Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi må avgjøre før Hull-kampen. Greit at Hull kun har vunnet en av sine siste 20 kamper, men de har hjemmekamp, og de skal kjempe med alt de har for å unngå nedrykk.

 

Du mener Hull, ligaens dårligste hjemmelag?

 

Men for all del, vi må ikke undervurdere et lag som kjemper for plassen sin

Lenke til kommentar

Har Tevez-uttalelsene vært diskutert her? (Har ikke vært så aktiv i det siste grunnet eksamenslesning).

 

Jeg skjønner virkelig ikke hva Tevez klager på. Man skulle tro at med slike uttalelser så hadde han spilt lite, men han har jo ikke det. Han har spilt ganske mye faktisk. Akkurat nå har jeg ingen statistikk på dette, men skal prøve å finne. Men når han sier at han ikke har blitt behandlet som et medlem av familen (klubben), så blir jeg virkelig forbannet. Han kan ikke forvente å spille hver eneste kamp når man har to andre gode spisser i klubben. Slik sutring hører ikke hjemme i vår klubb.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at hvis han faktisk har sagt at han synes det er fælt å bli byttet ut, og aldri få spille 90 minutter. Han må godta det etter min mening. Han har jo vanligvis løpt seg tom etter 60 minutter uansett, og jeg tror faktisk at denne sytinga er grunnen til at Ronaldo gikk av i dag, og ikke Tevez. Hvis han går til Liverpool eller City for å forbli i England så mister han respekten min ganske så fort.

Lenke til kommentar
Snakker vi herlig Angrep?

 

Pasningen fra Fletch (Var vell han?) mot Berba, med et medtak av ypperste klasse og som en brukbar avslutning på Angrepet viser Tevez en sin kontante side og bankern i kassa på mesterlig vis!

 

Lurer på hva TC tenker på nå (Tevez).....

 

Hehe, jeg var mildt sagt oppe og feiret det litt på puben i dag ja. Faen meg noe av det herligste jeg har sett, 2-0 målet vårt. Syk tidlig ball av Fletcher, herlig nedtak av Berba også avsltningen til Tevez: AAAH! :D Han fortjente det så jævlig og etter han traff stolpen med et SYKT skudd tidligere i kampen. Argentina!

Er Rooney ving igjen? han er spiss for faen..! Ville heller hatt park videre og byttet Tevez, men da hadde vel Tevez begynnt å grine igjen..

 

Tevez? Mannen som var sammen med Park eneste grunnen til at det var en viss intensitet i spillet vårt? "Begynt å grine igjen". Herregud, dere vet at det er News of the World osv. og at vi ikke vet noe for sikkert enda.

Må få gratulere med en fortjent seier. Tror nok det er avgjort nå. Banens beste må da være Tevez i dag. Både han og Berbatov er jo umulig å ta i fra ballen, men i tillegg er jo Tevez målfarlig i dag. Ser han gjerne hos oss neste sesong jeg.

 

Som vanlig er det ingenting å si på Superparanoid her. 100% enig, og jeg tror at hvis vi mister Tevez kommer en del av oss supportere til å savne han, ikke minst stallen.

 

NightKeeper, Berba burde hatt rødt i dag fordi selvom Kompany overreagerer er det feilgjort av Berba og jeg har følelsen på at hvis Tevez hadde gjort det hadde et par flere klikket her inne i tråden og slengt dritt om han. Beklager påstanden, men er det jeg føler. Og btw, på Sky viste at Tevez har nok spilt 500 minutter eller noe mindre enn Berbatov, og 300-400 mindre enn Rooney. Og som Andy Gray påpekte i dag, og dette er viktig, så har mange av de minuttene til Tevez vært etter å startet på benken. Og PL, ligaen som den er, er en utrolig vanskelig liga å komme innpå etter 60 min når alle er "midt i kampen" og varm mens en spiller som nettopp kommer inn skal være "impact" spiller og gjøre noe med en gang; og det blir mye vanskeligere. Tevez har faktisk hatt en veldig god sesong mtp. hvor mye han vært inne og ute av laget osv. Tevez har egentlig ikke klaget på noe på feilaktig vis, hvis det avisene skriver faktisk stemmer. Så ja, litt stygt å si så mye ille om Tevez når han faktisk har spilt mye mindre i PL og ha måttet komme inn på sent i kampen og gjøre noe under press hele tiden. Man så hvor viktig han kan være for oss som f.eks i kampen i dag, hvor han faktisk var involvert i hele 90 min og ikke sliten og "ferdig" etter 60 som du sier Wisbatov; selvom jeg ser hva du prøver å si.

 

Ellers, var det cruise control av oss i dag. Alle var ganske gode, noen som var enda bedre! Banens beste for meg var:

1. Tevez

2. Vidic/Fletcher

3. Park

 

Er så herlig å ha Park tilbake i full sving, han er faktisk god nok til å starte alle slags kamper for oss nå. Pasninger presise, raske vendinger som vi så i dag og vinner faktisk en del frispark for oss og. LOVELY, 4 poeng igjen til vi utligner Liverpool og gjør det 18-18 sånn at ordet "mestvinnende" i ligasammenheng kan komme seg vekk fra Scouserne! Wigan-seier på onsdag, også er det ikke mye igjen som må gjøres. Men siden vi tross alt er Manchester United, og liker the hard way, hadde det ikke forundret meg om noe hadde gått galt på onsdag. Kanskje banen er et helvete igjen. Men jeg har god tro på seier der uansett pga. formen våres og hvor lite vi faktisk må "gi" for å ta 3 poeng her om dagen. Herlig dag, herlig seier og ser ut som Arsenal er ute av form og som kan gjøre kampen på lørdag litt lettere for oss. Håper vi kan få utdelt pokalen vår på selve Old Trafford (hvis vi tar 4 poeng på neste to kampene) og ikke på KC. Det skal nok gå, tenker jeg! :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Tevez er vanligvis "tom" etter 60. minutter, selv om han var helt grei de siste 30. i dag også. Jeg vil for all del beholde Tevez selv, men hvis han har sagt disse tingene i media, noe som for øvrig ikke ville ha overrasket meg, da sør - amerikanere har en tendens til å syte en del, så kan han bare dra. Det virker rett og slett ikke som at Tevez aksepterer at han er et 3. valg. Han kommer neppe foran Berbatov eller Rooney de neste tre sesongene, og jeg tror ikke han aksepterer benktilværelsen. Jeg må også si at jeg i likhet med Hyrlen ikke skjønte bæret av feiringen hans. Når Tevez fikk spille ut kampen i dag er jeg nærmest sikker på at det ligger en viss sannhet i de såkalte uttalelsene hans,

Lenke til kommentar
Og btw, på Sky viste at Tevez har nok spilt 500 minutter eller noe mindre enn Berbatov, og 300-400 mindre enn Rooney. Og som Andy Gray påpekte i dag, og dette er viktig, så har mange av de minuttene til Tevez vært etter å startet på benken. Og PL, ligaen som den er, er en utrolig vanskelig liga å komme innpå etter 60 min når alle er "midt i kampen" og varm mens en spiller som nettopp kommer inn skal være "impact" spiller og gjøre noe med en gang; og det blir mye vanskeligere. Tevez har faktisk hatt en veldig god sesong mtp. hvor mye han vært inne og ute av laget osv. Tevez har egentlig ikke klaget på noe på feilaktig vis, hvis det avisene skriver faktisk stemmer.

Så du mener det er riktig å klage på at man ikke er en del av "familien" og ikke føler seg verdsatt når man har spilt 4-5 kamper mindre enn to spillere som tross alt er mye bedre rent ferdighetsmessig? Og det finnes nok av spillere som klarer å sette preg på kampen som innbyttere, så det du nevner der vil jeg faktisk si er mer en svakhet enn en unnskyldning for at han ikke kan prestere godt nok.

 

Føler ellers at hele innlegget var veldig pro-Tevez, men vi trenger vel litt motvekt til all negativiteten rundt ham her inne i det siste. :)

Lenke til kommentar

Uten å svare på akkurat en ting dere kommer med så ja, det var pro-Tevez. Og jeg syns det er rimelig synd at han presterer så bra i dag og fortsatt så er det mye "stygt" som går rundt om Tevez her osv. Men jeg er vel alene i at jeg syns vi kommer til å mangle såpass mye med Tevez borte at det er verdt de resterende 20mill pund eller hva det er. Syns bare så synd på mannen, og D'Amico, jeg mener faktisk Tevez passer mange flere kamper fra start enn Berbatov gjør og dermed blir han ikke direkte 3.valg for meg og derfor skjønner jeg meg litt på det han klager på. Men det er bare måten klubben han vært med han som irriterer meg så jævlig mye. Si nå til mannen om du vil signere ham eller ikke. Han sier forresten dette her:

"I don't think I'll be a United player next season. I've done everything I possibly can but they have never made me an offer or given me a contract.

 

"I have not been treated as a member of the family. The fans treat me like family but United have not signed me so they don't respect me as a footballer."

 

Han sier ikke noe om å bli vraket eller noe når han snakket om at han ikke følte seg om en del av familien. Han snakker BARE om at han ikke har blitt snakket med om kontrakten osv. Og jeg er faktisk helt enig med Tevez. Respektløst er det, og de viser faktisk ikke "interesse" i han. Uansett om han får spille, skal han bli snakket med om en evt. kontrakt hvis de faktisk setter nok pris på han.

 

Tevez gir 100% for oss og det er ikke sånn at han ikke har kvalitet. Han er god nok for oss, noen som sier noe imot det kan bare se på hvor vi er i år og akkurat HVA vi gjorde ifjor når han var veldig mye en "main man" sammen med Ronaldo og Rooney offensivt. Jeg får vel leve i min egen boble, fordi jeg elsker Tevez og tror han bidrar mer i kampene han spiller enn når han sitter på benken og andre er utpå der istedenfor.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Uavhengig av Tevez så sier jeg dette. Jeg liker ikke spillere som bruker media som pressmiddel i kontraktsforhandliger o.l. Jeg liker ikke spillere som whiner om for lite spilletid, kjemp om plassen som alle andre. Du får spille når du fortjener det under Sir Alex. Når det kommer til Tevez sine uttalelser finner jeg det merkelig at han har gått fra å elske klubben, å at han føler seg hjemme her. Til å gå over til en slags offer-rolle. Face it, du koster enormt med penger. Se heller til den pengehungrige lyssky agenten din før du retter pekefingre mot United. Tevez er IKKE verd 32(?) millioner pund. Solskjær hadde vilje og ære, men han var fortsatt ikke en spiller jeg ville at United skulle kjøpt for den summen basert på ferdigheter.

 

Ikke innehar Tevez kvaliteter som er mangelvare hos United heller, så jeg skjønner at Sir Alex nok ser etter en ny spiss til sommeren. Men selvfølgelig vil jeg ha Tevez i stallen, mannen er blod.

Lenke til kommentar

Bare for å ha det klart, jeg så ikke kampen i dag, så godt mulig at jeg hadde skrevet noe annet om jeg hadde sett den. Men på en annen side blir det litt feil å endre synet på en spiller pga èn kamp.

 

Uansett, rent ferdighetsmessig (som jeg skrev) vil jeg si at han er et tredjevalg, og jeg må faktisk si meg uenig i Berbatov - Tevez og hvem som passer best oftest.

 

Angående klubben sin oppførsel vil jeg si de har reagert som forventet. Hvis de hadde sagt at vi ikke kommer til å signere ham, ville det enten ført til manglende innsats fra Tevez sin side (kanskje siste spilleren i verden jeg ville trodd det om, men det er jo tross alt fotball vi snakker om), eller uro i troppen. For eksempel Berbatov ville nok ikke vært fornøyd med å bli benket til fordel for en som ikke har en fremtid i klubben. Ved å komme med de uttalesene som han visstnok har gjort føler jeg han bare gjør det verre. Spesielt ved å si at han godt kunne tenkt seg å fortsette i England selv om vi ikke signerer ham. Det blir jo som å tråkke på de som har støttet ham mest (supporterne) da de eneste klubbene som er aktuelle er City, Liverpool, Chelsea og muligens Arsenal.

 

Må si jeg er litt likegyldig til om han forsvinner eller ikke. Har ofte fundert på hvordan vi klarte oss i fjor med bare Tevez og Rooney på topp, så hvis han kommer opp på det nivået til neste sesong ser jeg han gjerne i rød drakt (riktig rødfarge though) når sommerferien er slutt. Dessuten ser det ut som om Rooney blir å finne på venstrekant fremover enten vi liker det eller ikke, og da kan vi ha godt av en Tevez-type på topp. Et av de mest brukte argumentene for et Tevez-salg har jo vært at han er for lik Rooney, men hvis Rooney blir omskolert til kant har vi ikke det "problemet" i like stor grad som vi har nå.

 

Men jeg hadde også elsket og sett Benzema i United-drakt, selv om jeg ikke liker å hive ved på kjøpelag-bålet scouserne har fyrt opp. Om det er riktig eller ikke får være en annen sak, liker ikke at andre supportere har inntrykk av at vi ofte kjøper dyre spillere. Derfor hadde det vært utrolig morsomt og satset på ungguttene våre neste sesong. Kan hende vi går glipp av et trofeer, men på lang sikt tror jeg det hadde vært lurt. Det avhenger litt av hvor god Campbell viser seg å være. Å rulere på to 18-åringer som back-up syns jeg er litt for risikabelt i en såpass stor klubb som vi er, selv om det sikkert hadde vært artig det også.

 

Edit: En annen løsning er å omskolere Ronaldo til permanent spiss og kjøpe inn en ving (eller å flytte Rooney ned på kanten for evig og alltid). Da har vi goalgetter/hodespilleren i Ronaldo, targetman/playmaker i Berbatov, kraftspiss/arbeidsjernet i Tevez og Rooney som er litt av alt.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Det er ganske forståelig at klubben ikke har tilbudt han en kontrakt. Han koster mer enn det han er vært. Jeg har lett for å bli farget av Tevez sine kamper, men skal jeg se så objektivt som mulig på det, så mener jeg at han ikke er verdt pengene. Du får en bedre spiss enn Tevez til den prisen, og selv om majoriteten av supportere elsker Tevez (Jeg liker karen selv) så skal vi være glade for at det ikke er oss supportere som styrer klubben. Hvis Fergie ikke signerer han så får det bare være som det er. Rent ferdighetsmessig er han for lik Rooney, men dårligere. Han er 3. mann i rekka slik Fergie ser det(,og jeg). Det er pengene som er problemet her, og Tevez er desverre for dyr til at jeg vil at vi skal åpne lommeboka, spesielt når han ikke har lyst til å sitte på benken.

Lenke til kommentar
Edit: En annen løsning er å omskolere Ronaldo til permanent spiss og kjøpe inn en ving (eller å flytte Rooney ned på kanten for evig og alltid). Da har vi goalgetter/hodespilleren i Ronaldo, targetman/playmaker i Berbatov, kraftspiss/arbeidsjernet i Tevez og Rooney som er litt av alt.

HEDNING!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Gratulerer med å ha postet tidenes styggeste ord.

 

Mente selve ordet, og ikke betydningen om noen lurte.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...