Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ, Jotun? Er jo en liten feiring bare på kødd, en liten wannabe av Usain Bolt. Kanskje du kødder? Hvis ikke, relax. Er jo bare for gøy. Welbeck var veldig god i kveld og la oss heller fokusere på det positive.

Også er det det negative. Kiko.

Lenke til kommentar

Tror dessverre ikke han kødder. Tror han tror svært godt om seg selv. Det har han igrunn vist ved andre anledninger han scoret så vidt eg husker.

Diskuterte faktisk akkurat dette i helgen, angående Valencia som tilsynelatende ikke feirer. Og da kom vi innpå han som feirer som om han er gud selv. Han har mye å bevise enda. Og det er lov å være glad, og kutte ut arrogansen til han er god nok til å være arrogant.

Kjempepositivt at han var god i dag. For all del. Håper han blir stor for United.

Lenke til kommentar

+ Obertan viser godt spill til tider.

+ Welbeck imponerer.

+ Macheda viser at han har litt teknikk.

+ Owen scorer.

+ Anderson var konge på midten. Flere herlige pasniner, god til å bryte. Banens beste IMO.

+ Brown virker solid bak der.

+ Foster med en knallbra redning.

- Idiotisk dommer som gir Neville rødt kort. Ganske sikker på at vi hadde sett King om det ikke hadde vært for han idioten. Var jo en fin takling, der han traff ballen først.

- Foster er for utrygg. Fikk hjertestopp hver gang ballen var rundt han. Man vet aldri hva han kan finne på. Viste flere ganger at han liker å være på bærtur.

- Kjedelig fotball mot slutten. Når man leder 2-0, så burde man angripe mer (selv med en mann mindre).

Lenke til kommentar
Liker svææært dårlig at Welbeck feirer målet sitt så hovent. Oppfører seg som han er kongen utpå banen der. Selvtillit er viktig, men arroganse er en mye farligere ting.

Prester skikkelig, så kan du få begynne å feire på den måten. Tulling.

Alle feiringene hans er jo arrogante, herlig arrogante faktisk. Idolet hans er jo også Henry, men den feiringen er nok ikke ment å være spesielt arrogant. Welbeck har scoret to mål på to ligacupkamper i år, jeg vil se han i Premier League foran Owen. Macheda er frustrerende, han prøver mye alene, men det gjorde Sparky i sin tid også og han var en ganske grei spiss ;). Han har iallefall herlig teknikk. Synd at Joshua ikke får sjansen pga. Gary Neville sitt røde kort, men jeg mener det kan forsvares å gi rødt kort der.

Lenke til kommentar

Etter min mening var Brown, Anderson og Obertan de klart beste. Brown var solid, Anderson spilte knall og Obertan viste mye positivt selvom det ikke ble mange sjanser for han.

Evans spilte latterlig dårlig. Svak i press, tapte utallige dueller og feilplasseringer. Rafael og Fabio slo dessverre pasninger i hytt og pine, ellers var de gode.

Macheda var anonym for meg meste av kampen, bortsett fra enkelte situasjoner. Welbeck var også litt opp og ned, men sa det før kampen at han kom til å putte idag. Owen kommer til sjanse®, men er litt klønete. Ellers anonym.

Ang. røde kortet til Neville mener jeg det er korrekt. Han tar ballen, ja, men taklingen er såpass farefull at det er riktig. Hadde han trukket seg etter han traff ballen (som han var på vei til, men fortsatte taklingen allikevel), hadde det vært en knalltakling siden han tar ballen. My opinion.

Lenke til kommentar

Såg berre andre omgangen i dag, så baserer meg på det eg såg der. Ikkje veldig overbevist av det vi presterer, sjølv med mange reserve/unge spelarar på bana. Barnsley er positive framover og skapar mykje, men så såg til tider forsvaret vårt veldig sløve ut og vi er litt heldige at vi ikkje får eit mål eller to imot. Veit ikkje kva Tosic og Obertan gjorde i første omgang, men dei gjorde vel ikkje så voldsomt utav seg i andre omgang. For min del så syntes eg at mykje av spelet vårt virkar uryddig og ganske rotetete, men så er det jo ei fin anledning for å la dei unge, lovande få prøve seg mot bedre motstand enn dei møter på reservelaget.

Når det gjelder det raude kortet til Neville, så er eg egentlig litt usikker. Det kan nok godt hende at det er United-brillene som snakkar, men eg syns ikkje den taklinga fortjener raudt kort. Han treffer sjølvsagt midt på leggen, og det er uansett teit å løfte foten på den måten, men for meg ser det ikkje ut som at han har nokon slags intensjon om å treffe spelaren, og han har jo også mista all fart når han treffer. Det ville vore farleg spel og ingenting å klage på dersom han hadde kommt inn i taklinga med stor fart, men sånn som situasjonen er, så er ikkje taklinga til Neville noko farligare enn tosken som taklar Rafael i hælen og leikar gorilla etterpå. Det mest irriterande i forhold til korta som blir gitt, er den totale mangelen på konsekvens i dømminga til Foy. Korleis han kan la vere å gi gult for taklinga på Rafael, når ein ser kva anna han dømmer på, så må eg innrømme at eg ikkje heilt forstår tankegangen til Foy.

To raude kort på to kampar no og to direkte raude kort på to ligacupkampar. Fortsetter vi på denne måten, så kjem vi til å havne høgt på kortstatistikkane utover sesongen.

For å oppsummere så kunne eg tenkt meg å sett enda litt bedre spel av enkelte av spelarane våre, men det viktigaste er sjølvsagt at vi tar oss vidare, sånn at vi får utnytta den breie stallen vår og får gitt ungguttane skikkelig matching også ei stund til.

Synd for Barnsley å ryke ut på den måten, og i tillegg til å slite i ligaen så får dei vel passelig med kjeft og gjerne ei temmelig stor bot for idiotane som storma bana. Latterlig at det er så dårlig med vakthold at ingen engang prøvde å stoppe dei. Sprang jo rundt lenge utpå der, uten at nokon foretok seg noko som helst.

Lenke til kommentar

Obertan forsvant litt vekk til tider, og var litt uheldig når han fikk sjangsen. Syntes han mista ballen litt for lett, men gutten har ikke spilt så mange kamper i det siste, så jeg venter før jeg gjør opp en meining om han som spiller. Likte løpene han hadde i første omgang.

Eller syntes jeg Tosic gjorde et godt innhopp. Han var sikker med ballen og gjorde ting riktig. Syntes også han hadde god fysikk, håper vi får se han i PL i løpet av sessongen.

Ellers var det mye rot bak i forsvaret.

Lenke til kommentar

Syntes kortet til Gaz er strengt, dog ikke helt på vidda. Syntes gult hadde vært passe da han tok ballen og bare så vidt er borti spiller. Men for all del, farefullt spill og det er på grensen til rødt. Blir mer irritert over at en Barnsley- spiller ikke får gult for en stygg takling mot Rafael mot slutten og hvor Tosic får gult minutter senere for en mye mindre forseelse.

Brukbar forestilling igjen av carling cup- laget vårt. Men Foster og et par i forsvaret bør ta seg noen turer på rema 1000. Det enkleste er ofte det beste!

Lenke til kommentar
Grei kamp, bra fremover, men litt slapt bakover... Kan ikke skjønne at deer klager på kortet til Neville, han klagde ikke selv engang jo...

Hjelper jo ikke å klage der og da. Tror neppe dommeren hadde ombestemt seg.

Btw, markeringen på cornere var elendig. Spillerne deres fikk nikke helt uten press jo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...