Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rooney legger seg før han blir tatt, og hvis han hadde ønsket det ville det ikke vært noe problem å bli stående på beina (kunne løfte beina over Almunia uten problemer). Jeg synes derimot det er helt greit å dømme straffe der. Umulig for dommeren å ha ravneblikk, samtidig som Almunia kommer i alt for stor fart.

 

Edit: Hvem er Ronney?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Ronney legger seg før han blir tatt, og hvis han hadde ønsket det ville det ikke vært noe problem å bli stående på beina (kunne løfte beina over Almunia uten problemer). Jeg synes derimot det er helt greit å dømme straffe der. Umulig for dommeren å ha ravneblikk, samtidig som Almunia kommer i alt for stor fart.

Hoppe over? Da kan man jo si det om alle situasjoner som oppstår i fotball. Det burde ikke være straffer i fotball, for man kan jo bare hoppe over takleren...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Ronney legger seg før han blir tatt, og hvis han hadde ønsket det ville det ikke vært noe problem å bli stående på beina (kunne løfte beina over Almunia uten problemer). Jeg synes derimot det er helt greit å dømme straffe der. Umulig for dommeren å ha ravneblikk, samtidig som Almunia kommer i alt for stor fart.

Hvorfor skulle han stå, så han kunne legge en støttepasning til Evra? Ikke engang Jesus hadde stått der.

 

Alt var Håland sin feil, han kunne bare unngått Keane den ene kampen.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Herlig med seier i dag, og spesielt over et Arsenal lag man hater.

 

Når det er sagt så var vi totalt underlegne i kampen (...Riktignok skal jeg si at jeg bare fikk med meg andre omgang). Kreativiteten på den sentrale midtbanen er farlig dårlig, og når en Valencia misslykkes totalt i dag har vi lite å stille opp med (...Hvor Nani var en stor redning).

 

Men det var straffe, Almunia er såvidt borti hobbiten som velger å hjelpe til - Men det er uten tvil kontakt, billigesaker fra Rooney? Såklart. Fra et Italiensk ståsted så er dette nokså kurant, men enhver engelskmann vil og burde reagere på dette.

 

GrandMa: Helt enig...

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Ronney legger seg før han blir tatt, og hvis han hadde ønsket det ville det ikke vært noe problem å bli stående på beina (kunne løfte beina over Almunia uten problemer). Jeg synes derimot det er helt greit å dømme straffe der. Umulig for dommeren å ha ravneblikk, samtidig som Almunia kommer i alt for stor fart.

Hoppe over? Da kan man jo si det om alle situasjoner som oppstår i fotball. Det burde ikke være straffer i fotball, for man kan jo bare hoppe over takleren...

Eller kanskje ta av seg trøya for å hindre at den blir riven i stykker :lol:

 

Straffen er heilt grei, og det skal mykje "om" og "viss" for å kunne forklare "alt" anna Rooney kunne gjort.

Lenke til kommentar
Seriøst, Carrick har vært god i andre omgangen. Herlige taklinger og et par herlige og tidlige pasninger.

Vet du ønsker at alt skal være rosenrødt, men Carrick var faen ikke god i dag. Hadde det ikke vært for en SYK Fletcher kamp, hadde vi bli dobbelpentrert oftere av likes som Denilson og Diaby. Hva tror du skjer når captain diver kommer på besøk? Alle jeg så kampen med stønna hver gang MC var i nærheten av ballen, for maken til elendighet da! Tung, treig, dårlig overblikk, støtte og feilplassninger. Han vant ballen endel motslutten, mot sliene og pinglete arsenalgutter. Skulle bare mangle, det hadde jeg klart også.

 

Griseflaks som vinner kampen, men burde avgjort kampen flere ganger i overtida. Utrolig tafatt i siste 3-del av spillet.

 

En ting er i alle fall sikkert, dette United laget og det de leverte i dag var IKKE godt nok. Flaks og erfaring berget en heldig seier. Arsenal var ikke gode og det var ikke United heller. Min konklusjon.

 

Giggs, Carrick, Nani, Valencia, Evra (defensivt), Brown og Oshea burde gå litt i seg selv, for de må heve spille sitt bettraktelig. Det jeg fryktet mest før denne sesongen var at vi var i ferd må bli forutsigbare og noe kjedelig - det har dessverre innfridd til dels.

 

MOM = Fletcher!!

Lenke til kommentar
Hoppe over? Da kan man jo si det om alle situasjoner som oppstår i fotball. Det burde ikke være straffer i fotball, for man kan jo bare hoppe over takleren...

 

Han trenger ikke hoppe en gang. Han kan bare unnlate å legge seg ned i hendene til Almunia, men faktisk opprettholde bevegelse i beina.

Lenke til kommentar

Å kalle det filming er jo helt latterlig, de som påstår noe sånt er jo på lik linje med Fredheim.

 

Bra kamp defensivt, selv om det er mye som kan fikses på. Offensivt, grøss og gru! Hva tenkte du på Sir Alex? Berba skulle vært med fra start. tilfeldigheter gjør at denne kampen bikker vår vei. Jevn spilt, men når Arsenal ikke klarer etablere press fortjener de heller ikke noe mer enn de får. Vi hadde minst like mange sjanser til å avgjøre som de hadde.

 

Ellers er jeg bare sjeleglad dette gikk vår vei, ikke noe stor kamp. Men med den lagoppstillingen forventet jeg aldri noe særlig offensivt. Carrick er sørgelig tragisk offensivt, Evra og Nani er de som skaper noe. Rooney springer totalt alene. Tror denne kampen kunne vært enklere om Berbatov eller Owen hadde startet. Giggs er ganske usynlig men jobber som en helt, Fletcher er soleklart dagens mann sammen med stopperene våre. Tok helt luven av Arsenal, hadde egentlig ikke noe å by på etter 2-1 målet.

 

Forøvrig syns jeg det var ufattelig morsomt når Tjernås bryter ut av seg "åånei" når Diaby putter. Beviser jo bare hva jeg visste fra før. Fredheim beviste jo ifjor i samme kamp på highbury hvor lite objektiv han er med å si "Nåå scorer VIIIII"

Lenke til kommentar

Dei som med handa på hjartet kan seia at de ikkje hadde falt slik Rooney gjorde kan innsjå at disksjonen er tapt, dere andre (viss det fins nokon av dykk :p ) må ta av dykk fans-brillene og innsjå at alle lag hadde fått straffe i den situasjonen.

 

Forøvrig syns jeg det var ufattelig morsomt når Tjernås bryter ut av seg "åånei" når Diaby putter. Beviser jo bare hva jeg visste fra før. Fredheim beviste jo ifjor i samme kamp på highbury hvor lite objektiv han er med å si "Nåå scorer VIIIII"

La han få holde på, ekstra morosamt når United vinn då :dribble:

Lenke til kommentar

Først av alt; Fantastisk med tre livsviktige poeng.

 

Jeg syntes ikke vi overbeviser, og vil ikke friskmelde oss enda. Arsenal spiller uten sin kaptein og lagets desidert viktigste, og beste, spiller i Cesc Fabregas. Vi har fortsatt mye å gå på. Jeg undres over taktikken til Sir Alex. 4-5-1 hjemme er noe jeg misliker sterkt. Jeg håper virkelig ikke planen var å slå langt mot Rooney, det er dødfødt, og det så vi i dag. Vi burde definitivt startet med Berbatov, da tror jeg vi hadde spilt mye bedre i dag. Det defensive er ikke helt på skinner. Brown er litt passiv til tider, og da er det greit å ha Vidic bak der.

 

Darren Fletcher var fantastisk i dag, han spilte fletta ut av midtbanen til Arsenal alene. Fantastisk i slike oppgjør. I dag vinner vi på marginer, og ikke noe annet. Vi vinner fordi Almunia og Diaby (Som jeg satte på fantasylaget mitt i dag tidlig, forventer en kasse øl som takk), ødelegger for seg selv, og laget sitt. Og fordi Ben Foster leverer en reaksjonsredning av en annen verden.

 

Jeg syntes vi slipper Arsenal alt for lett til det siste kvarteret, og det er utilgivelig at vi ikke punkterer kampen når vi har x antall muligheter til det. Det var horribelt på overtid, hvor feilpasningene florerte, og vi fort kunne blitt straffet for det. Dette må gjøres bedre, for et annet lag hadde straffet oss på dette.

 

Syntes Giggs og Carrick var elendige i førsteomgang, men kom seg i andre. Wayne Rooney fikk også alt mye bedre til, da man sluttet å slå langt på han. Valencia og Nani hadde ikke sine beste dager, men viste tidvis at de har det inne.

 

Alt i alt, og poenget mitt; Vi bør ikke friskmelde laget enda. Altså, jeg er veldig fornøyd med å slå Arsenal i dag, og ha 9 poeng på 4 kamper. Vi har gjort vår beste sesongstart siden 06/07. Jeg frykter Chelsea i år, og tror de vil gå på få poengtap, dessverre.

 

Men i dag vinner vi på marginer, det kunne fort ha endt anderledes.

 

Og tilbake med det som skjedde på overtid, jeg fikk nervesammenbrudd da det ble scoring fem minutter på overtid. Slikt er ikke bra for hjertet mitt, og jeg takker høyere makter for at det ble korrekt avblåst.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Forøvrig syns jeg det var ufattelig morsomt når Tjernås bryter ut av seg "åånei" når Diaby putter. Beviser jo bare hva jeg visste fra før. Fredheim beviste jo ifjor i samme kamp på highbury hvor lite objektiv han er med å si "Nåå scorer VIIIII"

Skandale, rett å slett. Vi reagerte på akkuratt det samme her. Fredheim er verst, makan til subjektiv tomsing.

Lenke til kommentar

Kan diverre ikkje sei eg blei heilt overtydd om at United var friskmeld. Syns eigentleg at det er eit svakhetsteikn at me ikkje scorar eit spelemål sjølve, men United er jo "aldri" gode i august så at me får slike sigrar så tidleg kan vera med på å gjera dette til nok ein morosam sesong.

 

Fletcher er god, og gjer jamnt over (nok) ein kjempekamp, sjølv om han kanskje burde fått nokre timar med Solskjær og avslutningar. Defensivt var det heilt greit, men ikkje noko meir. Saknet av Ferdinand i form er der, men Brown kjem eigentleg greit frå det sjølv om han har eit par tvilsame inngripnar i kampen. Foster kunne kanskje tatt målet, men det var ein veldig bra skot av Arshavin og eigentleg ganske fortent leiing sidan Arsenal blei snytt for ein klokkeklar straffe like før etter den hårreisande taklinga til Fletcher.

 

Syns Giggs kunne bidratt meir offensivt, men han gjer ein god innsats og skal absolutt ha for det! Carrick gjer ein del bra i andre omgang, men har mykje å gå på før han finn toppformen. Nani var grei, men ikkje noko særleg meir... Evra var dårleg defensiv, her må det verkeleg skjerpings til. Offensivt var det greit ;) Jamt over greit +, men det viktigaste var at me vann denne kampen.

 

Det er styrke å slå eit formlag som Arsenal når me ikkje spelar særskild bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...