Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

jøss, det er visst fler som ser nøyaktig det jeg har sett, ja det er flere spillere som kunne vært på blokka, men nå tok jeg di jeg la mest merke til, jeg får ikke med meg alt å alle, noe går i glemmeboka, men det var hvertfall noe av det viktigste.

Men det som bekjymrer meg mest er Foster, han har hatt noen store brølere.

Det som er så synd, er at hvis man legger sammen PIG å Foster, får man VDS, damn it, om dere skjønner hva jeg tenker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis Glazer bestemmer seg for å selge, vil ikke da gjelda følge med klubben, eller vil Glazer selv sitte på den og se seg nødt til å bruke salgspengene på gjelda?

Kort og veldig enkelt fortalt: I 2005 da Manchester United plc var gjeldsfri og på børs, kjøpte Red Football Ltd som er et selskap eid av Glazer, opp J.P. McManus og John Magnier aksjepost på rundt 28% og senere tok man klubben av børs. Iløpet av juli hadde Glazer kjøpt opp 100% av askjene. Dette ble finansiert ved at 30% av oppkjøpssummen kom fra Glazers egen lomme, mens resten er banklån RFL tok opp. Gjelden ligger nå hos Red Football og er på ca 6 miliarder, som er summen RFL har lånt av bankene. Det Glazer gjorde var å foreta en fusjon av selskapene RFL og Manchester United. Gjelden er nå i praksis i United. Dvs Glazer som privatperson eier bare ca 30% av Manchester United, mens banken eier ca 70%. Av en samlet verdi på 10mrd, vil det si 6mrd tilhører banken, mens 3mrd tilhører glazer, selv om Glazer har 100% aksjepost i klubben. Ved salg vil naturlignok Glazer bare få 30% (dersom man får ny eier) i egen lomme, mens resten går til baken og vips - United er gjeldsfrie. Måten lånene er tatt opp på forhindrer en overdragelse av gjeld ved salg.

 

Det som er synd med å ha slike eiere er at de gir blanke faen i klubben, de tenker bare på å tjene penger. Det er en bedrift for dem og United er en ekstremt lønnsom bedrift. Tiltross for finanskrise, har aldri Man Utd tjent mer enn vi gjør pdd. Vi er verdens DESIDERT mest verdifulle klubb og har en inntekt bare Real Madrid kan matche, ettersom de spanske skattesystemer er noe snillere enn i England.

 

Ps. Det dere hører om at vi er avhengig av sporstlig suksess for å få det til å gå opp er altså HELT riktig. Veldig mye av det vi tjener (bortimot alt egentlig) går til renter.

 

Håper dette var forklarende :)

Lenke til kommentar
Men hvis Glazer bestemmer seg for å selge, vil ikke da gjelda følge med klubben, eller vil Glazer selv sitte på den og se seg nødt til å bruke salgspengene på gjelda?

Kort og veldig enkelt fortalt: I 2005 da Manchester United plc var gjeldsfri og på børs, kjøpte Red Football Ltd som er et selskap eid av Glazer, opp J.P. McManus og John Magnier aksjepost på rundt 28% og senere tok man klubben av børs. Iløpet av juli hadde Glazer kjøpt opp 100% av askjene. Dette ble finansiert ved at 30% av oppkjøpssummen kom fra Glazers egen lomme, mens resten er banklån RFL tok opp. Gjelden ligger nå hos Red Football og er på ca 6 miliarder, som er summen RFL har lånt av bankene. Det Glazer gjorde var å foreta en fusjon av selskapene RFL og Manchester United. Gjelden er nå i praksis i United. Dvs Glazer som privatperson eier bare ca 30% av Manchester United, mens banken eier ca 70%. Av en samlet verdi på 10mrd, vil det si 6mrd tilhører banken, mens 3mrd tilhører glazer, selv om Glazer har 100% aksjepost i klubben. Ved salg vil naturlignok Glazer bare få 30% (dersom man får ny eier) i egen lomme, mens resten går til baken og vips - United er gjeldsfrie. Måten lånene er tatt opp på forhindrer en overdragelse av gjeld ved salg.

 

Det som er synd med å ha slike eiere er at de gir blanke faen i klubben, de tenker bare på å tjene penger. Det er en bedrift for dem og United er en ekstremt lønnsom bedrift. Tiltross for finanskrise, har aldri Man Utd tjent mer enn vi gjør pdd. Vi er verdens DESIDERT mest verdifulle klubb og har en inntekt bare Real Madrid kan matche, ettersom de spanske skattesystemer er noe snillere enn i England.

 

Ps. Det dere hører om at vi er avhengig av sporstlig suksess for å få det til å gå opp er altså HELT riktig. Veldig mye av det vi tjener (bortimot alt egentlig) går til renter.

 

Håper dette var forklarende :)

Meget bra å enkelt forklart.

Lenke til kommentar
Ikke helt, ingen av de matcher VDS i feltarbeid..

Den beste i felt av Foster å PIG mener jeg er PIG

 

Kuszczacks største svakhet er jo feltarbeid. Det er jo det argumentet de som vil ha Foster i mål fremfor Kuszczack bruker konstant. Tomasz er jo helt klart den beste på strek i United. Jeg har personlig mer tro på Tomasz fremfor Foster, men andre mener at det er motsatt.

 

@Game: Selv når vi vant Premier League og CL tjente vi vel ikke nok inn det året til å betjene rentene?

Lenke til kommentar
Ikke helt, ingen av de matcher VDS i feltarbeid..

Den beste i felt av Foster å PIG mener jeg er PIG

Bull. Feltarbeidet til Foster i dag (ellers også forsåvidt) var prikkfritt. En av hans store styrker etter min mening, og en av Kuz sin svakheter som Wisbatov sier.

 

Dårlig kamp, selv om vi er fullt på høyde med Chelsea. Men ikke lett å vinne når dommeren er såpass svak som Foy var i dag. Deilige mål og det gledet meg spesielt at Nani scorte. Langt fra noe superskudd men fyren viser at han ikke er helt udugelig. Men det jeg var mest skuffet over (at Ballack er en usympatisk jævel visste jeg fra før) var straffene. Kan noen forklare meg hva som skjedde med Giggs i dag?

Lenke til kommentar

Ikke tenk på renta du, for så lenge United har sportslig suksess (nei, vi trenger ikke vinne CL og PL hvert år) betjener vi den. Problemet er bare at den spiser opp hele inntektesgrunnlaget vårt, ergo går \\\"vi\\\" med tap selv i en så suksessfull sesong.

 

Problemet er ikke nå, men når avdragene skal betales. For i motsettning til rentene, er ikke United i stand til å betale avdragene også uten å oppleve store svimerker utad. Når den tid kommer er jeg villig til å sette huset mitt på at Glazer selger seg ned om man ikke får refinansiert lånet, noe man helt sikkert får.

 

08 sesongen var noe spesiell, da vi hadde masse ekstra utifter også (ikke årlig) om jeg ikke husker feil.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Summen i seg selv er mest iøyenfallende, men det er hvordan type gjeld og hvor gjelda ligger som er mest vesentlig i denne sammenheng.

 

At Arsenal er en rik klubb er en myte. The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn\'t exist

 

Påstår ikke at Arsenal er en rik klubb. Det jeg averterer er at vi er i en ålreit økonomisk situasjon når alle premissene blir tatt i betraktning. Gjelden kommer i hovedsak som følge av Ashburton Grove, noe som selvfølgelig er en langsiktig investering. Utgiftene fra denne investeringen er nå over, og nå er det store inntekter å høste.

Lenke til kommentar

Edit: Dobbelpost.

 

Benytter anledningen til å kommentere denne.

 

\\\\\\\"Kuszczacks største svakhet er jo feltarbeid. Det er jo det argumentet de som vil ha Foster i mål fremfor Kuszczack bruker konstant. Tomasz er jo helt klart den beste på strek i United. Jeg har personlig mer tro på Tomasz fremfor Foster, men andre mener at det er motsatt.\\\\\\\"

 

Kuz sitt aller største problem er han er for beskjeden og ikke er i stand til være 5\\\\\\\'mann i forsvar, noe en keeper skal. Han sprer uro isteden for trygghet, noe som er døden selv. Rent keeperteknisk er nok Tomaz bedre enn Foster, ja.

 

Edit @ GrandMa: Har jeg ikke sagt noe på heller, jeg bare poengterer at gjeldsituasjonen er et \\\"problem\\\" for alle topplagene og ikke United i særegenhet. Det som er litt irriterende er når folk leser VG og Dagbladet og tror blindt på at united er i stor krise fordi de har £500-600m i gjeld kontra Arsenal sine £400m feks. Man må itillegg til det jeg har nevnt tidligere i dag ang hvor gjelda ligger, regne på inntekter vs utgifter, noe man blindt driter i, i slike artikkler som er ment for å skremme og trekke lesere. United har råd til å ha £60-80m i renter, det har ikke Liverpool eller Arsenal.

 

God natt :)

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva som skjedde med Giggs i dag?

 

Det så nesten ut som Giggs lot seg psyke ut av at Lampard snakket til Cech før han gikk vekk. Giggs har så vidt jeg husker skutt til venstre i straffekonk. de siste tre eller fire gangene. Cech kastet seg jo mot venstre så jeg regner med at det var det Lamps sa. For øvrig er det et godt eksempel på hvorfor det er ræva å trille ballen mitt på mål, med en chip så vil ikke beina som ofte henger igjen på høye keepere ettersom de ikke må kaste seg i like stor grad (på både VDS og Cech blir beina ofte liggende i midten) kunne redde straffen.

Lenke til kommentar

Han gjorde det samme som Berbatov, klarte å lure keeperen, men skøyt ballen med en skru imot en av sidene isteden for å chippe, slik at den treffer beina til keeperen.. Evra sin straffe er det ingen naturlig forklaring på.. antagelegvis rein tipping fra Evra sin side for å vise at han var fortsatt var "kald" etter pipingen fra publikum..

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Han gjorde det samme som Berbatov, klarte å lure keeperen, men skøyt ballen med en skru imot en av sidene isteden for å chippe, slik at den treffer beina til keeperen.. Evra sin straffe er det ingen naturlig forklaring på.. antagelegvis rein tipping fra Evra sin side for å vise at han var fortsatt var "kald" etter pipingen fra publikum..

Det var jo ikke det Berbatov gjorde. Han fintet keeperen inn i det ene hjørnet, og så skøyt han ballen nøyaktig dit han fintet keeperen :p

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva som skjedde med Giggs i dag?

Det så nesten ut som Giggs lot seg psyke ut av at Lampard snakket til Cech før han gikk vekk. Giggs har så vidt jeg husker skutt til venstre i straffekonk. de siste tre eller fire gangene. Cech kastet seg jo mot venstre så jeg regner med at det var det Lamps sa. For øvrig er det et godt eksempel på hvorfor det er ræva å trille ballen mitt på mål, med en chip så vil ikke beina som ofte henger igjen på høye keepere ettersom de ikke må kaste seg i like stor grad (på både VDS og Cech blir beina ofte liggende i midten) kunne redde straffen.

Virker nesten slik ja. Men likevel uvant å se Giggs ta en så dårlig straffe. Han har jo vært sikker som banken ved tidligere anledninger. Det er jo tross alt Giggsy himself ffs.

 

Evra burde aldri fått lov til å ta straffe. Var nok ganske frustrert i tillegg til pipingen fra publikum, så han er på en måte "unnskyldt".

Lenke til kommentar
Han gjorde det samme som Berbatov, klarte å lure keeperen, men skøyt ballen med en skru imot en av sidene isteden for å chippe, slik at den treffer beina til keeperen.. Evra sin straffe er det ingen naturlig forklaring på.. antagelegvis rein tipping fra Evra sin side for å vise at han var fortsatt var "kald" etter pipingen fra publikum..

Det var jo ikke det Berbatov gjorde. Han fintet keeperen inn i det ene hjørnet, og så skøyt han ballen nøyaktig dit han fintet keeperen :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=CDf8-KZR8B4...feature=related

 

Som du ser så finter han keeperen til Berbatovs venstre side, og forsøker å trille ballen rolig i midten, men treffer litt for mye mot keeper slik at han tar den med føttene, den skrur ikke da..

 

Eller var det Berbatov i nogen i pre-season du mente? jeg har ikke sett noen av straffekonkene til United i Pre-season, eller.. den ene..

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...