Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry for trippelpost, det var litt unødvendig :)

 

Det Glazer for gjort med oss er vel noe av det verste man kan gjøre med en klubb om man ser bort fra å legge den ned. Vi har fått mesteparten av markedsverdien vår i et lån som vi ikke har en sjangse til å betjene. Vi har vel slått vår egen rekord i overskudd de siste sesongene og en gang så vil det snu.

 

Jeg frykter for klubbens eksistens. Glazer familien har ikke sagt et ord om hva de mener om situasjonen. Det er nesten umulig å spå noe. Så jeg er redd

 

Angående FC United, så sympatiserer jeg veldig med det de har gjort, men jeg er ikke en fan av klubben. Bare en klubb for meg.

 

Ser innom og ser igjennom resultater av og til. Håper at det går bra med dem osv.

Lenke til kommentar
Haha D'Amico, please. Du kødder vel. :p Det er ikke litt skummelt en gang å lese det.

Jo da, tenkte litt kort, pluss at det er spilleren jeg minst vil skal forlate klubben, da blir man litt skremt. Men det var heldigvis bare ett tiendels sekund som sagt.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Jeg må bare blåse ut litt. Dette blir langt. Beklager på forhånd.

Fy faen for en sessong vi har hatt til nå. Med så mange skader, og at vi har spilt alle turneringer (+ VM i Asia) er det helt utrolig å tenke på hvor bra Utd har spilt. Både som enkeltspillere og som lag. Nå gjenstår tre (to) utrolig viktige kamper, og jeg kan ikke vente til de starter. Først og fremst håper jeg vi jubler på lørdag og får servert trofeet på Old Trafford som vi så altfor sjeldent har fått. Blant annet i fjor når vi fikk den på JJB. Apropos Wigan-kampen som akkurat var. Forsåvidt en grei kamp som vi styrte til tider. Det var borte mot et middels bra PL lag, mot spillere som vet at dette er et derby for dem (kanskje ikke så mye for Man Utd), i øsregnervær. 1-2 er greit resultat, og det aldri er lett å ha Rob Styles mot seg.

 

Fantastisk innbytte av Tevez. Det har jeg alltid sagt, og vi så det så altfor godt mot Tottenham også. Spillet vårt funker UTMERKET med Tevez, Ronaldo, Rooney og Berbatov. Jeg håper virkelig Tevez blir og at Fergie prøver denne formasjonen oftere. Angående kjøp av Tevez-saken er jeg litt usikker. Han brenner for klubben og det er forsåvidt nok for meg, men synd media fucker opp så mye. Håper og tror han er en djevel helt igjennom og at både Fergie og Tevez beviser dette i løpet av sommeren. Han kan det med å score viktige mål for oss!

 

På en annen side syns jeg IKKE vi bør nedprioritere Berbatov. Jeg kan virkelig ikke skjønne all pepperen han har fått. Jeg tillater meg å påstå at kritikerene ikke har sett mye fotball opp igjennom. Blant annet Marcelo Lippi (Zidane sin gamle trener) har sagt at han ser litt av det samme i Berbatov som han den gang så i Zidane. Berbatov har et overblikk og et fotballhode som er helt unikt. Få i klubben kan måle seg med han på disse tingene, pluss at han har en gudommelig teknikk og en pasningsfot (særlig gjennombrudd!) som er av en annen verden. I tillegg til det er dette første sessongen han noen gang spiller i en storklubb. Hittil har han bare spilt mot dem. Han har hatt tonnevis av gode kamper og han spiller alltid bra når resten av laget spiller bra. Han er ingen "Tevez" som kan spille bra selv om laget sliter (f.eks. Spurs, Wigan), men han har ingen kamper der han ødelegger for et bra lag heller. Etter fem måneder i Utd begynte allerede folk å snakke om floppen Berbatov. På daværende tidspunkt var han 1 mål bak å være toppscorer i CL (bak blant annet Messi, som hadde mye mer spilletid), han hadde fantastiske assists mot Stoke, West Ham, Chelsea, Wigan og WBA, pluss matchvinner i blant annet M'Boro-kampen, mot Tottenham og Bolton. Pluss andre mål og bra spill. Prisen er sinnsyk, men å vurdere han opp mot en prislapp som City pressa i været blir for dumt. Utd har plass til både Berbatov og Tevez i klubben!

 

For å se på en ren gladsak i sessongen har vi duoen Giggs og Fletcher. Giggs blir omskolert til sentral midt og takler det fantastisk. Etter jomfruturen med Fletcher og Giggs på midten mot WBA har begge to vist seg fantastiske. Fletcher har spilt knallbra hele sessongen og vært en utrolig viktig spiller. Giggs har hatt avgjørende assists og mål, blant annet mot West Ham. Welsh Wizard har hatt over 800 kamper for klubben, og at han fortsatt leverer på dette nivået, i verdens beste klubb er helt utrolig. Komboen Fletcher og Giggs har vært konge i år i de kampene de har spilt (ikke mer enn 3-4-5). Blant annet WBA og Chelsea er vel de beste eksemplene når det gjelder midtbanen vår. Husker dere hvordan vi herja med Chelsea? All hail Giggs. Skaper ofte sjangser og har alltid skudd på mål som truer keeper og defensive rekker. Samme med Fletcher. Fy faen for en sessong han har hatt. Flest mål av alle midtbanespillerene våre i år (PL) og mange viktige kamper han har gjort. Jeg tror ikke alle er klar over det, men Fletcher har vært en av våre viktigste spillere i år. Uten noe statestikk på hånden er jeg villig til å vedde at han har vært den spilleren i år som har hatt flest mål per sjangser han har hatt.

 

Sammen med undervurderte spillere eller spillere som ikke blir satt nok pris på (som jeg føler med Fletcher) har vi O'Shea. John O'Shea. Fy faen for en mann, og for ett steg han har tatt i år! Vi kan kanskje takke gudene for at Rafael er litt for urutinert, at Neville er litt for rutinert og at Brown fikk en skade. Det gjør ingenting! Vi har O'Shea og han holder faen meg klasse så det holder. Han har helt klart flest taklinger vunnet (ja, mer enn Vidic/Ferdinand/Evans) og han er en av de beste vi har i klubben til å bryte spillet. Han ligger alltid å lurer, og det er få i klubben som bryter passninger og spill bedre enn han. Johhny boy!

 

Alle spillerne i klubben har gjort en jævlig bra jobb i år og om vi vinner mot Arsenal og Hull kan vi tangere vår gamle rekord med 92 poeng i ligaen. Bare Chelsea har klart mer om jeg ikke tar helt feil (nå regner jeg kun PL). Det hadde vært helt fantastisk om Liverpool taper begge resterende og Chelsea vinner begge resterende. Ingenting hadde vært så kronen på verket som Pool på tredjeplass etter å ha leda ligaen klart i starten av sessongen. Og nok en gang runger det over scouser-dataskjermer, mobiler, lepper og papirfly landet rundt: "Neste år tar vi ligaen gutta!". Jeg kan ikke gjøre annet: Hahahaha, ja, kom igjen livverpuuul ! Jeg må sitere Latias fra tidligere i dag. "Da sier jeg som Homer Simpson: "The worst day of your life so far". Neste gang United vinner serien (og tar over ledelsen), er det vel en verre dag for Liverpool-supportere."

 

Jeg må også få blåst ut litt om troppen per dags dato. Jeg er så utrolig glad for hva Ferguson har gjort med klubben og laget. Jeg er så jævlig glad for at vi ikke f.eks. har en Bendtner i klubben som selv supportere hater, eller en Lucas som supportere rakker ned på og ønsker vekk. Samme med Arsene/Rafa. Når var sist du hørte en Utd-supporter ønske Fergie vekk fra klubben? Nå ser vi frem mot Arsenal-kampen også runde det av mot Barcelona 27 mai. ONE UNITED!!!!!

 

 

Så får jeg beklage hvis dette blir for mye for enkelte simple mennesker her inne. Dere får lese personhetsen fra kloffsk ellerno. :) Sikkert mye skrivefeil og slurvinger i teksten og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...