Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

- Paisley er fremdeles størst

The Guardian hevder Sir Alex har kjørt seg fast i gamle spor, mens The Times tror at Fergusons storhet er i ferd med å glippe mellom fingrene hans. De skriver at manageren, som for lengst har tilegnet seg et eget kapittel i Uniteds historie, i går hadde sjansen til å få et Ferguson-kapittel i selve fotballhistorien. Den muligheten mener Simon Barnes i The Times at Sir Alex forspilte i går.

 

- Det er fremdeles Bob Paisley som er den største gjennom tidene, mener Barnes.

 

Er det mulig? Ferguson har vunnet Premier League 11 ganger med samme lag. Ingen er i nærheten. Han har vunnet mer enn nummer 2 og 3 på listen over suksesfulle premier league managere til sammen. Det sier sitt. Sannsynligheten for at han kommer til å vinne ligaen dobbelt så mange ganger som Paisley før han legger opp er også svært stor.

 

En dårlig kamp og så kommer man med slikt vås? Patetisk.

 

Er ikke enig med Guardian her, men kan vel legge til at Paisley vant CL 3 ganger og serien 6 ganger på 9 sesonger. Han er også eneste manager i verden som har vunnet CL 3 ganger med samme klubb. Eneste grunnen til at Ferguson blir større for meg er fordi han har vært i klubben såpass lenge. Er vel 23 sesonger nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannsynligheten for at han kommer til å vinne ligaen dobbelt så mange ganger som Paisley før han legger opp er også svært stor.

 

Kanskje fordi har har vært manager i 14 år mer også da?

 

Paisley tok våre tre første serievinnercuper, han vant ligaen seks ganger, ligacupen fire ganger og UEFA-supen en gang. Alt dette på 9 år.

 

SAF har vunnet ligaen 11 ganger, 3 serievinnercup/CL, 3 LC, 5 FAC på 23 år.

 

Men så tok Paisley også over et lag som var etablert i toppen.

Lenke til kommentar

Fy faen, drittdag på skolen i dag. Hadde jo ABU'ere rundt meg nesten hele dagen, og det var ganske irriterende. Men de fleste av dem var supportere av Chelsea, Liverpool eller Arsenal, så hadde mange argumenter i mot (blant annet at ingen av de vant/har vunnet noe denne sesongen). :)

Lenke til kommentar
Fy faen, drittdag på skolen i dag. Hadde jo ABU'ere rundt meg nesten hele dagen, og det var ganske irriterende. Men de fleste av dem var supportere av Chelsea, Liverpool eller Arsenal, så hadde mange argumenter i mot (blant annet at ingen av de vant/har vunnet noe denne sesongen). :)

De eneste øyeblikkene i fotball en Pool-supporter har å glede seg over, er de øyeblikkene der United taper et trofé.

 

:)

Lenke til kommentar
Fy faen, drittdag på skolen i dag. Hadde jo ABU'ere rundt meg nesten hele dagen, og det var ganske irriterende. Men de fleste av dem var supportere av Chelsea, Liverpool eller Arsenal, så hadde mange argumenter i mot (blant annet at ingen av de vant/har vunnet noe denne sesongen). :)

Jeg merker også godt at ingen av de andre lagenes supportere unner oss Unitedfolk noe som helst. Alle jeg kjenner som ikke er Unitedfolk heiet på barca..

Lenke til kommentar

Crap kamp i går. Ikke annet å si. Var meget god stemning i Saras Telt frem til 10 min ut i kampen.

 

Nå var fotballverdenen ganske annerledes på Paisley sin tid.

 

Utdype?

 

At du i det hele tatt vil at han skal utdype er for meg et mysterium. Ser du ærlig talt ikke forskjellen selv?

Logisk tankegang er noe som han ikke er helt god på, men han skal ha for forsøkene til tider.

Lenke til kommentar
Sukk. Kan ikke ligaen starte i morgen? Jeg vil rette opp dette.

Nah, greit med en "liten" pause. Nå kan spillerne chille litt, før de kommer tilbake til pre-sesaon. Kommer sterkt tilbake neste sesong. :)

 

Pre-season blir veldig viktig, som vanlig. Er sikker på at hvis Ronaldo og Berbatov hadde fått spille før denne sesongen, så hadde vi vært sterkere offensivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...