Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med 2.plassen Manchester United, og alle fans... Den var fullt fortj!!

Når det gjelder Ruud viser jo det bare hvor komplett idiot SAF er... Først ble han kvitt Jaap Stam, så Beckham, så Keane og nå Nistings? Det på bare et par år...

Alle disse tapene av spillere skyldes denne dumme mannen.. Han setter seg selv over klubben... De nevnte spillerene har (ikke Ruud enda da) jo forsvunnet som følge av krangel med sjefen...

Er det noen som skal vekk, så er det Fergie! Han har gjort mye bra, men han skulle gjort som Curby gjorde idag... Gitt seg etter 15 år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Van Nistelrooy begynner å bli gammel uansett, og har neppe mer enn ett eller to år igjen på toppnivå. Jeg kan derfor ikke si at det bekymrer meg veldig mye om han forsvinner nå, spesielt i og med at det sannsynligvis er mulig å få en god slump penger for ham.

Lenke til kommentar

Ruud er jo kun på kant med SAF pga av fotballmessige årsaker, tviler på at det ligger noe personlig bak dette.

Uansett Ruud er nesten over toppen, å vi har Rossi som må få plass for at han skal kunne få utvikle seg videre.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Ruud viser jo det bare hvor komplett idiot SAF er... Først ble han kvitt Jaap Stam, så Beckham, så Keane og nå Nistings? Det på bare et par år...

Alle disse tapene av spillere skyldes denne dumme mannen.. Han setter seg selv over klubben... De nevnte spillerene har (ikke Ruud enda da) jo forsvunnet som følge av krangel med sjefen...

Er det noen som skal vekk, så er det Fergie! Han har gjort mye bra, men han skulle gjort som Curby gjorde idag... Gitt seg etter 15 år!

6058733[/snapback]

Stam er forstålig, man gir ikke ut en bok hvor man kritiserer klubb, trener og spillere. Sånt kan vente til karrieren er over, så der ser jeg ikke noe problem.

Beckham, navnet er større enn spilleren. Holder ikke med et ekstremt høyrebein og Ronaldo har fylt den plassen uten alt for store problemer og vi har fått en spiller som kan gjøre mer en det Beckham kunne. Det eneste Beckham var var/er best på er å selge fotball trøyer.

Keane stort sett det samme som Stam, går ikke ut å kritiserer medspillere i media. Sånt holder mann i klubben, var også mye skadet og hadde maks spilt ut denne sesongen uannsett.

Nistelrooy er eneste mannen jeg sliter med å finne en grunn, grunnen jeg kan komme på er at han ikke har underskrevet en ny kontrakt med klubben. Og det er etter min mening ikke godt nok for å sette ut en spiller, beste mann skal spille uannsett. Men her kan presset komme fra andre steder i klubben og ikke Fergie. Hvis de skal selge så må de gjøre det i år for å få litt penger for han.

Å kvitte seg med spillere som lager uro, dårlig moral i spillergruppen er ikke dumt.

Å si at den "dumme" mannen setter seg selv høyere en laget er bare tull, han setter laget foran enkeltspiller er mer riktig å si...

Lenke til kommentar
Beckham, navnet er større enn spilleren. Holder ikke med et ekstremt høyrebein og Ronaldo har fylt den plassen uten alt for store problemer og vi har fått en spiller som kan gjøre mer en det Beckham kunne. Det eneste Beckham var var/er best på er å selge fotball trøyer.

6060554[/snapback]

WHAAAAAT?? Ronaldo har klart å fylle plassen etter beckham?

Akkurat det ser vi jo :innocent: Så god som ronaldo er på å legge inn og skyte frispark :tease:

Lenke til kommentar

6060554[/snapback]

WHAAAAAT?? Ronaldo har klart å fylle plassen etter beckham?

Akkurat det ser vi jo :innocent: Så god som ronaldo er på å legge inn og skyte frispark :tease:

6060731[/snapback]

Der er det ingen som er bedre en Beckham, men Ronaldo har mye mer enn det. Når så du sist Beckham finte fire motspillere opp på 17 benkerad?

Så bra som Ronaldo har vært etter nyttår så savner ikke jeg Beckham og Ronaldo er fremdeles bare 20-21 år gammel. Kommer til å få mye mer glede av han i årene som kommer enn vi hadde av Beckham de siste sesongene han var der...

Lenke til kommentar

Hadde becks fortsatt i united, hadde de, etter min mening, vunnet serien i år... Da han spilte i united la han noen heeelt sjuke assister, og det kan være avgjørende for en del 3-poengere...

Når det gjelder stam, er jeg enig i at man ikke gir ut en bok hvor man slenger drit om treneren.. Men det var sikkert en grunn til det.. SAF er jo ganske dust! Og mannen som erstattet stam var vel ikke akkurat mye å skryte av; fossilet Blanc...

Der har SAF vært dårlig de siste årene... Spillerkjøp.. Jeg kan jo ramse opp noen: Kleber, Dumbo-Djemba, Taibi, Bellion osv osv...

Evra og Park har heller ikke imponert noe særlig så langt i united-trøya... Park glimter til noen få ganger, men det er ikke nok!!

Noen kjøp har han selvsagt gjort bra.. Ruud, Ronaldo, Rooney, Edwin...

Jeg håper SAF tar til fornuft i sommer, og takker for seg... 20 år som manager i en og samme klubb er ALT for lenge!!

Lenke til kommentar

Når det gjelder spillerkjøp, er det vel knapt noe område der det er lettere å være etterpåklok. Det er umulig å vite på forhånd hvorvidt en spiller kommer til å lykkes eller ikke. Det finnes mange eksempler på spillere som har lykkes i en klubb og mislykkes i en annen. Diego Forlán er et meget godt eksempel. Eller hva med Chris Sutton, som skåret så det sto etter i Blackburn, men som kun puttet ett mål for Chelsea før han måtte dra videre til bakgårdsligaen i Skottland? Når man kjøper utenlandske spillere, er det enda vanskeligere å vite om spillestilen deres passer inn.

Når det gjelder de såkalte feilkjøpene du nevner, er jeg heller ikke ubetinget enig. Kléberson hadde store skadeproblemer i den tiden de var i klubben, men han hadde flere til dels gode kamper, kanskje spesielt i hengende spiss-rollen. Dersom han ikke hadde vært så pass plaget av skader, tror jeg at han kunne blitt en suksess. Djemba-Djemba imponerte meg de få gangene han fikk spille, og jeg er overrasket over at han ikke fikk flere sjanser. Det samme gjelder for så vidt Bellion, som hadde flere gode innhopp i den tiden han var i klubben. Taibi var en svært habil målvakt, og selv om han tabbet seg ut noen ganger, burde også han ha fått flere sjanser. Fire kamper er på ingen måte nok til å vurdere en spiller. Han har da også vist både før og etter at han er blant Italiens fremste målvakter. I den grad Ferguson kan klandres i disse tilfellene, må det være i den forstand at han ikke gav dem nok sjanser.

Jeg er enig i at Evra ikke har imponert hittil, men så er det heller ikke uvanlig at spillere bruker tid på å tilpasse seg en ny spillestil, et nytt land og en ny liga. Det er for tidlig å avskrive en spiller etter fire måneder i klubben. Det samme gjelder selvsagt Park, selv om han etter min mening har vært svært god i sin første sesong i United. Han har blant annet hatt svært mange målgivende, spesielt om man tar i betraktning at han har fått lite spilletid i forhold til de andre kantspillerne.

For øvrig kan jeg ikke med min beste vilje forstå hvordan noen som kaller seg United-supportere kan hevde at Ferguson -- som har gjort mer enn noen andre for klubben -- er en «dust». Alle genuine United-supportere unner Ferguson å fortsette i jobben så lenge han vil. For min del må han gjerne fortsette i tjue år til dersom han ønsker det.

Lenke til kommentar
For øvrig kan jeg ikke med min beste vilje forstå hvordan noen som kaller seg United-supportere kan hevde at Ferguson -- som har gjort mer enn noen andre for klubben -- er en «dust». Alle genuine United-supportere unner Ferguson å fortsette i jobben så lenge han vil. For min del må han gjerne fortsette i tjue år til dersom han ønsker det.

6063712[/snapback]

Godt sakt, som om jeg skulle ha gjort det selv :thumbup:

Og da har ryktene om en erstatter for Nistelrooy startet: Fernando Torres :thumbup:

Går godt inn i rekken av unge spillere som United har skaffet seg de siste årene, Rooney, Ronaldo, Rossi, Pique, Fletcher, Park og Torres? Jeg tror vi har mange gode år i møte, med Alex Ferguson som sjef...

Lenke til kommentar
Alle genuine United-supportere unner Ferguson å fortsette i jobben så lenge han vil. For min del må han gjerne fortsette i tjue år til dersom han ønsker det.

6063712[/snapback]

Så du mener at om USA's president hadde gjort det bra i sine 4 første år, men raste landet de neste 4, så skulle han allikevel få fortsette så lenge han vil?

Lenke til kommentar
Godt sakt, som om jeg skulle ha gjort det selv :thumbup:

6063795[/snapback]

:love:

Og da har ryktene om en erstatter for Nistelrooy startet: Fernando Torres :thumbup:

6063795[/snapback]

Dersom dette går i orden, er det definitivt en god handel. Torres er et stort talent, og i motsetning til van Nistelrooy en mann for fremtiden.

Så du mener at om USA's president hadde gjort det bra i sine 4 første år, men raste landet de neste 4, så skulle han allikevel få fortsette så lenge han vil?

6064201[/snapback]

Nå er det ganske annerledes med politikere enn med fotballtrenere, men jeg skal la være å gjøre dette til en politisk debatt. :)

Jeg mener ikke at Ferguson bør få fortsette uansett hva han gjør, men jeg mener absolutt at man bør være mer tålmodig med ham enn man ville ha vært med andre managere. Når det gjelder kritikken Ferguson har fått de siste tre sesongene, er det lite annet enn krisemaksimering fra enkelte hold. United har kommet blant de tre beste i ligaen hver eneste sesong og i tillegg vunnet både liga- og FA-cupen; når laget samtidig er midt inni et generasjonsskifte, anser jeg det som en sterk prestasjon. Din sammenlikning med en president som «raserer landet», henger således ikke på greip. Dersom man absolutt skal beskrive situasjonen på det viset, vil jeg hevde at det er langt mer relevant å sammenlikne med en president som gjennomfører reformer som vil gi langsiktig økonomisk vekst, men som på kort sikt demper veksten. :)

Husk også på at mange såkalte supportere tok til orde for å gi Ferguson sparken allerede på begynnelsen av 90-tallet. I dag kan vi i etterpåklokskapens navn prise oss lykkelige over at de ikke fikk viljen sin. Med Fergusons meritter bør vi respektere at han bruker noen år på å bygge opp et nytt storlag -- med sitt første storlag tok det ham åtte sesonger å vinne serien -- og stole på at han er den rette mannen i sjefsstolen. Det finnes ingen som kan gjøre det bedre enn ham.

Redigert: Det var for øvrig skuffende å se at Wes Brown ikke fikk plass i Englands VM-tropp. Jeg er overrasket over at Eriksson valgte heller å ta ut Sol Campbell, som stort sett har vært helt ute av form i de kampene han ikke har vært skadet, fremfor formspilleren Brown.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Vel, la oss si det sånn at SAF har gjort mye dumt i det siste. Å handle 2 forsvarsspillere i januar når vi som mest trenger midtbanespillere en katastrofe.

6065116[/snapback]

Vi hadde 3 sentraleforsvarere, Å jeg skal være veldig snill og si at vi hadde 2 kanter som var gode nok, så at forsvarspillere reagerte jeg ikke så på. I tillegg har vi enda ikke sett hvorfor SAF ikke handlet en midtbane i vinter, kanskje var hans mål en som spilte i CL ?

Lenke til kommentar
Alle genuine United-supportere unner Ferguson å fortsette i jobben så lenge han vil. For min del må han gjerne fortsette i tjue år til dersom han ønsker det.

6063712[/snapback]

Sludder! Jeg er helt enig i at han har gjort mye bra for united, og at han for noen år siden ble adlet unner jeg han 100%... Men han skulle gitt seg som annonsert i 2002, eller når det nå var...

Aktuelle managere kan være f.eks.

Sam Allardyce, som har gjort sine ting meget bra i Bolton.

Scolari, som førte brasil til VM-gull i 2002, og portugal til finalen i em 2004...

Cantona er kanskje et navn?

Har flere, men har ikke tid til å ramse opp alle nå.........

Lenke til kommentar

Det finnes ingen som er bedre skikket enn Ferguson til å lede Manchester United. Ikke Allardyce, ikke Mourinho, ikke Hitzfeld -- ingen. Og selv om Kongen var en stor spiller, ville det vel være en meget stor overraskelse om han plutselig skulle bli manager for en av verdens største klubber etter nesten ti år utenfor spillet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selvsagt. Selv ser jeg videoen med jevne mellomrom, og jeg får fortsatt frysninger over hele kroppen når Solskjær strekker fram tåa og ballen seiler inn i krysset :)

Desverre begynner det nå å bli lenge siden vi var i nærheten av å gjøre noe lignende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...