Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda. Såpass har jeg forstått, men er det noen spesifikke situasjoner som gjør at Ferguson sier dette?

Poenget var ikke hvilke feil han gjorde (han gjorde svært få dommerfeil), men hvor lang tid som ble lagt til/hvor lang tid han selv brukte. Det er greit nok at Wiley løp 11,1km, men det er langt fra imponerende han jogger jo stort sett hele kampen så jeg skjønner lite av rosen han får. Han brukte lang tid etter det ene målet (måtte gå tilbake til midtbanen, fordi han var sliten) og brukte lang tid på gi et gult kort når han trengte enda en pause. Det er iallefall slik jeg ser det. Det hadde nok også blitt lagt til mer tid hvis "Fergie-time" ikke hadde vært et så hett tema som det har vært i England den siste uken.

Lenke til kommentar
Jeg legger merke til at man klager på dommeren i kampen deres mot Sunderland, men var det noen avgjørelser som var essensiell ved den kritikken? Jeg så på kampen med et halvt øye + highlights ved flere anledninger, men har fortsatt ikke sett noen avgjørelser jeg anser som feil.

Det er ingen som sier at Wiley gjorde en dårlig jobb, vi skulle hatt kanskje et ekstra tilleggsminutt og muligens en straffe for hands han umulig kunne sett. Men thats it.

Lenke til kommentar
Det er få virkelig verdensklasse keepere, sånn er det bare. Vi hadde en i Schmeichel og har Van der Sar en liten stund til, men jeg tror nok det vil gå en stund før vi får en ny.

Jeg har fortsatt tro på at Foster kan bli god, men hvor god får vi bare vente å se..

Dersom Foster ikke blir verdensklasse så hentes det nok inn en erstatter. Det er mange unge lovende keepere der ute nå. Blant annet Lloris, Akinfeev, Mandanda og Rene Adler. Samtlige av disse og sikkert noen flere også er kandidater for united i fremtiden dersom Foster ikke strekker til.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke snakk om å ta jobben fra han til evig tid. Om en slik regel, at det vil være mulig å suspendere han over en viss periode, synes jeg at nå er rett tid. Sir Alex Ferguson har fått lov til å herje med sine utspill altfor lenge, uten å få nevneverdige straffer. Han er til tider skoleeksempelet på en ekstremt dårlig taper. Det værste er at han kommer med beskyldninger som ikke har rot i noe som helst og som han overhode ikke klarer å bevise. Det Ferguson kommer med her er rett og slett drittslenging. I tilegg skal også fjerdedommer Mike Dean fått gjennomgå til de grader. Hvor lenge skal Ferguson (og forsåvidt flere av de andre managerne) få lov til å holde på? De er jo en gjeng med ustanselige hyleaper hele forbanna gjengen og Ferguson er, ifølge dommerne selv, den værste av de. Det burde vært mye strengere straffer til managere som oppfører seg som små barn, og som gyver løs på alt og alle de er misfornøyd med.

Håper han får straffen han fortjener, så kanskje vi i framtiden kan begrense sutrekjeften til Sir Alex og Sam Allardyce (han har vel også hatt sine uttalelser).

Lenke til kommentar
Nå er det ikke snakk om å ta jobben fra han til evig tid. Om en slik regel, at det vil være mulig å suspendere han over en viss periode, synes jeg at nå er rett tid. Sir Alex Ferguson har fått lov til å herje med sine utspill altfor lenge, uten å få nevneverdige straffer. Han er til tider skoleeksempelet på en ekstremt dårlig taper. Det værste er at han kommer med beskyldninger som ikke har rot i noe som helst og som han overhode ikke klarer å bevise. Det Ferguson kommer med her er rett og slett drittslenging. I tilegg skal også fjerdedommer Mike Dean fått gjennomgå til de grader. Hvor lenge skal Ferguson (og forsåvidt flere av de andre managerne) få lov til å holde på? De er jo en gjeng med ustanselige hyleaper hele forbanna gjengen og Ferguson er, ifølge dommerne selv, den værste av de. Det burde vært mye strengere straffer til managere som oppfører seg som små barn, og som gyver løs på alt og alle de er misfornøyd med.

Håper han får straffen han fortjener, så kanskje vi i framtiden kan begrense sutrekjeften til Sir Alex og Sam Allardyce (han har vel også hatt sine uttalelser).

Skal dommerne være fritatt fra kritikk? Tull og tøys, det hjelper lite om han løp mye i løpet av kampen når han trenger pauser så, jo, det har rot i virkeligheten. I et konkurransemiljø hvis du sjeldent finne gode tapere blant de aller beste.

Lenke til kommentar

Dommerstanden viser seg jo også svært lite mottakelige for kritikk. Dette gjelder tydeligvis unisont, for det er like ille her i Norge. Det er totalt uakseptabelt at noen dommer får kritikk, de forsvares jo nærmest religiøst. Var omtrent like lett å kritisere inkvisisjonen på 1600-tallet som det er å forvente å få gjennomslag for kritikk mot en enhver fotballdommer.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Det er rimelig forskjell på kritikk på intern enn å komme med kritikk i offentlig(media).

Spillere får ikke komme med kritikk om klubben sin, treneren sin eller lagkameraten sin i offentlig, de heller. Samme prinsipp.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Det er rimelig forskjell på kritikk på intern enn å komme med kritikk i offentlig(media).

Spillere får ikke komme med kritikk om klubben sin, treneren sin eller lagkameraten sin i offentlig, de heller. Samme prinsipp.

Nei det er ikke samme prinsipp, en manager kan kritisere en annen uten rammevirkninger. En part bør kunne si hva dem vil om den andre så lenge det er med respekt. Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt. At dommerene tror de kan diktere FA er for meg helt håpløst, nå har dette gått til hodet på dem. Nivået på dommerene i England iforhold til F.eks Italia er ganske elendig. Å de går stort sett fri for all kritikk.

Forøvrig er ikke dette en "dommersjef".

Lenke til kommentar
Da hadde ikke Bellemy spilt og med mindre han hadde scoret hat-trick, så hadde ikke City fått ett eneste poeng fra kampen. Driter seg loddrett ut der. :)

Er nok Tevez som hadde blitt droppa, i og med at han var småskadet.

Tevez hadde to assists, så hadde blitt 4-1 uten han også. Adebayor hadde likevel trengt hat-trick for å unngå tap. Latterlig utsagn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...