Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Overvurdert og overvurdert. Han har både fart, avslutningsegenskaper og er god med ball i beina. Det er synd at Zico i så stor grad valgte å la være å starte med Dzagoev når Vagner Love var skadefri og at Vagner Love har vært så mye skadet. Han var utvilsomt den beste spilleren i Russisk Premier League i fjor og hadde vel nesten 1,0 i målpoeng. Han hadde iallefall fler scoringer enn kamper i Europa husker jeg. Det er et under at han ikke forsvant i dette overgangsvinduet etter drømmesesongen.

Yup, han har et par statistikker som er veldig overbevisende, men vi må ikke glemme at det er laber forsvarskvalitet i den russiske ligaen.

Problemet til Vagner Love (Iforhold til å bli en stjernespiss) er han selv, han blir altfor ofte veldig "Giddalaus".

 

Han ble vel toppskårer i Europa-Cupen i fjor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WTF? Terry?!

Vidic hadde fortjent den..

 

da vet du kanskje hvordan det føltes da Giggs fikk årets spiller i PL ifjor foran Vidic som hadde en ekstremt god sesong og holdt Liverpool inne i tittelkampen. Giggs startet vel rundt 10-13 matcher og ble årets spiller. Ganske opplagt at han vant stort sett som på gamle meritter og som en "hyllest".

 

Ja, det var kjipern. Vidic burde definitivt fått den.

Lenke til kommentar
Overvurdert og overvurdert. Han har både fart, avslutningsegenskaper og er god med ball i beina. Det er synd at Zico i så stor grad valgte å la være å starte med Dzagoev når Vagner Love var skadefri og at Vagner Love har vært så mye skadet. Han var utvilsomt den beste spilleren i Russisk Premier League i fjor og hadde vel nesten 1,0 i målpoeng. Han hadde iallefall fler scoringer enn kamper i Europa husker jeg. Det er et under at han ikke forsvant i dette overgangsvinduet etter drømmesesongen.

Yup, han har et par statistikker som er veldig overbevisende, men vi må ikke glemme at det er laber forsvarskvalitet i den russiske ligaen.

Problemet til Vagner Love (Iforhold til å bli en stjernespiss) er han selv, han blir altfor ofte veldig "Giddalaus".

 

Han ble vel toppskårer i Europa-Cupen i fjor?

 

Jeg tror det iallefall. Jeg er egentlig enig med deg her, men han er utvilsomt en mann vi bør passe på for på en god dag så kan han gjøre det vanskelig for stopperene våre (spesielt om Rio ikke spiller).

Lenke til kommentar

UEFA har siktet Eduardo etter filmingen. Kontroversiell avgjørelse, men jeg synes det er bra. Wenger er rasende fordi det er så mange andre som jukser, men et sted må man jo begynne. Hvis dette skal gjennomføres må det være konsekvent, ellers går det ikke. Ashley Young filmet for eksempel, men det spørs om ikke motstanderen må klage før det skjer noe, og det skjer nok ikke i denne situasjonen da Villa tapte. Ellers lurer jeg på om det bare gjelder i straffediskusjoner, eller om de skal ta alle.

 

Kilde er SSN, har ikke sett en artikkel på internett enda. Det finnes sikkert, men jeg har ikke tid til å sjekke nå. Dagbladet og VG snapper det vel opp uansett.

Lenke til kommentar
UEFA har siktet Eduardo etter filmingen. Kontroversiell avgjørelse, men jeg synes det er bra. Wenger er rasende fordi det er så mange andre som jukser, men et sted må man jo begynne. Hvis dette skal gjennomføres må det være konsekvent, ellers går det ikke. Ashley Young filmet for eksempel, men det spørs om ikke motstanderen må klage før det skjer noe, og det skjer nok ikke i denne situasjonen da Villa tapte. Ellers lurer jeg på om det bare gjelder i straffediskusjoner, eller om de skal ta alle.

 

Kilde er SSN, har ikke sett en artikkel på internett enda. Det finnes sikkert, men jeg har ikke tid til å sjekke nå. Dagbladet og VG snapper det vel opp uansett.

Det er vel og bra at UEFA tar tak i filming, men personlig er jeg ikke for videodømming når det finnes andre løsninger. I dette tilfellet er jeg mye mer for å ha en ekstra box-dommer i hver 16-meter, som har i hovedoppgave å se om ballen er over streken og hjelpe til i straffesituasjoner. Ulempen med videodømming er at det ikke påvirker resultatet, eneste som skjer er at synderen får straff. Det er vel ikke straff vi er ute etter, men rettferdighet. Hvis United hadde tapt en kamp på grunn av en tvilsom straffe hadde jeg brydd meg lite om synderen fikk to kampers utestengelse i ettertid. Da er det bedre med en ekstra dommer som tar tak i situasjonen med en gang. Blir forresten spennende å se hvordan det fungerer med de ekstra dommerne i Europa League i år :)

Lenke til kommentar
En del enig steen, men om spillerne vet at alt er på tape, så er det "umulig" å filme, og derfor vil få eller ingen gjøre det.

Sant det. Selv er jeg for to ekstra dommeren. Synes det er litt av sjarmen med fotball at dommerne ikke alltid tar de rette avgjørelsene. Det går naturligvis til tider imot laget ditt, men i det store og hele perspektiv så jevner det seg ut. Kan ikke se for meg en fotball hvor en jury går gjennom kampen etter kampslutt og "retter" alle dommerfeil og deler ut kort og lignende. Setter det hele litt på spissen her, men det er jo til syvende og sist det som skjer, at en jury retter på dommerne.

Lenke til kommentar
To kampers utestengelse er uansett usaklig drøyt.

Har aldri helt forstått hvordan det deles ut karantener i fotballen. En spiller kan gjøre en hårreisende tackling som setter en annen spillers karriere i fare, og kun få en kamps karantene. En annen spiller kan filme, og en jury går inn og gir ham to kampers karantene :ermm:

 

Er litt av det samme som med dopingsaken mot Rio. En ting er at de ønsket å sette et eksempel. Men det blir litt i overkant drøyt når en spiller som er mistenkt for doping får lengre utestengelse og straff en spillere som faktisk testet positivt :thumbdown: I tillegg var det vel liten tvil om at juryen viste at han var dopingfri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...