Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Har innfunnet meg med at SAF sitter på tribunen mot Bolton og Liverpool. Jeg takker bare gud for at vi har en liga og CC før Chelsea oppgjøret. Frykter en 3-4 kampers karantene...

FA er tvunget opp i et hjørne og de kommer til å bite hardt. Hardere enn fortjent og hardere enn folk her tror. Mark my words.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som er verst eg. Å bli anklaget for å være i dårlig form eller å bli anklaget for å være blind.

For min del er blindhet noe av det siste eg kunne tenke meg av skavanker. Dårlig form er enklere å gjøre noe med enn blindhet.

Og Rafa gikk akkurat like mye på person som Ferguson. Forskjellen var bare at Fergie sa det verbalt mens TheFatguy slapp billigere unna siden han ikke sa noe.

Men blir nok litt som Streng her sier at SAF har sine tidligere svin på skogen og ser aldri ut til å lære. Burde ikke være så vanskelig å holde kjeft, han har ganske god tid på seg til å roe seg ned før pressekonferansen. Han blir ikke intervjuet der og da.

Hadde han det så tror eg SAF hadde blitt fengslet av FA :)

Lenke til kommentar
TheFatguy

Topp humor :).

No har det seg slik at Mr.Ferguson stod der og hudfletta 4dommer midt i kampen, for so å gå ut seinare i media og kalle dommaren feit og lat.(kjempebom da fakta kom på bordet)

Rafa derimot holdt seg rolig heile tida og på ein litt meir diskrè måte, so slapp vel litt billigare onda med den metoda.

Uansett, værre og bli kalt blind eller kva det er og bli kalt feit? Det trur ikkje eg du..

Lenke til kommentar

Smågal, nå må du ikke glemme at Rafa angrep både dommeren og fjerdedommeren.

Det har heller ikke kommet noen fakta på bordet. At dommeren løp mye har ingenting å si hvis han ikke klarer å henge med i avgjørende situasjoner. Om SAF hadde riktig eller ikke blir dog liten vits i å diskutere, da poenget er at han tok det opp på helt feil måte.

Lenke til kommentar
Uansett, værre og bli kalt blind eller kva det er og bli kalt feit? Det trur ikkje eg du..

Har eg aldri sagt eller skrevet. Kan du henvise til der eg skriver at det er verre å bli kalt blind enn å bli kalt feit?

Eg skriver at eg vet ikke ka som er verst av å bli anklaget for å være i dårlig form eller for å være blind.

Så konkluderer eg med at eg mye heller ville vært i dårlig form enn å være blind.

Les innleggene før du prøver å kverulere. Feit har eg ikke nevnt med et ord.

Dommeren løp ikke mye. å løpe 11 km på over 90 minutt kan knapt kalles å løpe litt. Og den sammenligningen med hvor langt spillerne løper er direkte latterlig. Det bør alle skjønne, og de som ikke skjønner det har enten ikke peiling på hva det innebærer å spille fotball kontra å bare løpe.

Den gangen eg bruker 90 minutter (inkl pause på 15 minutter midt i) på 11 km skal du få lov å kalle meg både feit, blind og i dårlig form. Lover at eg ikke skal bry meg.

Om SAF hadde riktig eller ikke blir dog liten vits i å diskutere, da poenget er at han tok det opp på helt feil måte.

Der er nøkkelen til saken.

Så får man håpe det blir "likhet for loven"

Lenke til kommentar
Vet ikke hva som er verst eg. Å bli anklaget for å være i dårlig form eller å bli anklaget for å være blind.

For min del er blindhet noe av det siste eg kunne tenke meg

Dårlig form er enklere å gjøre noe med enn blindhet.

For meg virkar det som du meinar å bli kalt blind er værre en dårleg form/lat/feit(whatever), kva av desse orda Ferguson valgte veit ikkje eg heit(bortsett frå dårleg form) og det har vel komt fram at han kalla han feit også? Hey, eg veit ikkje heilt, men meinar på å ha lest det.

Dessuten når han spring eit par hundre meter meir en den fleste andre spelarane so kan ikkje ein klage så jævlig mykje eigentleg, han spring/joggar strengt tatt fram og tilbake heile tida i 45*2 min, spelarane derimot får mykje meir pause. Det er ikkje berre og berre å springe fram og tilbake, men latterlig om han skulle bruke opp mot eit minutt på å dele ut eit gult kort, den episoda(episodene?) fekk ikkje eg med meg, men forstår frustrasjonen her om det skulle være tilfellet.

Og berre av rein nysgjerrigheit, skriv du hovudsakleg bokmål eller nynorsk, jotun?

Lenke til kommentar

Svarer på norskspm først da: Eg kommer fra en industribygd på vestlandet. Skrive litt som eg snakker. Av og til ikkje av og te ikke.

Poenget mitt med at å vise til avstanden tilbakelagt av dommeren er at det blir feil når man ser på forskjellene i løpsmønsteret. Mens spillerene går i fysiske kamper og løper stort sett rene intervalløkter så løper dommerene mye jevnere og roligere. Selvsagt legger de jo inn spurter de også.

Og det er her problema byrjar. Når dommaren då ikkje klarar å henga på lenger vil han til stadighet koma på etterskot. Og då vert han ein dårleg dommar som brukar mykje tid på å oppklara visse situasjonar. Som det gule kortet som er har vorte mykje snakk om den siste tida.

Gir som nevnt over her uansett ikke SAF noen rettigheter til å gå ut som han gjorde. Så den saken er grei.

Lenke til kommentar

Det SAF også gjør ved å gå angripe dommeren er å fjerne mye av medias søkelys på spillerene. Vi ser Mourinho gjør det og stort sett alle av de aller største managerene klarer å dempe kritikken av spillerene våre med slike utsagn.

@Smågal: Spillerene har flere pauser? Alt dommeren må gjøre er å jogge stort sett gjennom hele kampen og det er strengt talt ikke i nærheten av like krevende som å løpe intervaller med store retningsforandringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...