Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jepp, vi glemmer den kampen nå. Det var kvelden da alt gikk galt. :wallbash:

 

Uansett, terminlista kommer ut i midten av juni. Håper FA for en gangs skyld gjør noe for United, og lar oss ha hjemmekamp i siste runde. Jeg vil heller ikke møte Liverpool og Chelsea såpass tidlig i sesongen. I år hadde vi vel spilt mot begge etter fire serierunder. Seriestarten har vært Uniteds svakhet de to siste sesongene. Derfor er det greit å møte litt lettere motstand da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å finne syndebukker blir det aldri slutt med. :) Skal det finnes syndebukker så kan man peke litt på den sentrale midtbanen. Anderson var helt borte. Giggs og Carrick var en del bedre men slet med å presse ballfører.

 

Men jeg synes ikke man skal lete etter syndebukker. Et insluppet mål begynner med et balltap og et mål begynner med en ballvinning.

 

Det blir litt som å skylde en tapt krig på den siste soldaten i rekka

Lenke til kommentar
Menmen, ikke at jeg håper at vi sliter uten Tevez, men du/dere merker kanskje til neste år når han har gått at plutselig er det kamper som Wigan, Spurs, osv. der vi ligger under og ikke helt klarer å unngå tap/vinne. Som på White Hart Lane i fjor og, når kampen var egentlig ferdig med 1-0 til Spurs men der ble det 1-1 og. Ewood Park også. Lyon borte, da vi lå under 1-0 og det var også et mål som vi trengte siden vi bare vant 1-0 hjemme, og det året vinner vi CL også.

 

Vil selvfølgelig at vi kommer over et evt. salg av Carlitos men kommer ikke til å bli sist til å nevne at vi savner en type Tevez i en kamp.

Heia pessimisme!

 

Vi kjøper nok inn en erstatning, og den erstatningen klarer forhåpentligvis innbytterrollen bedre enn det Tevez har klart, for det har vært skammelig dårlig for å si det rett ut. Hvis vi ikke skulle kjøpe inn en spiss blir forhåpentligvis Rooney ikke misbrukt på kant mer, og Macheda og Welbeck får enda flere sjanser på toppnivå.

 

Og hvis vi ligger under 1-0 mot Wigan, Spurs, osv. er det bare å sette inn Kiko, og vips så står det uavgjort, kanskje det til og med ender med seier.

 

Det skal nok gå bra skal du se, ingen grunn til å være mer negativ enn nødvendig.

 

Har du hørt han si noe dumt direkte? Har du en BBC-kilde eller noe en gang? Gidder ikke klage på fyren som fortsatt gjør alt han kan på banen for oss når jeg ikke har direkte bevis en gang på at han har sagt så mye dritt. Kanskje han sier at han ikke føles som han er en del av familien, men den ser jeg uansett.

Jeg nekter å tro at de ryktene har oppstått fra ingenting, og det familietullet har flere andre spillere holdt seg for god til å klage over. Synd Tevez ikke gjør det samme.

 

Etter en SÅ fantastisk sesong i fjor kunne Utd kjøpt ham til sommeren, men hvor var pengene da? Nei, de ventet med å betale for de hadde tenkt å bruke de på Berbatov. Skam, for min del.

Så du mener vi heller skulle kjøpt Tevez og klart oss uten Berbatov denne sesongen? Da tror jeg vi ville slitt med å ta PL-gull for å si det sånn. Tevez kunne vi signert når som helst, at det ikke ble gjort er vel fordi Fergie ikke syns han er god nok til å forsvare prislappen og det kan jeg forstå.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Hargreaves - Carrick sentralt på midten neste år. Optimalt. Eneste jeg er litt i tvil om er om Carrick kan styre offensivt, han har alle forutsetninger for det. Han har pasningsfoten, overblikket, løpsstyrken, evnen til å plassere seg, skuddet. Og så har man da selvsagt dynamoen Hargreaves på midten.

 

De to er de soleklart beste midtbanespillerne i klubben. Det var Scholes, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Så i en sesong der Hargreaves ikke spiller i det hele tatt og en sesong der Scholes ikke gjør det dårlig (klarer å huske en eller annen kamp han rett og slett ikke var god ja) men en helt grei jobb der han har noen fantastiske kamper også, gjør at Hargreaves plutselig er en bedre midtbanespiller for oss en Hargreaves? Forklar gjerne mer NightKeeper. Jeg vil fortsatt si Scholes og Carrick er beste midtbanespillerne i Utd, og den type kamp Carrick hadde mot Barca i en så stor kamp har Scholes ALDRI hatt så lenge jeg har sett Utd. Det verste han gjør er å takle dårlig av og til og miste ballen i farlige situasjoner, men pasningene er aldri så upresise. Og det var det viktigste mot Barca på onsdag; å finne Rooney, å finne Park, å Finne Ronaldo i rom. Det klarte ingen, og det er noe Scholes er ekspert på.

 

EDIT: D'Amico, Tevez har vært skammelig dårlig som innbytter? Og jeg vet ikke helt om Berbatov-kjøpet var det jeg klagde på mest, men du MÅ skjønne at Tevez blir lei seg at etter han presterer en utrolig bra sesong der han starter CL finalen som vi vinner, starter og spiller mye i PL som vi vinner; at han ikke blir kjøpt opp med en gang etter første sesongen hans der sånn at han føle seg "safe" og en del av familien der som er eid av fotballklubben Manchester United? Personlig, hadde jeg ikke sett på det så altfor positivt. Det er det som gjør meg enda mer glad i ham når han ga absolutt alt for oss i så mange kamper hvor det hjalp så mye i år selvom han kanskje visste innerst inne at klubben ikke ville kjøpe ham for prisen de bestemte FØR han en gang begynte å spille for oss 2 år siden, selvom han presterer som han gjør i 07/08. Er ganske uenig med deg her.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
EDIT: D'Amico, Tevez har vært skammelig som innbytter?

Jepp, han har så godt som aldri klart å prege kampen noe særlig etter å ha kommet på fra benken. Alle kampene han har vært over middels har han startet. Unntaket er mot Tottenham, i hvertfall ut i fra det jeg har hørt da jeg desverre gikk glipp av den.

Lenke til kommentar

Ouch, da gikk du glipp av beste kampen uansett. Hvis ikke du vil se den så er det bare å høre hva f.eks Fergie, Rooney, Ronaldo og flere sier etter den Spurs-kampen når det gjelder innflytelsen Tevez hadde.

Men litt (note: veldig) merkelig at du ikke nevner Wigan-kampen.... Men som du sier så er han faktisk bedre når han spiller fra start, og det er akkurat det han bør gjøre. Som f.eks nylig City-kampen. Svar gjerne på resten av EDIT'en min som kom senere også.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Har sett andreomgang, og den var strålende. Ble fortalt at førsteomgang ikke var noe å bruke tid på så aner ikke hvor stor forskjell det var på omgangene, men det er jo bare å se på resultatet for å skjønne at noe må ha skjedd. :) Wigan-kampen klarte jeg faktisk å glemme, men all credz til Tevez da også.

 

Edit:

EDIT: D'Amico, Tevez har vært skammelig dårlig som innbytter? Og jeg vet ikke helt om Berbatov-kjøpet var det jeg klagde på mest, men du MÅ skjønne at Tevez blir lei seg at etter han presterer en utrolig bra sesong der han starter CL finalen som vi vinner, starter og spiller mye i PL som vi vinner; at han ikke blir kjøpt opp med en gang etter første sesongen hans der sånn at han føle seg "safe" og en del av familien der som er eid av fotballklubben Manchester United? Personlig, hadde jeg ikke sett på det så altfor positivt. Det er det som gjør meg enda mer glad i ham når han ga absolutt alt for oss i så mange kamper hvor det hjalp så mye i år selvom han kanskje visste innerst inne at klubben ikke ville kjøpe ham for prisen de bestemte FØR han en gang begynte å spille for oss 2 år siden, selvom han presterer som han gjør i 07/08. Er ganske uenig med deg her.

Altså, hvis dette hadde vært en rosa sky uten bekymringer og alt var bare gøy og moro, hadde vi kjøpt Berbatov i sommer og tatt litt av neste års transfermidler og kjøpt Tevez i en gang oktober, november eller desember. Dessverre lever vi ikke på en rosa sky, og transferdelen innen fotballen er mørk som faen. Det har dessverre Tevez fått merke takket var agenten hans Kia McDuck. Fergie/styret tok en evaluering på pris kontra ferdigheter og om han egentlig var verdt det og valgte, slik det ser ut nå, at det var han ikke. Hvis det hadde vært en klubb ville vi nok kunnet forhandlet overgangssummen endel ned og Tevez hadde vært United-spiller, noe Ferguson himself også har sagt.

 

Det kan være at han ikke følte seg verdsatt nok fordi vi ikke sikret oss ham forrige sommer, men selv en fotballspiller burde skjønt at da kunne vi ikke hentet Berbatov. Og da igjen kan det være at han ikke følte seg verdsatt fordi vi kjøpte enda en spiss. Her kommer profesjonaliteten enhver fotballspiller på så høyt nivå skal ha. Alle har godt av konkurranse, og det var bare flaks at vi kom oss igjennom 07/08 såpass bra vi gjorde. Da tenker jeg på de latterlig få skadene til spesielt Tevez (pluss at Ronaldo var jævlig god). I tillegg hadde vi av og til Saha som backup. Vår franske porselensfigur forsvant og selv Tevez burde skjønne at Ronaldo mest sannsynlig ikke kunne holde samme nivå denne sesongen. Derfor måtte en spiss inn, og det ble Berbatov.

 

Uansett, nå i ettertid burde vi selvfølgelig kjøpt ham med en gang slik Liverpool gjorde med Mascherano. Da hadde vi sluppet alt dette rotet og alt ville vært fryd og gammen.

Lenke til kommentar

"Jeg ville spille fra start, men det var jo opp til manageren. Jeg føler at om vi hadde hatt flere muligheter offensivt så kunne utfallet blitt annerledes. Jeg er ikke fornøyd med antall minutter jeg spilte i kampen."

 

Stikk din utakknemlige faen..

 

Jeg syns han har klaget mer enn Ronaldo noen gang har gjort, han har oppført seg barnslig, og har ikke tenkt på faktumet at det faktisk er flere spisser enn han på laget.

 

Greit nok, han har vært en god spiss for oss den siste halvdelen av sesongen, ( virket som det tok litt tid før han kom i gang) men denne klagingen er jeg faen meg lei over.. Ikke at jeg leker manager, men jeg finner ingen grunn til at han skulle få spille mer i spiss posisjon enn feks Rooney.

 

Om han kunne Berbatov sin plass litt oftere denne sesongen kan derimot diskuteres, men den klagingen er rett og slett ubehaglig å lese...

 

.... Når det er sagt syns jeg han har spilt fantastisk i deler av sesongen, og har vært en viktig spiller for oss, men det har Berbatov også. Forskjellen er at Berbatov ikke klager når han blir byttet ut..

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

FA-Cup finale i dag ja. Kommer ikke over det at vi bør være på Wembley i dag, men Mike Riley måtte vise Moyes og verden at han ikke var Utd supporter. Fitte.

 

Jaja, håper Everton vinner. Da vinner Liverpool, Chelsea og Arsenal absolutt ingenting i hele sesongen. :)

Lenke til kommentar
FA-Cup finale i dag ja. Kommer ikke over det at vi bør være på Wembley i dag, men Mike Riley måtte vise Moyes og verden at han ikke var Utd supporter. Fitte.

 

Jaja, håper Everton vinner. Da vinner Liverpool, Chelsea og Arsenal absolutt ingenting i hele sesongen. :)

Akkurat som ifjor :D

Lenke til kommentar
FA-Cup finale i dag ja. Kommer ikke over det at vi bør være på Wembley i dag, men Mike Riley måtte vise Moyes og verden at han ikke var Utd supporter. Fitte.

 

Jaja, håper Everton vinner. Da vinner Liverpool, Chelsea og Arsenal absolutt ingenting i hele sesongen. :)

Siden Terry ikke gadd å se på CL-finalen, så gidder jeg ikke se på FAC-finalen. Så er vi skuls. :p

 

Håper også at Everton vinner. Så kan vi få revansj i CS neste sesong. :)

Lenke til kommentar
FA-Cup finale i dag ja. Kommer ikke over det at vi bør være på Wembley i dag, men Mike Riley måtte vise Moyes og verden at han ikke var Utd supporter. Fitte.

 

Jaja, håper Everton vinner. Da vinner Liverpool, Chelsea og Arsenal absolutt ingenting i hele sesongen. :)

 

Er litt ironisk dette med Everton. Moyes var sur på fa som satte opp Riley og sa at han favouritiserer oss (litt pakket inn i bummul). Og så kan vi argumentere med at vi ble snytt for en straffe :)

 

Vet ikke hvordan jeg skal formulere dette uten å virke arrogant, men har dere lagt merke til hvor lite folk snakker om denne cupfinalen?

 

Det er vi folk snakker om. Er ikke vi med så betyr ting mye mindre.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Ikke bare straffe, men også et rødt kort som hadde nesten garantert oss seieren etter straffen, selvom vi f.eks ikke hadde puttet.

 

Når det er sagt, vil jeg så veldig at Everton vinner nå og at Saha gjør det etter så få sekunder i kampen måtte jeg feire litt.

 

HERLIG LOUIS! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...