Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Verste er at noen pool fans på skolen min, kom og sa at SAF hadde kjøpt dommeren denne kampen. Vel, hvorfor i helvete får da Fletch rødt for en ren og glimrende utført takling, og hvorfor får ikke Adebayor rødt når han kommer med knottene i leggen på Carrick som fort kunne betydd slutten på karrieren hans? Patetisk.

 

(..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rune Pedersen gir oss bare et enda bedre grunnlag for å si at straffen var feil.

Det er en vurderingssak. Men noen her inne har benektet om hvorvidt Fabregas kunne nå ballen var relevant for å kunne dømme straffe, og det er det jeg svarer på her.

 

Jeg gjorde det, og stiller meg fremdeles litt mistenksom.

 

Om Fabregas har en opplagt målsjangse etter Fletcher sin berøring blir et veldig vanskelig spørsmål.

 

Og tørk av deg den hovereringen, alle kan ta feil. :)

Lenke til kommentar
Rune Pedersen gir oss bare et enda bedre grunnlag for å si at straffen var feil.

Det er en vurderingssak. Men noen her inne har benektet om hvorvidt Fabregas kunne nå ballen var relevant for å kunne dømme straffe, og det er det jeg svarer på her.

 

Jeg gjorde det, og stiller meg fremdeles litt mistenksom.

 

Om Fabregas har en opplagt målsjangse etter Fletcher sin berøring blir et veldig vanskelig spørsmål.

 

Og tørk av deg den hovereringen, alle kan ta feil. :)

Beklager den, ser at det var litt cocky. :)

Lenke til kommentar

Nydelig semiefinale. Klart best i alle 4 omganger. Var vel ingen tvil om ka lag som skulle til finalen.

Helsiken kor lyst eg har til å reise. Oppfyller ikkje kriteriene til supporterklubbene for å få billett. Lur meg på om det finnes andre fornuftige muligheter? Noken som veit?

Lenke til kommentar

1: Flott lite klipp av Becks der. Hyggelig å se :)

 

2: Ble det noe avklaring angående hunden? Hvor lenge var tribunen stengt? Får man plass-spesifikke bombetrusler for tida? Lar man resten av folka sette seg om det er en bombe på tribunen?

 

3: Ikke straffe.

Lenke til kommentar
Rune Pedersen til Dagbladet.no:
Hjelper ikke nødvendigvis å være på ball

For det første, det å være først på ballen betyr ikke nødvendigvis noen automatisk frikjennelse.

 

- Han kan gjerne være nær ballen først, men dersom ballen fortsatt er i spill, det vil si ikke ryddet unna, og den som blir taklet i den påfølgende bevegelsen fratas muligheten til å utnytte det, så spiller det ikke nødvendigvis noen rolle at takleren har fått en fot på ballen, sier Pedersen til Dagbladet.no.

 

Dermed blir spørsmålet om Fabregas fortsatt hadde muligheten til å score etter Fletchers lange tå på kula.

 

- Jeg hører at det også er snakk om en mulig nedrivning i forkant, det kan ikke jeg si noe om. Men det er riktig at dersom Rosetti har vurdert det slik at Fabregas fratas en scoringsmulighet på en ball som fortsatt er i situasjonen, så er han i sin fulle rett til å blåse straffe, sier dommersjefen.

 

Og når straffen er dømt for en slik forseelse, følger det røde kortet naturlig, sånn er de strenge reglene.

 

- Dersom han mener at Fabregas fratas en åpenbar scoringsmulighet, da må han gi rødt. Da kan han ikke ta hensyn til at det står 3-0, eller at det er en finale på spill og slike ting. Det hadde blitt helt umulig for dommerne, og helt feil, sier Rune Pedersen.

 

Har du sett på maken.

 

 

Ser du klippet bort det mest vesentlige også: Rune Pedersen har ikke engang sett situasjonen. Skjønner ikke hvorfor de spør han engang. Men han forklarer jo hvordan det skal dømmes og sier indirekte at dommeren igår gjorde feil.

 

Lar man resten av folka sette seg om det er en bombe på tribunen?

 

Kommer an på om terroristen har angitt størrelsen på bomba :D

Lenke til kommentar
Ser du klippet bort det mest vesentlige også: Rune Pedersen har ikke engang sett situasjonen. Skjønner ikke hvorfor de spør han engang. Men han forklarer jo hvordan det skal dømmes og sier indirekte at dommeren igår gjorde feil.

Som jeg har sagt tildligere, det innlegget var ikke for å bedømme hvorvidt det var straffe, men at det har en betydning at Fletcher ikke får ballen tilstrekkelig unna Fabregas. Rune Pedersen er dommersjef i NFF, og en naturlig person å spørre når det gjelder regelverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...