Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Jotun. Foreslår at G lager en egen syte tråd om hvordan de stakkars italienske barna blir flyttet fra sine fattige hjem til England. Ikke bare spilleren, men også hvordan hele familier får jobber, mens ungen tjener fett i en av verdens største klubber. Fytti grisen, jævla umoralsk... Ikke minst stakkars fascistiske Lazio. De har jo aldri stjålet talenter selv!

Vi vet hvordan det funker, det er bare at ingen bryr seg. Personlig kunne jeg faktisk ikke gitt mer faen i Lazio eller Le Havre så lenge United følger reglene, noe de har gjort. Uansett hvor moralsk forkastelig enkelte måtte syntes det er.

Takk for meg.

Maicon og Silva inn i Januar - Yes please!

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med talensatsingen hvis vi skal kjøpe inn en spiller som kommer til å stå i veien for at talentet skal få sjansen til å bli stort? Rooney/Ronaldo/Messi/Buffon/Lampard/Fabregas osv. fikk alle muligheten til å spille fast i veldig ung alder og det er derfor de er der de er i dag. Wilshere kommer til å få denne muligheten å bli stor, Pato har fått den og er på vei mot å bli stor. Hvis vi kjøper Maicon frarøver vi Rafael Da Silva sjansen til å bli verdens beste back. Jeg vet ikke om det er noen som husker at vi ble linket til Rabiu Ibrahim en tid tilbake? Vel, jeg må si at han imponerte meg i U20-VM for Nigeria og håper han får mer førstelagserfaring i Sporting Lisboa, potensiell verdenstjerne etter mitt syn. Douglas Costa sliter for øvrig en god del benk for Brasil i mesterskapet, imens hans like gamle brasilianske lagkamerat Alex Teixeira herjer.

Lenke til kommentar

Rafael blir aldri verdens beste back. Så har vi det avklart. Defensivt så er broren bedre på alt. Offensivt føler jeg også at han har et mer stabilt bidrag. Jeg ønsker Maicon velkommen. Uansett så er Neville ferdig som toppspiller, O'shea er strengt tatt ikke et førstevalg. Å Brown, vel han er stopper i min bok selv om han er en fabelaktig høyreback også. Så Rafael vil fortsatt få sjansen om vi kjøper Maicon.

Uansett føler jeg at det er sentralt vi trenger tyngde i form av en målfarlig og kreativ spiller. Back er ikke førstepri.

Lenke til kommentar
*Snip*

Selvsagt raser Lazio etter et totalt umoralsk og usmaklig kjøp.

United gjorde akkurat det samme med Macheda som de gjorde med Petrucci, de gikk rett til familien og kjøpte familien videre til England (..Hvorpå spillerne fulgte med). Dette har vi diskutert så evindlig mange ganger, bevis har blitt oversett eller bortlest (Linket og tatt bilder av dette en rekke ganger).

Glemte den Amerikanske tankegangen her gitt, "If, if says but..". Hadde moderklubben følt seg snytt i såpass stor grad så hadde en sak kommet frem, og en evt sanksjon blitt befattet. Men nå er det heller ikke kun Pogba-saken vi diskuterer.

Jeg diskuterer ikke regelverket (Hittil ihvertfall), regelverket er på sin plass i Italia (Innvandringsfrie tøyler hjelper ikke i lengden), men det umoralske og en total forsnyting fra United til andre klubber, dere spytter indirekte på klubbene, og fremtrer totalt uskyldige og som "The Good One" i ettertid.

Hehe, alt er ikke like oppriktig og ifølge lovene i fotball Italia (Og lovene er ofte beskrevet med ukonsekvente ord og må fortolkes), men det er definitivt Karma inne i bildet.

Jeg er definitivt ikke enig i den Engelske regelen, den Engelske modellen. Etterhvert som årene går så vil dette bare utarte seg, de ubestridlig gode akademiene i England vil etterhvert bestå eller ihvetfall basere seg på favela-gutter - Og det Engelske blir (Og er allerede) fortynnet.

Det er ikke den ene regelen som du henviser til (At Engelske klubber kan kjøpe gutter på 16 år) som ødelegger, men at det er total fri innvandring, de kan kjøpe så mange ungvalper de bare vil.

Lenke til kommentar
Hehe. City var også etter Berbatov, og han var visstnok på vei til Manchester for å møte City da United fikk sitt bud akseptert. Plutselig var det full forvirring, og det var ingen som visste hvor Berbatov befant seg, før de berømte bildene av Berbatov og Uniteds representanter som går i gangene. Raseri blant City-supportere og glede fra United-supporterene førte til mange spekulasjoner, og det utviklet seg raskt til en teori som spøkefullt sa at Sir Alex hadde kidnappet Berbatov for å hindre at han rakk fram til City.

Berbatov sa hele tiden at City var uaktuelt. Da United viste interesse for han var det den eneste aktuelle klubben for han. Det sa han selv opptil flere ganger.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
To sleske velkledde gutter med konfirmasjonssveisen i orden, ingenting galt i det.

Carew derimot, hva faen er det for en jakke.

Jeg har ingenting i mot hvordan de var kledd og Carew var klart værst ja. Men at de sto ved siden av hverandre i slike fancy klær minnet meg på Jan Thomas og hans little boyfriend. :sick:

Og bare så det er sagt så har jeg ikke noe imot homser, men aldresforskjellen på de to.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
og det var ingen som visste hvor Berbatov befant seg, før de berømte bildene av Berbatov og Uniteds representanter som går i gangene.

Joda. Vi visste da at Berbatov var på Carrington hele dagen.

Ble ikke Uniteds bud akseptert siste dagen? Da kan ikke Berbatov ha vært der hele dagen, så vi kunne umulig ha visst det. Det er sant at vi visste hvor han var en stund før de bildene jeg nevnte, men inntil da visste vi ikke hvor de var i forhandlingene. Jeg mener bestemt at da Berbatov var på vei til Manchester var det "ingen" som visste til hvilken del.

*Snip*

Selvsagt raser Lazio etter et totalt umoralsk og usmaklig kjøp.

United gjorde akkurat det samme med Macheda som de gjorde med Petrucci, de gikk rett til familien og kjøpte familien videre til England (..Hvorpå spillerne fulgte med). Dette har vi diskutert så evindlig mange ganger, bevis har blitt oversett eller bortlest (Linket og tatt bilder av dette en rekke ganger).

Glemte den Amerikanske tankegangen her gitt, "If, if says but..". Hadde moderklubben følt seg snytt i såpass stor grad så hadde en sak kommet frem, og en evt sanksjon blitt befattet. Men nå er det heller ikke kun Pogba-saken vi diskuterer.

Jeg diskuterer ikke regelverket (Hittil ihvertfall), regelverket er på sin plass i Italia (Innvandringsfrie tøyler hjelper ikke i lengden), men det umoralske og en total forsnyting fra United til andre klubber, dere spytter indirekte på klubbene, og fremtrer totalt uskyldige og som "The Good One" i ettertid.

Hehe, alt er ikke like oppriktig og ifølge lovene i fotball Italia (Og lovene er ofte beskrevet med ukonsekvente ord og må fortolkes), men det er definitivt Karma inne i bildet.

Jeg er definitivt ikke enig i den Engelske regelen, den Engelske modellen. Etterhvert som årene går så vil dette bare utarte seg, de ubestridlig gode akademiene i England vil etterhvert bestå eller ihvetfall basere seg på favela-gutter - Og det Engelske blir (Og er allerede) fortynnet.

Det er ikke den ene regelen som du henviser til (At Engelske klubber kan kjøpe gutter på 16 år) som ødelegger, men at det er total fri innvandring, de kan kjøpe så mange ungvalper de bare vil.

Hva er umoralsk usmakelig med det? Hvis jeg skal si det på din måte virker det som at italienere og Italia-tenkende nordmenn ikke ser hva saken handler om. Teknisk sett er det ikke et kjøp heller, da det ikke er noen å kjøpe spillerene fra. Dette er kontraktløse spillere som oppholder seg i en klubb. Felles for alle disse er at deres første profesjonelle kontrakt er med Manchester United. Disse bevisene kan du gjerne linke en gang til.

Hvis moderklubbene føler seg snytt behøver det ikke komme en sak, nei, fordi de vet at de ikke har noen. De er skuffet og kanskje forbanna for å ha mistet et av sine største talenter, men hvorfor klage når ingen har brutt noen regler? Hvis en talentfull gutt på 14 år vil til Le Havre så er det hans valg, gitt at Le Havre også ønsker dette. Når denne gutten er to år eldre, og fortsatt kontraktløs, står han fritt til å bytte klubb igjen. En eventuell sanksjon vil ikke bli befattet fordi det ikke har skjedd noe som kan rettferdiggjøre det. Verken Le Havre eller United brøt loven. Likevel kan klubben Pogba først befant seg i føle seg snytt av Le Havre, på samme måte som Le Havre føler seg snytt av United. Det med at United spytter på andre klubber er så useriøst at jeg lar være å kommentere det ytterligere.

Hvis det er totalfri innvandring du klager over er ikke dette et Engelsk fenomen. Faktisk er England et av de landene i Europa der fotballinnvandring er vanskeligst. Ja, italienske klubber er begrenset til to importer, men de kan velge blant alle spillere i verden. De fleste andre land kan kjøpe så mange de vil, også de uten å bekymre seg nevneverdig over arbeidstillatelse.

Hehe. City var også etter Berbatov, og han var visstnok på vei til Manchester for å møte City da United fikk sitt bud akseptert. Plutselig var det full forvirring, og det var ingen som visste hvor Berbatov befant seg, før de berømte bildene av Berbatov og Uniteds representanter som går i gangene. Raseri blant City-supportere og glede fra United-supporterene førte til mange spekulasjoner, og det utviklet seg raskt til en teori som spøkefullt sa at Sir Alex hadde kidnappet Berbatov for å hindre at han rakk fram til City.

Berbatov sa hele tiden at City var uaktuelt. Da United viste interesse for han var det den eneste aktuelle klubben for han. Det sa han selv opptil flere ganger.

City var aldri uaktuelt. Berbatov sa at United var førstevalget, men det var også klart at han ikke kunne bli i Tottenham. City fikk sitt bud akseptert en stund før United. Hvis United ikke hadde hevet budet slik de gjorde kan jeg nærmest garantere at Berbatov hadde spilt i blått nå.

Lenke til kommentar
*Snip*

Leser du det jeg skriver? Det står svart på hvitt hva, hvem og hvorfor det er usmaklig!

Du leser enten i blinde eller overser halvparten av posten min, for du diskuterer noe jeg aldri har motsagt (Hovedreglene). Derimot er det etikken, moralen og ikke minst Uniteds fremtredelse i enkelte spiller-saker (...Har lagt frem bevis på dette en rekke ganger, og må be deg bla bakover i sideantallet da det tar utrolig lang tid å oversette diverse Italienke aviser, ta bilde av en artikkel i La Gazzetta Dello Sport - Som jeg forøvrig ikke har tilgjengelig heller).

Og siden du allerede er inne på flisspikkeri, så er det mulig å signere en kontrakt før man er 18 i Italia og så mange andre land i verden, men det er ikke en bindende avtale før man er 18 ;)

Igjen, så nevner du hovedreglene, hvor jeg aldri har motsagt deg. Dessverre vet jeg ikke hvordan United har fremtred iforhold til Pogba-saken.

Den Amerikanske tankegangen er lysende. Hadde det vært et lovbrudd (Som for alt jeg vet, det kan være eller ikke være) så hadde en sanksjon tred frem. Prøv en logisk tankegang nå.

Vi kan godt glemme eller unnlate å kommentere det, men United ønsker å fremtre som Gentleman, men i disse sakene er de alt annet enn dette, og atpåtil så uskyldiggjør de seg i ettertid ;)

Dette er så useriøst, at jeg virkelig begynner å lure på hva du preiker om. Se hvor mange dominerende Engelskmenn det er på de respektive Engelske lagene, se hvor mange innvandrere det er til og med på Ungdomslagene, og bare tenk tanken på at dette kommer til å fortsette og utarte seg enda mer, i en større skala - De graver sin egen grav.

Dessuten er det heller ikke like enkelt å få arbeidstillatelse i Italia som du presenterer (Dette regner jeg bare er en rein skjær synsing og antagelse). Du kan selv spørre Udinese hvor lett dette er, spesielt med Chilenere ;)

Lenke til kommentar

Spar oss nå for dette, lag din egen tråd der du kan whine over at smålag blir ranet for talenter. Å at de store får det som de vil. Slik er verden. Å at vi gir f.eks Macheda sjansen han aldri ville fått i Italia er en vinn-vinn situasjon for han personling.

At England har få talenter, vel se hvor mange lag som finnes i det engelske ligasystemet. Å når det er umulig å hente selv de minste talenter der til en normal pris så blir det slik. Se bare hva man måtte ut med for et Rooney som langt fra var et ferdig utviklet talent, å som aldri hadde blitt noe annet enn annenrangs om han hadde blitt i Everton. (Dette eksemplet kan overføres direkte til alle overganger fra Italia :) )

Forøvrig så kan forsmådde Italienske klubber ta seg en bolle, når alt kommer til alt dreier det seg om penger. Spillerene som sådan betyr ingenting.

Lenke til kommentar

Når er det Rafael er tilbake egentlig? Savner han litt i de mindre kampene på høyresiden. Mer energi enn jeg har sett av Fabio. Og Fabio har ingen erfaring på høyt nivå, og vi så hvor stresset han blir i f.eks ligacup kampen mot Wolves. Han er ikke klar for å være på benken i en PL kamp en gang, mens Rafael allerede har vist at han tør ihvertfall å spille der.

Lenke til kommentar
Når er det Rafael er tilbake egentlig? Savner han litt i de mindre kampene på høyresiden. Mer energi enn jeg har sett av Fabio. Og Fabio har ingen erfaring på høyt nivå, og vi så hvor stresset han blir i f.eks ligacup kampen mot Wolves. Han er ikke klar for å være på benken i en PL kamp en gang, mens Rafael allerede har vist at han tør ihvertfall å spille der.

Jeg er helt uenig, Fabio virker roligere og innehar større ferdigheter defensivt enn sin bror. Offensivt gjør han smartere valg å har ikke en syklig trang til å springe på overlapp uansett situasjon. I tillegg er det han som er fremhevd som det største talentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...