Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ronaldo på venstrekanten skal slakte høyre becken til Barca. Gleder meg. :D

tipper Ronaldo jogger baklengs rundt han LOL :D

 

Jogger baklengs rundt Puyol? Neppe. Du er klar over at det er Puyol som antageligvis kommer til å spille høyreback i den kampen ikke sant? Puyol er ingen lett mann å møte hverken når han spiller stopper eller back.

 

Kvalmt å høre hvor mye dere undervurderer et Barcelona som har storspilt denne sesongen. La Liga ligger under nivået til Premier League, men det er langt fra en dårlig liga, og Barcelona er langt fra et dårlig lag. Barcelona kan få til hva som helst hvis du får rom til det, og det blir ofte rom når vi angriper. Messi har vært usynlig en kamp, og står fortsatt som topscorer i Champions League. Han trenger bare å få sjansen en gang i løpet av kampen for å score. Han kan avgjøre alt på egenhånd, og det virker som dere glemmer at Ronaldo også har vært usynlig i kamper før. Det er en finale og alt kan skje. Det Barcelona vi møter 27. mai kan være et Barcelona som spiller fantastisk. Chelsea et bedre lag? Haha. De la seg bakpå i første kampen, og var heldige når de ikke ble straffet. I andre kampen hadde de en situasjon som skulle vært straffe, og flere situasjoner der både Drogba og Anelka skulle fått gult kort får å ha falt som døde fluer.

Lenke til kommentar

Hvor skal alle se CL finale da? Jeg har ikke økonomi til å finansiere en tur til Roma, men skal nok prøve å se om jeg kan vinne fra P4, men ellers trenger jeg et sted der mange av oss kunne ha samlet oss (Oslo). Hvor skal mange av dere se kampen? Stusselig å se Champions League finale i stua hjemme.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Hvor skal alle se CL finale da? Jeg har ikke økonomi til å finansiere en tur til Roma, men skal nok prøve å se om jeg kan vinne fra P4, men ellers trenger jeg et sted der mange av oss kunne ha samlet oss (Oslo). Hvor skal mange av dere se kampen? Stusselig å se Champions League finale i stua hjemme.

 

Jeg ser alltid på bohemen, jævlig bra der i fjor hehe. Champagnen sprutet fra alle kanter og alle sto på bordene, har aldri klemt så mye svette ukjente mennesker. Og etterpå var det storsamling i KH fra alle sentrumspubene, herlig!

Lenke til kommentar

Først og fremst, sier meg enig med Wisbatov. Virker som folk her inne tror Barcelona er et juniorlag som kommer til å være lette å spille imot i en SÅ stor kamp der alt kan skje på 90 min. i Roma. Det er faktisk sykt. Barca overkjørte Chelsea på Camp Nou så til de grader og hadde banespillet i kveld også. Chelsea var som vanlig i gang med maskinfotballen sin og pga. det røk NESTEN Barca men gjorde de det? NEI, Chelsea røk ut og det pga. BARCA som klarer å fortsette spillet sånn når de er faen meg nede til 10 mann! Hvordan ser ikke folk at Barca er farlig som faen og at det er en grunn til at de er i finalen? Over 2 kampene, så fortjente de å slå ut Chelsea og var det beste laget og dermed er de det vanskeligste laget vi kunne møtt i finalen. Det er faen meg logikk, og ser man på begge kampene er det klart at Chelsea hadde lite svar på Barca sitt spill og om Barca hadde netta sjansene i Camp Nou kampen hadde det nesten vært plankekjøring for Barca. Villt at folk tror at dette blir en "lett" finale, skal le godt (egentlig ikke men ja) hvis vi ikke kommer seierende ut av Roma 27. mai nå ja, selvom det hadde vært sårende som faen.

 

Fantastisk at så mange her går lett på Øvrebø og at han nærmest bortdømte Chelsea osv. Herregud. Han var sterk i Drogba fallingen i feltet og Malouda som først ble taklet utenfor feltet, og handsen på slutten som var nærmere skulderbladet og veldig veldig tvilsom som egentlig var bra dømt. Eneste feil var Pique sin hands ja, men Henry skulle hatt en klar på Camp Nou så det går faktisk helt greit opp i opp. Den største avgjørelsen han tok feil var faktisk når Anelka snubler i EGNE ben også får Abidal rødt. Til og med da sier noen av dere her inne at Øvrebø bortdømte Chelsea og at det er så synd for Chelsea osv.?

 

Nei, jeg skjønte lite av det som ble sagt her i tråden i etterkant av kampen. Man skulle trodd Barca var et lag som lå i 5. plass i La Liga (som forøvrig dere får ut til å høre som Tippeligaen nå for tiden), og som ikke hadde et målforskjell på over 70 mål og 8 poengs ledelse på toppen. Gleder meg til finalen jeg, for det blir en vanskelig kamp mellom de to beste lagene offensivtmessig i verden. :)

 

Alves ute av finalen! :D

 

Finalen som de ikke kommer til, dessverre.

 

Barca leker seg mot drittlag i Spania, men mot gode lag så er de patetiske. Og det er kjipt, fordi jeg tror ikke vi vinner mot Chelsea i en finale to år på rad.

Der tok du rimelig feil ja, hehe. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Barcelona fortjente virkelig ikke dette. De sugde balle deluxe.

Og hvor i SVARTE var verdens såkalt beste spiller? Var han på banen?

Det blir uansett en morsom finale (Messi vs. Ronaldo).

Messi who?

Hvorfor byttet ikke Barca han inn i dag?

Du har ett poeng der, Points. Han var stort sett ukjent i løpet av kampen. Trodde nesten han var byttet ut i pausen, rett før kommentatoren nevnte han i det 70. minuttet. :p

Så du kanskje ikke begge kampene Jotun? Og at Barca var de som faktisk spilte skikkelig fotball i dag?

Og ja, Messi er mannen som har vært helt forbanna syk i år, OG btw holdt roen i 93. minutt på Stamford Bridge i en semi-finale av CL, der laget hans trengte ett mål for å gå videre. Og som en veldig god spiller, ikke mistet roen i siste minuttet og fant en medspiller som var i bedre posisjon, så isteden for å bare skyte og miste roen fant han spilleren som tok de til finalen. Det kalles btw for en assist, og det er ikke akkuart lett når det er det eneste og viktige målet Barcelona scorer over disse to kampene. Jesus.

Ser enkelte meiner att Chelsea har blitt vekkdømt her, men Øverbø var faktisk veldig konsekvent. Er ikkje mulig å kome vekk frå att det hadde blitt diskutert heftig om han hadde blåst straffer også, samtlige ville vore billige (sjølv om det er mogleg å dømme på dei). Den handsen på overtid er jo faktisk eit skudd som går opp i armhulen til barcaspilleren, hadde faktisk blitt meir hands dersom han hadde holdt hendene rett ned. den verste avgjerelsen til Øvrebø i dag var faktisk det røde kortet (og det var jo til barca..)

edit: glømte Pique sin hands, den skulle vore straffe.

100% enig i dette btw.

Ronaldo på venstrekanten skal slakte høyre becken til Barca. Gleder meg. :D

tipper Ronaldo jogger baklengs rundt han LOL :D

Dette blir tullete, ærlig talt. Hvis det er Puyol, tror du virkelig det blir så lett? Tenk litt på hva du sier da. For en ting er det ikke vanlig for Ronaldo å spille venstrekant, selvom det var ikke problemet med akkuart dette/disse innleggene.

Utrolig moro at det blir Barcelona vi møter i finalen, og jeg føler meg mer sikker på CL-gull nå.

Skjønner ikke at dere tør å tenke slik. Alt kan skje.

Helt enig med Torstein her. Dredg, du er virkelig ikke klar over laget Barcelona har eller? Og at de nærmest spilte Chelsea av banen på Camp Nou og til tider i dag og skaffer et veldig sterkt resultat med EN MANN MINDRE i kveld?

 

EDIT: Beklager dobbel, men måtte nesten quote noen her. Syns det ble en del latterlige ting sagt. Skulle ikke forundre meg om dere har jinxet noe sykt her nei.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Påstandene her inne på forumet har vært latterlig de siste dagene. Det har florert med innlegg som "Barcelona skulle slitt med å være blant de seks beste lagene i Premier League", og det er som tc påpekte at flere skal ha La Liga til å høres ut som Tippeligaen når det kommer til nivået der. Barcelona er laget som grisebanket Bayern Munchen i en første omgang og så satte på autopilot og cruiset inn til semi - finalen. Kanskje Barcelona til og med gjorde en av de største syndene i dag? En synd laget vårt til tider har gjort. Kanskje Barcelona valgte å undervurdere Chelsea etter at de hadde totalt utspilt dem på eget gress.

Barcelona er et angrep som må kunne sies å være bedre enn vårt eget. Henry, Messi og Eto'o er en fryktinngytende trio på topp med et samspill som kan terrorisere ethvert forsvar. 27. Mai blir langt fra noen enkel dag, og jeg anser oss ikke til å være noen større favoritter enn Barcelona i Roma.

Lenke til kommentar

Barcelona utspillte ikke Chelsea på hjemmebane, de sentret seg til 0-0, og de sjangsene jeg fikk med meg før jeg sovnet, var Chelsea sine..Den eneste forskjellen i gårsdagens kamp vara at Chelsea hadde flere sjangser, og Barcelona klarte å score på det eneste (!) skuddet de hadde mot mål. Barcelona SLITER med å komme til sjangser mot engelske lag, de spiller og spiller, og engelske kontrer.

 

Men som mange sier, det skal bare ett lite øyeblikk med magi fra Messi så er det mål, men etter å ha sett hvor lite direkte Barcelona er i spillestilen sin, så er jeg glad for at vi møter dem isteden for Chelsea.

 

En ting er sikkert, de rundspillte ikke Chelsea!

 

Blir en vanskelig kamp da..

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det blir en enkel finale. Men det vi ser av Barca hver helg er ikke representativt for hva som vil skje når de møter fysiske og gode defensivt organiserte engelske lag. Å møte Chelsea hadde vært et helvete, og det hadde vært kjedelig. Da tror jeg vi hadde tapt fordi jeg tror Chelsea er mer sultne og revansjelystne. Nå ser jeg lyst på det. Ikke misforstå meg, Barca er et godt lag, men jeg mener at det ikke skal holde mot et United-lag på vei mot storformen. Når Barcas forsvar også blir et stort lappeteppe, så heller jeg mot at dette bør vi greie.

 

Hvor skal alle se CL finale da? Jeg har ikke økonomi til å finansiere en tur til Roma, men skal nok prøve å se om jeg kan vinne fra P4, men ellers trenger jeg et sted der mange av oss kunne ha samlet oss (Oslo). Hvor skal mange av dere se kampen? Stusselig å se Champions League finale i stua hjemme.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor og stiller opp på Saras Telt på Karl Johan den 27. mai. :)

Lenke til kommentar

Vi er i finala i CL og at det skal bli ein enkel kamp for nokon av laga, det har eg lite tru på. Eit tidlig mål vil sjølvsagt prege kampen, men dette kan jo fort bli noko liknande det vi såg i to semifinaler i fjor. Då var det to rimelig jamnspelte lag som duellerte, og som vi heldigvis gjekk seirande utav. Den gang sleit vi litt med at Messi fikk gjere litt mykje som han ville, mens vi ellers hadde "grei" kontroll på dei andre offensive spelarane deira.

 

Fordelen med Barca er at dei vil komme til å slite defansivt, om vi klarer å få til kjappe overgangar, og sannsynligvis også om vi klarer å angripe samla med stort press. Der vil nok mykje av muligheita ligge. Det blir veldig viktig å vere nokonlunde effektive når ein har sjansar, for eg vil bli veldig overraska om vi skulle spele Barca utav bana. Trur forsåvidt ikkje dei vil klare det med oss heller, men dei kan godt få lov å trille ball på eigen banehalvdel om vi ledar med eit mål eller to. Når det no vart Barca så blir det nok viktig at vi startar med eit lag som verkeleg kan sette hardt press når det trengs. Vi må ha voldsom arbeidsvilje, ikkje gi dei så mykje tid som dei ønskar med ballen og sette stor fart framover, når vi har sjansen til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Barca har blitt slått ut av Engelske lag flere ganger i Cl(liverpool,United,Chelsea) men i finale(altså en kamp,istede for to) så har de slått engelsk lag(arsenal)

 

Ikke at det betyr noe da. Kan bli en spennede kamp(kan også fort bli en drygen kamp)

Lenke til kommentar

Latterlig å undervurdere Barcelona.. Jeg er veldig glad for at vi får Barcelona i finalen. Ikke fordi jeg synest de er dårlige, men fordi de spiller en underholdene fotball som er mye artigere å se på enn Chelsea og co spiller.. Hater også Drogba så jævlig.. Syter hele tiden.. Menmen, Barcelona er et spillende lag og det vil bli en meget jevn og spennende finale! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...