Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor sier jeg at reglene ikke favoriserer England? Jeg påpeker bare at andre regler favoriserer andre. Hvis arbeidstillatelse bare kan jobbes rundt, hvorfor ble aldri Maicon United-spiller? Hvorfor er Rudolph Austin Brann-spiller, når Stoke var enig om en overgang?

Og hvem sier at spillerene nødvendigvis er i sin moderklubb? Le Havre raser mot United, men de hentet han fra en annen fransk klubb to sesonger tidligere. Hva gjør Pogba mer spesiell enn afrikanere?

Og la oss innse fakta; vi aner ikke hva slags farge melet er. Tror du ikke Uniteds representanter er overbevisende nok til å hente ungguttene? Tror du ikke en fattig italiener som knapt har råd til å komme seg på trening klarer seg uten bestikkelser i slik situasjon?

Dette er svartmaling og bortforklaringer.

Foreldre og i dette tilfellet fedre, kan gjøre utenomjordiske ting når store summer kommer inn i bildet ;)

Den bestemte regelen favoriserer Italia, mens den andre regelen som jeg nevnte feier over ditt eksempel anytime - Så i praksis er det på ingen måte noen som helst favorisering for Støvellandet. Blir igrunn idiotisk å sammenligne de sinnsvake tilstandene i England med Italia. Dette begynner å ligne Kinesiske tilstander, dere regner med at 1 av 10 klarer å ta PL-nivået sooner or later (Satt litt på spissen Ofc).

Det er å anta at Moderklubbene (F.eks Le Havre) har diverse kontakter/avtaler med klubber rundt om i verden og spesielt i eget land, eller gir en form for kompensasjon/godtgjørelse for det arbeidet "gateklubben" har lagt ned.

Et veldig godt eksempel på en God handel, er Uniteds kjøp av Fabio og Rafael.

Bortforklaring av hva?

Hvilke sinnssvake tilstander er det du sikter til? Jeg synes det er mer oppsiktsvekkende at et kjempetalent som Macheda var på nippet til å legge opp, fordi Lazio ikke satset på han, og det faktum at familien var lutfattig.

Le Havre er ikke moderklubben. De har vært Pogbas klubb i to år, da de rappet han fra en annen klubb. Akkurat som United gjorde. Hvorfor er det å anta at Le Havre kompenserer, men ikke United?

Til sist, hvorfor er det så galt å krysse landegrenser? Hvorfor er det uproblematisk for United å hente unggutter fra London eller Birmingham, men ikke Roma? Manchester United kidnapper ingen (bortsett fra Berbatov). De tilbyr spillere å komme til dem, men til syvende og sist er det opp til hver enkelt om man vil flytte på seg.

Lenke til kommentar

Hvem tar på seg jobben og lager en kamptråd iht United-Liverpool? Det er bare noen uker igjen, jeg syntes vi må rette fokus.

Hadde vært en DRØM om Hazza startet den. Utenkelig, men fyfaen så gøy. En av mine absolutte favoritter world wide.

Forøvrig linkes Maicon til oss, dersom noen ikke har fått med seg det.

Lenke til kommentar
Hvor sier jeg at reglene ikke favoriserer England? Jeg påpeker bare at andre regler favoriserer andre. Hvis arbeidstillatelse bare kan jobbes rundt, hvorfor ble aldri Maicon United-spiller? Hvorfor er Rudolph Austin Brann-spiller, når Stoke var enig om en overgang?

Og hvem sier at spillerene nødvendigvis er i sin moderklubb? Le Havre raser mot United, men de hentet han fra en annen fransk klubb to sesonger tidligere. Hva gjør Pogba mer spesiell enn afrikanere?

Og la oss innse fakta; vi aner ikke hva slags farge melet er. Tror du ikke Uniteds representanter er overbevisende nok til å hente ungguttene? Tror du ikke en fattig italiener som knapt har råd til å komme seg på trening klarer seg uten bestikkelser i slik situasjon?

Dette er svartmaling og bortforklaringer.

Foreldre og i dette tilfellet fedre, kan gjøre utenomjordiske ting når store summer kommer inn i bildet ;)

Den bestemte regelen favoriserer Italia, mens den andre regelen som jeg nevnte feier over ditt eksempel anytime - Så i praksis er det på ingen måte noen som helst favorisering for Støvellandet. Blir igrunn idiotisk å sammenligne de sinnsvake tilstandene i England med Italia. Dette begynner å ligne Kinesiske tilstander, dere regner med at 1 av 10 klarer å ta PL-nivået sooner or later (Satt litt på spissen Ofc).

Det er å anta at Moderklubbene (F.eks Le Havre) har diverse kontakter/avtaler med klubber rundt om i verden og spesielt i eget land, eller gir en form for kompensasjon/godtgjørelse for det arbeidet "gateklubben" har lagt ned.

Et veldig godt eksempel på en God handel, er Uniteds kjøp av Fabio og Rafael.

Bortforklaring av hva?

Hvilke sinnssvake tilstander er det du sikter til? Jeg synes det er mer oppsiktsvekkende at et kjempetalent som Macheda var på nippet til å legge opp, fordi Lazio ikke satset på han, og det faktum at familien var lutfattig.

Le Havre er ikke moderklubben. De har vært Pogbas klubb i to år, da de rappet han fra en annen klubb. Akkurat som United gjorde. Hvorfor er det å anta at Le Havre kompenserer, men ikke United?

Til sist, hvorfor er det så galt å krysse landegrenser? Hvorfor er det uproblematisk for United å hente unggutter fra London eller Birmingham, men ikke Roma? Manchester United kidnapper ingen (bortsett fra Berbatov). De tilbyr spillere å komme til dem, men til syvende og sist er det opp til hver enkelt om man vil flytte på seg.

Huh? Utdyp!

Lenke til kommentar
Hvem tar på seg jobben og lager en kamptråd iht United-Liverpool? Det er bare noen uker igjen, jeg syntes vi må rette fokus.

Hadde vært en DRØM om Hazza startet den. Utenkelig, men fyfaen så gøy. En av mine absolutte favoritter world wide.

Forøvrig linkes Maicon til oss, dersom noen ikke har fått med seg det.

Maicon er verdens beste høyreback (Dani Alves er verdens beste back offensivt), men jeg sitter med følelsen av at Rafael sitt talent vil bli kastet bort med Maicon. Da har vi nok en spiller som kan holde Rafael ute av laget i fire - fem sesonger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Med Neville borte har vi da Maicon, Rafael, O'Shea og Brown.

Maicon spiller brorparten av kampene, men Rafael spiller ligacup, tidlig fa-cup, CL-gruppespill og mot de dårligste lagene. Tror ikke han hadde fått spilt mye mer denne sesongen uansett. O'Shea går tilbake til backup, der han hører hjemme :) Brown er jo skada hele tiden, men kan være backup sentralt i tillegg til 3. valg på backen. Vi har jo bare Rio, Vidic og Evans sentralt. Det jeg derimot etterlyser mest er midtbanemann.

Lenke til kommentar

Rafael har et potensiale til å bli like god som Dani Alves. Poenget er ikke hvor mye han får spille denne sesongen, men hvordan han ikke vil få sjansen til å bli førstevalget vårt ved et Maicon kjøp.

EDIT:

:no:

Skremte nok livet av et par nå

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Bortforklaring av hva?

Det oppsiktsvekkende i Macheda-overgangen var den desperate faren som angrep Lazio som klubb, fordi de ikke kunne eller ville matche Uniteds lønnstilbud.

Litt dårlig formulert, mente at Le Havre hadde kontakter (..Moderklubber som nordmenn liker å kalle det) rundt om i verden og spesielt innlands. Det er en grunn til at Le Havre føler seg snytt og ikke moderklubben som Le Havre igjen hentet han for. Det blir da en bortforklaring å hevde at Le Havre rappet Pogba ;)

Du har som de fleste andre Engelskmenn og Engelsk-tenkende Nordmenn ikke fått med deg essensen i det store bildet. United vet å utnytte grensene til det helt uholdbare, de vet at (..Spesielt) Italia er et land hvor dokumentasjon er fraværende.

At United henter spillere utenfor balløya er selvsagt ikke et problem, problemet er derimot måten det gjøres på ;)

Lenke til kommentar

Bortforklaring av hva?

Huh? Utdyp!

Hehe. City var også etter Berbatov, og han var visstnok på vei til Manchester for å møte City da United fikk sitt bud akseptert. Plutselig var det full forvirring, og det var ingen som visste hvor Berbatov befant seg, før de berømte bildene av Berbatov og Uniteds representanter som går i gangene. Raseri blant City-supportere og glede fra United-supporterene førte til mange spekulasjoner, og det utviklet seg raskt til en teori som spøkefullt sa at Sir Alex hadde kidnappet Berbatov for å hindre at han rakk fram til City.

Det oppsiktsvekkende i Macheda-overgangen var den desperate faren som angrep Lazio som klubb, fordi de ikke kunne eller ville matche Uniteds lønnstilbud.

Litt dårlig formulert, mente at Le Havre hadde kontakter (..Moderklubber som nordmenn liker å kalle det) rundt om i verden og spesielt innlands. Det er en grunn til at Le Havre føler seg snytt og ikke moderklubben som Le Havre igjen hentet han for. Det blir da en bortforklaring å hevde at Le Havre rappet Pogba ;)

Du har som de fleste andre Engelskmenn og Engelsk-tenkende Nordmenn ikke fått med deg essensen i det store bildet. United vet å utnytte grensene til det helt uholdbare, de vet at (..Spesielt) Italia er et land hvor dokumentasjon er fraværende.

At United henter spillere utenfor balløya er selvsagt ikke et problem, problemet er derimot måten det gjøres på ;)

Hva med desperate Lazio som angrep United som klubb? At United kunne tilby mye høyere lønninger var helt sikkert avgjørende for overgangen, men det er ikke akkurat sensasjonelle nyheter i dagens fotballverden.

Hvordan vet du at moderklubben ikke føler seg snytt? Kanskje de var rasende på Le Havre, men unnlot å klage i media fordi de visste at Le Havre fulgte reglene til punkt og prikke, akkurat som United gjorde. Jeg vet at Le Havre ikke rappet Pogba, men det gjorde ikke United heller, noe det virker som at du mener.

Jeg er ikke fra England og jeg er ikke spesielt anglofil. Bortsatt fra mitt forhold til United bryr jeg meg like lite om England som alle andre land. Poenget er at United handlet etter reglene. Det faktum at Le Havre prøver å utnytte Chelsea-saken (som er veldig forskjellig) til egen vinning forandrer ikke på det. Faktisk er det Le Havre som har oppført seg verst her.

Hva mener du foresten med at dokumentasjon er fraværende i Italia? Saken er vel at engelske klubber kan tilby profesjonelle kontrakter til spillere over 16 år, mens i Italia og flere andre land må man være over 18. Det er selvsagt langt fra optimalt at reglene ikke er like for alle, og i dette tilfellet drar engelske klubber stor nytte av dette, men det er regelverket som er problemet. Personlig er jeg enig i den Engelske regelen i dette tilfellet, jeg synes at man bør kunne signere en profesjonell kontrakt i en alder av 16.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...