Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Etter min mening et forferdelig forslag. Engelsk fotball skal da spilles i England, og det finnes grenser for hvor mye det skal melkes. Nei takk..

Er penger i et marked der rundt 60% av verdens befolkning bor. Første mann til mølla kan selge rundt 300 millioner ekstra drakter hvis 0,80% av asiaterne kjøper. Legger vi til Australia og USA snakker vi markeder som fører til betydlige ekstra inntekter i form av nye og bedre sponsor avtaler samt salg av effekter.

Unnskyld, men hvor finner du 37,5 milliarder asiater?

 

Hvor mange drakter eier du?

 

Hvis man får seg en fan er dette verdt rundt 8-9 drakter iløpet av de neste 10 årene. Så ganger du 35 millioner fans med 8,5 og du får ? Kjøper en en drakt vil man kjøpe flere. Dette er jo grunnen til at alle proffe lag forandrer draktene sine hvert år.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert greit for alle lag under top 4, men vi har nok kamper som det er.

 

Du kan gjerne utdype ...

Han mener vel at lag som kjemper helt i toppen vil lide ekstra hvis det blir flere kamper i PL, da de beste lagene spiller vesentlig flere kamper enn de som er under topp 4. I fjor spillte vi f.eks. mange flere kamper enn Everton.

 

Jeg ser poenget hans, men jeg tviler på at én kamp kan utgjøre noe særlig forskjell fra eller til.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Min far er Unitedfan, jeg er unitedfan. Han har ingen drakter, jeg har vel 2. Sammen har vi vel ca totalt 40år som supportere.

 

Å ha ligakamper i andre land er sjelløst og latterlig.

 

Da ligger dere langt under snittet av vanlige fans. Men det har ingenting å si med tanke på at en 39 kamp vil bli vurdert på de høyste nivåer innad i det britiske fotball systemet.

 

Alle her skjønner at dette dreier seg om marked og verdi. Husk at topp divisjonen gikk fra å hete 1.divisjon til å bli sponset og nå fikk navnet Carling Premier League. Det var mange ramaskrik den gangen men nå er det ingen som tenker over det engang.

 

Fremskritt som dette er bare en naturlig del akkurat som å ha 2 poeng for seier ble byttet ut med 3 poeng fordi man må henge med i utviklingen og beskytte produktet man sitter på.

Lenke til kommentar

Stemmer som Alastor forklarer folkens, ikke alle er like oppdatert skjønner jeg. Beklager at jeg ikke forklarte meg bedre.

 

her er de forskjellige sponsorene for ligaen siden PL ble innført:

 

1993–2001: Carling

2001–2004: Barclaycard (Barclaycard Premiership)

2004–2007: Barclays Bank (Barclays Premiership)

2007–2010: Barclays Premier League

 

Skjønner jo også at 2000/2001 er ganske way back in the day og at ikke alle fulgte med på fotball på det tidspunktet. Dessuten er jo United sin fanskare i Norge en del yngre en jeg er vant til m.t.p Liverpool fans her hjemme.

 

beklager det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...