Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg tror helt ærlig ikke at et tap av Ronaldo vil bety all verden. Gutten fra Madeira må finne tilbake til de dagene da han kunne passere spillere. Silva kan det, Messi kan det, Ribery kan det, men kan virkelig Ronaldo det? Før var han sprudlende og utfordret MYE mer, men nå passerer han sjeldent spillere.

Han kan godt komme til oss, men seriøst når han bare skulle drible og sprudle, folk klagde, nå som han prøver å slå en pasning, gjennombrudspasning eller avslutte selv, folk klager,.

Og jeg tro visst dere skulle miste Ronaldo så skal det mye til å finne for å fylle han sin plass..

Han er i mine øyne verdens beste..

 

Enig i det aller siste du sier der. Nå må folk passe litt på hva de sier selv om jeg er enig i at CR7 har mistet mye av motet i sitt angrepsspill. Er det noen som tror Ronaldo har mistet fart etter ankeloperasjonen? Har slått meg litt i løpet av sesongen, men ikke misforstå. Spilleren er en av de raskeste i Premier League, det er det ingen tvil om. Har bare aldri hørt noe om at farten til Ronaldo har vært oppe til diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner meg på alt dette hysteriet. Ronaldo er dårlig, United er på hell, og til og med SAF begynner å miste grepet? Nei, nei, nei.

 

Ronaldo har vært en av verdens beste spillere i år, det er bare en utenomjordisk fjorårssessong som "ødelegger" for han. Folk forventer at han skal være like god som i fjor (les: score like mange mål), men sannheten er at han har hatt en utrolig sessong. I tillegg til å være ett knepent mål bak toppscorertittelen for andre året på rad ble han operert i preseason og var skadet og uten trening i starten. Han har pøst innpå med viktige mål både i PL og CL. Fikk vel blant annet turneringens mål i går (langskuddet mot Porto)? Han var vinnersugen i går og jobba bedre enn de fleste på laget i går i finalen. De første 10 i går var han fenomenal, etter det rakna hele laget. Ronaldo hadde noen dueller på midten hvor han ble takla, men reiste seg rett opp igjen og løp etter ballen. Jeg likte Ronaldo i går. Synd hele laget spilte uten kjemi og taktikk. Apropos dårlige enkeltspillere i går syns jeg VDS spilte en bra kamp. Det kunne blitt stygt uten han i går når Barca var på sitt verste.

 

Også kommer maset om dårlig kamp og at United rakner osv. Det var ingen elendig kamp de spilte i går. Langt under pari, men de første 10 og de siste 35 hadde United overtaket og trilla ball på midten. Det som ødela masse var dårlige baller fra Carrick og mangel på tilstedeværelse fra Giggs. Ronaldo hadde et par dårlige offsideløp, og gutta mista litt motivasjonen. Men har sett kampen i reprise og lagt merke til at United hadde ballen på Barcelonas halvdel fra 55 og utover nesten hele kampen. Såklart hadde Barca noen løp over og, men om Utd hadde hatt 3-4 store målsjangser eller skudd på mål hadde snakket om kampen vært helt annerledes. Lite kreativitet og jævlig bra defensivt arbeid av Pique gjorde at det så ut som Barca overkjørte oss. På en annen side var det helt fortjent at katalanerne vant. Også det laget som jeg helst ville tapt mot i en finale. Utelukkende talentfulle og symptiske spillere på laget som jeg alle unner en treble. Mistet et prosent av respekten min for Pyoul, men når man leder en CL-finale er det få som ikke hadde drøya litt ekstra.

 

Jeg har aldri trodd jeg skulle lese noe negativt om SAF. Det er så jævlig lett å være etterpåklok angående formasjon og taktikk, og når laget ble posta her var vel alle utelukkende positive. Få i verden har så peiling på taktikk og fotball som SAF og det blir tullete å kritisere han for laguttaket i går. Hele laget ble skremt i går, og særlig Iniesta, Xavi og Pique spilte konge i går. Messi, for min del, er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Fy faen, drittdag på skolen i dag. Hadde jo ABU'ere rundt meg nesten hele dagen, og det var ganske irriterende. Men de fleste av dem var supportere av Chelsea, Liverpool eller Arsenal, så hadde mange argumenter i mot (blant annet at ingen av de vant/har vunnet noe denne sesongen). :)

På lørdag, vennen. På lørdag!

Lenke til kommentar
En dårlig kamp og så kommer man med slikt vås? Patetisk.

Men ikke hvilken som helst kamp..

 

Men fremdeles bare en kamp.

 

---------

 

Teorier om at vår storhetstid er over hørte jeg første gang i 93. For ikke å snakke om når Robson dro. Og ørten ganger etter det i forbindelse med tap i noen kamper.

 

Jeg tror Manchester United haterene har et håp, og det er Glazer

 

------------

 

*Og han har klart det SAF ikke greide, forsvare et europacup-gull. (skriver eurppacup, siden Latias ville påpekt at det het det da om jeg skriver CL :))

 

Og så klart the treble. ehh nei det var vist Fergie.

 

Men for all del. Han var flink

 

-------------

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Og ja, jeg er lei abuene jeg også. Tape en CL finale (som vistnok skal være det viktigste av alt) er vist det nye lavmålet man kan oppnå. Mye verre enn å gå ut før finalen.

 

Det hele blir så surrealistisk. Vi gjør en ny eventyrlig sesong, og så blir vi hånet, ala vi skulle ha rykket ned eller noe. Og den med at Fergie har mistet grepet begynner å bli klisjeaktig gammel.

 

Etter kampen i går har det vert umulig å ha en fotballdiskusjon med noen.

 

Barcelona slo oss og nå er di milevis foran oss. Liverpool, Arsenal og Fulham har også slått oss, men vi vant PL alikevel. Logikk fra helvete

 

På tide med ny pause kanskje? :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Det som ødela masse var dårlige baller fra Carrick og mangel på tilstedeværelse fra Giggs.

 

 

Helt sinnsykt enig i innlegget ditt niko, og spesielt det siterte har eg påpekt. Det var på den sentrale midtbanen det manglet noe. Eneste utenom Carrick og Giggs var også at Rooney var helt usynlig. Blir deppa av å se han på ving.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Storhetstiden er da langt fra over, men mange er skuffet for tiden, og andre supportere finner visst mer glede i vårt finale tap enn de få får når lagene deres vinner noe, men når det gjelder Ronaldo så har jeg tenkt over hele sesongen, og det er ikke det at Ronaldos sesong har vært dårlig, men for meg har han mistet mye av det som gjorde han så spesiell i 06/07 og 07/08 sesongen. Han dominerer kamper langt mindre enn det han gjorde før, fordi det nærmest ser ut som han er redd for å utfordre spillere like mye som han gjorde før. Dette fører til en Ronaldo som skyter fra langdistanse mye oftere enn han gjorde før istedet for avslutninger i boksen. Han kan ikke åpne et forsvar på samme måte som Messi, og også Ribery denne sesongen. Derfor tror jeg ikke det blir verdens undergang om Ronaldo drar, fordi han har vært mindre delaktig i spillet vårt denne sesongen, og jeg tror faktisk Berbatov vil blomstre mer hos oss hvis Ronaldo drar. Så når han nå sier "Jeg vet ikke" om han blir etter finalen bryr meg ikke så mye. Han er ikke uerstattelig, men så lenge han bærer den røde drakten vil jeg supporte han.

Lenke til kommentar

Han er toppscåreren vår i en sesong vi gjør det bedre enn de forrige sesongene. Etter min mening var han vår beste og viktigste spiller gjennom hele seosngen.

 

Ingen er uerstattelige, men jeg ser ingen som kan komme inn for han. Det som er mulig er at laget erstatter han som et kollektiv slik som vi gjorde med Ruud.

Lenke til kommentar
*Og han har klart det SAF ikke greide, forsvare et europacup-gull. (skriver eurppacup, siden Latias ville påpekt at det het det da om jeg skriver CL :))

Oi, hvordan visste du det? :wee:

 

 

Man kan ikke forvente at Ronaldo skal være like god som sesongen før. Det ser ut som om noen her inne stiller for høye krav til han. Ronaldo er tross alt vår toppscorer, og har hatt en fantastisk sesong. Så klart kommer den i skyggen av 07/08, men man kan ikke forvente så mye mer.

Lenke til kommentar
Enig. Messi er egentlig litt oppskrytt, selv om han er jævla god med ball. Som Rooney og tc47 sa; Iniesta er verdens beste fotballspiller akkurat nå. Det er bare å bøye seg i støvet for formen Barca har nå.

 

:)

 

Men ja, er enige med dere. Tror jeg sa det lenge siden, at Xavi var verdens beste fotballspiller for meg. Men nå som sesongen er over, må jeg nesten si Iniesta er hakket over han. Når det er sagt, så vil jeg si at uten Xavi hadde ikke Iniesta vært samme spilleren. Vil også si at ordet "oppskrytt" er litt feil å bruke når det gjelder Messi da det er ingen tvil om at han er fantastisk. Men akkurat nå, så er Iniesta større enn ham på alle måter, synes jeg. :)

 

En dårlig kamp og så kommer man med slikt vås? Patetisk.

 

Jeg satt og tenkte på det litt etter 2-0 målet gikk inn. At vi får se om noen IDIOTISKE reaksjoner kommer ut, også får vi vite hvilke aviser som virkelig ikke er verdt å lese en gang. Fitte for noen idioter som finnes i denne verden.

Lenke til kommentar

United taper CL finale og folk begynner å snakke om at storhetstiden er over, det er bare helt vilt.

 

Vinner serien og har levert en god sesong. Dommedagsprofetiene står jo like høyt idag som de gjorde tilbake i 02-03 perioden for de av dere som husker det. Det er 1 kamp det er snakk om hvor de har levert en elendig forestilling, ikke noe mer enn det. Uheldigvis kom den i CL finalen.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Må si jeg synes messi er bedre enn iniesta, man kan jo sammenligne sesong statsene dems. Ikke det at jeg mener man bare skal se på sånt men det er utrolig hva messi har gjort i år. Synes han fortjener å vinne beste spiller i år. Men gud for en pasningssterk midtbane barca har.. Synd at finalen gikk som den gikk, hadde vi fått det tidlige målet så hadde det nok sett meget annerledes ut.. Men er ikke vits å gråte over spilt melk, har vært en knall sesong uansett hvordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar

Enig med Limbeck btw. Grunnen til at Ronaldo ikke egentlig utfordrer like mye osv. er ikke pga. at han har mistet formen eller noe lignende. Tror rett og slett det er mer taktisk tankegang når det gjelder han nå og at han må hjelpe laget mer og spille mer støtte/gjennombrudds pasninger osv. Bare det at Ronaldo ikke har scoret like mye eller at han ikke har utfordret backer osv. like mye, er absolutt ikke grunnlegg til å selge ham. Han ville vært en stor spiller å miste, men hvis han virkelig er usikker på om han vil bli, da må vi selge ham og gjøre som Limbeck nevnte: komme over det kollektivt som vi gjorde når RvN dro. For meg ville et evt. salg av Rooney (som ikke skjer) være mye verre enn Ronaldo, for i Ronaldo så mister vi en fantastisk fotballspiller men han er ikke alltid god for lagmoralen og for oss som et lag når han sutrer og klager altfor mye; mens Rooney er nesten perfekt på begge måtene etter å ha fått ett rødt kort (som var feilaktig da han kaster faktisk ball bak for å få spillet i gang) siden han sist hadde problem med røde kort osv. som mot f.eks Villareal i CL.

 

Vil Ronaldo bli, er det helt greit og vi hadde hatt godt av det. Men drar han, er vi kanskje litt svekket men vi kommer over det uansett. Om det skulle bli i form av kjøp av storspiller som Ribery osv, eller om det skulle bli kollektivt som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar
Må si jeg synes messi er bedre enn iniesta, man kan jo sammenligne sesong statsene dems. Ikke det at jeg mener man bare skal se på sånt men det er utrolig hva messi har gjort i år. Synes han fortjener å vinne beste spiller i år. Men gud for en pasningssterk midtbane barca har.. Synd at finalen gikk som den gikk, hadde vi fått det tidlige målet så hadde det nok sett meget annerledes ut.. Men er ikke vits å gråte over spilt melk, har vært en knall sesong uansett hvordan man vrir og vender på det.

Skal Iniesta nevnes må Xavi være med..

 

Men Messi fortjener helt klart å bli kåret til årets spiller..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...