Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Tc47: Nå skrev jeg faktisk at jeg tror han tror at fansen elsker/elsket han mer i Ferguson, ikke jeg, du kan gjerne leste innlegget om igjen. Du kan for all del si at han scorte noen viktige mål, men at vi ikke skulle vunnet CL eller ligaen i fjor eller i år uten han blir bare spekulasjoner fra din side. Han bidro altfor lite offensivt med mål og assist til en spiss å være og flere ting hadde vært annerledes uten Tevez. Du kan ikke vite at hvis Nani hadde kommet inn istedet for Tevez så hadde vi tapt. Det kunne meget godt vært at noen andre hadde scoret på et innlegg fra han eller at han hadde klistret den i krysset med et langskudd. Synes du virkelig at han bidro nok til å spille for United? Jeg har faktisk sansen for spilletypen da jeg anser Rooney for å være en lik spillertype, bare mye bedre og smartere. Jeg sier "lykke til på benken i City", fordi han mest sannsynlig må regne med å spille mindre i City enn i United. Det er vel forresten ikke så barnslig/stygt å si, du ville vel ikke engang ønske en mann som har gjort mye mer for klubben (Ronaldo) lykke til Madrid fordi du anså dem som rivaler(!), men når det kommer til argentineren så er det en helt annen sak. Robinho og Adebayor ser jeg på som mye bedre spisser enn Tevez og Santa Cruz mener jeg ligger på lik linje med han, så han skal slite med å spille fast. De har vel i tillegg Jo og Bellamy som begge er spisser som antageligvis vil få en sjanse de også. Selv om det nå kan se ut som Jo forsvinner på utlån til Everton igjen.

Ja, men at du tror han faktisk tror det er ganske dumt da. Han er kanskje litt dum, men forventer ikke slikt. Uten at jeg kan garantere det da. Jaja, du kan spekulere og si at om Nani eller noen andre hadde spilt så hadde vi uansett vunnet CL, ligaen og alt. Men jeg kan bevise det med fakta og jeg har faktisk sett det selv, og det er Tevez som bidro stort til suksessen i 07/08 og delvist 08/09.

Rooney er kanskje litt lik, men egentlig ikke. Han går ikke utifra å sette press på forsvaret til motstanderne lenger, mer arbeid bakover og løpe bak for å forsvare enn å sette press foran.. Men ja, Rooney er en forskjellig spiller overalt og han er en bedre spiller ja. Stol på meg, der er jeg faen meg enig. Han er smartere og, dette kan enhver se. Om dette noensinne ble en Tevez vs. Rooney diskusjon; trust me, Tevez kan bare vaske gulvet til Wazza.

Jo, kanskje han må sitte litt på benken men han er en av stjernespillerne til City nå og jeg syns det er litt barnslig å si "Lykke til på benken i City, Tevez" osv. når han faktisk er blant de store navn der. Han får nok mer spilletid i de viktige kampene enn han fikk i fjor hos oss. Robinho spiller uansett ikke som spiss i City, mest venstrekant, så det blir nok ikke problemet. Er nok å kjempe med Adebayor og Santa Cruz som er utfordringen nå. Kanskje han sliter litt med benken, men får nok mer enn i fjor som sagt også sier han jo at han er villig å "fighte" for plassen nå.

Derfor, når han sier sånt, kan jeg faktisk se litt hold i det Kjakan sier om at det var forholdet med Fergie (kanskje Gill også) som svikta blant annet og at tiden han fikk spille hadde litt å gjøre med det. Og hvis ikke akkurat det, så kanskje at klagingen om spilletid var generelt frustrasjon med Fergie pga. noe som skjedde internt eller noe. Jeg ser ikke at han bruker supporterne eller noe, fordi jeg følte 100% at han ga alt for fansen og elsket de og når de sang navnet hans og alt. Jeg ser det bare ikke, dessverre (for dere).

Poenget er at vi ikke vet helt. Ingen av oss.

Jeg mener det var at SAF hadde sjansen, men at han mente at han var for veik for Premier League.

Ja, husket noe slikt jeg og. Greit nok da, vi fikk Ruud. Selvom vi aldri vant PL med han etter 02/03. Eller CL. Ganske merkelig det der. Har vel mye med forsvaret å gjøre. Fant aldri "en Vidic" for å backe opp Rio og co. Silvestre var god, men ikke verdensklasse som Silvestre. Hadde heller ikke en venstreback som Evra, selvom vi hadde god dekning der da.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Var vi ikke rimelig close når det kom til Henry eller blander jeg fælt nå?

Tenk hvor annerledes det kunne ha sett hvis dere hadde fått han. Vil helst ikke tenke på det. Men husk at Henry var en spiller helt uten selvtillit når han kom til Arsenal. Wenger ga han tillit i tospann med Bergkamp, så Henry er på mange måter et Arsenal-produkt.

Lenke til kommentar
Var vi ikke rimelig close når det kom til Henry eller blander jeg fælt nå?

Tenk hvor annerledes det kunne ha sett hvis dere hadde fått han. Vil helst ikke tenke på det. Men husk at Henry var en spiller helt uten selvtillit når han kom til Arsenal. Wenger ga han tillit i tospann med Bergkamp, så Henry er på mange måter et Arsenal-produkt.

Hehe ja, er rett og slett merkelig å tenke på nå i ettertiden. Vi kan droppe å spekulere så mye i det uansett, bare for din skyld.

Ja, jeg ser selv på Henry som et Arsenal-produkt selvom det kanskje blir litt feil "by the book". Men, akkurat han kan dere få syns jeg. Fabregas blir litt vanskeligere å se på den måten, spør du meg. Men interessant nok, er jo han et Arsenal-produkt på akkurat den måten Henry "ikke er"; by the book.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg er ikke villig til å kalle Henry et Arsenal - produkt. Karen var et på Clarefontaine akademiet, noe som utvilsomt satte sitt preg. Jeg gir dog mesteparten av æren til Bordeaux når Henry spilte under Wenger der.

EDIT: Angående Tevez - diskusjonen så lar jeg det ligge nå, hehe. Vi to blir aldri enige i den saken uansett :p

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Får vel si at han er veldig mye et Wenger-produkt da.

EDIT: Angående Tevez - diskusjonen så lar jeg det ligge nå, hehe. Vi to blir aldri enige i den saken uansett :p

Det går greit. Du har nok rett der, ja, blir ikke enige.

Lenke til kommentar

Hehe, til mer jeg tenker over det er der et lite glimt av glede i owen-overgangen, han har fått trøye Nr. 7, tidligere legendariske spillere som best,cantona,beckham,robson,coppel og ronaldo har innehatt denne trøya, nå kommer M.Owen, tidligere LFC spiller, og mest trolig gjør skam på den.(Vel det er det jeg satser på ;) ).

Kanskje ikke alle er legender, men sportslig sett da. :

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Tviler på at Owen gjør skam på 7eren. Jeg tror det var smart å gi den til han. Hvis vi hadde gitt den til en av vingene våre så hadde de måttet bli sammenlignet med Ronaldo gjennom hele sesongen, og det presset unner jeg ingen av vingene våre. Hvis vi hadde latt 7eren stå ubrukt i en sesong ville spilleren som hadde fått 7eren hatt et enormt press på seg i og med at klubben da signaliserer at man ventet for å gi den til noen som var verdig. Jeg satser på at Owen spiller like mye/mer enn Tevez neste sesong og scorer 20+ mål totalt med alle turneringer.

Lenke til kommentar

Enig med Wisbatov (!!). Trenger ikke noen nå, vi har en god nok tropp og det hadde vært utrolig herlig om vi hadde klart å gjøre det bra i år også selvom vi mister spillere som Ronaldo og Tevez uten å "erstatte" de skikkelig med stjerner osv. Troppen er stor og fin nå. Kanskje Douglas Costa, men tror egentlig ikke vi gjør noe der når Fergie sier "that concludes our business". Vi får se.

Glemte forresten å nevne at jeg er veldig fornøyd når det gjelder Gibson-kontrakten. Veldig greit å gi han flere sjanser. Han er ihvertfall ikke en katastrofe som Lucky påstår. Han hadde to veldig dårlige kamper tror jeg, en som jeg husker godt. (Derby borte når vi tapte 1-0) Men ellers har han vært ganske grei, i FA Cup semi-finalen mot Everton og tildels i Carling Cup finalen og andre kamper i FA Cupen der han puttet til og med. Langskudd kan han også, og det er veldig velkommen; som vi så i siste PL kampen i sesongen når vi slo Hull borte når de absolutt ville ha 3 poeng for å sikre plassen i PL men vi klarte å slå de med C-laget. The future is bright.

EDIT: Hvis Owen seriøst netter 20+ mål til neste år, blir det jo litt veldig sick business av Fergie. Skeptisk, men alt er mulig. Vi får se.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har vært litt skeptisk til Gibson, likt Possebon bedre egentlig, synd han ikkje fekk så mange sjanser sist sesong men låneoppholdet vil utvilsomt gjøre han godt. Gibson er meget grei å ha, og han kan score som Wisbatov poengterer.

Såg nettopp ein video frå eit intervju med Becks i Galaxy der han utelukker å returnerer til andre pl klubber enne oss! :)

Lenke til kommentar
Jo, kanskje han må sitte litt på benken men han er en av stjernespillerne til City nå og jeg syns det er litt barnslig å si "Lykke til på benken i City, Tevez" osv. når han faktisk er blant de store navn der. Han får nok mer spilletid i de viktige kampene enn han fikk i fjor hos oss. Robinho spiller uansett ikke som spiss i City, mest venstrekant, så det blir nok ikke problemet. Er nok å kjempe med Adebayor og Santa Cruz som er utfordringen nå. Kanskje han sliter litt med benken, men får nok mer enn i fjor som sagt også sier han jo at han er villig å "fighte" for plassen nå.

Derfor, når han sier sånt, kan jeg faktisk se litt hold i det Kjakan sier om at det var forholdet med Fergie (kanskje Gill også) som svikta blant annet og at tiden han fikk spille hadde litt å gjøre med det. Og hvis ikke akkurat det, så kanskje at klagingen om spilletid var generelt frustrasjon med Fergie pga. noe som skjedde internt eller noe. Jeg ser ikke at han bruker supporterne eller noe, fordi jeg følte 100% at han ga alt for fansen og elsket de og når de sang navnet hans og alt. Jeg ser det bare ikke, dessverre (for dere).

Herrejemini. Jeg kan vedde min venstre ballestein på at Tevez ikke får like mange minutter i City som han fikk i United i år. Det skal faen godt gjøres med det antallet kamper vi hadde i år. Han sier nå at han er villig til å fighte om plassen ja, men likevel så følte han at ankomsten til Berbatov var det som tippet skalaen. Å han klagde jo gjentatte ganger i media over lite spilletid og at ikke fikk spille de "viktige" kampene. Noe som er totalt bullshit. Han lyver, å prøver og rettferdigjøre en latterlig avgjørelse rett og slett for at han har dårlig samvittighet.

Å når han stiller seg opp foran tribunene med henda bak ørene, da bruker han fansen. Man kan spekulere i at det var til media, men alle som så det vet at det var et klart hint til ledelsen. Når han åpner kjeften å sier at "For fansen ville jeg blitt", da bruker han fansen mot Sir Alex. Å et forsøk på å rettferdigjøre seg. Han elsker kanskje fansen, men nå bruker han dem som et pressmiddel. Å det virker nesten som at han tror at vi ikke vil reagere på bullshiten han nå spyr ut. tamt. Å han klager ikke på Sir Alex som person, men at ingen avtale ble slengt i bordet. Men han har jo selv sagt at alt skulle bli avgjort i Juni, etterfulgt av at Gill sa akkurat det samme! Han er så full av piss! Så det var ikke Sir Alex som person han kom på kant med som så mange andre før han. Men papirmølla ifølge han.

Med tanke på at det var Ronaldo sin overgang som burde skapt ondt blod er det rart at Tevez har på egenhånd klart å fucke opp så mye. I tillegg går han til City! Hva faen! Jeg fatter ikke og begriper at dette er samme mann man har elsket som United spiller. Jeg har aldri vært stor fan av hans spillestil, men Gud fader jeg misliker den lille hagenissen nå.

Jeg har to teorier. Han følte seg ikke helt hjemme grunnet språkbarrieren og det faktum at han ikke var "kjøpt", å dermed lagret opp litt ondt blod mot systemet. Den andre er rett og slett at han ikke tålte konkurransen å det at han kom i skyggen av mange store spillere, dermed nå rettferdigjør overfor seg selv og oss at han feiget ut med å spre galle og piss som ikke han basis i virkeligheten. I tillegg til at media nok er flink til å stille ledende spørsmål til han.

@Gibson, hva snakker du om Lucky? Jeg har mer tro på Gibson enn noen av de andre unge. I tillegg kan han skyte og er generelt målfarlig. Herlig signering.

Lenke til kommentar

Fair enough. Tror alle som har vært med i denne diskusjonen er fornøyde med sine egne meninger og er klare til å la diskusjonen død nå. Orker ikke svare på det du har skrevet fordi jeg har skrevet mye av det samme før (som hadde kommet med i et svar nå); og heller ikke en oppsummering nå en gang, fordi det sikkert skaper enda mer debatt om noe som vi allerede har diskutert. RIP, Tevez-diskusjonen.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Helt greit for meg :)

Jeg er bare mest forbanna for at han prater seg rett ut av hjertene til fansen, hadde han holdt kjeft så ville han kanskje fått en god velkomst på OT selv om han dro til City. Men men, vi lar den dø. Er vel uansett kun du igjen som forsvarer han 100%.

Forøvrig ryktes det at Eidur Gudjohnsen har fått beskjed om å se etter nye jaktmarker. Tipper vi Liverpool?

Lenke til kommentar

Vel, 100% og 100%. Det er ingen tvil om at han har sagt/gjort unødvendige ting, men det var bare at jeg kunne skjønne deler av det, som sagt. Er jo alltid gøy å skape diskusjon også og overdrive mine poeng bare for å ha en fast side å holde med, hehe.

Og ja, det er veldig synd at det han har sagt og gjort etter han forlot oss kommer til å få han buet på OT osv. Oh well.

Eidur Gudjohnsen i Liverpool hadde vært helt greit for meg ihvertfall.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...