Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han sliter også veldig med å levere på et jevnt nivå. Banega har totalt overskygget han i år, og har sammen med Villa vært de to beste på Valencia. I tillegg er jeg usikker på hvordan vi skulle brukt han. Ving spiller han bare for Spania, og han bør etter min mening holde seg milevis unna en sentral midtbane så lenge det er snakk om 4-4-2. I Valencia brukes Mata, Pablo Hernandez, Joaquin og Vicente på vingene, mens Silva spiller i rommet bak spissen. Hvis Villa er skadet bruker de Zigic, ellers så flytter de Mata opp som spiss. Dvs at Valencia bare bruker Silva i en posisjon, og det er en posisjon vi sjeldent/aldri benytter oss av.

 

Hvis vi skal kjøpe noen fra Valencia er Villa førstevalget mitt, selv om vi har både kvalitet og talent i massevis fra før. Rett og slett fordi han er fantastisk god. Etter han er det Banega eller Mata som hadde fristet meg mest. Silva kjemper om en fjerdeplass med Pablo Hernandez, som har spilt bra i år.

Lenke til kommentar

Når det gjelder midtbana vår så er eg veldig spent på Tom Cleverley. (Som eg har nevnt tidligare) Spelar for tida fast for Watford og får veldig god erfaring på det nest høgaste nivået i England. God og kreativ midtbanespelar som kan spele i dei fleste posisjonar på midten i tillegg til at han innimellom har blitt brukt i forsvar. Scorte jo mål mot Valencia i pre-season og har vist seg som rimelig målfarlig for Watford med 5 mål på 11 kampar. Eg håpar han får prøve seg frå neste sesong. Blir vel av mange sett på som det mest lovande talentet vi har på sentral midtbane.

 

Las ein artikkel for omlag ei veke sidan, som eg sjølvsagt ikkje klarar å finne no, men den var skrive av ein Watford-supporter som lovpriste Cleverley og meinte vi hadde ein framtidig juvel om han fekk sjansen.

 

Edit: Fant en der Watfords manager skryter han opp i skyene: "Different class Tom Cleverley"

“He has been fantastic in terms of his professionalism and his work rate and the way he has applied himself at the club speaks volumes of him and the club he comes from.

 

“The lad himself is different class in terms of his love for football and the way he has applied himself and integrated into the group.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Skal vi bare kjøpe "bolere", så blir ikke det kreative spillet vårt noe bedre.

 

Det er ikke snakk om "bolere" bare fordi man muligens ønsker spillere som ikke blir svært utsatt i England. Det er stor forskjell fra Spania og England. Silva spilte så vidt jeg husker en god del på kanten for Valencia forrige sesong, Sheasy, men ja, han er langt fra brukbar i en 4-4-2, men tror han kunne ha blitt brukbar foran Owen Hargreaves. Jeg ønsker ikke Villa, nettopp fordi vi har verdensklassetalent i vår egen stall akkurat nå og dette talentet må dyrkes frem. Ever Banega er spennende og jeg hadde nok fort lært og elske meg han i United-trøyen, men vi har for mange midtbanespillere og archanios nevnte Cleverley som virker utrolig spennende.

 

Hvis vi skal tro scout-reports så er Adem Ljajic som kommer i januar (ikke lenge igjen nå :)) god nok for Premier League og stor nok fysisk sett.

Lenke til kommentar

Gledar meg virkelig til å sjå Ljajic om arbeidstillatelsen går i orden over nyttår. Virkar vanvittig spennande utfrå det lille eg har sett han spele, samt frå beskrivelsane av han. Virkar som ein veldig positiv, offansiv spelar med god fotballforståelse. At han i motsetning til Tosic ser ut til å vere bygd for å spele i PL gir han også gode forutsetningar til å takle det fysiske nivået temmelig kjapt. Reknar med at han vil prøvast ut litt forsiktig, med litt innhopp på reservelaget, før han eventuelt får prøve seg med førstelaget.

Lenke til kommentar

Glem scout-reports, jeg er allerede overbevis om at han er the next big thing. Jeg er også sikker på at Welbeck blir kanongod, og jeg har stor tro på Macheda. King og Eikrem er spennende, samt blant andre Matty James. Nevnte Cleverly storspiller i Watford, og Fabio/Rafael kjemper om plass på førstelaget. De Laet har vist seg å være et stort talent, og Evans er allerede solid. I tillegg har jo Evans en bror på reservelaget. Tosic kan fortsatt slå til, og Obertan imponerer mtp at han nettopp er tilbake etter skade.

 

Huff, dette blir for mye for meg. Jeg har virkelig klokketro på at alle de jeg har nevnt kan slå til for United, i tillegg til at det er flere andre også (er Gibson skadet, forresten?). Jeg vet jo at ikke alle vil klare det, faktisk er det vel mest sannsynlig at de fleste av de ikke gjør det. Likevel klarer jeg bare ikke å se det for meg.

Lenke til kommentar

Det er nok dessverre fare for at mange av dei fantastiske talenta vi har i klubben aldri vil slå til i stor grad i United, men eg reknar det for ganske sikkert at dei aller fleste av dei som ikkje lykkast i United har store muligheiter for bra karrierer i andre klubbar i Pl, Championship eller i toppdivisjonar rundt omkring i Europa. Det er jo berre å sjå kor mange gamle United-talent som er strødd rundt omkring i engelske klubbar. Det er jo heilt naturlig at langt frå alle vil lykkast i United, men vi har ein god tradisjon for å lage meget gode spelarar uansett.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske sist vi hadde like talentfulle reserver og akademispillere. Det er klart at alle ikke slår til i United, der har vi for mange, men det er ikke usannsynlig at Welbeck eller en av de andre spissene våre kan bli store i klubben så fremt de blir satset på. United produserer gode spillere for flere klubber i Premier League.

 

Jeg synes for øvrig det er sinnsykt kult at vi har så mange brødre par i United nå. Da Silva-brødrene, Keane-brødrene, Evans-brødrene og Brown-brødrene.

Lenke til kommentar
Glem scout-reports, jeg er allerede overbevis om at han er the next big thing. Jeg er også sikker på at Welbeck blir kanongod, og jeg har stor tro på Macheda. King og Eikrem er spennende, samt blant andre Matty James. Nevnte Cleverly storspiller i Watford, og Fabio/Rafael kjemper om plass på førstelaget. De Laet har vist seg å være et stort talent, og Evans er allerede solid. I tillegg har jo Evans en bror på reservelaget. Tosic kan fortsatt slå til, og Obertan imponerer mtp at han nettopp er tilbake etter skade.

 

Jeg har stortro på spillere som Welbeck, King, Cleverly, Obertan og Evans. Er villig til å ta noen veddemål på disse gutta :) Og apropos Welbeck. Feiringen i går er bare moro. Han blir bare glad, ingenting i veien. Tull å hause det opp som Jotun gjorde.

 

Vet ikke hva jeg tror om Ljajic. Skrytevideor er skrytevideor. Betyr nada. Han får bevise i PL før jeg dømmer. Har allikevel troa på at han kan bli god, ettersom Tosic til tider glimter og det er han som skal være den dårlige av de to. Eikrem kan også bli veldig god om han får blitt i United sammen med Solskjær. Tror det er viktig å ha en sympatisk og "beskjeden" trener for at Eikrem skal få selvtilliten nok til å virkelig tørre.

 

Macheda derimot spyr jeg av. For en type. Holdningene hans reflekterer en verdensstjerne på kokain. Klassiske stjernenykker og primadonnavibber. Hadde jeg vært Fergie/Solskjær hadde jeg sendt han på internat i ett år.

 

... At han i motsetning til Tosic ser ut
Trøtt humor, sorry :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...