Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Fysisk er han sikkert altfor veik for Premier League pdd.

Tror du virkelig man trenger så mye mer fysikk i PL enn i Tippeligaen? En hører stadig snakk om dette fysiske nivået i PL, men faktum er at ligaen fylles opp med utlendinger og at det blir mindre og mindre krav til fysikk og det som tidligere har vært en typisk britisk spillestil. Robinho er vel en av de veikeste spillerne av internasjonal klasse, men jeg syns han gjorde en meget god debutsesong.

Ja, forsvarspillerene er generelt mye større. Robinho er et unntak, men du skal virkelig være noe helt spesielt for å klare deg uten nogenlunde god fysikk. Robinho har alltid vært liten og har eksepsjonell teknikk, og dermed unngår han nesten alltid situasjoner der han blir dyttet av ballen, nettopp fordi han har gjort det hele livet.

Hva faen skal vi med en diouf som garantert ikke er klar for PL, når vi har Macheda og Welbeck som sansynligvis holder minst like bra nivå? Helvetes unødvendig

Det er naivt å tro at Macheda og Welbeck holder like høyt nivå som Mame Biram Diouf. Håvard Nordtveit som du sikkert vet er på utlån fra Arsenal til Lillestrøm beskriver Tippeligaen som hardere enn reserveligaen i Tippeligaen. De er forholdsvis veike etter min mening, selv om Macheda har imponerende fysikk for alderen (han blir jo presset av ballen gang på gang uansett). Tror du virkelig at Welbeck kunne vært en dominerende spiller i Tippeligaen? Mame Biram er bedre teknisk en Welbeck (som av de som følger reservelaget tett for øvrig beskrives som en svært enfotet spiller) og har bedre fysikk. Jeg har troen på begge våre ung-gutter, men det er dumt å tro at Mame Biram Diouf ikke skal kunne spille Premier League, fordi han har spilt i Norge. Basisferdighetene hans er på toppnivå. Det var andre storklubber som jaktet han i likhet med oss, og jeg er helt sikker på at om han om to år hadde kommet fra Schalke eller Lyon så hadde folk vært kjempe entusiastiske. Det virker som mange tror at vi kjøper han eller andre klubber byr på han, fordi han scorte fire mål i en kamp, men jeg er ganske sikker på at vi i likhet med flere andre klubber har fult han lenge slik SAF sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel. Dette er faktisk ganske spennende. Som Brann supporter, når vi spilte mot Molde i fjor og i år så ble jeg alltid imponert av fyren. Så han på Brann Stadion i fjor i denne kampen:

Og der var han rett og slett vill. Satt og så på fyren drepe Brann (sammen med Pape Pate Diouf også) og tenkte at han var altfor god for tippeligaen. Så så jeg han nette hat-trick i 8-0 kampen i Cupen i fjor også 4 mål mot oss for et par uker siden selvfølgelig. Han er altfor god for tippeligaen, og etter å ha sett han nok på TV og foran meg på stadion, ser jeg noe spesielt i han; det gjør jeg. Tror seriøst han kan ha en god sjanse i Utd med Solskjær der og en Fergie som tror på han. Jeg er faktisk ganske fornøyd med dette kjøpet, selvom vi også har talenter som Macheda og Welbeck. Det er bare sunt med flere når de ikke er altfor dyre. Velkommen til klubben, Mame Biram Diouf!

Synd for Manucho, men tror ikke han eller noen andre hadde noe tro på han i Utd så... lykke til videre.

Ellers, FAEEEN! Utd-kamp om ca. 9 timer! Gleder meg så jævlig til å se en Utd kamp igjen, altfor lenge siden sist. Sicksicksick. Synd det som skjedde i Indonesia i dag, suger for de 100.000 (!) som hadde billetter til kampen der på mandag og trist at folk døde; jævla terrorister. Og veldig skummelt at Utd skulle faktisk sove på det hotellet i morgen kveld siden flyr ut til Indonesia på kvelden etter kampen i morgen. Tror nok Indonesia laget får spilt mot oss et eller annet sted uansett, men 100.000 ble sviktet.

Nå er det bare å klare å stå opp til ca. 11 i morgen for første gang i et par måneder. Men det er verdt det. Håper Owen starter, og ikke blir skadet.

89074430.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193334E6B5204AF254C7CD1C42CCC2E85DC284831B75F48EF45

Wooooah, Evra har trent styrke i sommer. Biceps showin'! (Litt...)

EDIT: Valencia apparently couldn't get a visa for one of the countries which is why he didn't go out.

Damn... det var virkelig kjipt. Og det med Park har fortsatt ingen nevnt. Håper seriøst han ikke er skadet. Men hvis han ikke er det, må han være med på en slik tur da.

"but the absence of Park from the 22-man squad that flew out of Manchester on Thursday lunchtime was the biggest surprise of all.

The South Korean missed out on a similar tour two years ago after suffering a cruciate knee ligament injury, although he would not have played anyway because it clashed with the Asia Cup.

The reason for Park's absence this time around is not clear and will probably remain so until the United party land in Kuala Lumpur on Friday.

It would be a major blow if he was ruled out of the entire tour though as Park's home city of Seoul is the third stop on another eagerly-awaited visit, that also takes in trips to Indonesia and Hangzhou in China.

The support United have commanded in South Korea since Park moved to the Red Devils from PSV Eindhoven is astonishing and club officials would have been keen to maintain the momentum."

"It is thought both Vidic, who has still not fully shrugged off an ankle injury sustained on international duty with Serbia last month, and Antonio Valencia will link up with their team-mates for two matches in Germany and the end of their trip.

Winger Gabriel Oberton could also be in Munich too for matches against Boca Juniors on July 29 and either Bayern or AC Milan at the Allianz Arena 24 hours later,"

Nice.

EDIT 2: Og dette høres jo ikke så dårlig ut heller.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Godt å komme i gang igjen, startet å få abstinenser her :p

Draktene er jo bare konge, men det er jo bare meg :)

Edit:

Evans fikk en tøff start på kampen.

Edit 2: Berbatov var nærme på der :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Han har startet bra, ser ut som om det kan bli riktig moro.

Og når jeg skrev det så dyttet Rooney inn 0-1 :D

Edit:

Bra av Evra, Nani og Rooney som nesten dyttet inn 0-2.

Edit 2:

Da må jeg en kjapp tur ut på verandaen og plukke ned ballen som Gibson fyrte over og ut av kontinente ASIA!

Edit 3:

Der gikk Nani alt for tøft inn i en duell med keeperen, det så ikke godt ut. Han har nok merker etter knottene til Nani i brystet i morgen.

Edit 4: Strålende angrep med Rooney i spissen og en godt løp av Nani som dytter inn 0-2.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Lurte litt på det samme men jeg tenkte jeg skulle la være å kommentere det.

Stråldende forsøk på et brassespark av Nani.

VdS på litt mellomdistanse og de putter et mål, men da blir jo publikum happy også :)

Edit:

Hvis vi kaller det en lobb, så er det en av de høyeste jeg har sett :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Haha, sykt mål av Malaysia. Bra for publikum.

Ellers, Scholes har noen herlige klassisk Scholes baller men har hatt noen horrrrible pasninger og. Feriemodus ftw.

Berba har vært god han, gode førstetouch og pasninger. 0-2 målet var SYKT pent spill, spesielt av Rooney og bra av Nani å komme inn der og putte den. Ellers har Nani vært ganske dårlig egentlig, har hatt mange sjanser for å legge inn men har bare hatt en god ut av 4-5. Og Nani var så utrolig dum å gå inn i duellen der med knottene inn på keeperen. Ble ganske sur på han, hvor dum går det an å bli.

Ellers, herlig med Utd kamp igjen og håper på Owen inn nå etter pause.

EDIT: Var så utrolig morsomt med Scholes klassisk takling på begynnelsen som han bommet helt med (heldigvis)!

Var litt ekkelt å se Berba bomme på en slik heading etter corneren, det er et av mine største problemene med han. Bommet på et par grove i fjor når det var ganske viktig (0-0 mot Sunderland, CL finalen) og han må seriøst begynne å score på de. Får håpe han fikser på det uti sesongen, er tross alt første pre-season kampen så.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...