Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS
Hva faen skal vi med en diouf som garantert ikke er klar for PL, når vi har Macheda og Welbeck som sansynligvis holder minst like bra nivå? Helvetes unødvendig
Det er naivt å tro at Macheda og Welbeck holder like høyt nivå som Mame Biram Diouf. Håvard Nordtveit som du sikkert vet er på utlån fra Arsenal til Lillestrøm beskriver Tippeligaen som hardere enn reserveligaen i Tippeligaen. De er forholdsvis veike etter min mening, selv om Macheda har imponerende fysikk for alderen (han blir jo presset av ballen gang på gang uansett). Tror du virkelig at Welbeck kunne vært en dominerende spiller i Tippeligaen? Mame Biram er bedre teknisk en Welbeck (som av de som følger reservelaget tett for øvrig beskrives som en svært enfotet spiller) og har bedre fysikk. Jeg har troen på begge våre ung-gutter, men det er dumt å tro at Mame Biram Diouf ikke skal kunne spille Premier League, fordi han har spilt i Norge. Basisferdighetene hans er på toppnivå. Det var andre storklubber som jaktet han i likhet med oss, og jeg er helt sikker på at om han om to år hadde kommet fra Schalke eller Lyon så hadde folk vært kjempe entusiastiske. Det virker som mange tror at vi kjøper han eller andre klubber byr på han, fordi han scorte fire mål i en kamp, men jeg er ganske sikker på at vi i likhet med flere andre klubber har fult han lenge slik SAF sier.

Diouf er 21, noe som er maks for et "talent" i United. Jeg er ganske sikker på at Welbeck og Macheda er minst like gode når de er 21, og frem til det, så er Rooney, Berbatov og Owen foran de i køen. Skjønte ikke det om at Tippeligaen er hardere enn reserveligaen i Tippeligaen... Jeg tror Welbeck kunne hevdet seg i Tippeligaen ja. Jeg er derimot åpen for å bli overbevist, men dette lukter skivebom.

Lenke til kommentar
La oss krysse det vi har av fingere og tær og satse på at han ikke blir skadet!

Jeg liker ikke all snakket om at vi får håpe at han ikke blir skadet. Skadene til Owen er sterkt overdrevet, og jeg synes det er respektløst å drive å snakke slikt om han forran hver kamp. Hvis vi ser på skadene han har hatt så begynte det hele med hamstringskader i starten av karrieren, noe jeg tror han er blitt kvitt nå. Ellerså så var han uheldig å brakk metatarsal beinet, noe han absolutt ikke er alene om! Til tross for det brukne metatarsal beinet rakk han VM, hvor han igjen pådro seg den horrible kneskaden som sikkert de fleste husker. Han har i tillegg også hatt diverse småskadet som har holdt han ute i kortere tid, men det er type skader som alle fotballspillere pådrar seg. Når en ser på skadene han har hatt, hvordan er det mulig å si at han er skadet hele tiden? Hvis vi ser bort fra småskadene så er det ikke så ille som alle vil ha det til. Metatarsal skaden kan han ikke klandres for, ei heller den stygge kneskaden (jeg husker jeg vre meg i stolen da det skjedde). Såvidt jeg vet har vi en walisisk trollmann som er mye mer plaget av hamstringskader en hva Owen er. Når det kommer til småskader så er han heller ikke alene om å bli skadet i løpet av en sesong. Vi har flere spillere som er mye mer skadet enn hva Owen er. Giggs som allerede er nevnt sliter med hamstring. Rio er stadig ute med ryggproblemer. Brown er en ulykkesfugl. Men jeg ser ingen som skriver "la oss håpe at Giggs, Rio og Brown klarer å komme gjennom kampen uten å skade seg". Poenget er at de fleste av skadene til Owen ikke skyldes han selv. Han har hatt noen virkelig stygge skader som han ikke kan klandres for. Det blir nesten det samme som at Rooney ikke kan klandres for at han brakk metatarsal benet to ganger. Eller at Giggs ikke kan klandres for at en annen brakk nesa hans for et par år siden. Owen spilte faktisk over 30 kamper de to siste sesongene for Newcastle, og det for et lag som ikke var med i europaspill eller kom langt i cupene.

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke all snakket om at vi får håpe at han ikke blir skadet. Skadene til Owen er sterkt overdrevet, og jeg synes det er respektløst å drive å snakke slikt om han forran hver kamp.

Hvor mange kamper har dette skjedd sa du?

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke all snakket om at vi får håpe at han ikke blir skadet. Skadene til Owen er sterkt overdrevet, og jeg synes det er respektløst å drive å snakke slikt om han forran hver kamp.

Hehe, tenker mest på at det er snakk om det i denne kampen og generelt da vi signerte han :)

Lenke til kommentar

100% så langt!

Jeg tror heller ikke at han kommer til å være mye skadet i United, rett og slett på grunn av det medisinske personalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...