Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel nå var diskusjonen hvem som var best. Det er ikke mye tvil om at Adler og Lloris allerede er en del bedre enn Foster. Begge disse er gode nok for United sånn som de spiller nå, selv hvis de ikke utvikler seg videre. Når man da likevel kan regne det for sannsynlig at de vil bli enda litt bedre, da gjør det handelen enda mer aktuell.

 

Det at de ikke er engelske er en helt annen diskusjon, og der ser jeg poenget. Jeg synes også at det bør være en del engelskmenn på united. Men jeg synes også vi skal bruke de beste spillerne som klubben kan kjøpe i enhver posisjon. I dette tilfellet synes jeg forøvrig at kvalitetsforskjellen rettferdiggjør kjøpet av en av disse, såfremt de ikke blir alt for dyre selvsagt.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det er ingen engelskmenn som er gode nok til å stå i mål for Manchester United, muligens Joe Hart med tiden, men han er nok både uaktuell å selge og kjøpe. En tysker som Adler har jeg alltid ønsket meg i mål, Tyskland produserer keepere i verdensklassen og franskmennene er ikke så dårlige de eller (Frey, Coupet). Dessuten virker de fleste franskmenn og tyskere profesjonelle til fingertuppene (varierer selvsagt individuelt, men på generelt basis gjør de det).

Lenke til kommentar

Det ser vel dessverre ut som at England har hatt litt problemer med å produsere nok skikkelig gode keeperar.

 

Pr i dag har Wigan(Chris Kirkland), West Ham(Robert Green), Stoke(Steve Simonsen), Pompey(David James), Blackburn(Paul Robinson), (Birmingham har Joe Hart på lån frå City, ellers Nord-Irsk eller irsk keeper)

Sunderland har skotsk keeper, Wolves walisisk, City irsk, Hull walisisk.

 

Tar forbehold om litt småfeil her, der andre keeperar kan ha stått endel for klubben og sånne ting, men dette var tatt med for å illustrere at det ikkje er så veldig mange Engelske keeperar som er gode nok til å spele fast for sine klubblag i PL.

Dersom ein ser på alderen på dei:

 

Steve Simonsen 30år

David James 39år

Paul Robinson 30år

Chris Kirkland 28år

Robert Green 29år

Joe Hart 22 år

 

Ben Foster er 26 og om vi tar med han i denne sammenhengen, så er han den nestyngste av dei aktuelle engelske keeperane. Med tanke på at Joe Hart nesten 100% sikkert vil vere uaktuell for United, så er kanskje Foster det beste engelske alternativet vi kunne valgt pr i dag. Han har fortsatt nokre år til han skal nå toppen av karriera som keeper, noko dei fleste andre på denne lista er inne i, eller som i James sitt tilfelle, litt forbi. Mitt håp er at vi kan finne oss ein keeper, som skal kunne gå inn som eit naturlig førstevalg og som skal kunne befeste den posisjonen over lang tid. Eg trur klubben vil ha veldig godt av mest mulig stabilitet på keeperplass, så derfor så ser eg gjerne at den som skal ta over etter VDS har eindel år foran seg. Det kan hende Foster kan bli den keeperen vi trenger, men etter mi oppfatning så må han ta litt bedre vare på sjansane han får, dersom eg skal bli overbevist om at han er den rette for oss.

 

Når f.eks Adler spelar på eit høgare nivå pr dags dato enn Ben Foster gjer, i tillegg til at han er eit par år yngre, så seier det seg for min del sjølv at det bør vere interessant for United å sjå på muligheitene for å signere han.

 

I forhold til å ha mest mulig engelskmenn, så er eg prinsippielt heilt enig med deg Limbeck. Skulle gjerne ønskt at vi hadde så mange engelskmenn som mulig, men eg ser også at det er ei sågodtsom umulig oppgåve å dekke behovet vårt med så mange gode engelske spelarar. Vi har eit veldig godt talentarbeid i klubben og det er mange gode spelarar på vei opp, deriblant ganske mange local lads og eg håper vi kan komme til å sjå nokre av desse som faste innslag i klubben om nokre år. Det blir likevel slik at enkelte gangar så må vi kjøpe inn spelarar utanfrå og då tenker eg at ei såpass langsiktig investering som ein ung og svært god keeper kan vere, så får det heller berre vere at han ikkje kan spele på det engelske landslaget.

Lenke til kommentar

Fergie-venner rotter seg sammen mot Benitez

 

- Ferguson har en gruppe lojale mennesker blant andre trenere. Det er Steve Bruce, en av hans tidligere spillere. Og det er Sam Allardyce, som tror han skal etterfølge ham på Old Trafford. På den andre sida står (Rafa) Benitez alene, de går til angrep på ham fra alle kanter, sier Martinez til den spanske avisa AS - ifølge The Times og Daily Telegraph.

 

På spørsmål om Ferguson har mye makt innenfor britisk fotball svarer Wigan-treneren meget klart.

 

- Ja, veldig mye. Han har vært her hele sitt liv, og det teller mye. For øyeblikket er han tiltalt av FA for å si at en dommer ikke var i fysisk god nok form. Realiteten er at de nesten ber ham om unnskyldning for å straffe ham. Alle andre ville blitt smadret, sier Martinez.

 

Gee... Sånne uttalelser syntes jeg fortjener straff/advarsel i seg selv. Dette går like mye på FA sin integritet som Fergie gjorde med uttalelsene mot Wiley.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på kva vi skal med ein ekstra spiss ja, ettersom det heilt klart vil begrense muligheitene til dei yngre spelarane i klubben. Trur nok kanskje det er viktigare at vi får inn litt meir kreativitet i midtbana, sånn at vi kunne lagd litt bedre arbeidsforhold for dei spissane vi allereie har. Sånn sett kunne nok Silva vore eit spanande alternativ, men eg må innrømme at eg har sett for lite av han til å komme med kvalifiserte utsegner om kva han kan tilføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...