Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg og Game er kanskje de som er mest kritiske på denne delen av forumet. Men hver jævela gang får vi slengt i trynet at vi enten er "useriøse", "ikke ordentlige supportere" eller "ikke har peiling på fotball". Herregud se på stallen for faen. Vi spiller fotball og hva handler dette jævela spillet om? Jo, det handler om å score mål. Og vi, som liksom skal være en av verdens beste klubber har jo ikke én eneste spiller som er en utpreget målscorer.

Jeg som Game har forberedt meg på og håper og gleder meg til noe nytt nå til sommern. Jeg er ganske sikker på at dette er SAF's siste sesong på OT. Jeg tilber SAF, jeg har vokst opp med han og han er også en "onkel" for meg. Men han er nesten 70 år og slik fotballen utvikler seg nå funker ikke den konservative tankegangen hans på lang sikt. Jeg vil ha noe nytt. Jeg vil ha en manager som henter Ribery og ikke en ung franskmann som ikke engang hans tidligere Ligue 1-klubb har tro på. Jeg tørster etter store signeringer nå, dette har vi ikke fått siden 2001 da Veron kom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra å dra fram veron da... Hvis alle storkjøpene blir like store suksesser som det kan vi vel egentlig droppe det. Mens de kjøpene som har blitt gjort av forholdsvis ukjente som Vidic, Ronaldo, Evra, VdS og flere har blitt pangsukseer. Og SAF er vel en av de flinkeste til å fornye seg selv.

Lenke til kommentar
Edru og ensom svale i vinden. Håper forøvring ingen misforstår meg og tror jeg vil ha SAF sparket, for det vil jeg ikke. Phelan derimot, han vil jeg ha sparket om jeg fikk bestemme.

"håper ingen er enig" kommentarer er forøvrig på barnehagenivå. Argumenter din sak, eller ti still.

Spar meg,mensen eller? Syting og klaging året rundt på spillere, taktikk osv. og hver eneste sesong (eller etter en kamp) ender du opp med å se laget ditt vinne et trofè(/kampen). Da er du full av lovord om eget lag og skal hovere, men så fort du møter motgang er det pinlig å se på. Heldigvis har Sir Alex Ferguson og stallen vår en helt annen mentalitet, en vinnermentalitet. Hva har Phelan gjort galt? Vi vant Premier League nok en gang med Phelan som assistentmanager i fjor og kom til en Champions League - finale. Sparke mannen som har spilt over 100 kamper for oss, og har vært førstelagstrener siden jeg var 11 år (til 2008)? Han har gitt alt for denne klubben. Det er sårende at en Manchester United - supporter ikke vil være trist den dagen mannen vi har alt å takke for, Sir Alex Ferguson pensjonerer seg. Han har vunnet Premier League de tre siste årene, vunnet Champions League og det hadde ikke gjort deg trist? Jeg griner iallefall den dagen han pensjonerer seg. Han skal få sitte så lenge han vil.

Jeg og Game er kanskje de som er mest kritiske på denne delen av forumet. Men hver jævela gang får vi slengt i trynet at vi enten er "useriøse", "ikke ordentlige supportere" eller "ikke har peiling på fotball". Herregud se på stallen for faen. Vi spiller fotball og hva handler dette jævela spillet om? Jo, det handler om å score mål. Og vi, som liksom skal være en av verdens beste klubber har jo ikke én eneste spiller som er en utpreget målscorer.

Jeg som Game har forberedt meg på og håper og gleder meg til noe nytt nå til sommern. Jeg er ganske sikker på at dette er SAF's siste sesong på OT. Jeg tilber SAF, jeg har vokst opp med han og han er også en "onkel" for meg. Men han er nesten 70 år og slik fotballen utvikler seg nå funker ikke den konservative tankegangen hans på lang sikt. Jeg vil ha noe nytt. Jeg vil ha en manager som henter Ribery og ikke en ung franskmann som ikke engang hans tidligere Ligue 1-klubb har tro på. Jeg tørster etter store signeringer nå, dette har vi ikke fått siden 2001 da Veron kom

Hvordan du i det hele tatt klarer å skrive det der er et under for meg. Du savner store signeringer, er du ikke fornøyd med det SAF har gjort på spillemarkedet? Han har hentet Cristiano Ronaldo for en liten sum og vært med på å gjøre han til verdens beste fotballspiller, Nemanja Vidic og Patrice Evra for summer som man hadde ledd av hvis vi hadde blitt tilbudt de i dag. Eric Cantona. Vi skaper stjerner, vi kjøper dem ikke. Vi har en manager som ikke er villig til å kaste ut penger når prislappen er altfor høy i forhold til kvaliteten og du savner store signeringer, og attpåtil bruker du Juan Sebastian Veron som et eksempel. Vi spiller en angrepsfotball og selv om du kanskje ikke har tro på at noen av spillerene våre kan tre frem som den utpregede målscoreren så er det flere av oss som tror det. Du og The Game minner meg om to bortskjemte unger som griner fordi dere vi fikk 47 pakker på bursdagen deres i fjor og bare 45 i år.

Lenke til kommentar
Mulig alle kampene på lørdag går kl 16, men hva som står på vg nett live er i alle fall ikke noen fasit. I så fall har Chelsea et veldig tett program, siden de skal spille borte mot Hull kl 16 på lørdag og borte mot Fulham kl 17 på søndag...

Ser den jeg også, hadde ikke hatt noe imot det oppsettet :p Bruker selv PL som fasit. Forstår ikke alltid oppsettet til PL. Vet at TV selskapene har sitt å si, men av og til resulterer dette i noen rare PL helger. Husker for et par år siden da det kun var en eller to kamper på en lørdag hvor det var full runde :p

Lenke til kommentar

Kamp i morra, og da håper jeg på noe slikt:

Foster

O'Shea - Evans - Vidic - Evra

Valencia - Carrick - Giggs - Nani

Rooney - Berbatov

Troppen: Foster, Kuszczak, O'Shea, Neville, Brown, Evans, Vidic, Evra, Fabio, Valencia, Park, Fletcher, Anderson, Giggs, Scholes, Carrick, Gibson, Nani, Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Welbeck.

Mulig alle kampene på lørdag går kl 16, men hva som står på vg nett live er i alle fall ikke noen fasit. I så fall har Chelsea et veldig tett program, siden de skal spille borte mot Hull kl 16 på lørdag og borte mot Fulham kl 17 på søndag...

Ser den jeg også, hadde ikke hatt noe imot det oppsettet :p Bruker selv PL som fasit. Forstår ikke alltid oppsettet til PL. Vet at TV selskapene har sitt å si, men av og til resulterer dette i noen rare PL helger. Husker for et par år siden da det kun var en eller to kamper på en lørdag hvor det var full runde :p

Mye avhenger om lagene spilte kamper i midtuka. Om lagene har spilt EL-kamper på torsdager, så får de mest sannsynlig en søndags-/mandagskamp. ;)

Lenke til kommentar
Mye avhenger om lagene spilte kamper i midtuka. Om lagene har spilt EL-kamper på torsdager, så får de mest sannsynlig en søndags-/mandagskamp. ;)

Om det bare hadde vært slik for alle. Hvor mange ganger har det ikke skjedd at United må spille 12:45 etter å ha spilt en bortekamp i CL på en onsdag?

Ser ikke problemet med hvorfor West-Ham - Tottanham kampen ikke kan spille klokken 12:45 i morgen. Ingen av dem spilte vel på torsdag?

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar

Points er inne på noe meget vesentlig her. Er det å være kritisk, selv til de største legendene og manageren, det samme som å være en dårlig supporter? Man blir dessverre fort stemplet som en "medgangs" som bare er fornøyd når man vinner og ikke takler motgang. Jeg mener dette er en trist og feil tankegang. Det at Scholes feks har levert jevnt og trutt i godt over et tiår, betyr ikke at han kommer til å gjøre det i mårra. Det betyr heller ikke han er "uvrakbar" fordi han er en legende. Jeg mener dagens United er melket til reservetanken og at nytt blod trengs. Når vi da kjøper andrerangsspillere som Obertan og Owen, blir jeg ikke bare meget frustrert men også fobanna. Spesiellt kjøpet av Diouf anser jeg som ekstremt dårlig.

Å leve for på foritda er farlig! SAF har fornyet seg før, men jeg tror ikke han er i stand til å gjøre det igjen? Jeg hadde helst sett at han gir seg på topp og lar klubben ta en ny rettning. Vi har faktisk blitt like store som Real og Barca, da mener jeg vi må oppføre oss som det. Det å kjøpe stjernespillere går ikke på bekostning av satsning på de unge, kultur eller identitet. Se på Barca, de får opp minst like mange talenter, om ikke fler enn oss og har samtidig årlige kjøp fra øverste hylle. De har også en unik egenhet ved klubben, som ikke har forsvunnet av den grunn.

Jeg tror helt ærlig at United hadde hatt godt av litt utskiftninger både sportslig og utenomsportslig. Jeg håper Glazer ikke får refinansiert lånet og må selge seg ned og helst helt ut. Når klubben havner på børs håper jeg supporterorganisasjoner kjøper opp aksjemajoritet og at klubben derved blir supportereid. En rik araber hadde heller ikke gjort noe! Så kan vi bruke pengene vi tjener på sportslig sukesess utelukkende på utvikling av klubben og ikke renter som ståa er i dag.

Wisbatov: Egentlig er det pisspreiket der ikke verdig mitt svar, men jeg kommer med et kort stikk likevel. Har jeg hovert etter at vi vant ligaen i år? Spør Liverpool supporterne her inne, jeg har hele tiden skrevet og stått på at Liverpool fortjente det mer enn oss. I fjor var ikke vi det beste laget, selv om vi vant ligaen. For meg og mange andre betyr spillet like mye som resulaterer. Skal jeg skrive det igjen, så du får det ordentlig inn? Så slipper du å stille deg på bakbeina med enda et nytt veslevoksent innlegg om at vi vant jo ligaen osvosv. United fremsod som et MYE bedre fotball-lag under Carlos som asissterende manager enn med Phelan som SAF høyrehånd.

Du freder folk, det er problemet ditt. Alfor sentimental og det vitner om en mangel på vinnerintsinkt og guts. Du er garantert ikke noe mer "glad" i SAF enn meg, men jeg setter klubben fremfor enkeltpersoner, noe du ikke maker å håndtere uten å hoppe i skyttergraven og indirekte kalle meg illjoal. Og hvor får du det fra at jeg ikke vil være trist (ja, jeg vil gråte når SAF entrer OT for siste gang - får klump i magen av å skrive det tom) når SAF legger opp? Skriver jo det motsatte, men igjen leser du det du vil og driter i resten. Politikermateriale...

For øvrig vil jeg heller fremstå som en bortskjemt person (mye vil ha mer) aka vinner, enn en veslevoksen og irriterende tenåring :)

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Om det bare hadde vært slik for alle. Hvor mange ganger har det ikke skjedd at United må spille 12:45 etter å ha spilt en bortekamp i CL på en onsdag?

Ser ikke problemet med hvorfor West-Ham - Tottanham kampen ikke kan spille klokken 12:45 i morgen. Ingen av dem spilte vel på torsdag?

Har jo mye med TV-avtaler å gjøre da. Sky eier 4/6 av "pakkene", og det er de som sender lørdagskampen som går 13.45 (norsk tid). De to andre "pakkene" (som BBC har) inneholder mandagskampen, og man kan ikke ha en lørdagskamp (kl. 13.45) og en mandagskamp i samme runde. Siden Liverpool-Villa går på mandag, så kan ikke Sky sende en tidlig kamp i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...