Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med Limbeck btw. Grunnen til at Ronaldo ikke egentlig utfordrer like mye osv. er ikke pga. at han har mistet formen eller noe lignende. Tror rett og slett det er mer taktisk tankegang når det gjelder han nå og at han må hjelpe laget mer og spille mer støtte/gjennombrudds pasninger osv. Bare det at Ronaldo ikke har scoret like mye eller at han ikke har utfordret backer osv. like mye, er absolutt ikke grunnlegg til å selge ham. Han ville vært en stor spiller å miste, men hvis han virkelig er usikker på om han vil bli, da må vi selge ham og gjøre som Limbeck nevnte: komme over det kollektivt som vi gjorde når RvN dro. For meg ville et evt. salg av Rooney (som ikke skjer) være mye verre enn Ronaldo, for i Ronaldo så mister vi en fantastisk fotballspiller men han er ikke alltid god for lagmoralen og for oss som et lag når han sutrer og klager altfor mye; mens Rooney er nesten perfekt på begge måtene etter å ha fått ett rødt kort (som var feilaktig da han kaster faktisk ball bak for å få spillet i gang) siden han sist hadde problem med røde kort osv. som mot f.eks Villareal i CL.

 

Vil Ronaldo bli, er det helt greit og vi hadde hatt godt av det. Men drar han, er vi kanskje litt svekket men vi kommer over det uansett. Om det skulle bli i form av kjøp av storspiller som Ribery osv, eller om det skulle bli kollektivt som tidligere nevnt.

 

Vel det er ikke særlig taktisk av han. Fotballforståelsen hans er ikke god nok. Det han er/var god på er å utfordre backer å komme til avslutninger evt. sentre. Laget tjener på at han er litt ego. Jeg snakker ikke om den Ronaldo vi så med en gang han kom til United, men den vi har sett de to tidligere sesongene. Jeg har heller ikke ønsket Ronaldo vekk, hvis han ikke ønsker det selv. Det jeg vil se av Ronaldo er at han gjør mer av det han er god på, og kutter ut sutringen. Når han faller så forventer jeg at han reiser seg med engang for å prøve å fortsette.

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at Barcelona vant igår, og de gjorde det egentlig veldig enkelt. Grunnen er kort og godt at United lot de spille sitt spill. Når Barcelona for lov til å spille pasninger langt inn på vår banehalvdel upresset så blir det enkelt.

 

Jeg synes også det er mange som overdriver ved å si at dette var en fantastisk fotballkamp, forutenom at det var Champions League finalen var det intet spektakulært egentlig om du spør meg. Noen mener kanskje det, men de har vel hørt litt får mye på Stokke og Eggen i kommentatorboksen (disse kommer jeg tilbake til)

 

Igår var det flere ting jeg savnet som vi ofte ser på et United lag som vinner.

 

-Kollektivet United: Dette var så godt som ikke eksisterende. Rooney var etter min mening altfor anonym. Barcelona på overganger fikk jo altfor mye plass og boltre seg på, mens United hadde noe jeg ikke ofte ser veldig mange folk foran ballen.

 

- Angrepet: Første 10 minuttene spilte de bra fotball, de produserte muligheter og satte katalanerne under press. Etter dette var det sågodt som et tannløst United framover på banen. Pasningene var stortsett upresise og vi gav bort ballen stort sett så fort vi var over på Barcelona sin bane halvdel.

 

- Bakover: Skal vel sies at vi er uheldige som slipper inn et mål etter 10 minutter når vi har vært det beste laget i innledningen, men slik er fotball. Synes ikke Ferdinand og Vidic klarte å fremstå som to giganter bakover.

 

- Midtbanen: Lite kreativitet og ble egentlig bare løpende etter ballen.

 

Det som provoserte meg aller mest igår utenom en elendig fotballkamp fra vår side er blant annet kommentatorene som liksom er fagfolk.

 

-

 

Messi's mål: Xavi står alene uten press og lemper ballen på hodet til Messi som egentlig ikke kan feile når han ikke engang har noen å duellere med, kommentatorene mener dette er en klasse scoring. Eggen som er trener for Wang Toppidrett i Moss ser vel kanskje ikke så mange kvalitetscoringer. Dette målet ble hausset opp fordi det var Messi. Udugelig kommentering

 

Det blir heller ikke dratt frem det faktum at United spilte ELENDIG fotball, lurer på når kommentatorene kunne dra frem det faglige under kampen, men det gjorde de aldri. Virket vel mest på meg som at begge holdt med Barca. Synes kommenteringen var på bunnnivå.

 

Synes også det er underlig at kommentatorene klarer å si at dette er en BRA fotballkamp. Jeg blir ikke veldig imponert over spillet, klart det er et høytnivå, men det er ikke noe eksepsjonelt. Helt normal kamp på et høyere nivå enn Tippeligaen. Ellers savnet jeg den intensiteten man gjerne ser om noen av de fire store møter hverandre i England.

 

Det er kanskje ikke så lett å hamle opp med når man er vant til å høre på f. eks Kenneth Fredheim kommentere, er vel få nordmenn som i det hele tatt kan måle seg med nivået Fredheim holder.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så lett å hamle opp med når man er vant til å høre på f. eks Kenneth Fredheim kommentere, er vel få nordmenn som i det hele tatt kan måle seg med nivået Fredheim holder.

Må du gi deg, Fredheim er den verste ABU'eren av alle kommentatorer. Han sultet jo at United skulle tape ligagullet, å det gjennomsyret alle kamper. Mannen bruker jo hver kamp til å rakke ned på Ronaldo. Jeg kan være enig i at han er bedre enn de på tv3, men jeg er ikke enig i at han er faglig dyktig iforhold til de andre på Canal+. Husker enda når Nasri scoret mot United, da Fredheim kom med utbruddet "Nå scorer VIIIIiiii!!!". Er det faen mulig? Jeg trodde Alsaker var ille, men Fredheim er blitt bitter og grinete når Arsenal revnet i år.

Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så lett å hamle opp med når man er vant til å høre på f. eks Kenneth Fredheim kommentere, er vel få nordmenn som i det hele tatt kan måle seg med nivået Fredheim holder.

Må du gi deg, Fredheim er den verste ABU'eren av alle kommentatorer. Han sultet jo at United skulle tape ligagullet, å det gjennomsyret alle kamper. Mannen bruker jo hver kamp til å rakke ned på Ronaldo. Jeg kan være enig i at han er bedre enn de på tv3, men jeg er ikke enig i at han er faglig dyktig iforhold til de andre på Canal+. Husker enda når Nasri scoret mot United, da Fredheim kom med utbruddet "Nå scorer VIIIIiiii!!!". Er det faen mulig? Jeg trodde Alsaker var ille, men Fredheim er blitt bitter og grinete når Arsenal revnet i år.

Når det gjelder kommentatorer får du klare å legge følelsene dine til side i et halv sekund.

Lenke til kommentar

Fredheim er en forbanna subjektiv gooner. Alsaker er jeg glad er borte, Liverpool-supporter, subjektiv som faen, og bergenser i tillegg. Det blir ikke verre.

 

Per Jarle Heggelund pisser på alt som er av fotballsupportere i Norge. Han har mer peiling på Serie A enn de beste ekspertkommentatorene i Norge har om engelsk fotball. Det er en grunn til at han er mye i svenske medier, og det er grunnet kunnskapen og engasjementet, fordi italiensk fotball er stort i Sverige grunnet Zlatan.

 

Skule ønske han kommenterte PL. Jeg er ikke edru, så beklager hvis skrivefeil.

Lenke til kommentar
Alsaker er jeg glad er borte, Liverpool-supporter, subjektiv som faen, og bergenser i tillegg. Det blir ikke verre.

Enig i det du kritiserer ved han. Han var ekstremt partisk dersom enten Liverpool eller noen av Liverpools konkurrenter spillte. Det er synd, for egentlig er han en god kommentator i kamper som ikke har noe å si for lagene han heier på.

Lenke til kommentar
Fredheim er en forbanna subjektiv gooner. Alsaker er jeg glad er borte, Liverpool-supporter, subjektiv som faen, og bergenser i tillegg. Det blir ikke verre.

 

Per Jarle Heggelund pisser på alt som er av fotballsupportere i Norge. Han har mer peiling på Serie A enn de beste ekspertkommentatorene i Norge har om engelsk fotball. Det er en grunn til at han er mye i svenske medier, og det er grunnet kunnskapen og engasjementet, fordi italiensk fotball er stort i Sverige grunnet Zlatan.

 

Skule ønske han kommenterte PL. Jeg er ikke edru, så beklager hvis skrivefeil.

Og ikke minst, han er nordlending!

Tror dog ikke han hadde gjort den samme vanvittig bra jobben i PL, rett og slett fordi det er Serie A han er glad i.

Lenke til kommentar

Rykter kommer man seg ikke unna.

 

Det med Park er noe usannsynlig synes nå jeg. Park spiller stadig mer og får en stadig viktigere rolle i laget. Kan ikke se for meg at han vil vekk, eller at SAF vil ha han vekk.

 

Nani og Tevez ser jeg ikke bortifra. Helt greit for meg :)

Lenke til kommentar
Nani og Tevez ser jeg ikke bortifra. Helt greit for meg :)

 

Nani ser jeg, men er det helt greit hvis Tevez stikker? Hva med kampene som var så kritiske i år som han har hatt syk innflytelse på? Snu Spurs kampen, Wigan, målet mot City osv osv. Ikke minst Porto som det godt kunne blitt 1-2 uten på hjemmebane, og da hadde vi kanskje ryket ut i kvarten av CL som Liverpool.

 

Blir nesten som undervurderingen av Barca som ble gjort med en gang Barca puttet 1-1 mot Chelsea på brue i siste min, at det var herlig og nå var CL våres. På samme måte er det helt greit at Tevez stikker og at han faktisk ikke er så viktig.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Vi bruker ikke 30 millioner pund på Tevez. God er han, men absolutt ikke så god. Kan jo få inn en spiller som er i langt høyere klasse for den prisen. Vet at han har reddet oss flere ganger de to siste sesongene, men vi kan ikke bruke 60 millioner tilsammen på to spisser i løpet av et år. Misforstå meg rett, jeg kjøpte selv bortedrakta med han bakpå før denne sesongen, men aldri i verden om vi bruker så mye for å beholde han.

Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så lett å hamle opp med når man er vant til å høre på f. eks Kenneth Fredheim kommentere, er vel få nordmenn som i det hele tatt kan måle seg med nivået Fredheim holder.

Må du gi deg, Fredheim er den verste ABU'eren av alle kommentatorer. Han sultet jo at United skulle tape ligagullet, å det gjennomsyret alle kamper. Mannen bruker jo hver kamp til å rakke ned på Ronaldo. Jeg kan være enig i at han er bedre enn de på tv3, men jeg er ikke enig i at han er faglig dyktig iforhold til de andre på Canal+. Husker enda når Nasri scoret mot United, da Fredheim kom med utbruddet "Nå scorer VIIIIiiii!!!". Er det faen mulig? Jeg trodde Alsaker var ille, men Fredheim er blitt bitter og grinete når Arsenal revnet i år.

Når det gjelder kommentatorer får du klare å legge følelsene dine til side i et halv sekund.

Når en kommentator er direkte provoserende klarer jeg ikke legge bort følelsene. Å når han snart har brukt et tiår på og rakke ned på Sir Alex og resten av laget gidder jeg ikke prøve å være objektiv engang. Fredheim er en god kommentator, men det kommer så alt for tydelig frem at han er ABU'er.

 

Enig med Night i at Per Jarle er den klart beste i Norge. Selv om han er noe kjedelig til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...