av at Nani var ute etter straffe for han datt litt lett og fort. Den andre er en stor skivebom. Greit nok at vi som sitter på dårlig stream nesten lurer på om det er filming når man ser det første gang, men alle på innsiden av Old Trafford skal greie å se at det der er straffe. Obertan er like positiv som forrige gang han spilte bare at denne gangen var også beina med på det hodet sa. Hva fikk han gult for?

Liten børs:

Vds - 6

Gaz - 8

Wes - 7

Evans - 7,5

Fabio - 6,5

Valencia - 6

Fletch - 8

Scholes - 8

Nani - 6,5

Macheda - 6,5

Owen - 7

Rooney - 6,5

Obertan - 7

Evra - 7

Innbytterenes karakterer er basert på den tiden de fikk og er mindre tellende enn de som spilte hele kampen.

Lenke til kommentar
Akinfeev var syk i dag. Tror vi hadde vunnet ganske konfertabelt uten han.

Legger meg nå. STOLT av Laget. United we stand. :love:

Ja, han var syk. Det minner meg på en ting og, Scholes hadde jo faen meg 3-4 herlige skudd i dag, ikke ofte han har det nå for tiden. Et par var veldig gode skudd, et var saveable.

Hvis dere merket, så sa Scholes ifra til Neville mange ganger tidligere i kampen: "Slå inn tidlig" osv. Det Andy Gray sa på Sky og. Interessant at Neville tok frisparket på 2-3, var perfekt, og kan se på headeren til Scholes 10000 ganger. Er så utrolig perfekt. Bullet in the top corner! Nev + Scholesyyy :love:

Lenke til kommentar
Vi kan godt følge med Akinfev litt.

Neville, Valencia, Fletcher, Rooney ++++++

Valencia hadde en begredelig kamp da. 3-3 målet var jo way off target (skuddet) av Valencia og, bare rå flaks (som vi selvfølgelig fortjente som faen) at den gikk inn.

Enig i at Rooney var bedre enn det der etter han kom inn, mye energi og VELDIG mange smarte pasninger. Samme med Evra, god kontroll på venstresiden. Syns Fletcher ratingen var grei, altfor mange feilpasninger og ble litt rotete alt i alt av han i dag. Men tror han blir viktig på brua!

EDIT: Sorry, trodde det skulle merge

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Det er et diskusjonsforum, hvis du ikke ønsker å bli quotet på dine meninger om Nani anbefaler jeg deg på det sterkeste å holde de meningene for deg selv. Obertan var ikke spesielt imponerende i forhold til hva Nani viste i dag. Jeg har troen på Obertan, men at han er god nok til å ta over for Nani pdd. og på bakgrunn av det han har vist så langt er jeg langt fra enig i.

Åpner likevel ikke opp for personangrep.

mx1000: Jeg syns du er drøyt snill med både Macheda og Valencia, selv ville jeg vært nede på 5-tallet, kanskje 4-tallet. Husk at førstnevnte er nesten aleneskyld i 1-3-målet pga. latskap. Fabio og Nani ned på 5-tallet også, så du ikke hvor mye venstresiden slet? Neville opp på 9. :D

Men jeg må bare si - Akinfeev, løp og fuckings kjøp, det er få (om noen) som er i nærheten av ham gitt alder/ferdighet. Om noen var usikre på hva han sto for (heh) før kampen så burde vel all tvil være borte nå. Ellers ble jeg litt småglad i Milos Krasić (?), som ryktene jo vil ha det til at vi følger.

Lenke til kommentar
Vi kan godt følge med Akinfev litt.

Neville, Valencia, Fletcher, Rooney ++++++

Valencia hadde en horribel kamp da. 3-3 målet var jo way off target (skuddet) av Valencia og, bare rå flaks (som vi selvfølgelig fortjente som faen) at den gikk inn.

Jeg synes Valencia var god i det meste av første omgangen. I andre lå nesten hele moskva i forsvar og da ble det verre for hele laget å angripe. Han mislykkes i å gå forbi spillere på egen hånd, men han hadde et bra samspill med Neville. Angående målet så var det flaks, dog det hadde ikke blitt mål om han ikke hadde skutt. Broren min sier at man skal skyte mere og skyte lavt når mange spillere er i forsvar, nettopp for å skape sånne ting.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Akinfeev var solid, men vi visste da fra før at han er veldig god på strek. Det er feltarbeidet han sliter med, noe vi ikke fikk sett så mye av i dag (i og med at han omtrent ikke forlot streken).

Fantastisk avslutning på kampen etter en horribel start. Smakte like godt som en seier dette.

Lenke til kommentar
mx1000: Jeg syns du er drøyt snill med både Macheda og Valencia, selv ville jeg vært nede på 5-tallet, kanskje 4-tallet. Husk at førstnevnte er nesten aleneskyld i 1-3-målet pga. latskap. Fabio og Nani ned på 5-tallet også, så du ikke hvor mye venstresiden slet? Neville opp på 9. :D

Men jeg må bare si - Akinfeev, løp og fuckings kjøp, det er få (om noen) som er i nærheten av ham gitt alder/ferdighet. Om noen var usikre på hva han sto for (heh) før kampen så burde vel all tvil være borte nå. Ellers ble jeg litt småglad i Milos Krasić (?), som ryktene jo vil ha det til at vi følger.

Enig, enig, enig, enig. :) Macheda er dessverre ikke god nok pdd. og det viste han i dag. Valencia hadde en one-off ekkel kamp, men tror han starter på brua uansett. Men ja, han var lat og viste ikke noe kvalitet i dag. Nani var ikke god i dag men ikke så veldig dårlig heller. Fabio er bare for urutinert men han kommer til å bli bedre, det vet vi. :)

Takk for i kveld folkens, ONE UNITED! :D

Lenke til kommentar

Obertan gjorde da veldig mye bra da han kom inn og var veldig positiv. Det er da stor mulighet for at han overtar plassen til Nani da Nani trenger 5-6 kamper der han spiller dårlig før han spiller bra. Jeg ikke like sikker som Luckynr7 (?), men fortsetter han å spille som han gjorde de minuttene han spillte idag så har han en veldig positiv fremtid.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Åpner likevel ikke opp for personangrep.

Kommentaren var knyttet opp mot han generelt og det at han provoserer til det. Jeg synes ingenting om personangrep, men det er tåpelig og komme på et diskusjonsforum og tro at hvis du kommer med bastante påstander at de ikke skal bli kommentert og når du da fortsetter å provosere ber du om det.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Enig, enig, enig, enig. :) Macheda er dessverre ikke god nok pdd. og det viste han i dag. Valencia hadde en one-off ekkel kamp, men tror han starter på brua uansett. Men ja, han var lat og viste ikke noe kvalitet i dag. Nani var ikke god i dag men ikke så veldig dårlig heller. Fabio er bare for urutinert men han kommer til å bli bedre, det vet vi. :)

Får å få så lave karakterer som det på min børs som jeg henter fra Football Manager så må du spille ufattelig dårlig. Skal gå med på at Macheda kanskje skulle hatt 6'er, kanskje "sterk" 5'er. På resten er jeg mer enig i meg selv enn dere. :)

Lenke til kommentar

Du snakker om den samme Macheda som spilte i dag? Den Macheda som er 18 år og allerede har spilt flere kamper for et så fantastisk bra lag som Manchester United? Han var også utrolig nær scoring ved flere anledninger. Han er et enormt talent, og jeg skjønner ikke at du kan kreve noe mer enn det han har vist.

Lenke til kommentar

Et stk. absurd fotballkamp.

CSKA Moskva med tidenes flaks i løpet av en fotballkamp, og hvilken uttelling. To sjanser - tre mål. Kudos til russerne for å tørre å prøve seg offensivt på Old Trafford. Ikke alle som gjør det.

Vi spiller uten 7 (Eller 8 om du vil, hvis en tar med Carrick..) som er faste i første-11'ern, men det er ingen unnskyldning. At vi ikke slår dette laget er et stort under, vi spiller ikke dårlig i det hele tatt. Men som vanlig så brenner vi gigantsjanser, noe jeg har blitt vant med i mine mange år som United-supporter. Michael Owen brenner 9 av 10 kjempesjanser, det er ikke kødd en gang.

Flott at vi får det ene velfortjente poenget.

Neville viser at innleggsfoten er top notch etter alle disse årene, det var en befrielse å se vår Salford-kaptein slå harde og presise innlegg. Her har Fabio og Valencia virkelig noe å lære seg. Er forresten Valencia invalid i venstrefoten? En skulle nesten tro det. Lærte de ikke å trene opp begge bena i Equador? Hadde ikke forundret meg, absurd som det er, det er noe vi lærte her hjemme som 10-12-åringer. Ufattelig frustrende å bivåne.

Alt i alt fornøyd med et poeng etter den sene sluttspurten. Vi burde absolutt ha vunnet, men som vanlig brenner vi kjempesjanse, og har en stor porsjon uflaks i dag (Macheda i stolpen, Fletch rett utenfor, Owen, Rooney..you name it)

Og håper den smålige dommeren blir degradert til sibirsk 6.divisjon for sin håndtering av kampen i dag. Satte pilsen i halsen da han ufattelig nok presterte å gi Darren Fletcher gult kort for filming på en soleklar straffe. Forbanna amtør.

MUFC the Religion.

Lenke til kommentar

Han hadde noen gode involveringer fremover, spesielt headingen som traff innsiden av stanga. Men mye unødvendig balltap og totalsvikt på 1-3-målet trekker ganske mye ned. (spesielt sistnevnte er utilgivelig.)

Jeg skal faktisk gå litt imot meg selv og ta tilbake det med Akinfeev. Han var god, men han var ikke kjempegod. Han fikk mye gratis av oss. Jeg har nok tilgode å se fotarbeidet hans (uprøvd her?) og feltarbeidet, som jeg mistenker var relativt dårlig på Scholes sin redusering. Han virket ikke sånn supergod på å organisere de bakre rekkene heller. Men for all del, igangsettingen og skuddstoppingen hans er kanskje best i verden.

Poenget med Krasić står fortsatt dog, veldig interessant spiller.

Lenke til kommentar

Fekk berre sett andre omgangen i dag(også), så baserer meiningane mine om den. Veit ikkje kva Nani presterte i førsteomgang, men eg syns faktisk det meste han gjorde etter pause var godkjent eller bedre. Var litt usikker på om det var rett å ofre han når Rooney kom inn, ettersom Macheda på kant nesten uansett ikkje vil vere like farlig som å ha ein vingspelar der. Fordelen med å spele med Macheda vart jo sånn sett synlig når han kom til ei fantastisk heading, som det er virkelig synd at han ikkje scorar på, men han viser også ganske tydelig at han ikkje er spesielt dyktig som ving. Det blei heilt anna fart, presisjon og framgang over det når Obertan kom inn. Han linka også bedre med Evra enn Macheda gjorde, medan dei var på samme sida. Obertan var etter mi meining veldig lovande og eg trur han fekk vist litt av det som han var for nervøs til å få til mot Blackburn. Han slo gode pasningar, gjorde for det meste dei rette valga og tar med seg ballen i stor fart framover og forbi forsvarerar. La han fortsette å utvikle seg uten å kreve at han skal storspele i 90 minutt kvar einaste gang og eg trur han kan bli ein veldig bra spelar for oss om ein sesong eller to. Han kan få litt å seie alt i år, men det blir nok litt for tidlig å gjere han til noko slags førstevalg. Han får det også litt lettare i dag ettersom han kjem inn mot eit slitent og vaklande CSKA, men eg syns han utnytta det på ein bra måte.

Bytta i dag er sjølvsagt med på å snu kampen til eit litt meir levelig resultat enn det vi lenge såg ut til å ende med. Eit tap i dag ville vore litt småflaut, og eg er veldig gla for at vi kjem unna med det på den måten som vi gjer. Kampen kunne kanskje gått enda eit hakk bedre for oss om Fletcher hadde fått straffa si. Blir rett og slett lei meg av sånne avgjersler. Det er likevel deilig å sjå eit United-lag som kjører så fullstendig over motstander og når vi til slutt får det poenget vi sårt fortjener, så kjennes det virkelig godt å vere tilhengar av eit slikt lag. Fighting spirit har vi, men det kunne vore greit om vi kunne spele sånn fotball uten å ligge under også. Vi er faktisk nesten farligast når vi ligger under. Det er veldig kjekt når vi snur kampane, men det hadde kanskje vore greit for nervar og hjertet om ein kunne sleppe sånt, så veldig ofte.

Fucking fighting reds med Scholes og Neville i spissen. Det var ikkje mykje Gaz var på eigen halvdel siste 30 minutta, men han jobba som ein helt både opp og ned for å få scoring. Slår gode innlegg og frisparket som Scholes scorar på er det virkelig klasse over. At Scholes skulle prestere ei sånn heading hadde eg strengt tatt ikkje forventa, men fytti så deilig det var. Det var rett og slett ein god gammal årgang. Den viktigaste grunnen til at eg grur meg til å sjå Neville, Scholes og Giggs legge skoa på hylla, er fordi eg er sikker på at vi vil savne vinnerviljen og den nesten fanatiske dedikasjonen som dei legger for dagen. Det er dagar då dei spelemessig ikkje henger heilt med lenger, men ein veit ken som kan stolast på når det gjelder.

Eg gruar meg til Chelsea. Det er ein sinnsjukt viktig kamp i forhold til sjølvtillit og sånne ting. Det er alltids mulig å ta igjen fem poeng, men eit gruelig surt tap mot Liverpool og tap mot Chelsea vil neppe hjelpe på sjølvtilliten i laget. Håper Vida blir klar til kampen, men er fryktelig usikker på kven eg ønskar skal starte. Fletcher er vel ein eg reknar med startar, ettersom han kan det med å bryte opp motstandaren si midtbane og virkelig er på sitt beste mot dei beste.

Eller er det berre å seie god natt og håpe de klarar å oppføre dykk, uten for mykje krangling.

We love United, we do! We love United, we do! We love United, we do! Oh United we love you.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...