Limbeck Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Jeg er ikke Arsenalfan Rooney blir jo ikke fratatt noen målsjanse, hadde aldri rukket ballen, han diver, Almunia gjør alt for å unngå han, men toucher han litt i det han allerede er halvveis nede. Ikke lett for dommeren å se tho. At Arshavin ikke får straffe er bare nok et eksempel på dommerhjelpen, sammen med alle frisparksituasjonene, og ikke minst gule kort. Arsenal fikk gult for alt mulig, United fikk ikke engang på horrible pasninger. Men men, så lenge SAF er manager, må man leve med denne dømminga på OT. Godt vi klarte det i fjor. 4-1 Hadde Rooney blitt fratatt en målsjangse så hadde keeperen blitt utvist. Det har ikke noe med straffesparket å gjøre. Og Evra sitt gule var det billigste i kampen i går. Du får kose deg med seieren i enkeltkampen i fjor du Så får vi kose oss over PL seier og god insats i CL og FA cup. Angående dommerhjelp. 10-0 Endret 30. august 2009 av Limbeck Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Ja, det kan se ut som Arsenal ble snytt for straffe i går. Førsteintrykket til de fleste, iallefall om du ikke er Arsenal- fan, var nok at det var en tøff og ren takling, men reprisene viser at Fletcher tok for mye man samt at han kan ha dratt fordel med handa. Men rettferdigheten seiret sekunder senere. Enhver Arsenal/fotball- fan burde jo være glad for at dommer ikke blåste straffe etter at Arshavin svarer på den måten. Og for å ta opp det med det samme; ja Foster kunne kanskje reddet den. VDS hadde kanskje reddet den. Men tabbe? Nei. Foster var ok i går. Litt usikker i feltet. Det ser ut som om han har litt nerver i stor- kamper. Han har jo vært solid i de tre foregående ligakampene, men spesiellt i Community Shield og til tider i kampen i går har han vært usikker. Ellers er jeg litt enig i at dommeren ikke var så god i går og at det gikk litt værre ut over Arsenal enn United. De fikk et par gule for mye mens united kanskje skulle hatt et par flere, blant annet albuen til Valencia, selvom det ikke var stygt ment. Dog kunne Song fort hatt rødt for sin stygge takling på Valncia, men han slipper nok litt billig unna siden det er så tidlig i kampen. Straffen til Rooney er det ingenting å si på. At han ikke hadde nåd ballen har ingenting å si. At han har litt "knekk" i bena før Almunia tar ham har heller ingen praktisk betydning. Almunia hadde tatt ham what so ever. Alt i alt syntes jeg United vinner kampen fortjent selv om det var lite som skilte lagene i en jevn og spennende kamp. Endret 30. august 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Straffen til Arshavin er klar, men ikke pga taklingen, men pga hands. Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Altså. Straffa til Rooney var korrekt, riktignok kynisk(knekken han hadde i knea) av Rooney, sidan han ser situasjonsutfallet lenge før. Han var først på ballen, og det er kontakt mellom keeper og rooney, og då er det straffe. Syntest Arsenal og Wenger hadde fortjent seieren i går, det klart farligaste laget på bana, men også det mest uheldige. Og syntest det er skammeleg den måten Wenger blir behandla på når han blir sendt på "tribuna". Ellers så er eg fornøgd med Fletcher. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Du kaller det kynisk, jeg kaller det mesterlig. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Straffa til Rooney er korrekt, og det er tydleg kontakt mellom henda til Almunia og beina til Rooney. Sidan Rooney er først på ballen og toucher den forbi ein utrusande Almunia som ikkje stopper i tide gjer at straffen i mine augne er klar, sjølv om eg kan setja eit spørjeteikn ved om Rooney hadde nådd att ballen dersom han ikkje hadde blitt takla. Sjølvsagt er det kynisk å oppsøke ein slik situasjon på denne måten, men ein kvar litt rutinert spiss ser på førehand kva som vil oppstå og går då sjølvsagt for straffen dersom han ikkje føler 110 % sikker på at han vil score utan straffen. Rooney oppsøker situasjonen? Ja Kynisk? Ja Straffe? Ja Blei Arsenal snytt for ein straffe? Ja, etter mitt syn drar Fletcher fordel av å (truleg) vera nær ballen med handa. End of discussion? Forhåpentlegvis Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Usikker på om det var tilsiktet meg, men nå var det flere som faktisk ønsket å diskutere saken. Blir derimot ganske effektivt torpedert av trollmor og de elleve små troll. Puh. Det var deilig å få servert fasit hvertfall. Du burde bruke evnene dine til noe mer konstruktivt synes jeg. Hva med å skaffe fred i Midt-Østen? Du kunne jo fortalt oss hvilken trosretning (eller mangel av sådan) som er den korrekte å følge. Blir for dumt å holde tilbake en slik gave fra resten av verden. Din enorme visdom kan veilede mang en fortapt sjel. At det var??? Hvem er du av de? Nummer 7? Skal innrømme at jeg ble litt oppgitt av Mr. Knowlegde, men jeg gjorde hvertfall et ærlig forsøk. Ta det med ro. Det skal ikke skje igjen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg ser ikke problemet med straffesituasjonen. Rooney sin straffe er den klareste straffen jeg har sett så langt i sesongen. Det så først ut som arsjavin ble taklet hardt, men fair. Dommer kunne og burde blåst, men mye verre situasjoner enn den der har skjedd uten at det ble dømt straffe. Det var på mange måter en hendelse som veldig klart er straffe, men hvor det var vanskelig å se hva som faktisk skjedde. Rooney sin, på den andre siden, er jo glassklar. Du skal ha ekstremt tykke fanbriller for å si noe annet. At han oppsøker situasjonen, og prøver å få straffe, er jo bare en del av spillet. Du kan godt la være å like det, men det er ikke noe mindre straffe bar fordi Rooney prøver å få straffe. Lenke til kommentar
HCG Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Tenk om han ikke falt, hoppet over og scoret. Episk. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Arsenal fikk gult for alt mulig, United fikk ikke engang på horrible pasninger. Skjønte ikke den der. Skal man få gult kort for dårlige pasninger også nå? Synes forøvrig det var riktig at Rooney fikk straffe, og jeg synes ikke det er noe galt i at man konstruerer straffe selv. Det er ikke det samme som filming. Å konstruere en straffe vil si at man er klar over at man kan bli felt og få straffe hvis man kommer seg innenfor 16-meteren og utnytter seg av dette. Det vil imidlertid ikke si at man kaster seg ned uten å bli tatt, da blir det filming. I situasjonen med Rooney skjønte han vel at han ikke ville få kontroll på ballen, men hvis han kommer seg i stor fart innenfor 16-meteren (uavhengig om han får gjort noe med ballen eller ikke) så er det stor sjanse for at noen vil komme å felle ham. Og det er nettopp det som skjer. Skal man klandre noen her så må det være Almunia som ikke leser at ballen er på vei over kortlinja, og heller bare burde bli stående. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Arsenal fikk gult for alt mulig, United fikk ikke engang på horrible pasninger. Skjønte ikke den der. Skal man få gult kort for dårlige pasninger også nå? Skal man klandre noen her så må det være Almunia som ikke leser at ballen er på vei over kortlinja, og heller bare burde bli stående. Tror Schlecks prøvde seg på en tull. En liten notis:hadde ikke Almunia ruset ut og felt Rooney,hadde det jo blitt en gedigen sjanse?!Rooney skyter jo med høyre og hadde nok bredsidet den mot mål hvis Almunia ikke hadde ruset ut. Edit: Ser at Modric har brukket foten,så da slipper vi han mot Spudz. Endret 30. august 2009 av Corey Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg tror faktisk ikke at han hadde nådd ballen, i tillegg kom jo Eboue i løpende fart for å prøve å stoppe Rooney. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg tror faktisk ikke at han hadde nådd ballen, i tillegg kom jo Eboue i løpende fart for å prøve å stoppe Rooney. Tror egentlig det samme. Derfor må Almunia ta skylden 100% for 1-1 målet i går. Og faktisk litt av det på 2-1 målet og, selvom Diaby burde gjort det bedre han. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Almunia burde få skylden for begge målene, ja. På det andre målet burde han ha gått ut og plukket, for det var ingen United-spillere i nærheten. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jepp, Almunia skulle nok ikke ruset ut i den situasjonen, men som vi alle vet er han ikke en klassekeeper. Diaby sitt selvmål skjønner jeg fortsatt ingenting av... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Diaby glemte vel at man bytter side etter pausen. :!: Endret 30. august 2009 av Latias Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Å skylde på Almunia på andremålet blir feil. Det er 100% Diaby sin feil. Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å gjøre sånn som han gjorde. Det ser jo ut som han prøver på et tilbakespill, men hva i all verden er vitsen med det da? I den posisjonen, og med den kraften ballen hadde, så er det jo dømt til å gå til helvete. Enten går den til corner, eller så gir du keeperen voldsomme problemer. Almunia hadde jo ikke sjans. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Bare Diaby kan finne på å dundre ballen knallhardt i nettet der. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Ja Almunia skal absolutt ikke gå ut i feltet der med et møtende forsvar. Det hadde isåfall vært elendig keeperspill. I tillegg er innlegget hardt, så han da måtta ha bestemt seg på forhånd for det å trekt ut tidlig. Noe som igjen ville vært elendig keeperspill i en slik situasjon. Det er Diabys feil. At man kan skylde på andre er jo ufattelig morsomt. Endret 30. august 2009 av Hyrlen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hadde i utgangspunktet tenkt å laste ned kampen og se andre omgang, men nå er visse sider nede. Noen som har en link til highlights fra kampen? Slik at eg hvertfall får sett høydepunktene. Helst med sjansene også, ikke bare målene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå