Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PUH!

Dette har enda ikke gått opp for meg. Jeg får følelsen av at dette er noe alà legender, eller historiske situasjoner. Du er midt opp i det, og det er utrolig, men det blir ikke før om noen år du virkelig sitter med gåsehuden og blir sentimental. For en kamp!

Jeg stod opp 2 timer før avspark og første tanken min var ”Faen heller. Derbykamp.” Følelsene som har vært glede og spenning i 2 uker, gikk over til å bli pur gruing. Jeg lå i senga og tenkte på hva jeg kom til å gjøre om Tevez scora, om City vant eller om pengene var størst og ble spykvalm bare av tanken på å se Hughes-intervjuer etter kampen eller høre stemmen til en argentiner som var fornøyd. Lurer fortsatt på hvor jeg hadde endt i kveld, om stolpeskuddet i første hadde gått inn …

Den første seieren kom allerede en time før avspark. Tevez fra start. 90% av hypen rundt kampen var jo nettopp p.g.a. denne hodeløse degosen. Lagoppstillinga var jeg sånn delvis fornøyd med. Jeg ville sett Valencia fremfor Park, men det skjedde jo tilslutt. Fletcher bør være selvskreven, men midtbanen vår er jo det mest spennende hver gang.

Foster gjorde meg nervøs hele kampen. Ikke fordi han er en dårlig keeper, eller gjør uforsvarlige inngrepner til stadighet, men fordi Tevez har ÈN måte å spille på. Løping og utholdenhet står i høysete og teknikk og ballhode må vike. Foster lot seg stresse, men skam dere de som ropte om salg etter 1-1. Som jeg skrev etter forrige kamp. Foster hadde sluppet inn minst i PL og sto godt i Tyrkia. Tabben Raste påpekte kom vel mot Chelsea i CS. Han mangler totalt kamptrening i Utd i forhold til VDS og han har levert bra etter omstendighetene. Jeg håper sterkt Foster tar over etter VDS når han gir seg kontra å kjøpe inn Akinfeev eller noen andre.

Bakre rekka syns jeg er noe midt i mellom. Ikke bunnsolid som Jotun beskriver, men ei heller håpløst som Limbeck mener. Det skjer jo ikke mye i vår 16-meter, og hovedoppgaven til Ferdinand og Vidic blir å sende pasninger tilbake til Foster. Brøleren til Rio kommer man ikke utenom. Det er horribelt, og jeg fikk litt flashbacks til den unge og arrogante Rio. Satt å skreik om takling bakfra når Bellamy løp fra han, men alt ordnet seg til slutt, og da var det kanskje like greit at vi fikk en thriller, en historiker, en legende, en kjempe av en fotballkamp. Det er Ferdinand, og dette er så klart bare en blemme. Uten å si det for sikkert tror jeg ikke Evans hadde gjort det samme. Misforstå meg rett. OShea gjør mye godt og har noen fine overlapper, men forsvinner litt syns jeg. Evra er den bak med flest rare passninger, og upresise innlegg og løp. Sammen med Ando og Rooney forsvinner ballen ofte i dag.

Midtbanen vår i dag er faktisk utrolig, og da mener jeg spesielt Fletcher og Giggs. Så noen i TiA-tråden mente Game overdrev når han skrev om Fletch og Giggs. Det mener ikke jeg. Fletcher er faktisk den råeste i PL p.d.d. Punktum finale. Fletcher er en defensive midtbanespiller, og folk har hengt seg opp i tittelen så alt for hardt og bruker det som argumentasjon i diskusjoner mot spillere som Lampard og Gerrard. Eneste unnskyldningen jeg godtar er at de ikke har sett nok Utd-kamper det siste året. I det siste har Fletcher bidratt med tonnevis av pasninger fremover og uttallige brytninger bakover. Satt faktisk å tenkte på at vi hadde vunnet CL i fjor om vi hadde hatt Fletcher under kampen istad. Fantastisk spiller. Giggs er like god i sin 20. sesong som i sine foregående. Han er en legende, han er tidenes PL-spiller, han har spilt i det dominerende laget og forsvart en plass i førsteelleveren i snart 20 år og ingen andre har bidratt mer. All hail Giggsy!

Må runde av fordi gipsen gir meg gnagsår så lar Anderson, Park, Valencia og Rooney (+ spøkelset Carrick) ligge. Syns ingen utmerka seg nevneverdig, verken veldig positivt eller veldig negativ.

Må bare nevne Berbatov/Owen. Jeg er ingen stor Owen-fan, greit det, men jeg tror jeg er ganske rettferdig. Han er målfarlig, han er en fin sub, han har prestert lenge, og det han gjør i dag takker jeg han evig for. Nevertheless. Berbatov driver hele det offensive United-laget i kulissene om dagen. Håper andre legger merke til touchen hans, hvor ballsterk han er, hvilken ro han har, hvor god han er til å dirigere spillet, åpne rom, og lure rundt andre spillere. Det er bare en maskin av en målvakt som hindrer han i å bli dagens helt. Hadde det vært en annen enn Given i buret i dag hadde folk hyllet Berbatov etter dagens kamp. Hørte folk på pub-en snakke dritt om Berbatov i 10 minutter fordi han ikke scorer i dag. Simple mennesker. Alle store sjangsene Berbatov får gjør han veldig bra forarbeid. Han løper ut fra 5-meter for å heade inn ett Giggs-innlegg blant annet som blir til en stor sjangse. En ball som i utgangspunktet er grisevansklig å bare få styrt mot mål. Owen er god og gjør alt rett i innhoppet dog. Ikke vondt ment mot Owen, men det er ikke det samme å se på som bulgaren.

Som en siste notis. Faen at Tevez gjør alt han kan for å bli likt. Skulle ønske han turte å følge opp medie-oppførselen sin på banen. Jævlig at ikke Neville ikke starter, bare grunnet at jeg håper at Neville ikke hadde håndhilst på han. For en jævla judas. Bellamy, jævla gjøk. To stygge taklinger bare på Ando, og slag i trynet på supporteren. Richards, jævla grineunge. SHITTY WILL NEVER RISE!

Takk for i dag folkens, nå skal jeg snart ta av meg drakta og legge meg. Bare kose meg litt til på diverse Utd-sider mens jeg nynner på chants.

PS: Om 12 Sept ble Ando-dagen, syns jeg 20. Sept også kan være noe :) Glory glory Man United!

Lenke til kommentar

Nå har jeg roet meg helt ned og jeg tenker over Fletch sine bidrag denne sesongen og spesiellt slutten (vårparten) av forrige. Når han spiller på sitt aller beste som i dag, kan jeg faktisk ikke huske i min levetid å ha sett enn så forbanna god spiller sentralt i banen for United. Helt seriøst. Det han har levert de siste kampene har vært ubeskrivelig bra og det er kun hans "grå" navn og person som ikke har gjort han til en "stjerne" på verdenskartet. Akkuratt som Scholesy, gjør ikke Fletcher noe særlig ut av seg. Sånne personer blir dessverre alltid neglisjert av massene og får ikke den rosen de fortjenter. Vel Fletcher, you have got my attention now! Jeg har vært en kritisk røst mot skotten før, men har over tid nå tatt det tilbake. Hans kreative sider har rett å slett blitt mye bedre og han bidrar nå på alle felter fra sin posisjon.

Så Tottenham kampen med noen madristats og i første omgang husker jeg godt at alle påpekte hvor syk Fletcher var i dag. Han ene lo høyt når Darren tok en 40m sprint før han bodytakla Lennon og feide en 60m crosser til Rooney. Kommentatoren var lydløs, fordi det var Fletcher og ikke en med Lampards navn. Ettersom de andre, i motsettning til nervevraket meg, gav blanke faen i resultatet, fant de humor i å studere Fletcher. "Å HERREGUUUUDD" "LATTERLIG" var fraser mye brukt. Han vant så mange baller at det faktisk var til å le av. Det han gjorde med ballen var også i samme klasse. Vi så ikke en fuckings en feilpassning de siste 30, enda han slo veldig ambasiøse passer.

Akkuratt per dags dato er han best i PL, uansett posisjon. Han kommer aldri til å få skryten han fortjener, men noen av oss har sett det.

Og fuckings yes, Ryan Giggs er av verdens største fotballspiller gjennom tidene. Finnes det noen i verden som kan argumentere for noe annet?!? Nei! Punktum! For en ambasadør for sporten Giggsy har vært og er. I mine øyne er han forbi Maradonna, så for andre bare være uenig. 1991 - 2009 and counting.... Fortsatt er han blant de beste, noe årets spiller 08/09- sympatipris eller ei - understreker. I dag var han outstanding nok engang... LEGEND!!!

Lenke til kommentar

Da avgjorde skamløse Owen for skamløse united foran sine skamløse supportere ved hjelp av en skamløs dommer. Om noen skulle være i tvil om den ufyselige klubbens korrupte sjel så er det bare å ta en titt på kampen mot City. Og om noen skulle være i tvil om unitedsupporteres mangel på ryggrad så er det bare å ta en titt på deres dyrkelse av svikeren Owen.

Lenke til kommentar
Da avgjorde skamløse Owen for skamløse united foran sine skamløse supportere ved hjelp av en skamløs dommer. Om noen skulle være i tvil om den ufyselige klubbens korrupte sjel så er det bare å ta en titt på kampen mot City. Og om noen skulle være i tvil om unitedsupporteres mangel på ryggrad så er det bare å ta en titt på deres dyrkelse av svikeren Owen.

Jeg er glad vi ikke har sånne supportere som deg

Lenke til kommentar
Sånne som deg gjør opplevelsen bare enda bedre :) Så takk!

Noe som også bekrefter unitedsupporteres mangel på ryggrad. Hvor mange titler har united vunnet pga dommeravgjørelser nå? FA er i lomma på united, det er bare å se Fergie juble over unitedscoring sammen med 4.dommeren.

Du slår meg som en typisk hyporicte av en bitter Liverpool suppoter.

United er og har alltid vært laget å slå. Selv i glanstida til Pool, vokste Uniteds populæritet i langt større grad enn noe annet lag på balløya. Hvorfor? Fordi United har en sjarm og en "ting" ved seg ingen andre lag har. Noe henger igjen som sympati for Munchen ulykken, men det er ikke bare det. Det er noe helt spesiellt med United og det var det før vi vant ting. Det er noe eget og sjarmit med Liverpool også (objektivt sett) men på en annen måte. Vi har alltid hatt de spennende profilene Liverpool har manglet og vi har alltid vært et offensivt tenkende lag. Bohemen Manchester United er originalen, rett å slett. Vi er alltid først ute og hadde det ikke vært for tapet av Duncan Edwards og andre busby babes ville vi hatt flest E-cuper på hylla også.

Og nei, jeg ble ikke det minste provosert av trollinga. Jeg fikk bare lyst til å gni det inn, ettersom du fremstår som typen slikt går innpå.

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar
For et drittlag vi er. Gud så tafatte.

Kjøpes det ikke Januar kan Fergie gå av. Skandale at en klubb av vår kaliber er så jævelig dårlig spillemessig.

Er du seriøs? Greit nok at vi speler ein dårleg omgang, men å kalle oss eit drittlag? Er du liksom United supporter? Skjerp deg.

Hehe, bra du sa unnskyld senere ihvertfall, Game.

Vel. Jeg var redd for en sånn kamp. Vi er veldig helkdige som har uavgjort. Nå er det viktig å få snakket sammen i pausen og finne ut av ting.

Anderson har ikke dagen og bør byttes i en ving eller Carrick

Heller Scholes enn Carrick, ellers er jeg enig.

Hvorfor Scholes?

Carrick er bedre defensivt, har bedre tempo og kan slå geniale gjennombruddspasninger.

Scholes har ikke vært så dårlig på det gjennom karrieren hans heller. ;) Men i dag kunne han jo faktisk ikke være med.

Selv hvis Owen skader seg i morgen og holder seg skadet resten av karrieren er han verdt det vi betaler han i lønn nå. Sitter fortsatt med tårer i øynene her. Dette er så vakkert, slike øyeblikk gjør livet verdt å leve. Helt sykt.

Haha det er så sant. Følelsen var helt forbanna sykt. Jeg elsket Owen med hele hjertet mitt når det skjedde og dret opp i Liverpool-fortiden der og da.

Man, for en følelse det var.

Possesion ved et punkt i 2. omgang var 78%-22% i favør United for de som ikke fikk det med seg. :)

Haha, sier alt om forskjellen mellom oss og kjøpedrittlaget City. Trenger jo ikke mer info enn det en gang.

For et bilde. Bare herlig. Nev og Sir Alex. Producer and product, manager and captain. Det er det som betyr noe for disse karene. Vinne Manchester Derby 5 min på overtid. Det er slike ting de lever for. Absolute legends.

----

Og Giggs, hva kan man si om han? Jeg vet Fletcher er syk, og det er fantastisk å se han spille slik. Men en ting han har som Giggs ikke har, er unge beina han løper med. Giggs? Wtf man. 36? Spille sånn igjen og igjen? Slå en slik pasning etter 96 min spilt og alt? Nei, nå holder det. Giggsy må innrømme at han tar noen piller eller medisin eller noe som gjør at dette er mulig. Jeg mener, han løper jo forbi unge Micah Richards som det bare er tull. Skjønner det ikke, hvordan klarer han dette fortsatt? FOR EN MANN, JESUS CHRIST.

Og sist men ikke minst, Tevez gjorde en god figur (som flere merket) på banen i dag. Ikke mulig å sammenligne han med Adebayor ihvertfall. Jeg vet Tevez snakket for mye om det var han som sa alt det som kom ut i media og tok det for langt, men han er mer dum enn respektløs. Uansett, er jeg forbanna glad at kjøpelaget han ble med på tapte til slutt. Vi MÅTTE vinne denne kampen, og det gjorde vi faen meg og.

Red Devils. Love the shit outta ya.

Hadde vore hærleg om Owen scora, og avgjorde(!), 5 minutt på overtid :innocent:

Det der er helt forbanna sykt. Uten smilyen på slutten hadde det jo vært enda mer klassisk, men uansett er den ganske smooth. Nice goin'.

EDIT: Ligger her og bare mumler Giggs, Giggs well tear you apart agaaain. Umulig å skjønne hvordan Giggs fortsatt klarer alt dette. På et så høyt nivå og når det betyr så jævlig mye. For en jævla kamp.

OT var forresten HERLIG i dag. Sang i 91-94 minuttene og, husker det men klarte bare ikke glede meg over det så mye. Aldri vært så utrolig nede i hele livet mitt. Ikke en gang når Ronaldo bommet på straffen i Moskva. For da var det ikke helt over en gang. Men i dag trodde jeg seriøst at det var det. Alle ville være nede og Rio sin tabbe skulle bli husket som en av de verste NOENSINNE. Men nei. Utd dør faen meg aldri i en kamp. HELVETE SÅ SYKT. Kommer ikke over det. Puttet vi seriøst igjen etter alt det? Goddamn. Genialt bytte av SAF og, siden han visste vi fikk mer tid til slutt pga. Carrick byttet.

PERFEKT.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hihi. Gleden blir bare enda større når en ynkelig, bitter Pool-supporter som deg kommer inn her og sprer frustrasjonen sin. :D

Lenke til kommentar
Sånne som deg gjør opplevelsen bare enda bedre :) Så takk!

Noe som også bekrefter unitedsupporteres mangel på ryggrad. Hvor mange titler har united vunnet pga dommeravgjørelser nå? FA er i lomma på united, det er bare å se Fergie juble over unitedscoring sammen med 4.dommeren.

Vel. Vi har hvertfall vunnet titler.

Kom deg tilbake på RAWK. Jubelidiot.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

"Og Giggs, hva kan man si om han? Jeg vet Fletcher er syk, og det er fantastisk å se han spille slik. Men en ting han har som Giggs ikke har, er unge beina han løper med. Giggs? Wtf man. 36? Spille sånn igjen og igjen? Slå en slik pasning etter 96 min spilt og alt? Nei, nå holder det. Giggsy må innrømme at han tar noen piller eller medisin eller noe som gjør at dette er mulig. Jeg mener, han løper jo forbi unge Micah Richards som det bare er tull. Skjønner det ikke, hvordan klarer han dette fortsatt? FOR EN MANN, JESUS CHRIST."

Haha, ser at andre også lurer på om gjør noe slikt. :p

http://www.redcafe.net/f6/ryan-giggs-drugs-268464/

EDIT: Hahahaha, "Yoga Bonito". Herlig. :D

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Næmmen Tc! Fjern den quoten av meg da, haha. Når United spiller dårlig MÅ jeg skylde på noe(n). Angrer bittert og håper dere kan tilgi mine synder. Alle her vet vel by now at jeg er tidenes følses mennekse og at det går varmere i toppen her enn hos Rooney når det går dårlig.

Jeg herpa den bærbare pcen min i dag forresten. Skal sende Rio en regning i posten, for det var hans skyld. Slo med full kraft på tastaturet, så alle knappene forsvant til helvette. Pcen gikk i svart og vil ikke slå seg på... Heldigvis ikke en dyr sak.

Spleiselag for å få meg i terapi? :p Tror ikke Wisbatov ville vært i mot å få meg innlåst og tungmedisinert et par ukers tid.

Redcafe :fun:

Giggs should be arrested for raping Richards. The poor boy will be traumatised for years.

Curious case of Ryan Giggs.

Messi,Ronaldo,Kaka can all go fuck themselves.We've got Giggs

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar
Næmmen Tc! Fjern den quoten av meg da, haha. Når United spiller dårlig MÅ jeg skylde på noe(n). Angrer bittert og håper dere kan tilgi mine synder. Alle her vet vel by now at jeg er tidenes følses mennekse og at det går varmere i toppen her enn hos Rooney når det går dårlig.

Jeg herpa den bærbare pcen min i dag forresten. Skal sende Rio en regning i posten, for det var hans skyld. Slo med full kraft på tastaturet, så alle knappene forsvant til helvette. Pcen gikk i svart og vil ikke slå seg på... Heldigvis ikke en dyr sak.

Spleiselag for å få meg i terapi? :p Tror ikke Wisbatov ville vært i mot å få meg innlåst og tungmedisinert et par ukers tid.

Redcafe :fun:

Giggs should be arrested for raping Richards. The poor boy will be traumatised for years.

Curious case of Ryan Giggs.

Messi,Ronaldo,Kaka can all go fuck themselves.We've got Giggs

Haha. Liker engasjement så det går egentlig greit. Jeg vet hvordan det er med deg jeg, så jeg skjønner hvorfor det kom ut sånn.

Rio køddet med oss han. Hadde sikkert avtale med Owen om at han skulle gi han drømmemålet sitt og få alle Utd fans til å støtte han fremover. :p

Hahahaha, gotta love Redcafe. Elsker å lese der når alle er glade. :D

Lenke til kommentar

Kost meg med Giggs-videoer de siste minuttene. Herlig herlig herlig.

Hun her vet! :D

Sjekk denne btw, haha.

EDIT: Nå skal jeg se på høydepunktene i god kvalitet fra BBC "Match of the Day 2" også legge meg med et stort smil. Ah, livet er sweet! :D

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Haha, Red Cafe overgår seg selv i dag.

So how did you react to owens goal today? http://www.redcafe.net/f6/so-how-did-you-r...ns-goal-268467/

"Usain bolted my way on the street outside my house then usain bolted my way back in to make sure it's not offside.."

Hahaha

---

Det er to ting fra denne kampen jeg venter spent på. 1) Gif av hendelsen der Nani kaster ballen på Marky og publikum fremfrovoserer et lite smil. 2) Når Neville raser bort til City fansen etter Owens mål. :D Det fortjener de cuntsa der, etter oppførselen mot Arsenal. At styggen Bellamy slo en United supporter etter kampen gjør det bare enda deiligere.

Natta tc :love: Jeg skal spamme her litt til jeg da. Sender deg denne som nattagave:

Så har du litt å nynne på :D

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar

Haha, det er så jævla fantastisk det derre. Er jo classicso overalt på RC i dag.

Du må poste gifs av de tingene når du finner de. Gleder meg nå jeg og! :D Og Bellamy, haha. Så jævlig idiotisk av han, men samtidig deilig for oss ja. Så mange idioter hos City at det er skummelt!

EDIT: Haha herlig Game. "Oooohoooohooohoooo". Haha. Berbatov is magic! Haha, snakker dritt om City og alt hun. Perfect!

Natta Gamey! :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...