Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår korleis du har det tc. Det er ALLTID surt å tape for Liverpool. Er ikkje like mykje følelse involvert når det er reservelaget som spelar, men eg merkar likevel at det er skikkelig bittert å tape noke som helst for scouserane. Vi får trøste oss med at vi skal komme langt over dei på tabellen, men eg forventar blod, svette og fanatisk innsats når dei kjem til OT til våren.

Lenke til kommentar

Nei. Nå er det nok. Orker ikke mer taping mot scouserne nå. Orker snart ingenting. Er helt deppa. Orker nesten ikke bruke komma engang!

 

Dette er helt grusomt. Kona lurte på ka som feilte meg tidligere i dag. Hun jobber jo med en del psykiatriske pasienter, og har en del erfaringer med depresjon. Hun hadde sett tydelige tendenser de siste dagene. Ikke engang posteren vi har hengene over senga av Giggs i bar overkropp fikk meg i humør. Ikke engang i humør for til kos. Dette går ut over alt!

 

Her om dagen, holder på å pusse opp ene kontoret, drev eg å satte opp to ikeaskap. Så låste det seg, noe som ikke er helt ideelt rett etter tap mot Liverpool. Endte med å knuse begge skapene, fordi eg ikke skjønte tegninga. Naboene lurte veldig når det låg to flett nye skamknuste Ikea skap midt i innkjørsla. Men ka gjør man? FØLELSER!!! Er ikke bare bare å ha kontroll på sinnet når det er viktige ting i gjære. Etter 1-4 på OT i fjor måtte me fint bare bytte bil. Den andre havnet langt utpå et jorde en plass langs E39. Såg bokstavelig talt jenterødt og siktet på en turgåer som dessverre for anledningen hadde tatt på seg en Liverpooldrakt. Lite visste han at det å heie på Liverpool kun når de vinner mot United kunne være så alvorlig (For det er jo stort sett slike supportere Liverpool har, ikke sant?). Heldigvis bommet eg... Men bilen ble kondemnert.

 

Har flere ganger vurdert å ta meg en tur til fastlegen for en liten sjekk, men det er redd det ender med innleggelse tilslutt. Noe eg ikke ønsker, for de pleier ikke ha fotballkanaler på psykiatriske avdelinger. Kan forøvrig forstå dette ganske godt...

 

Undrer meg jo på om det kun er eg som har det sånn. Da er det veldig godt å lese her inne om knuste pc'er og diverse lemmer som har det tøft rett etter slike sviende nederlag. Godt å vite at man ikke er alene liksom. At det finnes andre som kanskje burde vært lagt inn ilag med meg. Så kunne vi snakket oss til gode tanker igjen ilag. Snakket om Cantona, Steve Bruce, Georgi, Marki, det fantastiske ungdomslaget med Ginger i spissen for spillere som Beckham og Neville. DET var tider det. The Treble, og ikke den juksetreblen som de snakker om i Scouserland. Men den skikkelige.

 

Nei... Det er ikke lett å være fotballsupporter og ingen forstår hvordan man egentlig har det... Burde vært en versjon av dette syndromet på reklamene for psykisk.no

 

"Jeg sliter skikkelig etter tapet mot Liverpool på søndag"

"Jeg vet, skulle ønske du kunne snakke med meg om det"

 

Det er neppe lenge før det åpnes en egen privatklinikk for fotballsupportere... Det er nemlig alvor i denne idretten!

 

Måtte disse scouserne snart brenne i de lavere divisjoner! Måtte de ryke ut av CL og aldri kvalifisere seg igjen! Måtte de kun holde seg til Ligacupen (nei vent nå litt....?) og Europaligaen og alle de andre små lilleputcupene. Og gjerne ryke ut av de også.

 

Og måtte de komme til Old Trafford og oppleve hvordan det er å spille mot et United som spiller slik bare United kan! Da, og først DA kommer nok humøret tilbake til en deppet halvbergenser som snart ikke orker mere tap mot disse jenterøde Liverpoolspillerne. Hvis ikke må eg kanskje vente helt til mai, til United nok engang tar Ligatittelen og ikke minst vinner CL finalen på den beste lørdagen i 2010! For helt ærlig: Innerst inne betyr det mye mer å vinne noe som gir et trofe enn å vinne en kamp mot et lag som snart ikke hører blandt i fire store i noe annet enn gamle trofeer som snart er så fulle av støv at de forsvinner i det bittelille trofeskapet på Anfield.

 

Så c'mon people. Verden raser ikke sammen helt enda. Og Liverpool faller av mot slutten. Og alt er tilbake til normalen slik det var for 2 sesonger siden.

 

Og nei, eg har hverken knust bil eller Ikea skap grunnet tap i en fotballkamp. Ei heller prøvd å kjøre på tilfeldige scousersympatører langs våre europaveier. Dessverre er eg ikke en så lidenskaplige supporter som noen her inne tydeligvis er. Dog gikk det litt hardt ut over stuebordet til min gode venn på søndag. Heldigvis har han vært klok og kjøpt kvalitet ;) Men eg blir skuffet, eg blir lei meg, dårlig humør og til tider litt sur på omgivelsene når laget mitt skuffer meg så til de grader som de gjorde forrige helg.

 

Så medsupportere: Ha en fin helg! Måtte Blackburn blø på lørdag! Eller var det søndag TazDog? ;)

 

Jotun ut.

Lenke til kommentar

Det er liksom bare søtt når en einstøing av en Rovers-supporter poster noe sånt :p

 

Flott innlegg, Jotun.

 

Blackburn er i dårlig form for tiden og forhåpentligvis kan vi slå dem og få en opptur etter denne tøffe perioden. Den eneste jeg for øvrig kjenner som tar tap like dårlig som meg er Real Madrid-supporteren i klassen min, han så oppriktig dårlig ut etter tapet mot Alorcon.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Jotun: Du er slettes ikke alene om depresjon etter tap mot fienden, ikke at jeg har det like ille som deg( bil går til helvette osv) men flere kontrollere, muser, og div. ikeabord har måtte grått sine siste tårer etter tap mot United og Tottenham. Nå har det utviklet seg til at Pool faktisk også er et av mine desidert største hatlag. Driver nå og surrer inn hånda med dasspapir før jeg slår i veggen en del ganger, slikt må faktisk til for å få roet meg ned.

Det er ikke lett når følelsene tar overhånd nei.

Lenke til kommentar

Kanskje det er derfor jeg har følt meg helt jævlig denne uken? Har ikke tenkt på kampen. Har fortrengt den, låst den inni et skjult sted i hjernen, men den ligger der i underbevisstheten og lurer. Ikke lest en eneste artikkel om kampen, jeg gjør aldri det.

 

Det var verre i september ifjor, 2 - 1-kampen. Det var første gang siden 05....

 

 

Vi var helt elendige, vi klarte ikke å spille ut en medioker midtbane bestående av Lucas og Kuyt for faen. Hvordan i helvete skjedde det? Tror mye av svaret ligger i at Fletcher ikke spilte.

Lenke til kommentar
Fergie-venner rotter seg sammen mot Benitez

 

- Ferguson har en gruppe lojale mennesker blant andre trenere. Det er Steve Bruce, en av hans tidligere spillere. Og det er Sam Allardyce, som tror han skal etterfølge ham på Old Trafford. På den andre sida står (Rafa) Benitez alene, de går til angrep på ham fra alle kanter, sier Martinez til den spanske avisa AS - ifølge The Times og Daily Telegraph.

 

På spørsmål om Ferguson har mye makt innenfor britisk fotball svarer Wigan-treneren meget klart.

 

- Ja, veldig mye. Han har vært her hele sitt liv, og det teller mye. For øyeblikket er han tiltalt av FA for å si at en dommer ikke var i fysisk god nok form. Realiteten er at de nesten ber ham om unnskyldning for å straffe ham. Alle andre ville blitt smadret, sier Martinez.

 

Gee... Sånne uttalelser syntes jeg fortjener straff/advarsel i seg selv. Dette går like mye på FA sin integritet som Fergie gjorde med uttalelsene mot Wiley.

 

 

Vel, bortforklaringer er vel første skritt i riktig retning :)

Lenke til kommentar

Spent på korleis vi kjem til å stille i morgon. Fletcher er muligens tilbake til Chelsea, Giggs, Rio og Vidic er alle tvilsomme til kampen i morgon, Park er fortsatt et stykke unna og Neville er suspandert. Welbeck er også ute til denne kampen.

 

Brown og Evans fungerer nok greit på midtstoppar dersom Rio og Vidic er ute. Spent på om vi ser O'Shea på backen, eller om Rafael får prøve seg frå start.

Lenke til kommentar

Går Rio sin United-karriere mot slutten?

 

No skal eg ikkje seia at eg vil kaste Rio på døra for det han har prestert til no i år, men det er diverre ikkje til å skyve under ein stol at skadar har øydelagd ein del for han den seinaste tida. Samstundes er han ei rutinert mann, og etter mitt syn er Vidic - Rio eit av verdas beste stopparpar, om ikkje det beste, i verda.

 

Problemet blir kor lenge me skal spele på gamal stordom? Er det på tide å la Johnny Evans ta det siste steget opp? La han og Vidic utvikle seg til det nye stopparparet vårt? Sjølv er eg redd Evans ikkje vil vera andrefiolinist for mange sesongane til, før han vil søke andre utfordringar der hann kan spele fast.

 

Hadde me fått litt pengar for ein Rio, som diverre no ser ut til å vera over middagshøgda, seier eg ikkje nei til. Etter mitt syns bør me evaluere han etter sesongen, og sjå kva som skjer vidare. Nokon som har andre meiningar?

 

PS: Sjølv trur eg 'arry kan vera den som får Rio tilbake på topp att dersom SAF ikkje klarar det ;)

 

edit: Innlegg 1300 i United-tråden :love:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Rio har ikke imponert i år, nei. Han er en fantastisk spiller på sitt beste, men har dessverre ikke vært i nærheten av det denne sesongen. Jeg er villig til å gi Rio et par sjanser til, for jeg tror at skadene er mye av grunnen til det svake spillet. Ikke det at det er en unnskyldning for tabben mot City, for selv en skadet spiller hadde gjort det bedre.

 

Tror og håper at vi får se en Rio i form snart. For hvis han fortsetter sånn, så har han lite å gjøre i United.

Lenke til kommentar

Det er football365.com som rapporterer at mange faste navn er usikre foran møtet med Blackburn. Det skal sies at nevnte nettsted, og lignende nettsteder, ofte har fokus på å få folk til å springe til nærmeste bookmaker. Sånt kan påvirke sannhetsgehalten, men er informasjonen korrekt kommer en (1) eller flere av djevlene til å følge kampen fra sidelinjen i morgen.

 

Forsvaret er kanskje mest utsatt der Nemanja Vidic og Rio Ferdinand er usikre, i tillegg til at Gary Neville er suspendert. På midtbanen er veteranen Giggs usikker og Danny Welbeck, som scorte i Ligacupen, har kneproblemer.

Welbeck er kanskje ikke den vi frykter mest, men allikevel.

 

Darren Fletcher og Ji-Sung Park er ute med lyske og kne.

 

Dessverre har United nok å ta av, men det tar ikke motet fra Blackburnspillerne. Grella er i alle fall optimist. Til BBC Radio Lancashire sier han:

- Det blir ingen lett kamp for de har hatt noen mindre bra resultater i det siste. Dermed er de tente på å slå tilbake. Det blir vår oppgave å gjøre det vanskelig for dem.

 

Grella er fortsatt skadet, men kan være tilbake mot Portsmouth den 7. november. Men til tross for et nytt skadeavbrekk er han positiv og proaktiv.

- Hvorfor kan vi ikke slå dem? Vi har klart det før. Og det stemmer, men i Premier Leagues historie har det bare skjedd en gang på Old Trafford. 2-1 ble det da, september 2005, da Gamst var på sitt heteste. Kanskje han kan hente fram den gamle magien? Peterborough fikk i alle fall sin dose i Ligacupen...

 

Liverpool slo de røde djevlene forrige helg og det hadde smakt godt om vi kunne påføre dem et nytt nederlag.

Større under har skjedd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...