Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Barcelona fortjente virkelig ikke dette. De sugde balle deluxe.

Og hvor i SVARTE var verdens såkalt beste spiller? Var han på banen?

Det blir uansett en morsom finale (Messi vs. Ronaldo).

Messi who?

Hvorfor byttet ikke Barca han inn i dag?

Du har ett poeng der, Points. Han var stort sett ukjent i løpet av kampen. Trodde nesten han var byttet ut i pausen, rett før kommentatoren nevnte han i det 70. minuttet. :p

Så du kanskje ikke begge kampene Jotun? Og at Barca var de som faktisk spilte skikkelig fotball i dag?

Og ja, Messi er mannen som har vært helt forbanna syk i år, OG btw holdt roen i 93. minutt på Stamford Bridge i en semi-finale av CL, der laget hans trengte ett mål for å gå videre. Og som en veldig god spiller, ikke mistet roen i siste minuttet og fant en medspiller som var i bedre posisjon, så isteden for å bare skyte og miste roen fant han spilleren som tok de til finalen. Det kalles btw for en assist, og det er ikke akkuart lett når det er det eneste og viktige målet Barcelona scorer over disse to kampene. Jesus.

 

 

Du har rett, såg ikke første kampen. I går var da ikke Barcelona noe særlig? Messi var da usynlig, men du må lese de andre innleggene mine også, der eg bla. skriver at det er det som er så skummelt med Barcelona: ET svakt øyeblikk så sitter målet der.

 

Du må lese alt, ikke bare et innlegg :) Og eg må nok innrømme at dette innlegget du quotet her var mest mtp straffen Chelsea ikke fikk, og kampen i går.

 

Btw: Har også skrevet et innlegg der eg kommenterer at Barca ikke blir en catwalk i Roma. :)

 

Du og eg er ikke så uenige vet du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

Lenke til kommentar

De kan ikke oppheves. Dømt er dømt, noe annet ville være latterlig.

 

På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

ehhh.. den HVITE?

Lenke til kommentar
På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

 

Og den hvite har du glemt helt ut?

Lenke til kommentar

De kan ikke oppheves. Dømt er dømt, noe annet ville være latterlig.

 

På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

ehhh.. den HVITE?

blir teit å bruke tredjedrakta i en finale da :(

Lenke til kommentar

De kan ikke oppheves. Dømt er dømt, noe annet ville være latterlig.

 

På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

ehhh.. den HVITE?

blir teit å bruke tredjedrakta i en finale da :(

Snakker du om? Den hvite er BORTEDRAKTA, altså drakt nr. 2. ;)

Lenke til kommentar

De kan ikke oppheves. Dømt er dømt, noe annet ville være latterlig.

 

På Sky sier de at finalen er mellom Barcelona og United. Betyr det at vi skal spille i bortedraktene i en CL-finale? :no:

 

Og fint at Fletcher kanskje får spille. Det hadde vært herlig om UEFA hadde tillatt han å få spille. :D

Neppe, for vi kan hverken bruke den røde eller blå drakta vis Braca stiller i hjemmedrakt oO

ehhh.. den HVITE?

blir teit å bruke tredjedrakta i en finale da :(

Den hvite er bortedrakta. Til og med jeg vet det.

 

Edit: Damn to late.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Er vel ingen her som oppriktig tror at en finale i Champions League mot et lag som Barcelona blir plankekjøring. Det blir 90(120) minutter fotball mot en formidabel motstander hvor så og si hva som helst kan skje.

 

Men når det er sagt skal det sies at jeg personlig tror det er flere som faktisk overvurderer Barcelona fremfor de som undervurderer de. Og det er nok mange som "starstruck" når de ser navnene Barcelona har i stallen, men dette er ikke FM gutta.

 

Jeg prøver alltid på å få med meg Barcelonas(samt de andre store lagene i europa) kamper både i CL og hjemlig serie. Gang på gang har jeg sett hvordan laget sliter med å endre spillemønster når de møter velorganisert, hardtarbeidene lag. Og dette har de slitt med over flere sesonger særlig i CL, se tidligere møter mot engelske lag blandt annet. Når de derimot får spille sitt spill, når motstander ikke presser ballfører, gir de rom og ikke er bevist på bakromsløpene blir de veldig giftige.

 

La liga er faktisk av et helt annet kaliber en hva man ser uke ut og uke inn i premier league. I Spania virker det som forsvarsspillet ligger 10 år etter England og Italia. Det virker som man som angrepsspiller får veldig mye gratis i la liga fremfor i premier league. Det er mange lag med dårlig defensiv organisering og hasardiøst forsvarspill å beskue. Og nå senest hvor Barcelona slo Real 2-6 var det jo tidvis latterlig å se hvor dårlig organisert Real forsvaret var.

 

United kommer ikke til å gi Barcelona rommet de trenger for å kunne gjennomføre sin spillestil. Da tror jeg vi vil se som så mange ganger før et Barcelona som begynner med kortpassninger i bredden, uten andre fullgode spillealternativer.

 

Vi vil aldri få en "lett" motstander i en Cl-finale, men etter forutsettningene i år er Barcelona det beste laget vi kunne møtt.

Lenke til kommentar

Hva slags lag burde vi stille med mot City?

 

Selv tror jeg:

VDS

O'Shea - Ferdinand - Vidic - Evra

Ronaldo - Scholes - Carrick - Park

Rooney - Berbatov

 

Håper egentlig at Rafael starter på høyre becken, for han var rå mot Robinho på CoMS. Ellers stiller vi helt klart med et toppet lag, for dette er en viktig kamp. Kanskje Giggs starter også, men Andy blir nok hvilt.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar heelt feil nå har vi 3 kamper igjen og 4 poeng så er vi sikra? Så 3p mot City ville vært gull, da kan vi avgjøre PL mot Arsenal :) Vil uansett tør å påstå at med 3poeng mot City er vi vinnere av PL for 3.året på rad! :)

Vi trenger 7 poeng på de siste 4 kampene. Tre poeng mot City, tre mot Wigan, og ett poeng mot Arsenal, så har vi sikra. :w00t:

 

Så kan vi heller spare spillere mot Hull, for vi har en CL-finale bare dager senere. :w00t:

Lenke til kommentar
Pleier det ikke vanligvis å være trekning på hvem som får "hjemmebane" i finalen? Idiotisk om bare Barca skal få bruke hjemmedrakta si, uten noe som helst form for trekning.

 

 

Pleier det ikke vanligvis å være trekning på hvem som får "hjemmebane" i finalen? Idiotisk om bare Barca skal få bruke hjemmedrakta si, uten noe som helst form for trekning.

Det blir nok trekning. Noe annet ville vært idiotisk.

Dette ble trukket for lenge siden, samtidig som kvart- og semifinaler ble trukket. United ble trukket som bortelag i finalen. Dermed er det Barcelona som kan velge hvilken drakt de vil stille med i finalen. Det er jo lov å håpe. I 2007 stilte jo Milan med bortedrakter til tross for at de var hjemmelag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...