Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ti år og ein dag sidan mirakelet i Barcelona. Det er 100 år og ein dag, sidan Sir Matt vart født. SAF sin første europacuptriumf kom mot Barcelona for 18 år sidan. Vi kan skrive historie igjen, ved å verte det første laget som nokonsinne vinner CL to år på rad. Dette kan verte ein stor dag å vere United-supporter på.

 

Det kan også bli ein ganske forferdelig dag. Vi møter eit fantastisk fotballag, med mange veldig dyktige individualistar. Det er nok den "rette" finala i forhold til kva lag som møtast, kanskje dei to beste i Europa. To ballspelande lag, som begge vil vinne gjennom å angripe. Det betyr ikkje nødvendigvis at det blir stort spel og masse mål. I fjor var det nok med eit mål på 180 minutt. Eg håper berre at all konsentrasjon er på plass, at forsvar og keeper spelar som dei aldri har gjort og at vi presterer å sette Barcelona under eit såpass press at dei ikkje får kampen heilt inn i sin rytme og får ligge å spele ball akkurat som dei vil. Det må jo sjølvsagt ikkje bety at dei blir veldig farlige sjølv om at dei får ha mykje ball, men om dei får spele sånn som dei likar, så er også sjansane større for at dei offansive spelarane får den lille tida dei treng for å gjere noko magisk. Eg syns ofte det er flott å sjå på Barcelona spele, men magien kan godt utførast av spelarar i kvitt i kveld.

 

Nervøs er vel berre forbokstaven for mange av oss. Eg fekk heldigvis ordna meg fri i dag, så vidt det var, så no er eg snart klar for å stikke ut å ordne mat før kampen. Er det nokon her som blir å finne på British Lion i kveld? Det blir mest truleg eg. Får hape eg kjem meg inn og får ein sitteplass. Eller, det er kanskje ikkje så farleg under kampen, for då er eg muligens så nervøs at eg ikkje klarar å sitte uansett, men hadde vore greit prematch.

 

Vil berre ynskje alle United-supporterar her inne ein fin kveld og lykke til. Hadde vore fint om vi kunne avslutte kvelden med denne:

 

"U-ni-ted are the Champ-ions,

Eu-ro-pe-an Champ-ions,

The Stretford End will sing this story,

Of United's pride and glory,

Win the league and fight like fury,

Forever and a day.

'Cos United are the Champions......"

Lenke til kommentar

Det at vi kan være det første laget som kan vinne CL to år på rad stemmer det, men det blir helt feil i en historisk kontekst. Det er akkurat som med PL. Det ble spilt fotball før 1992, og det ble spilt fotball før CL. Den skiftet bare navn. Lag som Milan, Real Madrid, Inter, Benfica, Ajax, Bayern har alle vunnet serievinnercupen to år på rad. Real Madrid vant den faktisk fem år på rad fra 55-60.

Lenke til kommentar
Det at vi kan være det første laget som kan vinne CL to år på rad stemmer det, men det blir helt feil i en historisk kontekst. Det er akkurat som med PL. Det ble spilt fotball før 1992, og det ble spilt fotball før CL. Den skiftet bare navn. Lag som Milan, Real Madrid, Inter, Benfica, Ajax, Bayern har alle vunnet serievinnercupen to år på rad. Real Madrid vant den faktisk fem år på rad fra 55-60.

Unnlot du Liverpool med vilje? Hehe.. :p

 

Liverpool vant den forøvrig 77 og 78.

Lenke til kommentar
Det at vi kan være det første laget som kan vinne CL to år på rad stemmer det, men det blir helt feil i en historisk kontekst. Det er akkurat som med PL. Det ble spilt fotball før 1992, og det ble spilt fotball før CL. Den skiftet bare navn. Lag som Milan, Real Madrid, Inter, Benfica, Ajax, Bayern har alle vunnet serievinnercupen to år på rad. Real Madrid vant den faktisk fem år på rad fra 55-60.

Det er ikke det samme i PL, tror også dem skiftet ut noen regeler i PL om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Hvor skal du se den?

Var den til meg, Points? Jeg ser den hjemme. Hadde tidenes CL-opplevelse hjemme i fjor, og lillebror er for ung for pub, så det blir hjemme i år og.

 

Sitter med tidenes tannverk, som har pågått i 3 dager nå. Hele finaledagen er ødelagt, har ikke sovet på 30 timer pga konstant smerte og eksperimenter med diverse kjerringråd og smertestillende. Irriterer meg så jævlig at jeg ikke får brukt denne dagen som jeg ville, og kommer til å fly frem og tilbake mellom TV-en fordi jeg må løpe av meg smertene i kjeften. Blir tannlegevakta asap etter kampen forhåpentligvis. Mulig jeg tar sjangsen på å rekke det før, for jeg kommer ikke til å få med meg en dritt av kampen uansett. :(

Lenke til kommentar
Det at vi kan være det første laget som kan vinne CL to år på rad stemmer det, men det blir helt feil i en historisk kontekst. Det er akkurat som med PL. Det ble spilt fotball før 1992, og det ble spilt fotball før CL. Den skiftet bare navn. Lag som Milan, Real Madrid, Inter, Benfica, Ajax, Bayern har alle vunnet serievinnercupen to år på rad. Real Madrid vant den faktisk fem år på rad fra 55-60.

Unnlot du Liverpool med vilje? Hehe.. :p

 

Liverpool vant den forøvrig 77 og 78.

 

Nei, jeg glemte det totalt. Stemmer det. 77 og 78, 1-0 seiere begge gangene var det vel?

 

Herlig lag Liverpool hadde på den tiden. Kennedy, Neal, McDermott osv.

Lenke til kommentar

Men var ikke oppsettet helt annerledes i serievinnercupen enn CL? Nå er det jo gruppespill og full pakke, mens den gang var det vel en ren cup? Av den grunn syns jeg vi kan si at vi har klart noe historisk som første lag hvis vi vinner i kveld, noe ganske stort også.

 

PL var vel stort sett helt likt som ligaen var før 1992, bortsett fra litt endring i antall lag.

 

Edit: Og til de som lurer, selvfølgelig skipper jeg avslutningen. Aner ikke hva jeg tenkte med.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...