Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Hehe, du forklarte?

 

Ja det er idiotisk. Uansett så vil det alltid stå en sjeik på døra for å kjøpe verdens største klubb. Vi er en for stor merkevare til at den skal visne hen. Å hvis det skjer at vi blir sendt ned til 5.divisjon. Vel da har United en fanskare som er så enorm at vi vil komme oss tilbake til Premier League uansett. Å det som er et pluss med det scenarioe er jo at vi da er kvitt utenlandske eiere. Å forhåpentligvis kjøpt opp av supportere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må vi også innse at MANGE av de som er fan av United nå, vil bare glemme United hvis de skulle bli degradert langt ned i divisjonene. Og det er ikke bare å stable opp ett nytt lag etter at noe sånt skulle skje, så det er ikke så lett som du fremstiller det.

Hvor sier jeg det er lett? Men å tro at United bare vil forsvinne er latterlig. Klubben er for stor til det, det vil ta tiår i de lavere divisjonene hvis vi skal forsvinne.

Lenke til kommentar

Park i trening:

960x.jpg

 

Gerrard slo i selvforsvar...

- Jeg gikk ikke tilbake til ham for å starte bråk. Jeg hadde en hyggelig kveld ute, men jeg var sjokkert over at han ikke ville sangen min og ville bare oppklare situasjonen, skal Gerrard ha sagt ifølge The Independent.

 

Gerrard skal videre ha forklart at han følte seg truet av en aggressiv Marcus McGee og at han derfor slo til ham tre ganger, men at bare et av slagene traff McGee, ifølge BBC.

 

Jeg studerer ikke jus, men om det er sant det som står her så høres det ikke ut som selvforsvar...

 

Historie:

Gerrard: Jeg vil høre på Britney Sprears.

Marcus McGee: Nei.

Gerrard: Jo, kom igjen da.

Marcus McGee: Nei, skal du ha bråk eller?

Gerrard: Ehh... [slår til Marcus McGee i selvforsvar]

 

Tvilsom historie. ;)

Lenke til kommentar

39 runder i nye Premier League

 

Det har lenge vært spekulert i om FA vil etter press fra sponsorer innføre en "39.runde" i Premier League. Denne runden skal spilles utenfor U.K og da selvfølgelig på en nøyral bane.

 

2 modeller for denne "39 runden" er satt opp:

 

a) nr 1 spiller mot nr 2 osv

a) nr 1 spiller mot nr 11 osv og nr 2 spiller mot nr 12, nr 10 spiller mot nr 20.

 

Tanken er at Premier League vil da dra for eks til Japan og over 2 dager spille kamper i de 5 største byene. Sammen med treningsøkter der folk kan komme inn å se, samt PR oppdrag vil en "39 runde" sikre et sterkere bånd mellom supportere og Premier League klubbene. Samt øke inntektene i pengesterke markeder som Japan, Korea, Indonesia, Malaysia, Thailand, India, Australia og USA.

 

En slik runde skal vistnok spilles i Januar eller Februar.

 

Hva mener folk?

 

Vil en 39.runde føre til en bedre og mer spennende Premier League?

Vil en slik 39 runde være til fordel for noen av lagene?

Selger PL seg og tenker for mye marked og penger med et slikt stunt?

 

Flere ligaer i Hockey og Håndball har jo prøvd og har fortsatt en slik løsning, men da med dobbel kamp, H og B.

 

Tour de France har jo prøvd slike stunt flere ganger, touren har startet i bla Tyskland, Spania, Belgia, Luxenbourg, Monaco og England iløpet av historien. Dette er for PR og å spre interessen for touren og det har fungert veldig bra.

 

Gill har uttalt at han er negativ til en 39 kamp:

"Manchester United chief executive David Gill has dismissed the prospect of a 39th game being added to the Premier League season." link: TT.com

Lenke til kommentar
Hva mener folk?

 

For:

 

- Mer fotball

- Større inntekter, men for hvem?

- Øker sikkert interessen for PL i det fjerne østen, muligheter for mindre velstående å få sett lagene sine live.

 

Mot:

 

- Favoriserer de rike klubbene, stor utgift å fly et helt lag med støtteapparat f.eks til Japan.

- Potensielt ødeleggende for topplagene, vil en slik kamp være tett opptil en eventuell finale i FA-cup eller CL?

- Hvor langt skal klubbene gå for å melke penger? Skal vi snart ha timeout i fotballkamper for å vise reklamer?

- For å være litt i vinden: Håpløst forslag mtp. miljø, skal vi fly 600 mann (20 lag med 30 personer) over hele verden for å spille fotball?

Lenke til kommentar
Etter min mening et forferdelig forslag. Engelsk fotball skal da spilles i England, og det finnes grenser for hvor mye det skal melkes. Nei takk..

 

NHL og NBA er jo eksempler på ligaer som har hatt kamper i utlandet. NHL har jo hatt kamper i Sverige blant annet.

Jeg tror dette blir en realitet innen 5 år. Hvis ikke vil spansk fotball prøve på det samme og den første av de to ligaene som gjør det vil få betydelige ekstra inntekter.

 

Er penger i et marked der rundt 60% av verdens befolkning bor. Første mann til mølla kan selge rundt 300 millioner ekstra drakter hvis 0,80% av asiaterne kjøper. Legger vi til Australia og USA snakker vi markeder som fører til betydlige ekstra inntekter i form av nye og bedre sponsor avtaler samt salg av effekter.

Lenke til kommentar
Etter min mening et forferdelig forslag. Engelsk fotball skal da spilles i England, og det finnes grenser for hvor mye det skal melkes. Nei takk..

Er penger i et marked der rundt 60% av verdens befolkning bor. Første mann til mølla kan selge rundt 300 millioner ekstra drakter hvis 0,80% av asiaterne kjøper. Legger vi til Australia og USA snakker vi markeder som fører til betydlige ekstra inntekter i form av nye og bedre sponsor avtaler samt salg av effekter.

Unnskyld, men hvor finner du 37,5 milliarder asiater?

Lenke til kommentar
Hva mener folk?

 

For:

 

- Mer fotball

- Større inntekter, men for hvem?

- Øker sikkert interessen for PL i det fjerne østen, muligheter for mindre velstående å få sett lagene sine live.

 

Mot:

 

- Favoriserer de rike klubbene, stor utgift å fly et helt lag med støtteapparat f.eks til Japan.

- Potensielt ødeleggende for topplagene, vil en slik kamp være tett opptil en eventuell finale i FA-cup eller CL?

- Hvor langt skal klubbene gå for å melke penger? Skal vi snart ha timeout i fotballkamper for å vise reklamer?

- For å være litt i vinden: Håpløst forslag mtp. miljø, skal vi fly 600 mann (20 lag med 30 personer) over hele verden for å spille fotball?

Ser kjakan24 iallefall sier at denne runden eventuelt skulle være i januar eller februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...