Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Blir flau nårjeg ser på hvamange "unitedsupportere" sier etter denne kampen. Slutt å syt og støtt laget deres 100% for faen!!!! Eller begynn å hold med chelski. Du kan si mye rart om Liverpool, men de har hvertfall ekte supportere. Kanskje vi i United-fansen skal begynne å oppføre oss som ekte fans?

Nja, de er veldig opptatt av å hakke på andre da.

Ta en varm kopp selvironi på den der du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er bedre i PL da? Jeg ser ingen for øyeblikket. Essien vil nok bli bedre når han er tilbake i god gammel kampform, men er fortsatt et stykke dit. Palacios ser jeg på som den 3.beste akkurat nå.

Fantastisk å bedømme en spiller utifra to kamper.

Og igjen: Det er forskjell på å være bikje og å være en fotballspiller ;)

Justin_Sane: Hvis Berba ikke er Verdensklasse så er han ihvertfall ikke mange millimeterne ifra, eneste som mangler før han blir Gudsgave er flere mål ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hvor du får Berba fra forstår jeg ihvertfall ikke. Jeg har masse venner som er manu supportere (nesten alle i mitt kull er manu eller liverpool supportere) hvor samtlige mener at Berba er et av de største bomkjøpene til AF.

Rio skal jeg gå med på. Rooney kan du diskutere. Berba.. no way!

Kjenner et-par av disse jeg også.

Jeg liker å kalle den gruppen for individer uten noen som helst form for fotballforståelse.

Berba er den spilleren i PL med best basisteknikk. Du så hvor mye bedre laget ble i går da han kom på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Mener du det?

Jeg kan sikkert klare å si 10 spisser jeg ville ha hatt før Rooney. Det mener jeg så objektivt jeg klarer. Jeg kan si 5 uten å måtte tenke over det 2 ganger. Da er du ikke verdensklasse.

Kom igjen, nevn 10 spisser du ville hatt før Rooney. Latterlige påstander du kommer med, samtidig som du nevner RvP som verdensklasse.

Hvor du får Berba fra forstår jeg ihvertfall ikke. Jeg har masse venner som er manu supportere (nesten alle i mitt kull er manu eller liverpool supportere) hvor samtlige mener at Berba er et av de største bomkjøpene til AF.

Torres, Villa, Eto, Zlatan, Drogba, Ronaldo og Messi.

Du vil nå sikkert være uenig meg hva jeg sier uansett.

Tipper derimot alle non-manu supportere vil ihvertfall ha 6/7 av disse før Rooney.

Missforstå meg rett, jeg sier -ikke- at Rooney er dårlig. Han er utrolig god. Han er bare ikke verdens beste.

Ingen som har sagt at han er verdens beste heller.

Og WTF, Berba bomkjøp? Helt ok at folk har forskjellige meninger, men hva faen? Som NK nevner, tydeligvis mangel på fotballforståelse. Man måler ikke ferdigheter til angrepsspillere igjennom mål del på kamper * million pund. Vær snill å gi slike folk en på trynet fra meg, de trenger enn oppvekker.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at noen kan mene at Berba var ett bomkjøp?! Han er jo en glitrende teknikker, han tilfører mye til laget, se bare på kampen igår feks, hvor mye bedre flyt og angrep laget fikk da han kom på banen.

Nei han har ikke bøttet inn mål, men vil ha han på banen uansett...Rio scorer ikke mange mål heller, men vil faen ikke starte en kamp uten han heller.

Lenke til kommentar
Mener du det?

Jeg kan sikkert klare å si 10 spisser jeg ville ha hatt før Rooney. Det mener jeg så objektivt jeg klarer. Jeg kan si 5 uten å måtte tenke over det 2 ganger. Da er du ikke verdensklasse.

Kom igjen, nevn 10 spisser du ville hatt før Rooney. Latterlige påstander du kommer med, samtidig som du nevner RvP som verdensklasse.

Torres, Villa, Eto, Zlatan, Drogba, Ronaldo og Messi.

Du vil nå sikkert være uenig meg hva jeg sier uansett.

Tipper derimot alle non-manu supportere vil ihvertfall ha 6/7 av disse før Rooney.

Missforstå meg rett, jeg sier -ikke- at Rooney er dårlig. Han er utrolig god. Han er bare ikke verdens beste.

Ingen som har sagt at han er verdens beste heller.

Og WTF, Berba bomkjøp? Helt ok at folk har forskjellige meninger, men hva faen? Som NK nevner, tydeligvis mangel på fotballforståelse. Man måler ikke ferdigheter til angrepsspillere igjennom mål del på kamper * million pund. Vær snill å gi slike folk en på trynet fra meg, de trenger enn oppvekker.

Jeg har ikke sagt at RvP er i verdensklasse. Jeg sa han som 1 av 5 fra Arsenal som man kunne -diskutere- om var i verdensklasse. Jeg kan komme med 10 angripere som er bedre enn både han og Rooney.

Forskjellen på meg og deg er at jeg klarer å være objektiv. Jeg vet at vi ikke har verdens beste enkelt individer.

Jeg har alt sagt 7 spillere, men kan sikkert legge til Benzema, Podolski og Arshavin. Hadde egentlig ikke tenkt å ta med noen Arsenal spillere av prinsipp, men etter alt Arshavin har gjort for Zenit, Russland under EM og var med å redde 4plassen vår i fjor så synes jeg at han har gjort seg fortjent :)

Du kan selvsagt være uenig, jeg forventer ikke noe mer av subjektivitet.

Det er tydelig at vi har veldig forskjellige syn på Berba. Gidder egentlig ikke å diskutere det så mye mer.

Jeg har ikke sagt han at man måler ferdigheter på den måten, men det er selvfølgelighet at man tar penger i betraktning når man tenker på beste/dårligste kjøp.

Hvis du absolutt skal gi noen på trynet kan du sikkert komme å gjøre det selv altså. Synes det er temmelig barnslig når folk skal starte å bråke over forskjellige fotball meninger, men jeg skal ikke stoppe deg for å prøve. ;)

Lenke til kommentar
Forskjellen på meg og deg er at jeg klarer å være objektiv. Jeg vet at vi ikke har verdens beste enkelt individer.

Jeg har alt sagt 7 spillere, men kan sikkert legge til Benzema, Podolski og Arshavin. Hadde egentlig ikke tenkt å ta med noen Arsenal spillere av prinsipp, men etter alt Arshavin har gjort for Zenit, Russland under EM og var med å redde 4plassen vår i fjor så synes jeg at han har gjort seg fortjent :)

Du kan selvsagt være uenig, jeg forventer ikke noe mer av subjektivitet.

Det er tydelig at vi har veldig forskjellige syn på Berba. Gidder egentlig ikke å diskutere det så mye mer.

Jeg har ikke sagt han at man måler ferdigheter på den måten, men det er selvfølgelighet at man tar penger i betraktning når man tenker på beste/dårligste kjøp.

Hvis du absolutt skal gi noen på trynet kan du sikkert komme å gjøre det selv altså. Synes det er temmelig barnslig når folk skal starte å bråke over forskjellige fotball meninger, men jeg skal ikke stoppe deg for å prøve. ;)

Herregud, dette blir for dumt.

Arshavin har bevist sine ferdigheter i et par enkeltkamper og i EM. Men Landslagsspill blir noe helt annet, til og med en Milan Baros var god for en tid tilbake her - Utrolig sykt igrunn ( :p ).

Når du karakteriserer Podolski, Arsha og Benzema som verdensklasse allerede, så forteller det mye, spesielt førstnevnte. Podolski er på ingen måte en Verdensklasse spiller, det er en grunn til at han valgte Køln (...ikke bare pga sin kjærlighet for klubben) men også fordi tilbudene ikke sto på rekke og rad.

Benzema har også mye å bevise, spesielt pga prislappen han ble hentet for. I forifjor var han eminent, en konstant trussel, fjorårets sesong var han ikke så aktiv. (Ps: Sier ikke at han ikke kommer til å nå noe bortimot Verdensklasse - men det er stor forskjell på å være der og å være nær). Føles som du baserer deg på FM, diverse lesbare statistikker og en viss synsing.

Lenke til kommentar

Liten vurdering av stallen:

Høyre-back:

[/i]Rafael, Brown, O'Shea, de Laet (Hargreaves, Fabio)[/i]

Her har vi en god spiller, et stort talent og en god backup. Dette holder helt fint for et lag. Mangler muligens spilleren som har kombinerte offensive / defensive kvaliteter, nå er det litt enten eller med unntak av Hargreaves, men han er heller ikke et førstevalg på høyrebacken. de Laet virker også spennende.

Kvalitet: 7/10

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar2p.pngstar2p.pngstar2p.png

Kvantitet: 10/10

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.png

Høyre-back:

[/i]Evra, Fabio, O'Shea (de Laet)[/i]

Her har vi muligens verdens beste venstre-back, selv om noen mener han ikke lenger gjør seg fortjent til den tittelen. I tillegg har vi som ppå høyrebacken et stort talent i Fabio og en god backup i O'Shea. de Laet ved nødstilfeller.

Kvalitet: 10/10

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.png

Stopper:

[/i]Rio, Vidic, Evans, Brown (O'Shea)[/i]

Verdens beste stopper-duo samt verdens beste stopper. Dette er kvalitet i massevis. I tillegg har vi Evans som viser klasse når han får sjansen, noe han fikk mye av fjorårssesongen og ser ut til å få i år. Brown virket usikker i går, men jeg er sikker på at når han kommer ordentlig igang igjen er han god backup her. Samme med poteten vår.

Kvalitet: 10/10

Høyrekant:

[/i]Valencia, Park, Nani (Hargreaves)[/i]

Mye talent og potensiale her i Valencia og Nani. Ikke særlig god dekning da disse spillerne også må dekke venstre-siden. Det blir for tynt. Park er ikke en spiller vi kan stole på i kamper der han må påta seg offensivt ansvar. Mistet mye av meningen når Ronaldo forsvant. Valencia kan vise seg å bli en klasse-spiller med det han har vist i pre-season. Nani har godt av at Ronaldo forsvant, nå er det på tide å vise hva du er god for!

Kvalitet: 8/10

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar2p.pngstar2p.png

Kvantitet: 7/10

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar2p.pngstar2p.pngstar2p.png

Venstrekant:

[/i]Park, Nani (Valencia, Rooney)[/i]

Samme som høyre-kanten.

star1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar1.pngstar2p.pngstar2p.png

Kvantitet: 7/10

Sentral

[/i]Anderson, Carrick, Fletcher, Scholes, Hargreaves[/i]

God dekning her. Kvalitetsmessig ikke helt i toppen. Så absolutt en god midtbane. Men med Hargreaves skadet, Scholes eldres og Anderson ikke helt utviklet til å påta seg en fast rolle så er dette etter min mening ikke bra nok. Fletcher har vist seg som vår beste midtbanespiller. Men vi mangler en Lampard, en Gerrard slik de andre lagene har.

Kvantitet: 9/10

Angrep

[/i]Rooney, Berbatov, Owen, Macheda, Welbeck[/i]

God dekning her også. Et godt par i Rooney og Berbatov, men de MÅ begynne å score på sjansene de får. Vi rotet bort mye i fjor også, men vi har ikke lenger Ronaldo som kan redde oss. Welbeck / Macheda er store talenter som burde få sjansen i år. Owen skal få en helt egen grafisk vurdering av meg her nede.

Kvalitet: 9/10

Michael Owen

Lat: 10/10

Treig: 10/10

Evne til å komme seg til sjanser: 10/10

Evne til å bomme på 100%-sjanser: 10/10

Konklusjon:

God stall, mye bra, men vi mangler en Gerrard, en Lampard, en Ronaldo og noen må ta ansvar og lære seg å score mål!!

Lenke til kommentar

Det er bare å være tålmodig, så VIL Michael Owen begynne å score. Han fikk flere sjanser enn han har hatt i hele sin periode i Newcastle mot Valencia f.eks. Selvtillit er en del av Owen sitt spill, og når han får den biten på plass vil han være en av de mest dødelige avslutterne i den engelske eliteserien. Mark my words.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...